Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:48

kijk, het punt blijft. DE FOUT LIGT BIJ MIJ!!! dat eet ik heel goed. Want hun zijn honden en ik ben een mens. Dus ik kan anders denken dan hun en ik moet iets wel of niet doen om dit te laten eindigen. Maar het is wel zo dat ik een super hechte roedel heb. die drie doen alles samen, piesen, poepen, eten, slapen en spelen. Maar er zit nogal kracht verschul tussen deze drie en dus moet ik vaak ook tussen het spelen komen omdat de duitser te ruw vecht. De beagle en de mechelaar passen hun kracht aan, dat doe de duitser ook niet. Met spelen doet hij de mechelaar van mij ook pijn. Maar tussen die twee gaat het wel goed omdat de mechelaar zich gelijk onderwerpt aan hem en de beagle die weigerd om zich te onderwerpen. Maar ze strijden nergens om, want het is vaak een onverwacht moment dat de herder het in zijn kop haalt om de beagle te gaan besluipen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:50

ik denk juist dat het aan de beagle ligt. meestal is een herdershond makkelijker te begrijpen (mijn ervaring) jachthonden kunnen op een hele (onmerkbare) manier hun dominantie overbrengen. wij hebben dit ook gehad (met eerdere honden) en gaven ook die rotherder de schuld omdat die aanviel. maar het bleek uiteindelijk die jachthond te zijn die elke keer een stukje verder in het domineren ging. corrigeren bij die jachthond was erg moeilijk want die zijn me een berg koppig!! die waarschuwingssignalen van je beagle die je eerder noemde moet je in de gaten te zien houden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:54

@LecyTinker, het is gewoon net als bij kinderen.... Niet met elkaar en niet zonder elkaar :P :D
En geloof me, ik ken de problemen :P Wij hebben 2 shiba's en dat zijn echt niet de makkelijkste!!! Kazuo gaat echt bijna door de deur wanneer je met Taro weg zou gaan, en op een ander moment vliegt ie hem aan....... (en dat gaat nu dus vele malen beter :D )

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:07

zidore, waar twee vchten hebben tee schuld. Maar ik vraag me wel af wat voor signalen de beagle kan geven als hij ligt te slapen of met zij neus in een paardendrol verborgen staat en de herder niet eens in zijn zichtspunt staat?

Ik spreek de beagle niet vrij, maar denk dat de herder zijn aandeel groter is in deze situatie. Ik corrigeer ze allebei en dan mag de beagle ook niet terug op bed of bij mij in de buurt komen. zet ze allebei in hun eigen hoek.
Maar wat misschien niet duidelijk is gemaakt door mij is, deze honden lopen wel allemaal los een hele dag bij elkaar en gaan samen naar buiten en samen naar binnen en samen naar bed etc. Dus het is niet dat er een echt probleem is tussen deze honden, maar dat er alleen zo een beetje elke dag een minuut of 3 is dat deze twee slaags raken en zodra dat gebeurd is, is alles weer zoals daarvoor. Dus het is een groot probleem waar ik nu nog maar aan het begin vn sta, OF het is een klein probleem wat een simpele oorzaak en oplossing heeft. Het zijn wel alle twee pubers van anderhalf he!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:48

Maar even een aantal puntjes op een rij waar ik geen duidelijkheid uit krijg?

- De beagle begint dus altijd als eerst met grommen?
- De beagle accepteerd geen dominantie van jouw herdershond?
- De beagle begint altijd als eerst met snauwen/sneppen?
- De herders luisterd niet naar jou als je hem weg stuurt bij je beagle?
- De herder blijft fixeren als dat jij hem weg gestuurd hebt?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:27

- De beagle begint dus altijd als eerst met grommen?
Ja, de herder maakt geen geluid, die komt alleen staart en hoofd omhoog op hem afgelopen op een dreigende manier. Dan pas en dan alleen begint de beagle te grommen.

- De beagle accepteerd geen dominantie van jouw herdershond?
Hij pikt alles van de herder, alleen niet als de herder op hem gefixeerd is en op bovenstaande manier op hem afgelopen komt.

- De beagle begint altijd als eerst met snauwen/sneppen?
het zelfde als de eerste vraag.

- De herders luisterd niet naar jou als je hem weg stuurt bij je beagle?
normaal weg, maar de meeste keren als hij gefixeerd is dan negeerd hij me tenzij ik echt laaiend kwaad moet roepen dat hij weg moet gaan. Hij negeerd me in eerste instantie wel.

