De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:06

MamboBeach schreef:
Chiqa, ik TEM bijna nooit, weet amper hoe dat moet. :D Maargoed, als het terecht is is het toch prima.

je irriteer je ook niet aan je berichten te lezen dus is het logisch dat je niet temt toch?

Chubby dit kan ik zomaar als een persoonlijke aanval ervaren en is niet bevorderend voor de sfeer op BB.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:12

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:
Chiqa, ik TEM bijna nooit, weet amper hoe dat moet. :D Maargoed, als het terecht is is het toch prima.

je irriteer je ook niet aan je berichten te lezen dus is het logisch dat je niet temt toch?

Chubby dit kan ik zomaar als een persoonlijke aanval ervaren en is niet bevorderend voor de sfeer op BB.

Ik houd niet van TEMmen om het zo te zeggen. Probeer het zelf af te handelen. :)

Mag ik vragen waarom je dit als persoonlijke aanval ziet van Chubby?
Ik zie hierin namelijk niets verkeerds.
Zo zie je maar weer, iedereen vat de dingen misschien ook wel heel anders op. :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:16

Het is een bericht over en aan jou, maar waarom zou je het betitelen als aanval?
Zo is mijn bericht absoluut niet bedoeld en ik heb gepoogd de toon ook niet aanvallend in te zetten.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:44

Tjemig Chiqa.... zo kan je alles zo onderhand wel als persoonlijke aanval gaan zien zeg... Volwassenen onder elkaar waren we hier volgens mij....

Iedereen hier weet, en jij bent er zelfs errug trots op blijkbaar, dat jij heeeeeel erg veel Temt en daar kom je ook voor uit. Prima. In een discussie kan je daar dan dus ook commentaar op krijgen, omdat heel veel temmen in een verder fijne discussie; de discussie helemaal kapot kan maken als op elke bewegende slak acuut zout wordt gestrooid. If you cant take the heat, don't go in the fire is mij altijd geleerd....

Ayasha
Blogger

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:03

Kortom: het tem-systeem is een overbodig iets? :? Als er wat meer getemd werd ipv gewoon keihard teruggereageerd zou er geen topic zijn over sfeer op BB.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:07

Nog meer getemd? :D :D :D

Ik zeg niet dat het overbodig is (en niemand geloof ik), maar wel dat mensen vaak meteen Temmen als ze zich iets persoonlijk aantrekken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:09

dan is het aan de mods om te beslissen of dat zo is of niet. Een tem is voor een mod geen verplichting om te reageren/een OW te sturen hoor, het is de vraag van "kunnen jullie effe kijken jonges want volgens mij gaat et nie goed."

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:09

Chiqa schreef:
Mindim schreef:
Chiqa, je dram verhaal weten we nu wel hoor, je valt in herhaling.

Ik stelde keurig een vraag, daar kun je toch gewoon antwoord op geven? Waarom er gelijk weer een tegenaanval van maken?

En zelf val je niet in herhaling :=
Maikeltje ik heb je al lang antwoord gegeven.

Kun je dat antwoord even quoten dan, want ik kan 'm niet vinden :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:10

Ayasha schreef:
Kortom: het tem-systeem is een overbodig iets? :? Als er wat meer getemd werd ipv gewoon keihard teruggereageerd zou er geen topic zijn over sfeer op BB.

Nee hoor, dat zal je mij niet horen zeggen, maar het is gewoon zo dat de 1 meer temt dan de ander.
Dat is natuurlijk niet waar dat er meer getemd moet worden, ik denk juist dat dat vaak juist meer ellende in de hand werkt. Daarbij komend, in het echte leven hebben we ook de politie nodig en op andere forums zijn er ook moderators. Helemaal niet raar. Maar in de juiste context temmen is wel fijn en als het echt nodig is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:11

Breghje schreef:
Chiqa schreef:
Even terugkomend op mijn twee topics die ik op BB geplaatst heb, dat advies vroeg ik beslist niet om. :n
Is het lastig te ervaren voor jullie dat hier strenger op wordt gemodereerd?

Maikeltje; wel of geen water voor een konijn, zou zeggen open een topic, leef je uit.
Mss reageer ik als ik zin heb.

