Aussie toch wel bovenaan,
Toller stieken ook wel leuk,
Dalamatiër nog aan top
Kelpie en cattle toch ook wel een beetje bij oke vriendlief
Denk dat we vanuit hier verder willen gaan kijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Nou, het was fantastisch met Boris (zo heet hij), het klikt super goed en eind mei komt hij bij mij wonen. Dan heb ik tijd om rustig alles te regelen en kunnen zijn baasjes rustig afscheid nemen. Ik ben zo blij, hij is echt zo leuk en netjes opgevoed.
@Marlien5, ik heb mij via de rasvereniging ingeschreven voor de herplaatserslijst. Via hen ben ik ook bij de eigenaren van Boris terecht gekomen. Boris is een Weimaraner, trouwens.
Majabeestje schreef:FjordHorse schreef:Ik zoek een ras:
- makkelijk in onderhoud qua vacht (mijn voorkeur gaat uit naar kortharigen)
- niet te groot (middenmaatje ongeveer, mag ook iets kleiner, maar max 45cm schoft ongeveer)
- geschikt voor samen met baasje veel te sporten (elke dag lange wandelingen, cani cross en agility doen we momenteel en best intensief dus ik zoek ècht een sportmaatje voor me)
- in huis rustig. Maw een hond dat er staat als het nodig is, maar geen hond dat ondanks de vele activiteiten niet stil te krijgen is (natuurlijk dit is afhankelijk van hond tot hond hé, maar ik wil gewoon even algemene wensen zetten)
- goede bouw (dus geen mode gefokte rassen met te korte snuitjes, te korte pootjes, te lange rugjes etc).
- trouw aan zijn baas, waaks en verdedigend als het moet, maar geen overdreven blaffer dat alles wat beweegt en niet beweegt gaat viseren.
- vrolijk en karaktervol (ik hou niet van honden die alles "zomaar" doen, daar is de lol al snel vanaf haha) maar ze moeten nog wel een beetje willen werken dus ondanks een karaktertje toch ook een redelijke will to please hebben (zoals eerder gezegd: ik zoek een sport hondje, maar wel 1 met karakter)
Een beetje hoge eisen misschien, maar ik zet ze eens allemaal hier neer. Ben benieuwd aan welke rassen jullie denken waar ik nog niet aan gedacht heb! (mijn favoriete rassen zijn Jack Russells, Duitse Herders en Dobberman maar de eerste heb ik al en de andere 2 zijn helaas te groot. Al overweeg ik een dobbertje toch wel) Een Jack Russell blijft een grote kans hebber, maar ik heb graag verschillende rassen lopen en niet allemaal dezelfde. Dus vandaar dat ik toch nog wat verder zoek naar andere rassen die me misschien ook liggen.
Wat is nou leuker dan 1 Jack? Juist.. 2!![]()
Of een boerenfox?
Nikass schreef:_San87_ schreef:Nou, het was fantastisch met Boris (zo heet hij), het klikt super goed en eind mei komt hij bij mij wonen. Dan heb ik tijd om rustig alles te regelen en kunnen zijn baasjes rustig afscheid nemen. Ik ben zo blij, hij is echt zo leuk en netjes opgevoed.
@Marlien5, ik heb mij via de rasvereniging ingeschreven voor de herplaatserslijst. Via hen ben ik ook bij de eigenaren van Boris terecht gekomen. Boris is een Weimaraner, trouwens.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst![]()
Ik denk dat in jouw situatie twee Weimaraners prima zou kunnen (als je nog steeds voor twee honden wil gaan), maar mocht je toch een ander ras erbij zoeken denk dan eens aan een Hovawart. In mijn ervaring actieve, maar relaxte honden. En nog erg mooi ook
Fjordhorse; een border terrier!
Nikass schreef:Een IJslandse hond!
Klein, zeer sportief en toch een zeer hoog aaibaarheidsgehalte
bruintje123 schreef:Mag ik ook even binnen komen vallen.
Momenteel hebben we 2 honden.
Een herder reu van 11 en een jack Russell teef van 1.
Beide op pad gekomen via via. Niet specifiek op ras gezocht.
De herder is nog gezond maar uiteraard oud aan het worden.
Dus zoeken we er een grote hond bij.
De herder is iedereens vriendje en waakt niet. In die zin is hij eigenlijk te lief voor wat we ooit bedoeld hadden toen we hem kochten. De jack is lief, maar wel een echte energieke speel drammer.
We wonen met land aan huis. Dus een energieke hond is prima.
Maar nu welk ras?
Korthaar is een vereiste.
Waken, ja graag. Maar hoeft ook weer niet iedereen te verslinden.
Niet nerveus. Energiek geen probleem.
En belangrijk om kunnen gaan met klein jack Russell die wel eens wat ver gaat.
Op de plek zetten prima. Maar niet meteen echt bijten.
Welke rassen zouden kunnen passen?