- De herder blijft fixeren als dat jij hem weg gestuurd hebt?
zeker de eerste 5 minuten wel, dan blijft hij steeds terugkomen en moet ik hem steeds wegsturen. Na een goede 5 minuten zakt het af, maar als ze werkelijk even gevochten hebben is de fixatie gelijk weg.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:01

Het is iniedergeval duidelijke dat je beagle niet accepteerd dat de herder probeerd te domineren.
Het is alleen jammer dat de herder niet goed op jouw reageerd als je hem weg stuurt. Jij zou het infeiten met een brul moeten kunnen laten stoppen.
Als mijn dames hier eens in de zovel tijd met elkaar bezig zijn, laat ik ze het eerst zelf uitzoeken. Maar zodra ik vind dat het genoeg is, is het met een brul genoeg om ze alle 3 te laten stoppen. Jij bepaald nog altijd ten alle tijden wat er gebeurd in huis. Niet de honden.

De mechelaar in het verhaal, begint hij dit gedrag niet over te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:41

Ik laat het ze hier ook zelf uitzoeken, idd. Em als het me te luidruchtig gaat, geef ik een brul, en dat is genoeg. IK ben de dominante teef hier.....

Raf van mij gaat ook door het raam als ik Dimo apart uitlaat, jammer dan hoor. Komt hij wel weer overheen. Ik reageer er niet op, hij moet simpelweg leren dat het niet loont om er een drama van te maken. En dat werkt, bij mij doet ie het nauwelijks meer. Bij lief nog wel, omdat die er steeds op reageert, en aandacht daarvoor is blijkbaar lonend.

Beide hebben de neiging om wat bezitterig naar mij toe te zijn (is míjn vrouwtje, niet van jou). Ik draai me om als ze zo gaan doen. Claimen is hier echt een no-go, dan krijg je helemaal geen aandacht. Ik bepaal welke hond ik aanhaal, en wanneer, en daar hebben ze zich bij neer te leggen.

Aan de andere kant ben ik best wel weer zo dat als ze aangeven dat ze willen wandelen (soms willen ze echt samen mee) dan mag dat. En een floss in mijn handen duwen heeft ook best vaak resultaat. Maar nee = nee. Dan drammen ze ook niet door, dat weten ze echt wel. Maar goed, leven met honden is interactie, en de honden hebben ook zo hun stem in het kapittel, maar ik heb veto-recht. Zij niet.

Qua werken is Raf echt een hond die je moet bewegen om met je samen te werken, en dan is hij geweldig. Dimo zoekt meer leiding, die heeft echt steun nodig. Raf is zelfstandiger. Maar wel veel meer een werkhond, dat is een hele echte, dat. Met die hond ga ik wedstrijden winnen, dat weet ik nu al. Maar die heeft ook een temperament van heb-ik-jou-daar, en dat moet je wel managen, zeg maar.
Ik moest even lachen om de opmerking dat een tt alleen voor probleemhonden is...... ik hang er ook rustig een aan, als ik dat nodig vind. Heb hem bij Dimo gebruikt om het jagen achter katten af te leren, die was dan gewoon stokdoof. Werkt goed, hoef hem nu alleen nog maar te roepen, die verzint het echt niet meer om achter katten aan te gaan. Aan ons heeft ie het nooit gelinkt. Wel aan het niet komen als ik hem dan riep, blijkbaar, hij komt écht altijd.
Bij Tibeau om het uitvallen en aanvallen naar andere honden te corrigeren, heeft gewerkt als een trein. Goed, dat was wel een probleemhond. Heeft hij ook nooit aan mij gelinkt.
Ga hem er bij Raf binnenkort eens aanhangen, die vindt het ook nodig om als een idioot achter katten aan te jagen, en dat vind ik écht niet goed, en nog gevaarlijk ook. Denk dat dat ook wel gaat werken.
Ik heb temperamentvolle honden, en hoewel Dimo de makkelijkste is, is ook Dimo zeer zeker geen beginnershond. En af en toe ben ik even wat onorthodox. Als je weet wat je doet, is dat imo ook geen probleem. Maar besef wel dat het niet alleen probleemhonden zijn, waarbij je even creatief moet zijn, omdat de standaard oplossingen niet werken. Honden die hoog in de driften staan, daar moet je soms iets anders als anders bij pakken, om door te komen.
Raf hoef je verder helemaal niet te corrigeren, die is daar stomweg niet van onder de indruk. Krijgt hier op zijn donder van de meest dominante grote reuen hier (volle reuen) omdat ie met zijn 18 maanden knap brutaal is, en het interesseert hem geen bal. Die pakt een stok of een bal, maakt eens een spelbuiging (zo van: joh, maak er niet zo'n drama van, 't is maar een spel hoor) en dat is dan dat. Verder wel mega-sociaal, maar wat kan die lopen uitdagen zeg! Maar zo'n gave sporter, echt de beste die ik tot nu toe heb gehad, en dat is inclusief Beau. Raf is beter. Maar bij zo een hond kom je er met de standaard hondenschool-methode gewoon niet.

