chantalnadia schreef:Hoi bokkers!
Ik zal gelijk mededelen dat ik een dochter ben uit het gezin, en dit gewoon uit nieuwsgierigheid vraag.
Al sinds een paar jaar ben ik smoorverliefd geworden op Border Collie's, ze zijn vrolijk, actief en leergierig, echt iets voor mij![]()
Nu wilde ik een tijdje geleden al graag een Collie, ik was helemaal in to the Collie's, alleen vonden we uiteindelijk niks.
Nu kijken we toch maar weer of we een leuke pup kunnen vinden, het liefst blue merle of red merle. Zwart of driekleur vinden we ook prima, want het blijft een Collie, maar merle spreekt ons meer aan.
wat de bedoeling is is dat ik voornamelijk behendigheid en agility ga doen, misschien bij een club en anders zal ik zelf wat obstakels kopen![]()
Voor mijn ouders is het een gezinshond en mijn zusje moet er gewoon mee kunnen wandelen wanneer ze daar behoefde aan heeft (ze is 13, heeft ervaring met Mechelse Herder dus kan wel wat hebben).
Ik zal de hond 's ochtends rond zes uur wel uitlaten waarschijnlijk, en anders mijn zusje of moeder iets later (07:00 of 08:00). Als ik het goed heb zal de hond meekunnen naar het werk van mijn ouders, waar ook een Groene Dealer zit dus die kunnen spelen en relaxen in een grote showroom:')
Wanneer mijn moeder thuis is zal een van ons hem/haar uitlaten en dan 's avonds nog een of twee keer (ligt denk ik ook aan het weer).
als we naar het strand of bos gaan mag hondjelief natuurlijk wel mee, en aangezien we een halfuur van de duinen en het strand wonen zal dat geregeld gebeuren
We hebben niet een enorme tuin maar de hond mag wel buiten komen, de tuin is gewoon afgesloten.
Als we de straat uitlopen botsen we tegen een park met hondenveldje en dichtbij is nog een speciaal honden uitlaat pad (jagersveld).
Ik vind zelf dat het wel goed is, we wonen in een gewone woonwijk met veel ruimte om ons heen, en ik wil dus samen met de toekomstige pup agility doen.
Ik denk dat een border collie niks voor jullie is. Een border collie moet meerdere uren per dag aan het werk gezet worden. Niet mee naar werk, smorgens een rondje en savonds een rondje en soms mee naar het strand. Denk bij zo'n leven meer aan een rustige lab of iets dergelijks.
Een border moet echt werken. Dus: elke dag naar het strand of bos, daar minimaal een uur tot 1,5u stevig doorwandelen. Thuis diezelfde dag aan het werk zetten met denkspelletjes, gehoorzaamheidstraining etc. Agility niet 'misschien op een club' of 'ik koop thuis wel een sprongetje' maar: minimaal 2x per week naar de club om daar op verschillende atributen te trainen en in het weekend naar evenementen.