Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Re: Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:54

Prachtig! Zag het net al op facebook voorbij komen, blije vogeltjes weer :+: En Yeti die zo lekker de camera inkruipt :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 12:37

Alle 13 vogels uit de grote voliere op 1 foto!
Maar waar is nr 13? Een zoekplaatje! :D

Afbeelding

Vanochtend weer even flink staan boenen op beide volieres. Ik vind het zo heerlijk wanneer ze weer schoon zijn! *D
Zelf zijn ze er iets minder blij mee ^)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:56

Ik heb nummer 13 :j , denk ik tenminste ik verraad het antwoord nog niet :) . Zag dubbel ofzo :') , 2 ogen 2 staarten allebei gele staarten haha

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:43

Ik heb nummer 13 ook! Haha.
Leuke foto's
Heerlijk zo schoon!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 13:46

Ik moet eigenlijk uitkijken dat het niet te schoon is. Ze moeten ook weer niet steriel zitten, omdat ze dan geen weerstand opbouwen.
Maar ik vind het zo heerlijk wanneer het allemaal netjes en schoon is <3

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 01:49

Goh, daar zou je helemaal niet aan denken dat ze nog wat weerstand moeten bouwen.. Ik zou niet stoppen met boenen denk ik, alles goedbedoeld schoon. :+

Wat zitten ze er prachtig bij trouwens! Voordat ik dit topic aanklikte wou ik eigenlijk nooit een valkje, maar nu begint het zeker te kriebelen.. Alleen dan wel pas als ik een baan heb en en huisje en een stabiel inkomen, dus dat duurt nog wel even. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:11

Hiraeth, je bent van harte welkom om eens te komen kijken, hoor. In het echt zijn ze misschien weer heel anders (of wordt je wens misschien nog verder aangewakkerd _O- ).

Via Facebook zijn ze trouwens ook te volgen! https://www.facebook.com/valkparkietenAngelWings?ref=hl

Ik heb vanochtend wat vogels gewisseld in de volieres. Britt en Breitling zitten nu in de kleine voliere. Breitling heeft een kaal plekje in de nek en ik heb het vermoeden dat Britt daar schuldig aan is >;) In de kleine voliere kan ik hem wat makkelijker vangen en goed in de gaten houden.

Aura en Hermes zitten de aankomende maanden (tot het nieuwe broedseizoen) in de grote voliere. Dan kunnen ze iets meer 'slag' maken tijdens het vliegen en wat afwisseling is wel even goed en gezond voor ze :) Ze moeten ook fris in het koppie blijven ;)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:27

Cayenne schreef:
Hiraeth, je bent van harte welkom om eens te komen kijken, hoor. In het echt zijn ze misschien weer heel anders (of wordt je wens misschien nog verder aangewakkerd _O- ).

Den Bosch is een beetje uit de richting, maar ik heb nu studenten OV.. dus wie weet kom ik eens een kijkje nemen. <3 Bedankt voor het aanbod! :D

Heb je trouwens ook even een like gegeven op FB. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:28

Zag toeval bij mam je stukje in de vriendin , mooi stukje je ziet er super uit! .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:36

Hier gaat het prima met de babies! Alhoewel ik Harrie momenteel zijn poezelige nekje wil omdraaien. Hij heeft zichzelf aangeleerd om Karel na te apen wanneer ze (letterlijk) haar ei kwijt moet en dus zo gaat miemelen. Dat doet hij nou iedere avond. :Y)

En mijn telefoon heeft hij toegevoegd aan het assortiment, ook heel handig. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:51

Dank je, Rebecca! Ik ben ook heel tevreden met het stuk!

KimD, fijn dat het goed met ze gaat! Harrie is wel echt een praatwonder zo te horen :P Heb je een filmpje? :D
Hier gaat ook alles goed! We maken ons op voor de winter en in beide volieres word momenteel verlichting aangebracht.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:51

En hoe gaat met de vogelkindjes? :D

Ruby is nog steeds een clown :+
Rond welke leeftijd komen ze eigenlijk in de jeugdrui?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:08

Altijd fijn als het stukje dan ook naar jou wens is :D , heb mam je vogels laten zien op FB die vond ze allemaal zo mooi _O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:12

Net je fb pagina bekeken :) mooie koppels voor 2016
Wie is Sense? nieuwe vogel (mannetje voor sterre)

Vind sterre nogsteeds de mooiste vogel haha

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 06:24

Ho sorry, was mijn eigen topic helemaal kwijt _O-

Wat lief Prrrr! <3 :D

Rebecca, wat leuk dat je moeder mijn vogels ook leuk vind! Het virus lijkt wel besmettelijk 8-)

Sense is inderdaad een nieuwe vogel! (en hij is niet de enige O:) ) Sterre had nog steeds geen partner, maar ik was nogal kieskeurig omdat ik per sé een witmasker bronze fallow wilde. Die zijn alleen erg moeilijk te vinden (en negen van de tien keer bleken het poppen :7 ). Maar uiteindelijk toch een gevonden, en dat is Sense :D
Ik heb alleen nog geen duidelijke foto's van hem, want ik ga hem dinsdag pas ophalen.
Afbeelding