Ik las nog iets over honden die zonder aanleiding uit hun panty gaan: een hond heeft daar ALTIJD een aanleiding voor. Wij mensen zien het de helft van de tijd niet. Maar een hond die echt zonder aanleiding uit zijn panty gaat, moet je afschieten, en wel nu. Die zijn volkomen onbetrouwbaar. Ik heb er een gehad, en die was echt bloedlink.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 07:14

Mag ik tussendoor even vragen waar jullie dit programma kijken? ( op welke zender en welke dag en hoelaat)
Want ik kijk het dagelijks, maar dat blijken oude afleveringen te zijn..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 07:16

NG op vrijdagavond half 9?? uit mijn hoofd.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 07:55

Nessah schreef:
Mag ik tussendoor even vragen waar jullie dit programma kijken? ( op welke zender en welke dag en hoelaat)
Want ik kijk het dagelijks, maar dat blijken oude afleveringen te zijn..

Ieder werkdag om 19.00 uur kijk ik op National Geografic Cesar Milan. Het wordt een paar keer herhaald, ook om 12.00 in de middag, dan kijk ik het op de sportschool op de crosstrainer haha!
Ben een fan en ik vind er niets dieronvriendelijks aan, behalve dat ik zelf ook erg voor belonen van goed gedrag ben. Dieronvriendelijk??? Het is pas zielig als je neurotische/asociale honden hebt waaraan geen leiding gegeven wordt dus die zelf maar wat doen, wat dus tot ongewenst gedrag leid!!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:15

Ik heb een nieuwe hond erbij. Een herplaatser van 7 jaar. Het is een reu van 7 bijna 8. Ongecastreerd, moet nog gebeuren. Hij heeft voernijd, hier kwam ik dus achter toen hij de kat wilde pakken met eten.... heb hem toen een doodschop gegeven. Daarna was het over. Luisteren.... wat is dat?? Kan je dat eten?? Dus loslaten lopen kan ik hem nog niet. Regelmatig krijgt hij aan de riem vliegles, als hij trekt. Dit is na een halve week al een stuk minder moet ik zeggen.

Gister avond was ik hem aan het uitlaten, komt de zoon van vrienden voorbij met hun 2 honden en zei nog tegen die gozer dat hij de honden bij zich moest houden. Dit omdat ik het prettiger vind als honden met elkaar kennis maken als ze loslopen. Toen werd het dus vechten. Heb beide honden een schop gegeven en mijn hond stond heel erg zielig naar me te kijken.

Ik ben al met snoepjes bezig om hem te laten luisteren. Als ik zeg voor heeft hij te komen en voor me te gaan zitten. Dit werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Als hij na 2 zeggen niet komt, krijgt hij vliegles. Oftewel ik geef een ruk aan de riem waardoor ik zijn aandacht wel heb en hij wel voor mijn voeten gaat zitten. Dan krijgt hij als nog z'n snoepje. Maar hoe krijg ik hem socialer?? Bij elke hond die hij ziet gaat hij grommen en zijn haar omhoog. Katten daarintegen interesseren hem niet echt. Hij snuffeld eraan en that's it, maar honden wil hij domineren. M'n kleine hond heeft al een paar keer in z'n lip gehangen en in zijn keel, vanwege zijn dominante gedrag. Dan is het voor ongeveer een minuut over. Inmiddels is dat ook bijna niet meer nodig, want hij is al van stuiterbal naar een rustigere hond gegaan.....

