Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:59

rensiepensie schreef:
Ik heb zelf een hond en een kat. Mijn kat komt alleen in de achtertuin en gaat soms een klein blokje om. De katten van de overburen ( ik verzin dit niet, het zijn elke keer dezelfde 4 katten!) Poepen volgens mij echt allemaal alleen bij mij in de voortuin, het ligt echt bezaaid met kattenstront. En geloof me dit ruikt niet lekker in de zon, Heb laatst een emmer water over een van de daders heen gesodemieterd }:) Dat zal hem leren dacht ik. Maar de volgende dag loop ik de deur uit om naar mijn werk te gaan, zit hij weer te schijten! Echt als hij hem niet zo snelde smeerde als ik aan kwam dan zou ik hem een oplawaai verkopen. ( Niet vermoorden, dat gaat me te ver ;) )

Ik begrijp je buurman heel goed, hij zit zich waarschijnlijk al erg lang aan jouw katten te irriteren. Hij kan zich alleen wel wat vriendelijker opstellen bij een eerste gesprek hierover.

Wij zijn nu van plan om de voortuin maar te betegelen, terwijl we dit eigenlijk helemaal niet mooi vinden, maar je wordt echt goed sjaggie als je elke dag verwelkomd door een kattenstront lucht als je naar je voordeur loopt. ( en dit overdrijf ik niet!)

Mijn ouders gaan de tuin ook veranderen door de katten uit de buurt. Die worden ook helemaal knettergek van de kattenstont en kattenzeik. Tussen de 1 jarige planten staan satéprikkers met de punten naar boven }> Daar blijven ze nu weg, maar eigenlijk is het belachelijk dat mijn ouders op behoorlijke kosten gejaagd worden, omdat er een aantal buren zijn die hun kat 's morgens naar buiten schopt (letterlijk gebeurd). Er zijn heel veel nieuwe mensen komen wonen en allemaal hebben ze zeker 2 katten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:00

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:05

HBVisser schreef:
Dat vind ik dus geen oplossing. Dat is weer het "ikke ikke ikke en mijn mijn mijngedrag". Mijn erf, mijn terrein en ik ben alleen op de wereld en hoef met niemand of niets rekening te houden op mijn terrein.
En de auto mag je rustig op mijn oprit zetten. Je hoeft het alleen maar even te zeggen.

Ikke ikke ikke moet toevallig wel de hele dag werken om mijn grond te kunnen betalen. Daar hebben jouw spullen niks te zoeken, tenzij we bevriend zijn en/of het afgesproken is. Dat jij er niet zo over denkt is een deeltje van jouw goedheid, maar ga er maar vanuit dat anderen er wél zo over denken - of - ga er in ieder geval niet vanuit dat anderen net zo vrijgevig zijn als jij.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 13-07-10 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:06

Zoals ik zei, daarom staat er ook een hek om mijn tuin.
Maar deze hele discussie zou er niet zijn als iedereen wat socialer was.
En nu trek ik me echt terug.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:07

Mijn terrein , is mijn terrein, en daar blijft iemand anders ongevraagd vanaf. En dit geld dus ook voor iemand anders zijn hond, kat, konijn of wat dan ook.

En het mooie is, dat is mijn goedrecht, tenzij je de hypotheek ook komt betalen, dan valt er te praten over kattenschijt in de tuin :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:07

Okee HBVisser, doe ik met je mee :)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:12

nou ik vind dat een kat gewoon los moet kunnen lopen,, en die van mij doet dat dus ook en gelukkig heb ik nog geen buurman of vrouw horen klagen! ik bedoel er komen ook mollen vogels ratten muizen ongevraagd in je tuin bovendien jaag je een kat zo weg en als je ze een x goed laat schrikken komen ze niet meer terug..

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:12

Babsiej schreef:
Mijn terrein , is mijn terrein, en daar blijft iemand anders ongevraagd vanaf. En dit geld dus ook voor iemand anders zijn hond, kat, konijn of wat dan ook.

