Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:11

Diablo schreef:
meggiemeg schreef:
Voor diegene die hun kat(ten) wel los laten buiten: zijn jullie nooit bang dat de kat niet meer terug komt omdat die bijvoorbeeld onder een auto is gekomen?

De kat heeft toch een geweldig leven gehad? Vogeltjes vangen, tuinen onderpiesen, lang leve de lol. Wat geeft het dan dat hij aan zijn eind komt door een auto-ongeluk? Of door gif, waardoor hij heel langzaam zal sterven, met megaveel pijn? Of opgesloten in een schuur, zodat hij de hongerdood sterft? Dat weegt toch niet op tegen dat mooie leven dat hij gehad heeft?

Nou nou.... _O- sorry hoor ik ben het met het meeste wel eens wat jullie zeggen, maar vind dit toch wel een drama verhaal op zich om te lezen... :+ :D

Letizia

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:44

Ik mag hopen dat het sarcastisch bedoeld is ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:45

Letizia schreef:

Heb je het over Diablo haar post?
Ik neem aan van wel, want zo heb ik het wel opgevat :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:47

Letizia schreef:

Natuurlijk is het sarcastisch bedoeld. Als ik het meende, gooide ik mijn katten wel naar buiten. Maar nee, die blijven binnen. Om dit soort drama-verhalen te voorkomen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:48

Woon je zelf vlak aan de weg Diablo? :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:53

Robynn schreef:
Letizia schreef:

Heb je het over Diablo haar post?
Ik neem aan van wel, want zo heb ik het wel opgevat :=

Ik ook, het was een reactie op de bovenstaande post :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:21

wij wonen in een zeer rustige straat, doodlopend, en ze gaat helemaal niet ver, ik ken haar, dus alsjeblieft kom niet met "jij weet niet wat je poes uitspookt" ... zij gaat niet ver ;) in onze tuin. die van die 2 buren, hooguit op ons muurtje of achter het huis, maar nergens anders ;) vanwege de honden en omdat ze dat gewoon niet fijn vind. Daarom durven we haar ook hier los te laten lopen, omdat het rustig is.

Moet wel eerlijk zijn, de buren hebben een leuke zwarte kat, en die is een half jaar geleden in de straat aangereden, maar dit was een uitzondering, hij is door een ambulance overreden voor de buurvrouw, en hij is nu blind aan 1 oog. verder nooit en te nimmer hier incidenten geweest, erg rustig is het hier :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:03

Gisteravond op weg naar mijn paard dacht ik de stalkat op de weg te zien liggen.
Auto gestopt en gekeken, was het een andere rode poes die aangereden was. Helaas voor het dier leefde die nog, was er erg slecht aan toe. Heb de kat in de berm gelegd om te voorkomen dat die nog een keer werd over reden. Staleigenaar heeft m de doodslag gegeven. Dat soort dingen kan ik niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:06

Kijk en dat doe ik nu wel als ik een kat zie die half dood is, rij ik er nog een keer overheen zodat het dierje niet verder lijdt omdat baasje hem niet binnen houdt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:28

Ja ik weet dat het beter is maar ik kan dat dus echt niet!
Daarom liep ik naar de staleigenaar toe om te vragen of hij dat wel kon.
Weet dat ik beslist heb over het leven van andermans dier maar dit dier was zo beschadigd dat het echt niet langer meer door kon leven, waarschijnlijk had de kat nog een aantal uur onnodig pijn moeten hebben wat op deze manier wel bespaard is gebleven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:34

Robynn schreef:
Woon je zelf vlak aan de weg Diablo? :)

Ja, al is het een weg waar maar 50 gereden mag worden. En achter ons huis liggen alleen maar weilanden, zo ver je kunt zien. Ik heb mijn katten ook nooit aan de weg gezien, ze gingen altijd de weilanden in. Mar ja, zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 01:50

Hm heb gezien dat we 18 pagina's verder zijn, en nee heb ze niet alle 18 gelezen.

Heb de buurman opgespoord en gevonden :D
Nog niet gesproken trouwens.

Zal een beetje reageren want sommige reacties zijn wel weer ernstig uit de klei getrokken.

