anneliesdj schreef:Vuyatela; ik begrijp dat het vooral een aandachtsprobleem is?
Hou wel in je achterhoofd dat je hond pas 6 maanden is he, dan is het nog erg moeilijk om geconcentreerd te blijven.
Als je wandeld en hij houd zijn aandacht niet bij jou dan kun je proberen om gewoon eens stil te gaan staan, zonder iets te zeggen, de eerste minuten zal je hond om zich heen kijken maar na een paar minuten zal hij jou aankijken om te zien wat je van plan bent, misschien zal hij zelfs gaan zitten. Op het moment dat hij jou goed en recht aankijkt (dus niet met een half oog) beloon je hem uitgebreid, geef hem wat lekkers en loop gewoon door.
Je hoeft er dus geen commando oid aan te koppelen, hij moet gewoon leren dat als hij zijn aandacht bij jou houd dat dat wat lekkers opleverd.
Tis voor mij mn eerste hondje...
Ik weet dus niet op welke leeftijd ze eigenlijk netjes naast je zouden moeten 'kunnen' wandelen?
Hij is inderdaad nog jong, maar jong geleerd is oud gedaan
en op training hameren ze echt zo fel op dat volgen en dat netjes naast je wandelen. Vandaar dat het mij ook zo'n belangrijk punt lijkt. En geloof me, ook al is het een ieniemienie hond op het ogenblik , kracht heeft ie wel, en als je zo een half uur blokje om moet, dat is niet fijn!
Jou tip is heel handig!
Die heb ik toevallig vanmorgen half toegepast. Alleen mijn fout is , ik babbel gewoon te veel. Soms op het smekerige af volgens mijn instructeur, en daar profiteert mijn Jackje dan weer van...Maar inderdaad als ik stop, komt hij wel netjes bij me zitten en kijkt hij me aan van, kom op dan !? dan beloon ik hem , vertrekken we terug maar dan trekt ie gewoon opnieuw...
Op training heeft hij overigens bij alle andere oefening wel volop aandacht voor me. Alleen als we gaan wandelen op de training, dus de volgoefeningen, is het gedaan met de aandacht...