Sorry, voor het lange verhaal.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:19

rainbow8 schreef:
Ik heb een nieuwe hond erbij. Een herplaatser van 7 jaar. Het is een reu van 7 bijna 8. Ongecastreerd, moet nog gebeuren. Hij heeft voernijd, hier kwam ik dus achter toen hij de kat wilde pakken met eten.... heb hem toen een doodschop gegeven. Daarna was het over. Luisteren.... wat is dat?? Kan je dat eten?? Dus loslaten lopen kan ik hem nog niet. Regelmatig krijgt hij aan de riem vliegles, als hij trekt. Dit is na een halve week al een stuk minder moet ik zeggen.

Gister avond was ik hem aan het uitlaten, komt de zoon van vrienden voorbij met hun 2 honden en zei nog tegen die gozer dat hij de honden bij zich moest houden. Dit omdat ik het prettiger vind als honden met elkaar kennis maken als ze loslopen. Toen werd het dus vechten. Heb beide honden een schop gegeven en mijn hond stond heel erg zielig naar me te kijken.

Ik ben al met snoepjes bezig om hem te laten luisteren. Als ik zeg voor heeft hij te komen en voor me te gaan zitten. Dit werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Als hij na 2 zeggen niet komt, krijgt hij vliegles. Oftewel ik geef een ruk aan de riem waardoor ik zijn aandacht wel heb en hij wel voor mijn voeten gaat zitten. Dan krijgt hij als nog z'n snoepje. Maar hoe krijg ik hem socialer?? Bij elke hond die hij ziet gaat hij grommen en zijn haar omhoog. Katten daarintegen interesseren hem niet echt. Hij snuffeld eraan en that's it, maar honden wil hij domineren. M'n kleine hond heeft al een paar keer in z'n lip gehangen en in zijn keel, vanwege zijn dominante gedrag. Dan is het voor ongeveer een minuut over. Inmiddels is dat ook bijna niet meer nodig, want hij is al van stuiterbal naar een rustigere hond gegaan.....

Sorry, voor het lange verhaal.

En jij denkt dat ie dan de volgende keer wel komt?

Als ik het zo lees ben jij je hond aan het opvoeden dmv schoppen en rukken? Ik weet niet hoor... maar ik krijg hier klein beetje de kriebels van....

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:24

Abeltje77:
Als hij trekt dan sta ik stil en trek hem terug. Dus met andere woorden ik accepteer niet dat hij trekt aan de riem. Het is nu zo dat als hij trekt aan de riem en ik zeg: uhuh, niet trekken. Dat hij dichter bij me gaat lopen. Hij heeft een riem van ongeveer 6 meter. En die schop was omdat ik er niet bij kon om hem in zijn nekvel te pakken en terug te trekken (bij kat). Bij 2 vechtende honden stap ik er ook niet tussen maar haal ze wel op deze manier uit elkaar. Dit heeft tot nu toe bij elke hond die ik gehad heb effect gehad. Dus nee, het is niet alleen rukken en schoppen. Het lijkt misschien wel zo, zoals het is opgeschreven...... maar het is absoluut niet zo.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:50

ik snap dat jullie allemaal schreeuwen tegen je hond
maar weet je ook dat dat echt niets helpt?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:56

Nee, ik schreeuw niet. Ik geef wel een brul als hij de kat wil opvreten, omdat hij niet accepteerd dat de kat naast hem aan het eten is. En hij ook staat te eten. Dus als oplossing geef ik z'n eten in z'n bench. Dit werkt en wordt er niet gegromd en kunnen ze allemaal rustig eten. Ook geef ik een brul als hij gaat vechten.
Voor de rest zeg/meld ik dingen zonder stemverheffing. Als hij moet zitten.... als hij z'n riem omkrijgt om uit gelaten te worden.... en hij gaat niet zitten dan duw ik z'n kont naar beneden en zeg: zit en blijf. Dit werkt tot nu toe goed. Ik hoef nu alleen nog maar met m'n vingers te knippen en m'n wijsvinger naar beneden te wijzen en hij gaat zitten. En dat zonder stemverheffing of wat dan ook. Daarna beloon ik hem uitbundig. Maar er zijn dingen die ik gewoon niet accepteer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:12

Ik schreeuw niet tegen mijn honden. Af en toe wel.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:22

de mechel neemt het niet over omdat dit een rare situatie is. Puur iets tussen die twee. De beagle gaat jammerend grommen, dus geen gevaarlijke of uitdagende grom,maar een waarschuwing dat hij niet dichterbij moet komen.
De duitser heeft gewoon iets aparts over zich, maar ik kan er gewoon niet mijn vinger op leggen. Ik kan het ze niet laten uitvechten, want mijn duitser is een erg grote hond ( zijn oom was ook zo een mega grote ranke zoals deze is) en ben bang dat hij de beagle echt mold. Hij heeft al een keer zijn zijkant open gehaald. Ik denk niet dat hij dat echt wil, maar er is gewoon een machtsverschil.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 0836521510

