Chiqa schreef:Dees daan dus als ik het goed begrijp laat jij je hond gewoon loslopen als er een andere hond nadert?
Er staat toch dat ze ze onder appel heeft en ze naast blijven lopen??
Wat is dan het probleem?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Heet jij Dees Daan?
Chiqa schreef:Dees [naam] dus als ik het goed begrijp laat jij je hond gewoon loslopen als er een andere hond nadert?
ikdoemaarwat schreef:Chiqa schreef:Dees [naam] dus als ik het goed begrijp laat jij je hond gewoon loslopen als er een andere hond nadert?
jup met de gedachte dat haar hond 100 % zeker weten nooit een stap verkeerd zet en nooit weg kan en zal glippen
dees_daan schreef:Chiqa schreef:En lijn je ze dan ook aan Dees Daan?
nee, omdat dat alleen voor het plaatje zou zijn, en omdat ik weet dat ze naast blijven lopen, daarnaast is het een losloopgebied en hoeven ze dus niet aan de lijn, de lijn zou enkele waarde hebben dus ik zie geen reden om dat te doen
dejavu schreef:Uhm, ik ga in dit topic toch wel mee met Dees_daan.![]()
Mijn mening is:
- In een losloopgebied horen sociale honden thuis met hun sociale eigenaren. Honden en hun eigenaren die zich niet weten te gedragen, moeten naar mijn idee maar een ander stuk zoeken. Ik vind het absurd dat ik (en dat gebeurt regelmatig) mijn sociale lieve honden aan moet lijnen en een andere kant op moet lopen om een hond met het schuim zowat op de bek te ontlopen. Ik vraag dan ook altijd van een afstand wat ze met hun valse hond in een losloopgebied te zoeken hebben. Naar mijn idee geen reet.Pech voor die honden, maar het is niet voor niks een losloopgebied.
- Als er bij ons ineens een hond loopt die ik niet ken en de houding staat me niet aan, dan roep ik altijd mijn honden bij me.
Mijn honden zijn laatst uit het niks aangevallen door een Groenendaeler. Mijn beesten liepen achter me en ineens greep dat beest ze. Die van mij gilden het uit en lagen op hun rug. De eigenaar is later bij mij thuis geweest met koekjes voor mijn hondjes en om het even uit te praten. Gelukkig mankeerden ze niks en de man vertelde me dat hij niet meer in het losloopgebied komt. Het speet hem ontzettend. Nou, dan is het wat mij betreft uit de wereld.Zand erover. Kan gebeuren, als je net een nieuwe hond hebt.
Chiqa schreef:Waarom spreek jij jezelf zo ontzettend tegen?
In een eerder topic schreef je dat je dr een bloedhekel aan had als mensen hun honden los lieten lopen, jij je hond ALTIJD vasthoud als de ander dit ook doet.
Je hem pas losknipt als de ander dit ook doet, en je een bloedhekel heb aan honden die loslopen?
Waarom spreek jij jezelf zo tegen?
Chiqa schreef:dees_daan schreef:
nee, omdat dat alleen voor het plaatje zou zijn, en omdat ik weet dat ze naast blijven lopen, daarnaast is het een losloopgebied en hoeven ze dus niet aan de lijn, de lijn zou enkele waarde hebben dus ik zie geen reden om dat te doen
Waarom spreek jij jezelf zo ontzettend tegen?
In een eerder topic schreef je dat je dr een bloedhekel aan had als mensen hun honden los lieten lopen, jij je hond ALTIJD vasthoud als de ander dit ook doet.
Je hem pas losknipt als de ander dit ook doet, en je een bloedhekel heb aan honden die loslopen?
Waarom spreek jij jezelf zo tegen?
Poohbeer schreef:Dat een niet-sociale hond maar niet in een losloopgebied mag komen vind ik heel kort door de bocht. Je hebt geen idee hoe het komt dat die hond niet sociaal is en ook zulke honden willen graag kunnen rennen. Vind meer dat de eigenaar verantwoordelijk is en heel goed op moet letten op andere honden om ervoor te zorgen dat zijn niet-sociale hond bij hem blijft.