ALLE buurtkatten lopen hier los, ook die van meneer zelf.
Aan de achterkant is het een groot aan elkaar liggend stuk van tuinen.
Aan de voorkant ligt de straat, dus op enkel uitzonderingen na lopen alle kanten achter, te spelen, te rennen en ja ze zullen ook hun behoeftes wel doen, en wij hebben dan nog een kattenbak die goed gebruikt wordt, de meeste katten hier zijn echt buiten.
Dus mijn tuin dicht maken wordt sowieso overleggen met de buren want het is ook hun schutting en als de rest van de buurtkatten daar dan vrij om heen los lopen want ja er lopen er hier echt een stuk of 20 aan de achterkant en 10 aan de voorkant kan je denk wel raden wat er dan gaat gebeuren.

Dus ja ik heb ook weleens een plasje of poepje in mijn tuin, voor en achter.
En ja ik heb rennende kids door mijn net aangelegde voortuintje, en ja dat is ook balen.
Maar als je een buurt hebt die bolstaat van de honden, katten en kids kan je ook niet overal op gaan mierenneuken.

Brief is alleen door onze bus heen gekomen, wij hebben ook de enige katten in de buurt die te onderscheiden zijn van de rest :D

Dus wil het pissen niet goed praten, maar geloof niet dat mijn kat de enige is.
Kat zit nu ook gewoon binnen, dus als ik hem zie lopen op straat spreek ik hem even aan en kijk wat hij zegt, klaagt hij dan door ja sorry hoor...mijn kat zit nu binnen...alles wat nu bepist wordt is niet van de mijne.

Hm beetje bruusk opgeschreven, niet zo bedoeld, snap ook wel wat mensen bedoelen met ja ik wil ook geen katten in mijn tuin, maar het is dus niet mijn kat die losloopt, maar alle katten hier die loslopen, en dan heb ik wel zoiets van ja....dus de andere 29 mogen banjeren maar die ene van mij niet?

Enne lief blijven jullie :D

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:02

Toevallig heb ik een verhaal van een kennis van ons dit weekend gebeurt. Ze waren aan het klussen in hun nieuwe huis. Op de eerste verdieping stond een soort dakraam een stukje open.
Poeslief heeft zich naar binnen gewurmd is van boven naar beneden gevalen en is in paniek geraakt. Hij heeft geprobeerd om naar buiten te komen maar dag ging niet. Het gevolg was dat alle nieuwe gordijnen gesloopt zijn.

Van wie de poes is weten ze niet. Hij wordt nu vast gehouden tot de eigenaar is gevonden.
De schade gaan ze op de eigenaar verhalen.

Dus katten kunnen wel grote schade veroorzaken.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:11

Ik kan me het van de buurman enigszins voorstellen. Kattenpis stinkt afschuwelijk en dat wil je gewoon niet over je spullen of planten heen hebben. De vraag is hoe bewijst de buurman dat dit jou kat is? Ik denk dat zulke dingen overal gebeuren en ik vind niet dat jouw kat daarom moet binnenblijven. Daarbij vind ik het behoorlijk laf dat de buurman een klagbrief opsteld maar vervolgens niet zijn naam vermeld.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:11

Sily schreef:
Hm heb gezien dat we 18 pagina's verder zijn, en nee heb ze niet alle 18 gelezen.

Heb de buurman opgespoord en gevonden :D
Nog niet gesproken trouwens.

Zal een beetje reageren want sommige reacties zijn wel weer ernstig uit de klei getrokken.

ALLE buurtkatten lopen hier los, ook die van meneer zelf.
Aan de achterkant is het een groot aan elkaar liggend stuk van tuinen.
Aan de voorkant ligt de straat, dus op enkel uitzonderingen na lopen alle kanten achter, te spelen, te rennen en ja ze zullen ook hun behoeftes wel doen, en wij hebben dan nog een kattenbak die goed gebruikt wordt, de meeste katten hier zijn echt buiten.
Dus mijn tuin dicht maken wordt sowieso overleggen met de buren want het is ook hun schutting en als de rest van de buurtkatten daar dan vrij om heen los lopen want ja er lopen er hier echt een stuk of 20 aan de achterkant en 10 aan de voorkant kan je denk wel raden wat er dan gaat gebeuren.

