Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Wat ik bedoel is dat als er veel mensen op pad gaan maar dan erg versprijd, dan heeft Beans geen idee dat het een klop jacht is.
yvette_alert schreef:Wil men er bij stil staan dat informatie die per mail wordt verstrekt naar sommige mensen niet automatische bedoeld is om op fora te zetten. Ik weet dat de bedoelingen goed zijn maar omdat we zeer huiverige zijn dat de hond verder weg gejaagd wordt willen we dit niet bekend maken. Beans rent momenteel van alles en iedereen weg en is zeer wantrouwig.
Als eerste moet het wegrennen en het constant verplaatsen stoppen willen we succes hebben met bijv. een vangkooi, een verdovingsgeweer en/of de speurhonden. Dit zal niet lukken als mensen de naam gaan roepen en/of beans op een andere manier verontrust word. Het niet geven van informatie is dus in het belang van Beany en niet om mensen te pesten. Ik hoop op jullie begrip.
YVette_alert schreef:Bij alles wat we doen moet de overweging zijn kan het effectief zijn en kan het ook verkeerd uitpakken. Ik heb Niek afgeraden om een grootscheepse zoekactie te doen om verschillende redenen. Ik denk dat je beans uit het gebied jaagt, de speurhonden kunnen dan een paar dagen niet goed ingezet kunnen worden en dan kom ik dus niet. Bovendien als ze verder duitsland in trekt wordt het moeilijker om haar te vinden.
Chiqa schreef:marleen_usar schreef:Wat ik bedoel is dat als er veel mensen op pad gaan maar dan erg versprijd, dan heeft Beans geen idee dat het een klop jacht is.
Mss toch beter lezen.....yvette_alert schreef:Wil men er bij stil staan dat informatie die per mail wordt verstrekt naar sommige mensen niet automatische bedoeld is om op fora te zetten. Ik weet dat de bedoelingen goed zijn maar omdat we zeer huiverige zijn dat de hond verder weg gejaagd wordt willen we dit niet bekend maken. Beans rent momenteel van alles en iedereen weg en is zeer wantrouwig.
Als eerste moet het wegrennen en het constant verplaatsen stoppen willen we succes hebben met bijv. een vangkooi, een verdovingsgeweer en/of de speurhonden. Dit zal niet lukken als mensen de naam gaan roepen en/of beans op een andere manier verontrust word. Het niet geven van informatie is dus in het belang van Beany en niet om mensen te pesten. Ik hoop op jullie begrip.
Dus zal ze ook hyves mee bedoelen misschien?YVette_alert schreef:Bij alles wat we doen moet de overweging zijn kan het effectief zijn en kan het ook verkeerd uitpakken. Ik heb Niek afgeraden om een grootscheepse zoekactie te doen om verschillende redenen. Ik denk dat je beans uit het gebied jaagt, de speurhonden kunnen dan een paar dagen niet goed ingezet kunnen worden en dan kom ik dus niet. Bovendien als ze verder duitsland in trekt wordt het moeilijker om haar te vinden.
Forcalquier schreef:Worden er al zoekacties gehouden te paard,per crossmotor of quad, misschien stomme opmerking omdat ze zo angstig is maar te voet ga je dit nooit redden,beest beweegt zich veel sneller dan een persoon.
Klinkt misschien sneu maar deze hond komt echt niet op den duur in de armen van zijn baasje lopen, dan maar jagen tot ie moe is en zich laat vangen, op deze manier gaat ze het ook niet lang meer volhouden.
Ik heb een wegloper gehad bij de (omheinde)honden dagopvang, beest was doods benauwd voor vreemden en is zelfs bijna onder een trein gerend, uiteindelijk na 10 uur jagen hebben we 'm ingesloten richting sloot (zwemment zijn ze niet zo snel) en is mijn collega bovenop de hond gesprongen. Zielig voor de hond maar we hadden 'm wel.
A.U.B niet met z'n alle aanvallen om mijn opmerking,ik lees/leef al heel lang mee en hoop van harte snel te kunnen lezen dat Beans gevangen is.
yvette_alert schreef:Wil je nog een keer wat posten als je blieft;
Wij weten nu waar ze zit.