....Misschien trek ik het nu uit zijn verband hoor, maar vindt je nou echt dat dat een onderbouwde reactie is op de vraag van Maikeltje? Zou het nou echt een zo lastige vraag zijn? Onderbouwing waarom je iets doet kan een ander zijn perspectief ook openen, zodat ze het eens van een andere kant kunnen bekijken. Dat heet discussieren ;) , elkaar goed onderbouwd je mening geven, zodat er aan beide zijden geleerd kan worden. Maar als elke vraag die gesteld wordt wordt ontweken door te zeggen open zelf een topic terwijl daar nou juist de discussie over gaat en dus totaal niet off topic is... zonde hoor, zeer veel gemiste kansen om te laten zien dat je wel degelijk kennis in huis hebt.

En de motivatie om ook echt te zorgen dat de sfeer leuk blijft.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:18

Ayasha schreef:

Dat staat er niet ;) , er staat dat als er heeel veel getemd wordt in een verder goede discussie dat dat de discussie dood slaat. Als mensen idd zich minder snel persoonlijk aangevallen zouden voelen, minder lange tenen zouden hebben én idd even diep ademhalen bv voordat er gereageerd wordt, zou al een hele hoop schelen.

Keihard terugreageren is idd ook niet de oplossing, maar er is niet alleen maar óf Temmen óf keihard terugreageren lijkt me als oplossing, zie bovenstaande tips. Keihard terugslaan en je daarna niet meer laten zien in een topic is bv ook not done.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:27

Wat betreft Temmen, dat moet ieder voor zich weten, leef je helemaal uit als je daar een goed gevoel van krijgt ;)
Wat ik wel weet is dat ik in dit topic precies kan zien aan de manier van reageren van mijn medebokkers met wie het de moeite waard is een gesprek te voeren en met wie niet. Degene waar geen normale dialoog mee mogelijk is, daarvan weet ik nu dat ik daar geen moeite en tijd in hoef te stoppen als ik ze tegenkom in andere topics. Mij heeft dit topic dan toch iets positiefs opgeleverd :D
Temmen doe ik nagenoeg nooit. Ik kap gewoon met de discussie wanneer ik de betreffende discussiepartner niet meer zijn of haar mening zie onderbouwen met argumenten. Scheelt me een hoop tijd en energie,

Temmen doe ik wel als bijvoorbeeld op youngridertalk een volwassene (in leeftijd in ieder geval) binnen komt vallen en daar zo'n heel jonge TS aan gaat vallen. Dat vind ik laag. Maar op berichten naar mij toe, als mensen menen persoonlijk te moeten worden richting mijn persoon, dan sta ik echt mijn mannetje wel. Dat regel ik zelf wel, daar hoeft een modje zijn of haar kostbare tijd niet in te steken.

Wanneer je een discussie normaal voert, normaal je antwoorden onderbouwt en dan ook nog eens op een normale toon, dan is er helemaal niets aan de hand. Je kunt het ook oneens zijn met elkaar zonder persoonlijk uit te halen naar iemand. Temmen omdat iemand niet in mijn straatje meelult dat gaat me echt te ver, vind ik kinderachtig en zielig gedoe. Zeker als je dat doet als volwassene.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:33

Maikeltje, briljante tekst. Zeker de eerste en laatste alinea ben ik het roerend met je eens.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:04

Ayasha schreef:
dan is het aan de mods om te beslissen of dat zo is of niet. Een tem is voor een mod geen verplichting om te reageren/een OW te sturen hoor, het is de vraag van "kunnen jullie effe kijken jonges want volgens mij gaat et nie goed."

Nou dat zeg ik toch ook? :o?
Alleen vinden nogal wat mensen dat het nogal snel niet goed gaat imo ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:57

Ben het helemaal met je eens maikeltje!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:07

maikeltje schreef:
.Maar op berichten naar mij toe, als mensen menen persoonlijk te moeten worden richting mijn persoon, dan sta ik echt mijn mannetje wel. Dat regel ik zelf wel, daar hoeft een modje zijn of haar kostbare tijd niet in te steken.
..

