BloemBloem schreef:Mijn schoonmoeder is vorig jaar overleden en nu zou mijn schoonvader graag wat meer gezelligheid in huis willen omdat hij erg eenzaam is geworden.
Hondje zal wel 5 ochtenden alleen zijn. Zijn er rassen die hier goed mee om kunnen gaan?
In zulke gevallen kan ik alleen maar een (jong) volwassen hond aanraden.
Gewoon een leuk hondje dat wegens omstandigheden weg moest, maar waar maar weinig mis mee is.
Een hondje die dit soort dingen al kan en waarvoor je geen berg tijd hoeft uit te trekken om het aan te leren, alleen maar even hoeft te laten wennen.
Het ras maakt dan niet zoveel meer uit, je zoekt dan gewoon een hondje wat je aanstaat en die goed past in die situatie.
In dit geval waarschijnlijk een lekker knuffelbeest dat niet al te druk is, die geen sleurder aan de lijn is, die goed sociaal is en al alleen kan zijn.
Vanaf een jaar/anderhalf jaar kan je er vanuit gaan dat als je niets zelf verpest dat de hond is die het is en dat er geen grote drempels meer zullen zijn.
Heb je het over de reuze rassen(denk niet dat je schoonvader daarnaar zoekt) dan zou ik naar minimaal 2 jaar kijken, eind/voorbij de puberteit dus.