Wij hebben zelf overigens gekozen om voor een Dalmatiër te gaan! Hebben een fantastische fokker gevonden en gaan over 3 weekjes puppy kijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoName126 schreef:Flats zijn nerveus en hyper!! Nerveus past helemaal niet bij de tollers. Wel zeer baasgericht en werkwillig en megahoge will to please. Maar echt niet zo hypernerveus als de flats (stuk of zes) die ik ken.
Simbaa schreef:NoName126 schreef:Flats zijn nerveus en hyper!! Nerveus past helemaal niet bij de tollers. Wel zeer baasgericht en werkwillig en megahoge will to please. Maar echt niet zo hypernerveus als de flats (stuk of zes) die ik ken.
Dat ligt dan echt aan de honden denk ik. De Toller die ik ken is wel degelijk nerveus (vind ik dan)
_Nelleke_ schreef:Fosco, Een border wil ik niet vanwege het gejaag/gedrijf bij de paarden. Ik weet dat een aussie daar soms ook een handje van heeft maar wel een heel stuk minder dan een border.
_Nelleke_ schreef:Ik vind het fijn als de hond gewoon over stal kan scharrelen terwijl ik aan het rijden ben (zoals 8 van de 10 honden op stal ook doen).
Neej schreef:Nou zie ik ze niet in het veld, flatcoats, alleen op het losloopgebied lopen er een paar en die zijn zonder uitzondering vrolijk en enthousiast. Maar Es, even voor mijn beeldvorming he.. wat jij bedoelt, is dat dan vergelijkbaar met bv Oll z'n kwispel? Want die staart staat ook NOOIT stil, zéker niet als we aan het werk zijn..