Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chantalnadia schreef:Dat klopt, maar erfelijke afwijkingen kunnen ook zichtbaar zijn (scheve botten, vaste gewrichten, HD etc)
Dat was bij hem niet het geval, de dierenarts heeft hem helemaal betast en ingeënt etc dus hij is nu weer goed in handen.
chantalnadia schreef:HD? Ken deze afkorting niet![]()
Waarschijnlijk wel het uitgeschreven woord.
Hij heeft geen stamboek, is waarschijnlijk wel raszuiver, maar komt verder bij ene 'hobby'fokker vandaan (broodfokker?).
De dierenarts dat hij wel goed gebouwd was, wat hij kon ontdekken via de buitenkant dan.
MyWishMax schreef:En de meeste van die afwijkingen kan een da niet ontdekken tijdens een normale puppen controle. Daar ging het over. Jij vindt het positief dat een pup zonder stamboom honderden euro's goedkoper is dan een stamboom beest. Ik vind het negatief, omdat dat voor 99% van de tijd juist te maken heeft met de onderzoeken naar erfelijke gebreken, die niet gedaan worden. Dat is een verkeerde besparing van die fokkers.
_Nelleke_ schreef:chantalnadia schreef:HD? Ken deze afkorting niet![]()
Waarschijnlijk wel het uitgeschreven woord.
Hij heeft geen stamboek, is waarschijnlijk wel raszuiver, maar komt verder bij ene 'hobby'fokker vandaan (broodfokker?).
De dierenarts dat hij wel goed gebouwd was, wat hij kon ontdekken via de buitenkant dan.
Maar als je dit post in je andere topic is het toch niet heel raar dat ik aanneem dat de hond van een broodfokker vandaan komt, je zegt dit immers zelf.![]()
chantalnadia schreef:MyWishMax schreef:En de meeste van die afwijkingen kan een da niet ontdekken tijdens een normale puppen controle. Daar ging het over. Jij vindt het positief dat een pup zonder stamboom honderden euro's goedkoper is dan een stamboom beest. Ik vind het negatief, omdat dat voor 99% van de tijd juist te maken heeft met de onderzoeken naar erfelijke gebreken, die niet gedaan worden. Dat is een verkeerde besparing van die fokkers.
Ja klopt, een stamboom hond kost vak niet alleen meer geld omdat hij zo ie zo gezond is, elke hond kan ziek worden.
Wat ik vreemd vind is dat een raszuivere Stabij met stamboom duurder is dan een zuivere Stabij zonder stamboom, sorry mijn mening![]()
Kijk ik snap wel dat goeie en dure ouders voor dure puppen zorgen maar om nou te zeggen dat deze perse beter zijn, nee.
NoName126 schreef:Van een hond zonder stamboom weet je nooit of die raszuiver is. De ouders staan namelijk zonder stamboom niet geregistreerd als rashond. Het zouden dus best vuilnisbakkies kunnen zijn met een op een rashond gelijkend uiterlijk. Zo ook voor de rasgebonden karaktereigenschappen; daarvan weet je ook niet of ze die hebben.
Maargoed. Ik wil je plezier voor de pup niet afkraken, dus heel veel.plezier ermee en ik hoop dat je er lang plezier van hebt.
Enjoy_ schreef:Stoof schreef:Enjoy_, misschien is een rhodesian Ridgeback wat voor je?
Ik vind dat echt supermooie honden! Wel erg pittig volgens mij. Kunnen die met katten?