En het mooie is, dat is mijn goedrecht, tenzij je de hypotheek ook komt betalen, dan valt er te praten over kattenschijt in de tuin :+

Helemaal mee eens!

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:13

ik wil nog even toevoegen dat het een ander verhaal word als de kat ineens naar binnen loopt schijt en pist in jou tuin.. en kat heeft vaak het zelfde plekje daarvoor.. dus dat is zeker wel af te leren.. (weet ik uit ervaring)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:14

_Melissa schreef:
nou ik vind dat een kat gewoon los moet kunnen lopen,, en die van mij doet dat dus ook en gelukkig heb ik nog geen buurman of vrouw horen klagen! ik bedoel er komen ook mollen vogels ratten muizen ongevraagd in je tuin bovendien jaag je een kat zo weg en als je ze een x goed laat schrikken komen ze niet meer terug..

Nou hier heb ik een aantal volhardende exemplaren, die zelf van een ijskoude douche niet schrikken ( althans, op het moment dat de inhoud van mijn emmertje over hem heen vloog wel, maar dat leek hij de volgende ochtend weer vergeten )

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:16

Het is nu eenmaal zo dat een kat overal rondloopt dat is een algemeen gegeven en zal ook altijd wel zo blijven.
Heb je daar een hekel aan kun je het beste er zelf voor zorgen dat andermans kat niet in je tuin komt :+
Neem zelf een kat dat helpt vaak al een heel stuk of een hond die is gek op kattestront :D

Wat denk je van de postduiven die bij sommige mensen de hele dakgoot en zonneschermen volschijten of gewoon de spreeuwen die ieder voorjaar iedere dag onze auto en mijn ramen volschijten, heeeeel vervellend, maar het is nu eenmaal zo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:17

als die andermans dat dan gaat betalen vind ik het best :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:18

Voor je ergens gaat wonen eerst de hele buurt bij langs gaan om te vragen of ze ook een loslopende kat hebben is misschien ook een idee :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:18

Ja, gatver. Dat lust mijn hond wel, kattenstront maar het heeft echt een oranje kleur af en toe dus laten we dat maar niet doen ( wat krijgen die beesten te eten bij de overburen ?)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:19

Ik ga boobytraps aanleggen ;) vond die sateprikkers wel een strak plan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:19

Ulfeino schreef:
Voor je ergens gaat wonen eerst de hele buurt bij langs gaan om te vragen of ze ook een loslopende kat hebben is misschien ook een idee :)

en dan mijn droomhuis laten varen omdat er mensen wonen die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun huisdier?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:20

HBVisser schreef:
Maar als het baasje nou van het bestaan van jouw hond niet eens afweet? Hoe kan hij er dan iets aan doen?

Verder heb ik bijvoorbeeld een kat die echt niet handhaven is als ze niet even naar buiten kan. Ze valt dan mijn andere katten aan, is niet te genieten en breekt de toko af.
Nu heb ik mijn tuin afgerasterd maar als dit niet had gekund zou er dan met jou te praten zijn over een oplossing?

Want een oplossing komt van 2 kanten.

Ik weet toch ook niet van iedereens kat af? Dus kan ik er toch ook niets aan doen? :) Als ik er maar van uit moet gaan dat er katten lopen, dan moet een ander er ook maar van uit gaan dat er honden in de tuin zitten. :)

En ja hoor, we zouden beslist tot een oplossing komen. Het zou misschien een paar gesprekken nodig hebben maar goed, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd toch? :D

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:27

Ulfeino schreef:
Het is nu eenmaal zo dat een kat overal rondloopt dat is een algemeen gegeven en zal ook altijd wel zo blijven.
Heb je daar een hekel aan kun je het beste er zelf voor zorgen dat andermans kat niet in je tuin komt :+
Neem zelf een kat dat helpt vaak al een heel stuk of een hond die is gek op kattestront :D