En de ouders van Hera komen hier ook wonen :o Ik ben zo tevreden over Hera. Zij is een opaline bronze fallow pop en heeft in het verleden ook prijzen behaald met de vorige eigenaar. Ze ziet er momenteel ontzettend mooi uit (is mooi op kleur) en ze heeft geen last van de probleempunten die bronze fallows vaak hebben (te kleine vogels, kale plek op de kop etc). Ik was dus op zoek naar een broer of zus, maar die had de kweker niet meer omdat hij is gestopt met valkparkieten. Hij had nog wel de ouders zitten en wilde hen wel verkopen. Dat liet ik me geen 2 keer zeggen 8-) En dus komen Odinn en Odessa binnenkort hier wonen! *\o/*
Van hen heb ik nog geen duidelijke foto's, hopelijk volgende week!
Wel eentje van mijn prachtige Hera <3 Ik heb haar al zovaak heel goed kunnen verkopen, maar mijn volwassen vogels zijn absoluut niet te koop.

Afbeelding

Van de week nog schattige foto's gemaakt van een kroelsessie tussen Yeti en Djinti <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan niet wachten tot het volgende kweekseizoen! :):)
Afbeelding

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:43

wat zien ze er allemaal goed uit! :oo mag je trots op zijn!

misschien een wat onbeleefde vraag van mijn kant maar wat moeten we verstaan onder heel goed verkopen onder valkjes :o ?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:47

Oh ze zijn allemaal zo mooi :+: :+: Op naar een fantastisch en gezond 2016 met nog veeeel meer lieve schattige mooie momenten :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 11:36

Dank je Saviera! Ik ben ook heel erg trots op ze. Ze zijn stuk voor stuk allemaal vogeltjes met een eigen karakter en persoonlijkheid. Ik krijg vaak de vraag hoe ik ze in vredesnaam uit elkaar houd, maar wanneer je een uurtje voor de voliere zit, zie je dat ze allemaal anders zijn en hun eigen dingetjes hebben die ze graag doen of juist niet doen :D

Saviera: een gemiddelde valkparkiet verkoopt voor ongeveer 40 euro. Bij een vogel van bovengemiddelde kwaliteit (plus bewezen goede moeder/vader en goed gescoord op tentoonstellingen) moet je aan ongeveer het dubbele denken :j Maar het is maar net wat je er aan wilt uitgeven hoor. Ik heb ook vogels zitten waar ik achteraf misschien te weinig of te veel voor heb betaald, maar ik ben daarom niet minder blij met ze! :+:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 05:57

Helaas zijn ze momenteel in een 'slechte eitjes' periode beland.
Een van mijn twee nieuwe aanwinsten heeft een ongeluk gehad tijdens het uitvliegen. Hij schrok, klapte ergens tegenaan en direct krijste hij het uit van de pijn. Zijn vleugel stond ook haaks, dus foute boel... ;(
Bij de vogelarts bleek het om een open breuk te gaan. De vleugel is nu gefixeerd en hij zit binnen. Ik moet hem iedere dag pijnstilling en antibiotica geven. Het is zondag gebeurd en maandag dacht ik echt dat het afgelopen was. Hij verkeerde in shock en wilde niet eten. Gelukkig gaat het sinds maandagavond beter en maakt hij nu weer een alerte indruk. Daar zal de pijnstilling ook aan bijdragen.

Over 3 weken moeten we terug voor een rontgenfoto. Dan zou het aan elkaar moeten zitten. Het is nog wel de vraag of hij ooit weer kan vliegen en of zijn vleugel niet afsterft ;( Zo sneu, want hij snapt er allemaal helemaal niets van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 07:07

Ohh vreselijk. Dat is toch ook geen leven zonder vleugel? :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 07:45

Oh wat naar Cayenne! Sterkte ermee! :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 08:53

Zoals hij maandag was, stond ik ook echt op het punt om in te slapen. Hij voelde zich duidelijk erg beroerd en had veel pijn. Het enige wat hij deed was met de oogjes dicht in een hoekje zitten en hij weigerde te eten. Maar sinds maandagavond lijkt hij de eerste shock te boven en is hij veel alerter. Als dat niet wat gebeurd, had ik hem al laten inslapen. Maar zoals hij nu is, krijgt hij een kans.

Dit is een filmpje vanaf de camera genomen, gisteravond terwijl hij flink aan het eten was.
Hij zit momenteel in een kleine couveuzekooi zodat hij zich niet kan beschadigen en zo min mogelijk kans heeft op infecties.
Wanneer hij zo goed blijft gaan, krijgt hij volgende week meer bewegingsruimte.
Op het filmpje zie je dat zijn vleugel op drie plaatsen getaped is om te fixeren. Hij draagt een kraagje omdat hij anders zijn tape los knaagt en dat mag absoluut niet.

Maar zoals je ziet maakt hij eigenlijk nu best een fitte indruk. Hopelijk krijgen we over 3 weken goed nieuws.
Ondertussen hoor ik van steeds meer mensen dat het nog wel goed kan komen. We houden moed! :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:07

Aawh :(:) Wat ziet het er sneu uit .. Ik duim voor goed nieuws :+:

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:08

Arm schaapje. Hopelijk komt het goed.