Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:05

Quellian schreef:
Het kan ook karakter zijn van de honden, wellicht dat de pups ook uitgroeien tot valse honden. Zekere voor het onzekere nemen...

En een kind een hond laten voeren? Gaat hier prima hoor... nog geen aan flarden gescheurde en begraven delen kind in en rondom huis gevonden :=

Inderdaad O:)
Je kunt zeggen dat het een ''correctie'' was van de moederhond, als de jongen te dicht bij de pups kwam, maar in een normale roedel word een hond dan ook niet meteen door 3 anderen aan stukken gescheurd hoor.. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:05

:') Tenzij je een vervunning hebt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:06

pharagirlke schreef:
Ze kunnen inderdaad aardig lang volhouden...

Mindim: veralgemeen lekker... Heb er hier vier die perfect luisteren :roll:

Sorry, ik bedoel niet elke JR, ik bedoelde de felle rakkers die bij elke misstap worden opgetild en dat de mensen dan even naar je lachen, van goh schattig he?
Tuurlijk zijn er ook de hondjes die goed luisteren.

KiWiKo

LimaMambo schreef:
KiWiKo schreef:
met dien verstande dat je niet de dader bent :D :D :D

en de dader heeft het gedaan :)

als er bij mij morgen ingebroken word....... en ik schiet de inbreker dood omdat ik me bedreigd voel......... dan ben ik de dader :) want ik heb het gedaan........... ondanks dat ik huis en haard bescherm...... ben ik toch degene die niet in deze maatschappij thuishoor in vrijheid

wn zo werkt het ook bij dieren.......... imo

ow ja je bent dan wel de dader :P maar je handelde uit zelfverdediging en bescherming van je huis en haard :)
en zo is dat bij die honden dus ook gegaan

helaas ziet een rechter dat anders :D :D

Ayasha
Blogger

Nee die lachen eerder van "spijt me". Interpretation is a bitch.
Als die van mij een misstap zet til ik haar ook op met een verontschuldigend glimlachje, maar wel bij der nekvel om te voorkomen dat de andere hond op haar in gaat en er een gevecht ontstaat. Het is niet omdat ik weet dat die van mij niet zal aanvallen dat die andere hond dat ook weet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:07

KiWiKo schreef:

maar voor je eigen gevoel heb je goed gehandeld op dat moment toch?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:08

Ook met een vervunning mag het niet, misschien wel met een vergunning _O-

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:09

ik vraag gewoon een visvergunning aan en ga piranja's houden :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:11

LimaMambo schreef:
KiWiKo schreef:

maar voor je eigen gevoel heb je goed gehandeld op dat moment toch?

dierlijk instinct......... maar niet wenselijk in onze maatschappy :)

voor mijn gevoel goed gehandeld............ maar het zal een mooi verhaal worden als iedereen maar een inbreker dood schiet :)

kan niet, en moet ook niet mogen :)

net zoals een hond niet moet mogen handelen als deze deden :)

Ayasha
Blogger

LimaMambo schreef:

Die vallen toch enkel aan als je bloed dacht ik? (tenzij ze heel hongerig zijn) dus dan moet je hem alsnog slagen en verwondingen toedienen... Nu is dat waarschijnlijk minder erg dan moord ma :')

Wiwabalia

Ik wil niet de schuld op de honden afschuiven maar Pitbull's zijn niet voor niks verboden in Nederland omdat mensen honden van dat ras voor gevechten willen gebruiken en ze staan nogal bekend als agressieve honden (hiermee worden ze natuurlijk zo gemaakt door de eigenaar).