Dus ja ik heb ook weleens een plasje of poepje in mijn tuin, voor en achter.
En ja ik heb rennende kids door mijn net aangelegde voortuintje, en ja dat is ook balen.
Maar als je een buurt hebt die bolstaat van de honden, katten en kids kan je ook niet overal op gaan mierenneuken.

Brief is alleen door onze bus heen gekomen, wij hebben ook de enige katten in de buurt die te onderscheiden zijn van de rest :D

Dus wil het pissen niet goed praten, maar geloof niet dat mijn kat de enige is.
Kat zit nu ook gewoon binnen, dus als ik hem zie lopen op straat spreek ik hem even aan en kijk wat hij zegt, klaagt hij dan door ja sorry hoor...mijn kat zit nu binnen...alles wat nu bepist wordt is niet van de mijne.

Hm beetje bruusk opgeschreven, niet zo bedoeld, snap ook wel wat mensen bedoelen met ja ik wil ook geen katten in mijn tuin, maar het is dus niet mijn kat die losloopt, maar alle katten hier die loslopen, en dan heb ik wel zoiets van ja....dus de andere 29 mogen banjeren maar die ene van mij niet?

Enne lief blijven jullie :D

Hij heeft zelf ook katten loslopen buiten?
Dan heeft hij i.m.o. geen recht om te klagen :\

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:06

Suuskipje schreef:

ik ben het nu volledig met je eens :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:20

Als hij zelf ook loslopende katten heeft lijkt het mij dat hij weinig recht van spreken heeft over plassende en poepende katten in zijn tuin

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:44

Ik heb het grootste deel gelezen en wederom de conclusie getrokken dat er steeds meer zeikerds rondlopen. Waar is de tolerantie gebleven? Iedereen moet maar springen zoals de ander dat wil. Laat iedereen eens lekker op zijn eigen balk letten in plaats van de splinter in de ogen van de ander.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:47

rainbow8 schreef:
. Laat iedereen eens lekker op zijn eigen balk letten in plaats van de splinter in de ogen van de ander.

Hou jij jouw balk dan binnen zodat ik geen splinter hoef te krijgen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:12

justdiesel schreef:
Suuskipje schreef:

Hé, ik ook :D .

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:28

mooi :D
ja nou ja is toch ook zo...
vind het ontzettend hypocriet namelijk :Y)

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:03

justdiesel schreef:
Suuskipje schreef:

Nou en anders ik wel. Alsjeblieft zeg, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:27

Suuskipje schreef:
mooi :D
ja nou ja is toch ook zo...
vind het ontzettend hypocriet namelijk :Y)

Dat is het ook := Zelf wel katten hebben die overal poepen en plassen, maar de katten van de buren mogen dat niet in zijn tuintje :=

Sorry hoor, maar die hersenkronkel snap ik niet helemaal :P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:03

rainbow8 schreef:
Ik heb het grootste deel gelezen en wederom de conclusie getrokken dat er steeds meer zeikerds rondlopen. Waar is de tolerantie gebleven? Iedereen moet maar springen zoals de ander dat wil. Laat iedereen eens lekker op zijn eigen balk letten in plaats van de splinter in de ogen van de ander.

Dus als je meer dan 500 euro schade hebt doordat anderen hun huisdier in jouw tuin laten lopen moet je maar tolerant zijn.

Tolerantie is ook rekening houden met elkaar. Rekening houden met elkaar is ook zorgen dat jouw huisdier geen overlast bezorgd en geen schade toebrengt aan andermans eigendommen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:45

Ja maar zo is het niet in het topic besproken door meerdere mensen hier... Want ALLE katteneigenaren waren poep en hadden geen enkel inlevingsvermogen tot de "niet kattenmensen" Terwijl echt niet elke kat een plaag hoeft te zijn voor de buurt.... :n

En TS als die buurman zelf ook een kat buiten heeft lopen heeft hij imo helemaal geen recht van spreken/klagen :n Vind het knap dat je nu de kat binnen hebt zitten en dat je gaat vragen of hij er nog last van heeft, ben heeel erg benieuwd naar zijn antwoord :j :+ Maar ik denk dat ik zijn antwoord al wel weet, jouw kat(ten) hebben het in zijn ogen al gedaan, zal hij mooi voor schut staan zometeen :+