In princype mogen kleine spinnen (en dan heb ik het over mm spinnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lolleke schreef:moonfish13 schreef:iook slangen hanteren groot/klein ook zo'n dikke python.. dan laten ze m over de grond kruipen tussen tafels op zijn kant, dus van achter benaderen en m dan achter zijn kop pakken en dan optillen vond ie niet leuk, hij was ook niet erg tam.
enne gekko's en.... baardagamen(bekje open doen o.a.)
en een een of andere knoerthard bijtende varaan.
en nog meer reptielen, ook geslacht bepalen van alle dieren enzo.
dat was een afsluitende les voor het examen. (vmbo.) erg leuk!
Haha dit is leuk om te lezen, alles gedaan op de vogelspin na dan (wel vastgehouden enzo)
Alleen doe ik geen opleiding dierenverzorging maar heb ik een vriendin met de hele beestenboel thuis
de spinnen zijn mijn kant maar dat waardeert mijn ma niet, dus dat komt nog..
Alleen die leguaan die ze heeft en ik zijn een foute combo..heb altijd ruzie met de trut...
Maarja is nog niet volgroeid dus die staart voel je niet, al heeft ze dat zelf nog niet helemaal door geloof ik
janouk schreef:![]()
Ik begrijp dit echt niet. Ik zou verwachten dat de mensen op bokt dierenliefhebbers zijn. Maar als ik veel reacties lees, ben ik echt geheel onaangenaam verbaasd.
Een spin of ander insect is blijkbaar geen dier en kan gewoon zinloos doodgemept worden![]()
Waar ligt de grens tussen een acceptabel dier en een ongedierte? Als je een vacht hebben, zijn ze lief?
Is het niet zo dat onbekend maakt onbemind? Als je meer over ze leert, dat je ze dan gaat waarderen.
Ik ben ook geen fan van spinnen in mijn huis. Maar met een glas en een papiertje is mevrouw of meneer spin zo buiten en kunnen ze daar verder muggen en vliegen vangen. Waarom zo'n beestje zinloos platmeppen?
Ik begrijp het dus echt niet.
reininglover schreef:Toevallig dat ik dit topic tegenkom.
Ik wou vanmorgen een lekker kopje koffie zetten toen ik ineens een giga spin in de pompenbak tegenkwam, ik ben gillend naar de andere kant van mijn kamer gerend en bij de hele blok aangebeld om mij te helpen met die spin, dood of levend, hij moest naar buiten! (niet in de prullenbak want stel dat ie eruit kruipt)
Natuurlijk was er niemand thuis en ik moest mijn kraan toch dicht draaien.. Dus heb ik een bus deo genomen en helemaal leeggespoten, iedereen dood gesmst dat ze me moesten helpen en nu heb ik een dode spin in de keuken die ik niet durf te benaderen (lees keukenkastjes opendoen, koelkast opendoen, vuilbak gebruiken) en zit te wachten tot een vriend helemaal uit brussel komt om mij te redden
Mij maakt het niet uit of dat hij dood of levend weg gaat, ik raak het niet aan en kom niet dichter dan 1,5 meter in de buurt.
Ik heb schrik dat hij op mij gaat springen om weg te komen en in mijn kleren kruipt ofzo. Ook als het dood is blijf ik weg, stel dat die pootjes toch bewegen,
Hooiwagens en kleine spinnetjes mogen gerust blijven, daar heb ik geen schrik van maar zo een joekel van een huisspin moet weg
janouk schreef:Waar ligt de grens tussen een acceptabel dier en een ongedierte? Als je een vacht hebben, zijn ze lief?
DeniseES schreef:reininglover schreef:Toevallig dat ik dit topic tegenkom.
Ik wou vanmorgen een lekker kopje koffie zetten toen ik ineens een giga spin in de pompenbak tegenkwam, ik ben gillend naar de andere kant van mijn kamer gerend en bij de hele blok aangebeld om mij te helpen met die spin, dood of levend, hij moest naar buiten! (niet in de prullenbak want stel dat ie eruit kruipt)
Natuurlijk was er niemand thuis en ik moest mijn kraan toch dicht draaien.. Dus heb ik een bus deo genomen en helemaal leeggespoten, iedereen dood gesmst dat ze me moesten helpen en nu heb ik een dode spin in de keuken die ik niet durf te benaderen (lees keukenkastjes opendoen, koelkast opendoen, vuilbak gebruiken) en zit te wachten tot een vriend helemaal uit brussel komt om mij te redden
Mij maakt het niet uit of dat hij dood of levend weg gaat, ik raak het niet aan en kom niet dichter dan 1,5 meter in de buurt.
Ik heb schrik dat hij op mij gaat springen om weg te komen en in mijn kleren kruipt ofzo. Ook als het dood is blijf ik weg, stel dat die pootjes toch bewegen,
Hooiwagens en kleine spinnetjes mogen gerust blijven, daar heb ik geen schrik van maar zo een joekel van een huisspin moet weg
Deo werkt niet... tenminste, heb wel eens een poging gedaan maar dan leven ze iig nog lang genoeg om weg te kruipen... nee, doe mij maar in één flinke mep dood, ik ga er wel uitgebreid voor staan zodat ik zeker weet dat ik hem in 1 keer naar een andere wereld heb geholpen (ik hoop alleen niet dat ik ze daar dan ooit tegenkom)