Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fosco schreef:Het gaat mij niet zo zeer om het onderhoud maar meer om de plukken haar die tijdens de ruiperiode door je huis vliegen. Zo kan ik het misschien beter verwoorden hihi. Borders vind ik persoonlijk ook wat té.. Spreekt me niet direct aan. Vind Ausies stabieler en mooier en zou dan toch eerder daarvoor kiezen.
Vandaag op stal tegen een engelse springer spaniel gestuit. Erg leuk hondje, mooi maatje, lief koppie! Vind dat misschien ook wel wat maar moet me even in het karakter verdiepen. En dan vooral de jachtlijn spreekt me wel aanZij zei ook dat het ruien haar heel erg meeviel dus dat vind ik ook wel een fijn iets
Fosco schreef:Het gaat mij niet zo zeer om het onderhoud maar meer om de plukken haar die tijdens de ruiperiode door je huis vliegen. Zo kan ik het misschien beter verwoorden hihi. Borders vind ik persoonlijk ook wat té.. Spreekt me niet direct aan. Vind Ausies stabieler en mooier en zou dan toch eerder daarvoor kiezen.
Vandaag op stal tegen een engelse springer spaniel gestuit. Erg leuk hondje, mooi maatje, lief koppie! Vind dat misschien ook wel wat maar moet me even in het karakter verdiepen. En dan vooral de jachtlijn spreekt me wel aanZij zei ook dat het ruien haar heel erg meeviel dus dat vind ik ook wel een fijn iets
Fosco schreef:Te veel nare ervaringen mee gehad.. Denk dat dat ook iets is wat me tegenzit. Ik heb heel veel gedragstherapie gegeven aan mensen met probleem honden. En op basis daarvan heb ik een hoop rassen al afgekruist op mijn ervaring met hun karakter..
FjordHorse schreef:Ik zoek een ras:
- makkelijk in onderhoud qua vacht (mijn voorkeur gaat uit naar kortharigen)
- niet te groot (middenmaatje ongeveer, mag ook iets kleiner, maar max 45cm schoft ongeveer)
- geschikt voor samen met baasje veel te sporten (elke dag lange wandelingen, cani cross en agility doen we momenteel en best intensief dus ik zoek ècht een sportmaatje voor me)
- in huis rustig. Maw een hond dat er staat als het nodig is, maar geen hond dat ondanks de vele activiteiten niet stil te krijgen is (natuurlijk dit is afhankelijk van hond tot hond hé, maar ik wil gewoon even algemene wensen zetten)
- goede bouw (dus geen mode gefokte rassen met te korte snuitjes, te korte pootjes, te lange rugjes etc).
- trouw aan zijn baas, waaks en verdedigend als het moet, maar geen overdreven blaffer dat alles wat beweegt en niet beweegt gaat viseren.
- vrolijk en karaktervol (ik hou niet van honden die alles "zomaar" doen, daar is de lol al snel vanaf haha) maar ze moeten nog wel een beetje willen werken dus ondanks een karaktertje toch ook een redelijke will to please hebben (zoals eerder gezegd: ik zoek een sport hondje, maar wel 1 met karakter)
Een beetje hoge eisen misschien, maar ik zet ze eens allemaal hier neer. Ben benieuwd aan welke rassen jullie denken waar ik nog niet aan gedacht heb! (mijn favoriete rassen zijn Jack Russells, Duitse Herders en Dobberman maar de eerste heb ik al en de andere 2 zijn helaas te groot. Al overweeg ik een dobbertje toch wel) Een Jack Russell blijft een grote kans hebber, maar ik heb graag verschillende rassen lopen en niet allemaal dezelfde. Dus vandaar dat ik toch nog wat verder zoek naar andere rassen die me misschien ook liggen.