Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:21

Onassa schreef:
En heb je daar van kitten af aan aan laten wennen??

Van kitten af aan ja en ze vinden het prima. Lopen los mee naar de kattenren en weer terug zonder ook maar een poging te doen om de rest van de wereld te verkennen.

Weet niet of het zal werken met katten die eenmaal gewend zijn om helemaal buiten te lopen, best kans dat die een tijdje luid gaan zitten protesteren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:23

anneliesdj schreef:
Maar het wordt ook als normaal gezien dat je een hond zoiets afleert, dat een kat de buurt bij elkaar gilt is blijkbaar normaal.

als de eingennaar van zowelkat of hond zich voor de voledige 100% inzet om de overlast te stoppen kan je het toch niet meer kwalijk nemen. Onze buurhond blaft ook nog steeds heel veel. en ze hebben echt wel geprobeerd om het hem af te leren van blafband tot hondenschool hoor. maar die hond blaf nog steeds. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nu meestal niet eens meer hoor ik kan hem gewoon uitschakelen in mijn hoofd. je merkt er alleen wat van als je er aan gaat lopen ergeren.
enja als een kat je midden in de nacht wakker schreeuwd irritant, maar dat komt lang niet altijd omdat ze niet gecastreerd zijn, zat katten die schreeuwen omdat ze naar binnen willen hoor. En als je kat een keer ontsnaptdan kan dat dus gebeuren 's nachts.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:25

Maar als mijn kat dan aan de deur staat te schreeuwen dat ie naar binnen wil, ben ik met 2 tellen beneden om hem met open armen te ontvangen hoor Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:48

KiWiKo schreef:
sommige mensen hebben gewoon wat straffere oplossingen dan..........
keurt ook niemand goed, maar wel begrijpelijk Lachen

Ik hoop maar dat mijn honden nooit een kat doodbijten, maar de kans is wel reeel aanwezig

idd Ja sommige mensen hebben veel barbaarsere oplossingen
zo heeft (praat ik wel over jaaaaaaaren geleden) de opa van mn vriend ( die was slager en had wedstrijdduiven) de kat van de buren doormidden gehakt met een slagersmes Bloos! die bleef zn duiven opeten, tja.... Sigaar
Hij had de buurman al meerdere malen gewaarschuwd en die deed er niets aan, zulke dingen gebeurden ook en zal nog steeds zo zijn.

mijn kat komt in de tuin en doet gelukkig geen enkele poging om te ontsnappen, die vind het allemaal wel best en bewaakt de tuin Vork

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:01

Splinter schreef:
KiWiKo schreef:
sommige mensen hebben gewoon wat straffere oplossingen dan..........
keurt ook niemand goed, maar wel begrijpelijk Lachen

Ik hoop maar dat mijn honden nooit een kat doodbijten, maar de kans is wel reeel aanwezig

idd Ja sommige mensen hebben veel barbaarsere oplossingen
zo heeft (praat ik wel over jaaaaaaaren geleden) de opa van mn vriend ( die was slager en had wedstrijdduiven) de kat van de buren doormidden gehakt met een slagersmes Bloos! die bleef zn duiven opeten, tja.... Sigaar
Hij had de buurman al meerdere malen gewaarschuwd en die deed er niets aan, zulke dingen gebeurden ook en zal nog steeds zo zijn.

mijn kat komt in de tuin en doet gelukkig geen enkele poging om te ontsnappen, die vind het allemaal wel best en bewaakt de tuin Vork

Ik zie het al helemaal voor me....
zijn buurman lijkt op onze buurvrouw Extreme duivel

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:24

wij wonen namelijk in een wijk waar iedereen katten heeft en die wel eens goesting hebben in een lekker vogeltjes van ons .
wij plaatsen een stroomdraadje op de voliere helpt wel een beetje en voor de rest lope de hondjes los dus echt veel last hebben we nemeer . we hebben zelf een kitten die maar een bepaald stukje buitenloop zal krijgen dat ze de buren niet tot last zal zijn . Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:28

Wij hebben geen honden ivm allergie, katten hou ik absoluut niet van. Maar ieder zn eigen mening, sommige mensen vinden vogels als huisdier niks, ik zie gewoon niks in katten (alleen overlast...).

Een loslopende hond zou dus de gemakkelijkste oplossing zijn om van kattenoverlast in de tuin af te zijn...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:32

liedje89 schreef:
anneliesdj schreef:
Maar het wordt ook als normaal gezien dat je een hond zoiets afleert, dat een kat de buurt bij elkaar gilt is blijkbaar normaal.

als de eingennaar van zowelkat of hond zich voor de voledige 100% inzet om de overlast te stoppen kan je het toch niet meer kwalijk nemen. Onze buurhond blaft ook nog steeds heel veel. en ze hebben echt wel geprobeerd om het hem af te leren van blafband tot hondenschool hoor. maar die hond blaf nog steeds. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nu meestal niet eens meer hoor ik kan hem gewoon uitschakelen in mijn hoofd. je merkt er alleen wat van als je er aan gaat lopen ergeren.
enja als een kat je midden in de nacht wakker schreeuwd irritant, maar dat komt lang niet altijd omdat ze niet gecastreerd zijn, zat katten die schreeuwen omdat ze naar binnen willen hoor. En als je kat een keer ontsnaptdan kan dat dus gebeuren 's nachts.

Met het verschil dat het dan maar een enkele keer gebeurt en als katten krols zijn gebeurt het dagen of zelfs weken achtereen.
Bovendien gaan de meeste katten niet zitten gillen als een krolse poes als ze naar binnen willen.