Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pjotter schreef:Op de springerspaniel en poedel na zijn dat grote honden en we zoeken toch echt een kleine of middelslag hond.
Nou ja eigenlijk een fanatieke middelslag anders is het tempo van het paard of de fiets niet bij te houden voor langere tijd vrees ik
Maar de springerspaniel is zeker nog een optie om naar te kijken
Bodan schreef:O wat een handig topic is dit! Net wat ik zocht. Ik wil graag een hond aanschaffen, maar ik twijfel of de ras die ik graag wil geschikt is voor wat ik voor ogen heb. Ik heb een ruime woonkamer met tuintje in stad nabij een plantsoen en park op fiets afstand. De korte rondjes zullen 15 tot 20 minuten zijn. De rondjes naar het plantsoen half tot een uur. Dit is voldoende voor een cavalier. Maar ik wil graag een hond waarmee ik kan hardlopen, fietsen en skeeleren. Tevens zag ik verschillende leuke activiteiten die je met een hond kan doen. Dit zal max. 3 keer in de week zijn. Zal een cavalier dit aankunnen of is dit te belastend voor zijn lichaam? Er staat wel in zijn omschrijving dat ze sportief kunnen zijn. Ze passen zich aan. Ik ben ook helemaal weg van een friese stabij, maar iedere dag een uur fietsen gaat mij niet lukken, dan is drie keer in de week een piek te weinig. Toch? Natuurlijk zal ik deze activiteiten niet doen tot dat hij er oud genoeg voor isWat raden jullie aan?