Wat de duitser ook altijd doet is alles van de beagle jatten. hij lag vanmorgen te wachten totdat de beagle even weg liep en jatte toen gelijk zijn botje. Dat det hij niet bij de mechel. Ik denk steeds meer dat het jaoezie is en de beagle die laat het verbaal merken wat hij wel en niet leuk vind, maar doet totaal niets lichaamlijk, blijft heel ontspannen staan en zijn lachaamshoudig veranderd niet. De herder is meer lichaamlijk met signalen geven en misschien is dit wat een probleem is tussen mijn twee jongens. Dat ze allebei op een andere manier signalen geven.
De mechel krijgt regelmatig een standje van allebei en heeft niets nodig om zijn plek te weten. Die houd zich geheel buiten alles. Die wil alleen in de avond zijn poten rond me slaan als hij gaat slapen, zijn neus in mijn oksle (nou het walgelijkste gevoel dat je kan hebben in de wereld) en gaat dan diep snurken. De mechel is hyper, maar die houd ik streng in het gareel omdat ik weet wie zijn ouders zijn ( politiehonden) en dus van het begin mag ik die niet teveel ruimte geven. De mechel is super ( voor een mechel)

Oh en over dat schreeuwen. Ik geloof er wel in. Ik geloof dat een hond heel goed jou gevoel over neemt. Wanneer ik nee zeg alsof ik met vrienden sta te praten dan hebben ze er poep aan. Wanneer ik het echt hard zeg/schreeuw dan krijg ik ze vaak zover dat ze stoppen. Alleen als ze tever in hun gevecht zijn dan moet ik er lichaamlijk tussen stappen. Maar HEY HEY HEY...VERD... KAPPÛH roep, dan stoppen ze vaak.
Dus het ligt er denk ik wel aan met welke emotie je schreeuwd.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:04

Maar nu we toch gezellie met zijn allen in een topic over Cesar Milan zitten...hij schreeuwt nooit, hij csshhht, heeft contact met zijn handen (als de situatie dit toelaat) maar schreeuwt nooit.
In zijn boeken staat ook, nooit schoppen, schreeuwen slaan uit frustratie, boosheid, woede...uberhaupt je hond niet aanspreken uit frustratie, boosheid of woede.

Ik weet zelf hoe moeilijk het is, omdat ze je soms zo...naja....arggghhh gek kunnen maken. Maar het werkt wel om kalm en assertief te blijven (en ze hebben je glansrijk door als je doet alsof hoor).

Wil echt niet zeggen dat ik nooit schreeuw, maar merk wel dat hij nu het minder vaak gebeurt wel aankomt. Laats paradeerde meneer achter een half loops teefje aan de weg over, toen moest ik mijn stem verheffen, maar ik sta niet te krijsen/gillen

Trouwens...ik heb meerdere mensen gezien die door het schoppen van een hond in het gevecht zelf naar de dokter konen om meerdere gaatjes in hun been te laten oplappen....is gevaarlijk

Gooi dan je jas er overheen of pak ze aan de heupen, maar ze kunnen zo switchen naar je been om dat ze in een gemoedstoestand zitten die uhmm...nogal prikkelbaar is ;)

@ rainbow...ik weet het heb het al vaker gezegd, maar ga 'be the pack leader' lezen, is echt interessant :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:09

'Onze' hond is vreselijk dominant en kan daardoor agressief worden tegen andere honden. Die kan ik op zo'n moment ook geen tikje met voet geven, alleen met hand. Doe je het met je voet (niet eens schoppen) dan keert hij zich tegen je, is maar 1 seconde, maar in die seconde kan die je al gepakt hebben.

Hij mag bij mij niet zijn riem beetpakken als we uitgaan, ik heb hem vast en hij niet mij! Maar om hem netjes naast me te laten lopen vind ik erg lastig. Hij is gewend om vooruit te mogen lopen en te mogen trekken. Ik laat hem nu elke keer als hij voor me uit gaat zitten tot hij rustig is en op mij let. Maar ik laat hem maar af en toe uit, is de hond van vriendlief en mijn schoonouders, dus ik laat hem alleen uit als hun op vakantie zijn, of als ik hem mee pik.