Als men respectvol blijft heb ik geen moeite ermee om de discussie aan te gaan. Gaat men onrespectvol met me om als persoon dan tem ik. Ik verlaag me nl. niet tot het niveau van mijn aanvaller. Ik word alleen altijd kriegel van dat gesjank van mensen die een OW gekregen hebben voor een persoonlijke aanval. Draag gewoon de gevolgen van je misdragingen denk ik dan. Zéker als volwassene.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:18

slimmerik schreef:
maikeltje schreef:
.Maar op berichten naar mij toe, als mensen menen persoonlijk te moeten worden richting mijn persoon, dan sta ik echt mijn mannetje wel. Dat regel ik zelf wel, daar hoeft een modje zijn of haar kostbare tijd niet in te steken.
..

Als men respectvol blijft heb ik geen moeite ermee om de discussie aan te gaan. Gaat men onrespectvol met me om als persoon dan tem ik. Ik verlaag me nl. niet tot het niveau van mijn aanvaller. Ik word alleen altijd kriegel van dat gesjank van mensen die een OW gekregen hebben voor een persoonlijke aanval. Draag gewoon de gevolgen van je misdragingen denk ik dan. Zéker als volwassene.

Ik verlaag me ook niet tot het niveau van degene die gal spuwt. Maar hij/zij krijgt wel degelijk een reactie en dan wel eentje die duidelijk maakt naar anderen toe hoe belachelijk die persoon zichzelf eigenlijk maakt. En geloof me, dat kan op een zeer respectvolle en nette manier. Maar ik kan me voorstellen dat mensen er niet van gediend zijn en Temmen in zo'n situatie. Rest de vraag: wanneer is iets persoonlijk en op de man gespeeld?
Het voorbeeld wat ikbenellen geeft is heel duidelijk, dat van die dikke persoon. Dat is ook echt laag. Maar ik zie vaak dat mensen zich al persoonlijk aangevallen voelen op het moment dat je hun mening niet deelt. Die mensen Temmen zich waarschijnlijk helemaal suf :')

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:39

Dat iemand mijn mening niet deelt, is zijn goed recht. Heb ik geen moeite mee. Maar als ze beginnen te roepen dat ik een stommerik of dommerik ben (en erger ;) ) dan stop ik meestal met de discussie en ik tem, zonder dat trouwens te vermelden.

Ben geloof ik zelf ook al eens op de vingers getikt voor een persoonlijke aanval hoor. Zo'n OW en of ban aanvaard ik dan zonder er over te miepen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:15

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:44

We waren er toch al uit hoe het niet moest? We waren toch juist overeengekomen hoe eea wél kon gaan gebeuren? Vooral in de spiegel durven kijken, hand in eigen boezem steken etc.

Zelfkennis is een groot goed, zeker bij discussieren. Mensen met een plaat voor het hoofd discussieren nu eenmaal anders dan mensen die openstaan voor de mening van anderen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:46

Mee eens Breghje. Volgens mij is het overgrote deel het er wel over eens hoe het wel moet. Nu de praktijk nog, en hopen dat er weer volwassen discussies komen ipv alleen maar zeuren en wijzen en mensen die zichzelf schouderklopjes geven omdat ze het zo goed doen.
Laatst bijgewerkt door GJ9 op 02-09-10 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:51

Chiqa schreef:
Even weer een voorbeeld zoals het niet moet;
timokyana @ [BB] hoe krijg ik mijn pup zinderlijk?

Sommige bokkers denken nog steeds dat die groene balk niet vor hun geldt.

Dan meld je het haar toch even? Plaats je een linkje naar dit topic, weet zij ook hoe het moet :Z

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:01

Inderdaad. Je kunt elkaar er ook nog op een normale manier op aanspreken en een linkje naar dit topic plaatsen ipv heel BB af te speuren om te kijken wie je nu weer kunt "pakken". Dat is mede ook weer sfeerbevorderend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:47

Mindim schreef:
Dan meld je het haar toch even?

Ik ben geen moderator.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:57

Chiqa schreef:
Mindim schreef:
Dan meld je het haar toch even?

Ik ben geen moderator.

Je zet het ook hier neer toch, dat was schijnbaar ook geen moeite? Zeg het dan in iemands virtuele gezicht, ipv in een ander topic over iemand te zeuren. Wat trouwens ook weer een flauwe reactie, weer zo'n dooddoener. :O