Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wij hebben 2 shiba's en dat zijn echt niet de makkelijkste!!! Kazuo gaat echt bijna door de deur wanneer je met Taro weg zou gaan, en op een ander moment vliegt ie hem aan....... (en dat gaat nu dus vele malen beter
) 

Nessah schreef:Mag ik tussendoor even vragen waar jullie dit programma kijken? ( op welke zender en welke dag en hoelaat)
Want ik kijk het dagelijks, maar dat blijken oude afleveringen te zijn..
rainbow8 schreef:Ik heb een nieuwe hond erbij. Een herplaatser van 7 jaar. Het is een reu van 7 bijna 8. Ongecastreerd, moet nog gebeuren. Hij heeft voernijd, hier kwam ik dus achter toen hij de kat wilde pakken met eten.... heb hem toen een doodschop gegeven. Daarna was het over. Luisteren.... wat is dat?? Kan je dat eten?? Dus loslaten lopen kan ik hem nog niet. Regelmatig krijgt hij aan de riem vliegles, als hij trekt. Dit is na een halve week al een stuk minder moet ik zeggen.
Gister avond was ik hem aan het uitlaten, komt de zoon van vrienden voorbij met hun 2 honden en zei nog tegen die gozer dat hij de honden bij zich moest houden. Dit omdat ik het prettiger vind als honden met elkaar kennis maken als ze loslopen. Toen werd het dus vechten. Heb beide honden een schop gegeven en mijn hond stond heel erg zielig naar me te kijken.
Ik ben al met snoepjes bezig om hem te laten luisteren. Als ik zeg voor heeft hij te komen en voor me te gaan zitten. Dit werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Als hij na 2 zeggen niet komt, krijgt hij vliegles. Oftewel ik geef een ruk aan de riem waardoor ik zijn aandacht wel heb en hij wel voor mijn voeten gaat zitten. Dan krijgt hij als nog z'n snoepje. Maar hoe krijg ik hem socialer?? Bij elke hond die hij ziet gaat hij grommen en zijn haar omhoog. Katten daarintegen interesseren hem niet echt. Hij snuffeld eraan en that's it, maar honden wil hij domineren. M'n kleine hond heeft al een paar keer in z'n lip gehangen en in zijn keel, vanwege zijn dominante gedrag. Dan is het voor ongeveer een minuut over. Inmiddels is dat ook bijna niet meer nodig, want hij is al van stuiterbal naar een rustigere hond gegaan.....
Sorry, voor het lange verhaal.

- om te kijken zoals Aggressive Breeds, A Boy and his Dog, Puppy Mills). rainbow8 schreef:Abeltje77:
Als hij trekt dan sta ik stil en trek hem terug. Dus met andere woorden ik accepteer niet dat hij trekt aan de riem. Het is nu zo dat als hij trekt aan de riem en ik zeg: uhuh, niet trekken. Dat hij dichter bij me gaat lopen. Hij heeft een riem van ongeveer 6 meter. En die schop was omdat ik er niet bij kon om hem in zijn nekvel te pakken en terug te trekken (bij kat). Bij 2 vechtende honden stap ik er ook niet tussen maar haal ze wel op deze manier uit elkaar. Dit heeft tot nu toe bij elke hond die ik gehad heb effect gehad. Dus nee, het is niet alleen rukken en schoppen. Het lijkt misschien wel zo, zoals het is opgeschreven...... maar het is absoluut niet zo.