Mensen kunnen honden zo verpesten. :(

Die volwassenhonden moeten ze afmaken vind ik, wat er met die pups moet gebeuren... kijken of ze agressief zijn (doen dieren-asiels altijd) en dan herplaatsen bij mensen die WEL verstand hebben en hun hond goed opvoeden.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 22-07-09 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:12

Mindim schreef:
Ik vind het jammer dat het hele ras onderuitgeveegd wordt. De pups en de hele zooi moet maar afgemaakt of anders in de dierentuin. En dat vaak met een standaard onderbouwing van kaakklem, knop gaat zo om en dergelijke. Alle stereotypen komen aan bod.
Boxers worden ook gezien als kindervriend, maar das niet bij alle boxers zo. Waarom wordt daar niet gegeneraliseerd en bij pittbulls en staffords wel? Ik vind het zo kort door de bocht en niet doorgedacht.

Bij een ras horen nu eenmaal bepaalde raseigenschappen, en die zullen nooit allemaal op alle honden van toepassing zijn maar wel op een groot gedeelte... Anders zouden het geen raseigenschappen zijn.

En de cliché's van 'er zijn meer golden retrievers en labradors die bijten' en 'een hond wordt niet vals geboren maar vals gemaakt' en mensen die bewerken dat het totaaaal niet erg is als een hond je half dood bijt 'want dat is instinct +:)+ ' vind ik een beetje jammer, ik denk namelijk dat ze niet waar zijn. En probeer ze te weerleggen.

En over dat je een koningspoedel net zo makkelijk agressief maakt als een pitbull, en dat het 'alleen' de gevolgen groter zijn bij een pitbull. Daar zijn helemaal geen statistieken over bekend, dus dat weet niemand (ik ook niet ! ) ... Dus ik zou dat niet heel stellig beweren. Net zoals ik ook niet wil beweren dat het absolute onzin is. Ik weet het gewoon niet :) En niemand weet het, en dat is opzich dan wel weer jammer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:12

KellyZ schreef:
Ik wil niet de schuld op de honden afschuiven maar Pitbull's zijn niet voor niks verboden in Nederland omdat mensen honden van dat ras voor gevechten willen gebruiken en ze staan nogal bekend als agressieve honden (hiermee worden ze natuurlijk zo gemaakt door de eigenaar).

Ze zijn niet verboden? :=
Ze staan "bekent als agressieve honden"?
De kerstman staat ook bekent als pakjesman maar dat maakt hem nog niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:13

pharagirlke schreef:
Als die van mij een misstap zet til ik haar ook op met een verontschuldigend glimlachje, maar wel bij der nekvel om te voorkomen dat de andere hond op haar in gaat en er een gevecht ontstaat. Het is niet omdat ik weet dat die van mij niet zal aanvallen dat die andere hond dat ook weet.

Kijk dat jij het met die bedoeling doet, wil niet zeggen dat iedereen dat zo bedoeld. Mijn hond wordt regelmatig gegrepen door jr, als we lekker aan de wandel zijn. De mijne doet niets terug.
JR zijn vaak fel, dat ontken je toch niet? Ze worden vaak gekocht door mensen die de opvoeding vanwege formaat achterwege laten ?
Ik generaliseer daarmee toch niet het karakter van de hond en sinds wanneer is fel negatief. IDD interpretation is a bitch. Waarom ga jij ervan uit dat de grote hond meteen die van jouw aanvalt?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:14

pharagirlke schreef:
LimaMambo schreef:

Die vallen toch enkel aan als je bloed dacht ik? (tenzij ze heel hongerig zijn) dus dan moet je hem alsnog slagen en verwondingen toedienen... Nu is dat waarschijnlijk minder erg dan moord ma :')

als er een inbreker binnen komt, dan ga ik me daar eerst op uitleven
daarna gooi ik de beste inbreker in het aquarium zodat er alleen nog botjes overblijven
die botjes dienen dan als decoratie in mijn vissenkom }>

en niemand die weet dat er een inbreker in mijn huis was :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:14

pits zijn niks agressiever dan poedels......... sterker nog ik durf te beweren dat poedels agressiever zijn......

de pest is alleen dat pits ietwat meer schade aanrichten als ze afgaan..............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:15

LimaMambo schreef:
daarna gooi ik de beste inbreker in het aquarium zodat er alleen nog botjes overblijven

en niemand die weet dat er een inbreker in mijn huis was :P

kijk.............. weer wat geleerd vanavond :D :D :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:16

KellyZ schreef:

Die volwassenhonden moeten ze afmaken vind ik, wat er met die pups moet gebeuren... kijken of ze agressief zijn (doen dieren-asiels altijd) en dan herplaatsen bij mensen die WEL verstand hebben en hun hond goed opvoeden.

goh.. sinds wanneer zijn ze weer verboden dan?