Als schoonouders weg zijn is hij binnen een dag een keurig opgevoedde hond (okee niet helemaal, maar daar heb ik te weinig ervaring voor om die problemen op te lossen). Hij luistert naar mij ook beter dan naar de rest van het gezin....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:08

Ik kijk elke avond (ma t/m vrij) om 19:00 afleveringen die ik 99 van de 100 x al gezien heb, op vrijdag kijk ik van 21:00 - 23:00 2 afleveringen achter elkaar die meestal dan wel nieuw voor me zijn (dit wordt direct daarna herhaald van 23:00-01:00) en in het weekend wil ik dan ook nog wel eens kijken (op zondag geloof ik van 14:00-17:00, herhalingen). Alles natuurlijk op national geographic (waar ze -op de website- ook enkele interessante afleveringen online hebben staan -legaal dus :D - om te kijken zoals Aggressive Breeds, A Boy and his Dog, Puppy Mills).
Laatst bijgewerkt door vikki op 04-11-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:18

rainbow8 schreef:
Abeltje77:
Als hij trekt dan sta ik stil en trek hem terug. Dus met andere woorden ik accepteer niet dat hij trekt aan de riem. Het is nu zo dat als hij trekt aan de riem en ik zeg: uhuh, niet trekken. Dat hij dichter bij me gaat lopen. Hij heeft een riem van ongeveer 6 meter. En die schop was omdat ik er niet bij kon om hem in zijn nekvel te pakken en terug te trekken (bij kat). Bij 2 vechtende honden stap ik er ook niet tussen maar haal ze wel op deze manier uit elkaar. Dit heeft tot nu toe bij elke hond die ik gehad heb effect gehad. Dus nee, het is niet alleen rukken en schoppen. Het lijkt misschien wel zo, zoals het is opgeschreven...... maar het is absoluut niet zo.

Hier ga je waarschijnlijk weinig resultaat mee krijgen, op den duur reageerd hij niet meer op vliegles want dat hoort dan gewoon bij. Gewoon stil blijven staan en een paar passen tégen de richting in van waar hij naar toe wil, zal beter werken! Hij zal dan merken dat het averechts werkt als hij trekt, dan ga je juist de andere kant op. Anders een eens Gentle leader proberen? Maar dat kan alleen aan een normale lijn, geen uitloopt.
Hoe denk je trouwens dat de hond snapt wanneer de riem va 6 meter niet verder kan??? Hij kan eerst een heel stuk 'vrij' en dan stopt het, dat snapt hij niet hoor. NBatuurlijk krijg je dan een ruk aan je arm! uh uh niet terkekken kan je beter vervangen door resoluut NEE en desnoods met je hand voor zijn kop hem een stukje achter je drijven zodat hij naast je knie loopt. Als hij daar loopt: koekje erin, loopt hij verder, stil staan tot de lijn weer slap is en koekje erin. Zo leert hij wat gewenst is door te belonen als hij netjes naast je loopt.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:24

Ik lees dat het hier voornamelijk over dominante honden gaat maar vergeet de doodsbange hond niet.
Die vind ik persoonlijk lastiger om te trainen.
Heb er zelf een uit het asiel die zo bang was, de eerste keer dat we haar zagen ging ze meteen op haar rug liggen.
Als je je hand ook maar optilde schoot ze weg, haar vertrouwen geven koste niet eens zo veel tijd...
maar als ze bijvoorbeeld buiten liep en je riep haar met je stem op een iets te lage toon dan schoot ze ook weg,
bang dat ze geslagen zou worden.
Nou had ik de mazzel dan mijn andere honden haar rehabiliteerde :)

Het valt me gewoon op dat daar toch minder over gesproken wordt terwijl ik dat als lastiger heb ervaren dan een dominante/agressieve hond.

Ik denk dat Cesar zo'n hond ook in zijn 'pack' zou zetten..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:26

:j

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:02

@rainbow: ik krijg echt kriebels als ik zie hoe jij een hond opvoed... waarom al dat gecorrigeer en vlieglessen als dat helemaal nergens voor nodig is? De hond moet leren dat de beloning om naar jou toe te gaan groter is dan die naar zijn *afleiding*. En dat gaat het no-way leren door hem telkens te straffen als hij afgeleid is...
Vind het echt vreselijk hoe jij die hond behandelt....
Laatst bijgewerkt door Urko op 04-11-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt