[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:58

Esplendido schreef:
Onze RR is ook niet gereserveerd naar vreemden zodra wij laten merken dat het goed is. Maar als er een vreemde op ons erf komt dan waakt ze. Bij een bekend persoon niet. Als de kinderen de tuin uitgaan dan komt ze me waarschuwen. Beweging heeft ze wel veel nodig anders is het een tornado in huis ( tenminste in vergelijking met onze teckels). Maar ook hier zal er altijd een RR in huis zijn. We zijn helemaal gek van dat ras.

Nu je het zo omschrijft kan ik me er in vinden ja. Ik hoop in elk geval dat die van mij nog wat waakser wordt, die ziet echt nérgens kwaad in en vindt alles en iedereen leuk. Maar hij is dan ook nog jong (bijna 7 maanden).

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:00

Nynke1 schreef:
Ik niet. Niet meer als de meeste andere honden in elk geval, want ik ben van mening dat elke hond beweging en uitdaging nodig heeft. Anders gaan ze inderdaad slopen ja. Overigens haakte ik in op het feit dat essie_blue mij de indruk gaf dat ze het niet leuk vond dat haar huidige hond veel ligt te slapen. En dat is iets wat RR's echt wel veel doen. In elk geval de RR's die ik ken, en dat zijn er best wel wat :D. Maar tuurlijk, elke hond heeft beweging en uitdaging nodig! 100% mee eens.

Oh nee dan stond het er verkeerd, ik vind dat juist fijn :') hiervoor een herder uit werklijnen gehad en we werden daar echt gek van. Daar gingen we elke dag uuuren mee wandelen, maar liep daarna nog steeds de poten kapot va gekkigheid, die was overigens ook totaal niet waaks.

Ik vind het rustige van onze huidige herder heel fijn. RR is mijn moeder erg van gecharmeerd, maar twijfel of die wel echt goed waken. Rottweiler/bullmastiff vind ik zelf ook wel wat! Al zie ik het ook wel voor me dat het weer een herder wordt in de toekomst haha. Dankje voor de opties allemaal!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 01:36

essie_blue schreef:
Nynke1 schreef:
Ik niet. Niet meer als de meeste andere honden in elk geval, want ik ben van mening dat elke hond beweging en uitdaging nodig heeft. Anders gaan ze inderdaad slopen ja. Overigens haakte ik in op het feit dat essie_blue mij de indruk gaf dat ze het niet leuk vond dat haar huidige hond veel ligt te slapen. En dat is iets wat RR's echt wel veel doen. In elk geval de RR's die ik ken, en dat zijn er best wel wat :D. Maar tuurlijk, elke hond heeft beweging en uitdaging nodig! 100% mee eens.

Oh nee dan stond het er verkeerd, ik vind dat juist fijn :') hiervoor een herder uit werklijnen gehad en we werden daar echt gek van. Daar gingen we elke dag uuuren mee wandelen, maar liep daarna nog steeds de poten kapot va gekkigheid, die was overigens ook totaal niet waaks.

Ik vind het rustige van onze huidige herder heel fijn. RR is mijn moeder erg van gecharmeerd, maar twijfel of die wel echt goed waken. Rottweiler/bullmastiff vind ik zelf ook wel wat! Al zie ik het ook wel voor me dat het weer een herder wordt in de toekomst haha. Dankje voor de opties allemaal!

Het "nadeel" van de bullmastiff is wel dat hij niet aanslaat. Met andere woorden, een inbreker zal binnen komen, maar niet buiten raken. 8-)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:58

Nynke1 schreef:
Esplendido schreef:
Onze RR is ook niet gereserveerd naar vreemden zodra wij laten merken dat het goed is. Maar als er een vreemde op ons erf komt dan waakt ze. Bij een bekend persoon niet. Als de kinderen de tuin uitgaan dan komt ze me waarschuwen. Beweging heeft ze wel veel nodig anders is het een tornado in huis ( tenminste in vergelijking met onze teckels). Maar ook hier zal er altijd een RR in huis zijn. We zijn helemaal gek van dat ras.

Nu je het zo omschrijft kan ik me er in vinden ja. Ik hoop in elk geval dat die van mij nog wat waakser wordt, die ziet echt nérgens kwaad in en vindt alles en iedereen leuk. Maar hij is dan ook nog jong (bijna 7 maanden).

Wij dachten ook dat die van ons nooit ging waken. Tot ze ineens ontzettend tekeer ging toen er iemand op het bospad achter ons huis liep. Dat was vreemd want daar loopt nooit iemand en dus reageerde ze. Ze was toen bijna een.

essie_blue

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:50

Haha wat leerzaam dit. Blaffen bullmastiffs niet? Maar ze bijten wel? Dan wordt het ook nog een probleem met het introduceren van een nieuwe hond. Liefst nemen we er al eentje bij nu onze huidige ouder wordt, leerzaam ook voor de nieuwe :D helaas weet ik niet of onze herder een jonge hond zal accepteren.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:24

En een Cane Corso dan?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:15

essie_blue schreef:
Haha wat leerzaam dit. Blaffen bullmastiffs niet? Maar ze bijten wel? Dan wordt het ook nog een probleem met het introduceren van een nieuwe hond. Liefst nemen we er al eentje bij nu onze huidige ouder wordt, leerzaam ook voor de nieuwe :D helaas weet ik niet of onze herder een jonge hond zal accepteren.

