KiWiKo: jep, die van mij heeft zes maanden stil gestaan door en uitglijer... Weide was kurkdroog dus nauwelijks risico maar die trut kan nooit normaal doen...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
IndianLady schreef:Dus ik moet mijn aankomenlopertje maar gewoon hier voor de trein gooien, want die rijd hier langs mn huis.
Scheelt wel, ben ik er meteen vanaf
![]()
Ik blijf erbij dat je katten en paarden niet met elkaar kan vergelijken. Geen enkel dier kan je vergelijken met een dier, tenzij het uit dezelfde familie komt.
Ik wil het ook wel voor je doen, hoef je het zelf niet te doen... Wat is dit nu voor opmerking? 
KiWiKo schreef:ik heb ook paaren dodelijk gewond zien worden op de weide.......... een uitglijer kan einde oefening betekenen voor een paard, ook al staat die 24 upd op het land.........
KiWiKo schreef:MamboBeach schreef:
Ik ga ervan uit dat het een raskat is, dat soort mensen begrijp ik ook niet als ik heel eerlijk ben.Bang dat je kat gejat wordt... Maargoed, het is jouw ding en jouw kat en jouw keuze dus als jij denkt dat dit het beste is, prima toch.
maar waarom dan mensen veroordelen die hun peperdure sportpaard niet 24/7 op het land hebben staan? er worden genoeg paarden gestolen.........
Dus mij zul je dat niet horen zeggen! KiWiKo schreef:IndianLady schreef:Ja maar doorgaans gebeurd dat een heel stuk minder dan katten die worden overreden/gestolen of doodgeschoten/vergiftigd.
procentueel ligt het gelijk
MamboBeach schreef:IndianLady schreef:Dus ik moet mijn aankomenlopertje maar gewoon hier voor de trein gooien, want die rijd hier langs mn huis.
Scheelt wel, ben ik er meteen vanaf
![]()
Ik blijf erbij dat je katten en paarden niet met elkaar kan vergelijken. Geen enkel dier kan je vergelijken met een dier, tenzij het uit dezelfde familie komt.
Ik wil het ook wel voor je doen, hoef je het zelf niet te doen... Wat is dit nu voor opmerking?
Waarom niet vergelijken? Het zijn toch dieren?
. Diablo schreef:KiWiKo schreef:ik heb ook paaren dodelijk gewond zien worden op de weide.......... een uitglijer kan einde oefening betekenen voor een paard, ook al staat die 24 upd op het land.........
Natuurlijk. Maar een paard redt zich over het algmeen prima buiten in de wei (die van mij in ieder geval wel). De kans dat dat verkeerd gaat is echt stukken kleiner dan de buitenkomende kat die aan een autoweg woont, vervelende kattenhatende buren heeft of bloeddorstige, katetende honden tegenkomt.
KiWiKo schreef:katten redden zich ook over het algemeen prima![]()
eigenlijk redden die zich beter in de boze buitenwereld dan paarden dat ooit zouden kunnen
Noah2006 schreef:Dat snap ik ook niet, je hebt gekken die ze meejatten. En al zouden het geen raskatten zijn, zou ik ze nog niet buiten laten. Mijn buren doen het wel, en zijn heel vaak hun kat kwijt. Dan moet je ook niet zeuren als je kat opeens verdwenen is. Dat is het risico helaas. Het is buiten gewoon niet veilig om katten buiten te zetten, veiliger voor de paarden op de wei dan katten buiten.
Het sportpaard overdag buiten en 's nachts op stal met goede beveiliging lijkt mij geen probleem. Vind het ook belachelijk een paard dat 24 uur op stal staat. Maar op meerdere vlakken worden sportpaarden niet even eerlijk behandelt.
IndianLady schreef:MamboBeach schreef:
Waarom niet vergelijken? Het zijn toch dieren?
Het is een binnenkat, maar ja ik ben dan hypocriet want mn pony's staan 24/7 buiten. Als ik een eigen huissie had met tuin dan had ik hem ws wel buiten gelaten, maar ik zit in een studentenkamer naast de spoorlijn. Dus buiten laten is gewoonweg geen optie voor hem.
Elk dier heeft een andere behoefte, of ga jij ook tegen eightlegged zeggen dat ze haar spinnen en andere diertjes maar naar buiten moet laten, want tja ook slangen en spinnen en reptielen hebben ook een terratorium. En een terrarium is dan eigenlijk ook te klein. Of omdat het geen aaibare dieren zijn geld dit hele verhaal niet voor hun?
Diablo schreef:KiWiKo schreef:katten redden zich ook over het algemeen prima![]()
eigenlijk redden die zich beter in de boze buitenwereld dan paarden dat ooit zouden kunnen
Kiwiko, kom op zeg. Als mijn katten inderdaad ook alleen maar in de wei konden lopen, zou ze niets overkomen, dat weet ik zeker. Alleen, die katten blijven niet in de wei, dat is het probleem....
Als mijn paarden ook alleen maar buiten konden lopen door vrij door de stad te lopen, bleven ze ook binnen.
ik snap heel goed dat katten binnen gehouden worden als je dichtbevolkt woont........... en ik vind dat ook geen probleem........
maar je hebt het niet altijd allemaal voor het zeggen......... en soms moet je schipperen
Diablo schreef:Kiwiko, kom op zeg. Als mijn katten inderdaad ook alleen maar in de wei konden lopen, zou ze niets overkomen, dat weet ik zeker. Alleen, die katten blijven niet in de wei, dat is het probleem....
Als mijn paarden ook alleen maar buiten konden lopen door vrij door de stad te lopen, bleven ze ook binnen.
. Dat kan ook prima met katten hoor
Noah2006 schreef:Het land is wel een stuk veiliger dan de stad lijkt mij. Daarnaast is de wei nog eens omheind, blijven paarden daar meestal tussen staan en is er nog eens een boer die goed oplet. Eigen terrein is ook niet zomaar te betreden.
Het risico dat je kat buiten loopt, onder een auto komt, bij iemand de schuur binnenloopt, gejat wordt oid is veel groter.
KiWiKo schreef:ik vind het wel een probleem als jij (en ik zeg niet dat je dat doet) bij de eerst volgende topic over hoe zielig stalpaarden zijn gaat zeggen dat je als je niet goed voor een paard kan zorgen dat je die dan ook niet aan moet schaffen...........
MamboBeach schreef:Laat even zeggen dat ik in zo'n buurt woon, dan zou ik ze door toedoen van iemand anders binnen moeten houden? Als iemand last heeft van mijn dieren kunnen ze gewoon naar me toe komen maar niet direct je kat af te maken.
Diegene die ik verdenk heeft geloof ik ook wel door dat ik hem door heb...
KiWiKo schreef:ik vind het wel een probleem als jij (en ik zeg niet dat je dat doet) bij de eerst volgende topic over hoe zielig stalpaarden zijn gaat zeggen dat je als je niet goed voor een paard kan zorgen dat je die dan ook niet aan moet schaffen...........