Anoniem

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:16

Wou net zeggen, ze zijn niet verboden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:17

Pfoe, toen ik de eerste pagina doorlas dacht ik al nee hé krijgen we dat weer, 'niet de schuld van de hond, domme ouders' . Tot op zekere hoogte vind ik dat de opvoeding van de hond er wel degelijk mee te maken kan hebben, maar in dit geval niet hoor :n Zoals bovenstaande; in een normale roedel wordt de hond dan ook niet meteen gedood. Het is gewoon een feit dat pitbulls eerder dan andere honden de neiging hebben agressiviteit te vertonen, ongeacht de opvoeding.
Ik vind niet dat je de schuld bij het kind, noch bij de ouders van het kind kunt leggen. Als jezelf zoiets overkomt praten jullie wel anders, ik vind het nogal respectloos (vergeef me dat ik niet alle 18 pagina's uitgebreid heb doorgespit, ik doel nu op de eerste reacties ;) ) om te zeggen dat de ouders maar beter hadden moeten opletten, in het bericht staat dat ze uren zochten naar het kind! En je eigen kind zo vinden.. reken maar dat pa& ma een levensland schuldgevoel zullen hebben.

Ik zeg het niet gauw, maar idd afmaken die honden, en eens die eigenaar eens goed aan de tand voelen.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 22-07-09 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:17

Pitbull (hond)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

PitbullEen pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt gemaakt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw. De Amerikaanse Pitbull terriër, Indiase Bull terriër, Amerikaanse Staffordshireterriër, Staffordshire-bulterriër, Dogo argentino, Bulterriër, Bulldog worden gebruikt om ongeregistreerde raskruisingen mee te maken. Het American Pit Bull Terrier ras is in Amerika wel erkend en kan daar nog steeds geregistreerd gefokt worden maar dan betreft het raszuivere kruisingen binnen het ras.

[bewerken] Regeling Agressieve Dieren
Van 1993 tot 2008 gold in Nederland de Regeling Agressieve Dieren (RAD, bijgenaamd de pitbullwet). Deze regeling werd ingevoerd na een aantal incidenten waarbij kinderen waren doodgebeten. De RAD verbood het fokken van pitbulls. Het houden van pitbulls geboren na 1993 was verboden; het houden van oudere pitbulls mocht slechts als ze gemuilkorfd waren, kort aangelijnd, en gecastreerd.

Op grond van uiterlijke kenmerken werd beoordeeld of een hond op een pitbull leek, in het kort: schofthoogte 35-50 cm, krachtig en gespierd uiterlijk, een vierkante kop, kortharig, en een spits toelopende staart. Een hond met die kenmerken werd in beslag genomen tenzij de hond een geldige FCI stamboom had. Om voor een stamboom in aanmerking te komen moeten bij de Amerikaanse Staffordshireterriër beide ouderdieren een MAG-test (Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag) met positief resultaat hebben afgelegd, bij de Staffordshire Bull Terrier is dit geen verplichting.

Daar vijftien jaar na de invoering van de RAD werd geconstateerd dat het aantal bijtincidenten niet was verminderd is deze regeling in juni 2008 afgeschaft.

Het was verboden. Sorry voor mijn vergissing maar ik heb ergens gehoord dat je ze nog steeds niet mocht hebben. :+
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 22-07-09 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:19

pharagirlke schreef:
LimaMambo schreef:

en niemand die weet dat er een inbreker in mijn huis was :P[/quote]

En het mag nog vergunningloos ook! Misschien heb je wel een vervunning nodig....