Beans vlucht in principe als je op 500 mtr bent.. hoe wil je die opjagen en vangen dan?? Dat gaat je niet lukken! De hond loopt nog rad! Ze eet ook voldoende. De keren dat Beans bij mensen in de buurt is geweest zijn heel weinig en alleen terwijl het heel rustig was en was ze heel snel weg als ze zich bedreigd voelt.
Bij een opgejaagde hond werkt een schot met een verdovingsgeweer niet of veel later. Dus kan er niet geschoten worden als de hond opgejaagd wordt omdat dan de risico's te groot zijn. Dat de hond er mee weg komt en ergens op een weg bijvoorbeeld in elkaar stort.
Als men er rond gaat crossen met paarden, honden etc kom je ook niet bij de hond in de buurt.
Kaylee (mijn speurhond) heeft de hond twee keer gevonden toch kwamen we niet dicht genoeg bij om een schot met een verdovingsgeweer te wagen.
Ik snap dat men wil helpen maar ik snap niet dat men de zoekacties van de eigenaar wil dwarsbomen door op eigen houtje dingen te gaan doen die de zoekacties die er volop zijn (van een kleine groep) te dwarsbomen.
De eigenares heeft kosten nog moeite gespaard om beans terug te halen en is daar nog volop mee bezig ondersteund door div. profs op dit gebied voor wie dit soort vermissingen wekelijkse kost is.
Is het dan de bedoeling dat wij ons terug trekken?? Omdat onze zoekacties gedwarsboomt worden door geod bedoelende mensen? Echter als jullie kunnen helpen dan horen jullie het zsm. Niek de eigenaresse is de coordinator. Ik stuur aan maar in nauw en direct overleg met Niek. Als Niek wil dat wij ons terug trekken zodat jullie je zoekactie kunnen houden dan doe ik dat. Er staan nog 2 baasjes van vermiste honden op de lijst die graag geholpen willen worden.
Ik hoop op jullie begrip.
hartelijke groet
yvette
yvette_alert schreef:Wil je dit er namens Niek op zetten. Ze mailde of ik dit aan je wilde vragen...
Beste bokt-mensen, dierenliefhebbers,
Het spijt me behoorlijk dat ik de impact van het internet heb onderschat, een grootscheepse zoekactie leek na de zoveelste mislukte poging om Beany terug te krijgen een goed idee. Bij nader inzien was het een noodsprong, maar wel een met enorme risico's voor al het wild, het verkeer en een grote zoekactie zou Beans alleen maar nog banger maken. Heb begrip voor dat ik er compleet doorheen zat en niet meer wist waar ik het zoeken moest. Onze hond is vandaag precies 4 weken weg...
Ook belangrijk om te melden is dat ik een warm gevoel krijg van hoeveel mensen, die ik niet eens ken, bereid zijn om te helpen onze hond weer thuis te krijgen, hun tijd, energie en (benzine) geld steken in zoeken, flyers ophangen, etc. Dat had ik echt niet verwacht en vind ik ook super! Natuurlijk zijn wij en Beans blij met alle hulp met flyers ophangen en bekendheid geven aan haar vermissing, vooral omdat dit de meldingen oplevert waarvan wij afhankelijk zijn. Toch wil ik iedereen vriendelijk doch dringend verzoeken om ALSJEBLIEFT GEEN ZOEKACTIES TE HOUDEN! Laat dat alsjeblieft aan ons en onze professionals over. Ik hoop op niet al te lange termijn met positief nieuws te kunnen komen en wil iedereen bedanken voor hun moeite, inzet en hart voor dieren.
Groetjes, Niek
Annemiekbram schreef:Mag ik even wat onduidelijkheden weghalen hier?
Het lijkt net alsof Group1850 de eigenaar, of familie/vrienden daarvan, is maar dit is niet het geval.
Ik heb contact gehad met de eigenaresse en ze is blij met alle geboden hulp, maar dit maakt de situatie er niet beter op. Het idee met een grote groep kunnen we meer lijkt mooi en logisch, maar dit werkt niet bij Beans. Hij zal er waarschijnlijk alleen maar banger op worden...
marleen_usar schreef:Zoals het nu gaat schiet het toch ook niet op, je kan wel blijven zeggen de hond is bang.Maar is ze ook niet te pakken.je moet toch een keer gaan na denken wat de beste manier is om haar zo snel mogelijk te pakken.