Wat denk je van de postduiven die bij sommige mensen de hele dakgoot en zonneschermen volschijten of gewoon de spreeuwen die ieder voorjaar iedere dag onze auto en mijn ramen volschijten, heeeeel vervellend, maar het is nu eenmaal zo.

echt he! je gaat toch ook niet aan de natuur vragen of de vogels niet meer in je tuin willen schijten? of mijn hele auto onder schijten!?
ik ga mijn kat echt niet binnen houden ik laat mijn paard toch ook niet dag in en uit in zijn box staan?
mits je in een flat woont weet je dat je last kan hebben van een vervelende kat en ja soms zit er 1 eigenwijze bij (een kat die altijd in jou tuin schijt) dan kan je natuurlijk wel naar de eigenaar gaan en vragen om een oplossing op een normale wijze.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:28

even terug te komen op het iemand op de vorige blz...

wij hebben zelf dus gaas en geen coniferen gaas mag max tot 1m hoog en daar klimmen de katten met gemak overheen. Dus gaas tussen coniferen zetten van max 1. m hoog zal ook niet helpen.

Volgens mij heeft deze man nog niet eerder in de buurt geklaagd, ik heb er nog verder niemand hier over gehoord.

Onze poes en kat zijn beiden geholpen en 9 van de 10 keer weet ik waar ze zijn, veelal naast de tuin op de oprit en onder de coniferen van de overburen die mijn katten ook hun restje nasi van avond eten voeren. Ik kan niet zeggen dat ik altijd weet waar mijn katten zijn, maar over het algemeen zijn ze dicht in de buurt. Als ik roep komen ze altijd binnen 10 sec in gezichtsveld en dat kan niet als ze van de achterburen zouden komen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:32

Tja, er staat geen naamkaartje bij de drollen die de buurman vindt, dus zijn eigen tuin kattenvrij houden is misschien de best oplossing. Daar zou de hele buurt wel bij kunnen helpen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:32

Babsiej schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens!!!

Ik zat in mijn oude huizen (1e op een flat, met buur katten)
met de deur dicht
want die kwamen gewoon binnen en gingen in mijn nieuwe gordijnen hangen }>

en in mijn 2e huis (nieuwbouw) waren wij als enige van de buurt nog niet zover met de tuin
dus 1 grote kattenschijtbak
erg fijn
daar moest ik mijn schuifpui ook dichthouden
voor zowel de stank
als voor het "gezellig binnen wandelen en mijn vogels en konijn opjagen"

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:36

Bij (kattenbezitter) loopt er zomers ook wel eens een vreemde kat naar binnen. Ook die kan op een plens water rekenen!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:37

_Melissa schreef:
Ulfeino schreef:
echt he! je gaat toch ook niet aan de natuur vragen of de vogels niet meer in je tuin willen schijten? of mijn hele auto onder schijten!?
ik ga mijn kat echt niet binnen houden ik laat mijn paard toch ook niet dag in en uit in zijn box staan?
mits je in een flat woont weet je dat je last kan hebben van een vervelende kat en ja soms zit er 1 eigenwijze bij (een kat die altijd in jou tuin schijt) dan kan je natuurlijk wel naar de eigenaar gaan en vragen om een oplossing op een normale wijze.

Nee die vogels zijn van niemand, en dan moet je je auto niet onder een boom parkeren. Ik neem aan dat je je paard in een wei zet en niet vrij door de buurt laat scharrelen? Vind dat niet echt een vergelijking. Maar brengt me wel op een goe idee. Ff een kruiwagentje mest dumpen bij de overburen in de tuin als ze weg zijn :Y) Whahahah!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:41

Goed voor de rozen!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:44

_Melissa schreef:
Kan het niet laten maarre... loopt jouw paard vrij door de wijk? :)
Ik hoop het niet, want er zijn óók genoeg mensen met een paardenallergie. Zolang ik in mijn tuin zit hoor ik daar geen last van te hebben tenzij het m'n eigen paarden (of katten) betreft.