Valse hondjes zullen ze ook wel lusten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:20

KiWiKo schreef:
pits zijn niks agressiever dan poedels......... sterker nog ik durf te beweren dat poedels agressiever zijn......

de pest is alleen dat pits ietwat meer schade aanrichten als ze afgaan..............

maar waarop basseer je dat dan :?

Ayasha
Blogger

Mindim schreef:
pharagirlke schreef:

Kijk dat jij het met die bedoeling doet, wil niet zeggen dat iedereen dat zo bedoeld. Mijn hond wordt regelmatig gegrepen door jr, als we lekker aan de wandel zijn. De mijne doet niets terug.
JR zijn vaak fel, dat ontken je toch niet? Ze worden vaak gekocht door mensen die de opvoeding vanwege formaat achterwege laten ?
Ik generaliseer daarmee toch niet het karakter van de hond en sinds wanneer is fel negatief. IDD interpretation is a bitch. Waarom ga jij ervan uit dat de grote hond meteen die van jouw aanvalt?

Ze zijn intelligent en temperamentvol... Kijk, als een mens zijn of haar hand naar mij op heft, dan heb ik die pols ook vast want ik weet niet of het de bedoeling is dat hij of zij me gaat slaan dus ik voorkom liever dan dat ik genees. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat als mijn hond al zou "dreigen" met uitvallen, dat een andere hond daar op in zal gaan uit verdediging (doet ze overigens niet. Onze honden reageren zelfs niet op andere honden maar stel ;) ) en dat wil ik voorkomen. Ik zeg niet dat die per definitie er op zál in gaan (uhu, interpretation ís a bitch) maar dat dat wel kán gebeuren ook al weet ik dat mijn hond niet zou aanvallen, dan pak ik haar liever op om te voorkomen dat de andere hond er op in kan gaan. :)

Ik ken zat mensen die JR wel goed opvoeden omdat ze weten dat die kleine dingetjes zich vaak aardig "groots" voelen. ;) Dus daar zit je vooroordeel. Ze worden wel vaak gekocht door paardenvolk omdat ze compact en toch stoer zijn. *kijkt naar het kleine ding naast haar dat met een arrogante blik naar tv ligt te kijken :') *

In sommige belgische steden zijn ze overigens wel nog verboden, de pitbulls.. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-09 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Aranel schreef:
Pfoe, toen ik de eerste pagina doorlas dacht ik al nee hé krijgen we dat weer, 'niet de schuld van de hond, domme ouders' Tot op zekere hoogte vind ik dat de opvoeding van de hond er wel degelijk mee te maken kan hebben, maar in dit geval niet hoor :n Zoals bovenstaande; in een normale roedel wordt de hond dan ook niet meteen gedood. Het is gewoon een feit dat pitbulls eerder dan andere honden de neiging hebben agressiviteit te vertonen, ongeacht de opvoeding.
Ik vind niet dat je de schuld bij het kind, noch bij de ouders van het kind kunt leggen. Als jezelf zoiets overkomt praten jullie wel anders, ik vind het nogal respectloos (vergeef me dat ik niet alle 18 pagina's uitgebreid heb doorgespit, ik doel nu op de eerste reacties ;) ) om te zeggen dat de ouders maar beter hadden moeten opletten, in het bericht staat dat ze uren zochten naar het kind! En je eigen kind zo vinden.. reken maar dat pa& ma een levensland schuldgevoel zullen hebben.

Ik zeg het niet gauw, maar idd afmaken die honden, en eens die eigenaar eens goed aan de tand voelen.

mij zou zoiets nooit overkomen omdat ik niet zo'n oen ben om een kind alleen te laten bij mijn honden

en dat puntje dat een pit eerder bijt dan een andere hond is niet waar.. in tegendeel zelfs.. een pit (of aanverwante rassen) hebben een hele hoge pijngrens en zullen dus minder snel bijten dan een golden retriever ;)