Blaffen en bijten niet, maar je raakt er gewoon niet omheen. Ze blokkeren de uitgang en gebruiken hun gewicht indien nodig, maar vaak houd hun uiterlijk wel iemand staande. :Y) En ze gaan met andere honden, maar ik zou het niet riskeren om twee reuen samen te houden (die niet geholpen zijn).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:23

Hier even een kleine update: we zijn uiteindelijk toch voor een asielhond gegaan: een kruising Spanish pointer dog. A.s. woensdag gaan we hem ophalen. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:09

Wat leuk! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! Heel veel geluk samen gewenst!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:44

Dankjewel en jij ook gefeliciteerd. :D

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:33

Ik meld me ook even.
Wij hebben net een huis gekocht en willen in de toekomst ook graag een hond.
We hebben een groot huis. 2 grote terrassen en een bescheiden tuintje (10x15m).
Heel mooie wandelomgeving. Vriend wil ook soms met de hond gaan lopen.
Ik werk kantooruren en 1 a 1.5 dagen van thuis uit. Mijn vriend heeft vroege of late shiften (of nachten). Er zal dus vaak iemand thuis zijn. Al zal de hond ook soms een halve dag alleen zijn (3 a 4u).

Moesten we een huis met wei gekocht hebben (nu niet het geval helaas) wouden we erg graag een Border collie.

Nu willen we graag iets rustiger. Kleine tot medium hond. Liefst geen hond die te veel kwijlt. Vriendelijk karakter.
Ik zoek vooral een 'knuffel'/rustiger dier. Mijn vriend een hond die ook houdt van actief zijn.

Ik heb vroeger een Jack Russel gehad. Was een heel fijne hond. Maar de eerste jaren was hij nogal hyper :) zoals veel jacks denk ik!

Suggesties?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:50

Stoof schreef:
essie_blue schreef:

Blaffen en bijten niet, maar je raakt er gewoon niet omheen. Ze blokkeren de uitgang en gebruiken hun gewicht indien nodig, maar vaak houd hun uiterlijk wel iemand staande. :Y) En ze gaan met andere honden, maar ik zou het niet riskeren om twee reuen samen te houden (die niet geholpen zijn).

Geniaal :') ik vind ze echt geweldig, prachtig die grooote honden met die zwarte maskers. Maar toch hebben we er het liefst een die aanslaat. Doberman lijkt me ook erg fijn. Cane corso zijn we iets minder fan van helaas!

Alizeetje, iets van een Kooikerhondje? Kennis van mij had er zo een, erg leuk hondje. Of een Friese Stabij? Ik zeg maar wat haha.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:54

Hmz dat is nog best een lastige alizeetje
Klein, actief maar toch knuffelbaar hmzz even denken..
Qua actie zou ik zeggen een cairn maar volgens mij vinden die knuffelen maar zo zo..

Petit basset griffon, vind ik zelf ontzettend leuke hondjes!

Of als je er van houd een whippet, actief buiten maar oooo zo lief knuffelbaar en rustig binnen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:58

Rustig binnen? Man, die liggen in een coma totdat je buiten komt en ze los mogen _O- Tenminste, bij de fokker waar ik ooit geweest ben. Ik vond ze geweldig, die hebben letterlijk een aan en uit knop!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:34

Ja das toch heerlijk haha en houden echt van knuffelen :D super lieve hondjes waar je ook nooit "gezeik" mee hoort met andere honden of mensen oid

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:05

Dank jullie voor de suggesties.
Online testjes (voor wat ze waard zijn), gaven oa Cockers en een Petit Basset aan!
Kooikerhondje ziet er ook leuk uit!
Whippet vind ik ook leuk, maar mn vriend niet echt...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:38

Een cocker zou ik heeel ver weg van blijven
Ik zou toch eens langs gaan bij iemand die whippets heeft met je vriend
En haha ja een basset is erg leuk :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:04

Essie-blue, een Beauceon?

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:14

@ alizeetje

Vergeet niet dat een petit basset een jachthond is, dus hou daar rekening mee.

@ essiesilly

Hoezo ver weg blijven van cockers?
Ze kan prima een cockertje nemen hoor.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:43

Weet ik van die Petit Basset! Beetje zoals een Jack Russel dan?
Whippet; idd mss eens iemand zoeken die er heeft :D
Cocker lijkt me toch wel vrij goed te doen niet?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:56

Ik vind cockers leuk, maar ik ben sowieso wel van de spaniels hahaha. Zit wel een hoop oogproblemen in volgens mij..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:58

Ik denk dat er bedoeld werd dat je weg moest blijven bij de cockers vanwege de vele gezondheidsproblemen :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:38

Oh ok. Wist ik niet... maar ze lijken me idd wel gevoelige ogen te hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:18

Nynke1 schreef:
Esplendido schreef:

Dat kan nog wel even duren, zegt niet zoveel. Als hij 1,5 is en nog niet waakt, dan zou ik me pas zorgen gaan maken ;)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:23

Klein, actief knuffeldier: neem een Sheltie! Net zo slim als een Border maar kan rustig een dagje stil zitten. Gek op knuffelen en ontzettend vriendelijk. En graag actief met de baas bezig. En dit alles in super handzaam formaat :Y)

Voor mij niks anders meer :)