Chiqa schreef:Adil je zegt toch niet in het ene topic dat je je hond los heb lopen, terwijl je in het andere topic het tegenovergestelde beweerd? Dat is toch geen discussieren meer.
Poohbeer schreef:dejavu schreef:Uhm, ik ga in dit topic toch wel mee met Dees_daan.![]()
Mijn mening is:
- In een losloopgebied horen sociale honden thuis met hun sociale eigenaren. Honden en hun eigenaren die zich niet weten te gedragen, moeten naar mijn idee maar een ander stuk zoeken. Ik vind het absurd dat ik (en dat gebeurt regelmatig) mijn sociale lieve honden aan moet lijnen en een andere kant op moet lopen om een hond met het schuim zowat op de bek te ontlopen. Ik vraag dan ook altijd van een afstand wat ze met hun valse hond in een losloopgebied te zoeken hebben. Naar mijn idee geen reet.Pech voor die honden, maar het is niet voor niks een losloopgebied.
- Als er bij ons ineens een hond loopt die ik niet ken en de houding staat me niet aan, dan roep ik altijd mijn honden bij me.
Mijn honden zijn laatst uit het niks aangevallen door een Groenendaeler. Mijn beesten liepen achter me en ineens greep dat beest ze. Die van mij gilden het uit en lagen op hun rug. De eigenaar is later bij mij thuis geweest met koekjes voor mijn hondjes en om het even uit te praten. Gelukkig mankeerden ze niks en de man vertelde me dat hij niet meer in het losloopgebied komt. Het speet hem ontzettend. Nou, dan is het wat mij betreft uit de wereld.Zand erover. Kan gebeuren, als je net een nieuwe hond hebt.
Dat een niet-sociale hond maar niet in een losloopgebied mag komen vind ik heel kort door de bocht. Je hebt geen idee hoe het komt dat die hond niet sociaal is en ook zulke honden willen graag kunnen rennen. Vind meer dat de eigenaar verantwoordelijk is en heel goed op moet letten op andere honden om ervoor te zorgen dat zijn niet-sociale hond bij hem blijft.
Chiqa schreef:Adil je zegt toch niet in het ene topic dat je je hond los heb lopen, terwijl je in het andere topic het tegenovergestelde beweerd? Dat is toch geen discussieren meer.
dees_daan schreef:adil18 ik weet het niet hoor, maar als jou hond goed getraind is, je een band met je hond hebt en de hond zijn plaats weet, dan zie ik geen reden om hem niet te vertrouwen. veel mensen zijn verbaasd dat ik mijn herder zo kort heb, maar die is gewoon zo baasgericht, en goed getraind op het hier komen en naast lopen door de vorige eigenaars dat dat er al in zit.. het enige wat ik daar in hoef te doen is het te onderhouden.
Adil18 schreef:dees_daan schreef:adil18 ik weet het niet hoor, maar als jou hond goed getraind is, je een band met je hond hebt en de hond zijn plaats weet, dan zie ik geen reden om hem niet te vertrouwen. veel mensen zijn verbaasd dat ik mijn herder zo kort heb, maar die is gewoon zo baasgericht, en goed getraind op het hier komen en naast lopen door de vorige eigenaars dat dat er al in zit.. het enige wat ik daar in hoef te doen is het te onderhouden.
Ik weet het wel, het zijn beesten en die zijn niet te vertrouwen, ook niet de perfect afgerichte hond.
kijk eens naar deze hond, herder en ook net in training bij de agent, net wat jij omschrijft...
http://www.youtube.com/watch?v=PHLnjiISsOo
Zeg ik, beesten...
dees_daan schreef:mensen die hun hond niet onder controle hebben buiten een losloopgebied daarnaast weet ik niet van wanneer dat topic is, maar toen mijn honden nog niet altijd bij me bleven hield ik ze vast ja
dees_daan schreef:maar goed, met trainen verandert het, bij jou dus blijkbaar niet.. jou hond is nog precies hetzelfde als vorig jaar? niets verbeterd? niets anders?