Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:29

Ik zuig ze ook op, maar wij hebben zo'n zakloze stofzuiger. De spin maakt dus 1000 rondjes in de opvang bak. Geloof me er is nog nooit een spin levend uitgekomen Clown

In princype mogen kleine spinnen (en dan heb ik het over mm spinnen Vork ) leven zolang ze niet bij mij in de buurt komen, idem voor hooiwagens. Maar grote huisspinnen willen we niet hebben. Even afgezien daarvan, de grote huisspinnen zijn geen webmakers en eten ook geen muggen. De grote huisspinnen jagen op juistja, de kleinere spinnen. En die spinnen proberen wel nuttig te zijn door mugjes te vangen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 23:36

En bingo. Clown Er zit een spin ter grootte van m'n hand op de muur vlak naast mij. M'n Engelse tekstboek heeft de eer hem dood te mogen slaan als hij wat hoger komt AAAH NU DUS! Nagelbijten / Gniffelen

En nu heb ik me toch geknald en ik weet niet of 'ie dood is en ik ben nu DOOOOOOODSBANG!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:47

Las dit net en moest direct aan de voedselketen denken; ik heb eerder vandaag een topic geopend de ergernis over katten die mijn kippen bejagen; en ik laat zelf mijn kip(pen) mooi de spinnen opvreten. Ben niet bang voor spinnen, maar opzuigen in de stofzuiger is ook zo ... niks... dan maar dienend als eiwitrijk voedsel voor mijn kip. Als de spinnen binnen zitten dan til ik de kip gewoon op, met haar kop voor de spin... en weg issie... mooie oplossing...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 23:48

Doe mij ook een kip. ROFL

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:49

Heb er nog eentje... erg handig! Lenen?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 23:49

Naa, die wordt opgegeten door de hond. Voedselketen he. Tong uitsteken
Zou wel handig zijn. Nagelbijten / Gniffelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:53

Lolleke schreef:
moonfish13 schreef:
iook slangen hanteren groot/klein ook zo'n dikke python.. dan laten ze m over de grond kruipen tussen tafels op zijn kant, dus van achter benaderen en m dan achter zijn kop pakken en dan optillen vond ie niet leuk, hij was ook niet erg tam.
enne gekko's en.... baardagamen(bekje open doen o.a.)
en een een of andere knoerthard bijtende varaan.
en nog meer reptielen, ook geslacht bepalen van alle dieren enzo.
dat was een afsluitende les voor het examen. (vmbo.) erg leuk!

Haha dit is leuk om te lezen, alles gedaan op de vogelspin na dan (wel vastgehouden enzo)
Alleen doe ik geen opleiding dierenverzorging maar heb ik een vriendin met de hele beestenboel thuis Huilen van het lachen
de spinnen zijn mijn kant maar dat waardeert mijn ma niet, dus dat komt nog..
Alleen die leguaan die ze heeft en ik zijn een foute combo..heb altijd ruzie met de trut...
Maarja is nog niet volgroeid dus die staart voel je niet, al heeft ze dat zelf nog niet helemaal door geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

nah ik doe het wel vaker leguanen zijn een vak apart ja, die kunnen krabben! Koe
wij hebben er een op school in de stageweek als ik niks te doen had ging ik in de zon zitten met m op een stoel, dan gaat hij op je hoofd zitten dat vond hij heerlijk! Haha!
deze kan trouwens wel flink meppen, au. Vork
ik was ook een van de weinigen die m pakte ze vonden m allemaal eng. Vork
vogelspinnen zijn hier ook niet welkom hoor, mijn moeder en broertje zijn er bang voor, mijn broertje al van een hooiwagen trouwens. Clown

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:06

Ik wil ook een kip!

Mijn katten ben ik nu aan het trainen, maar die 2 zijn niet echt een succes wat betreft het spinnen jagen... ze zijn nog veel te langzaam hahaha eer ze doorhebben dat ze niet uitgebreid kunnen spelen is die spin allang weg :')

En ik zag toevallig gister nog een groot zwart ding een hoek in schieten toen ik naar de wc ging boehoehoee...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:14

ik probeer spinnen altijd buiten te zetten doodslaan vind ik ook weer zoiets

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:21

:o?

Ik begrijp dit echt niet. Ik zou verwachten dat de mensen op bokt dierenliefhebbers zijn. Maar als ik veel reacties lees, ben ik echt geheel onaangenaam verbaasd.

Een spin of ander insect is blijkbaar geen dier en kan gewoon zinloos doodgemept worden _-:(

Waar ligt de grens tussen een acceptabel dier en een ongedierte? Als je een vacht hebben, zijn ze lief?

Is het niet zo dat onbekend maakt onbemind? Als je meer over ze leert, dat je ze dan gaat waarderen.

Ik ben ook geen fan van spinnen in mijn huis. Maar met een glas en een papiertje is mevrouw of meneer spin zo buiten en kunnen ze daar verder muggen en vliegen vangen. Waarom zo'n beestje zinloos platmeppen?

Ik begrijp het dus echt niet.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:25

Mijn spinnen in huis gaan met behulp van een stofdoek weer gezellig buitenspelen.
Doodslaan durf ik niet eens :+

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:26

Sorry hoor maar als ze een spin mijn kamer binnentreedt komt tie er niet meer levend uit.. :=

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:30

janouk schreef:
:o?

Ik begrijp dit echt niet. Ik zou verwachten dat de mensen op bokt dierenliefhebbers zijn. Maar als ik veel reacties lees, ben ik echt geheel onaangenaam verbaasd.

Een spin of ander insect is blijkbaar geen dier en kan gewoon zinloos doodgemept worden _-:(

Waar ligt de grens tussen een acceptabel dier en een ongedierte? Als je een vacht hebben, zijn ze lief?

Is het niet zo dat onbekend maakt onbemind? Als je meer over ze leert, dat je ze dan gaat waarderen.

Ik ben ook geen fan van spinnen in mijn huis. Maar met een glas en een papiertje is mevrouw of meneer spin zo buiten en kunnen ze daar verder muggen en vliegen vangen. Waarom zo'n beestje zinloos platmeppen?

Ik begrijp het dus echt niet.

Mooi gezegt :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:31

ik laat overigens in de zomer de spinnewebben gewoon hangen in mijn slaapkamer haha zitten altijd spinnen ik heb in de zomer dan ook totaal geen last van irritante neefjes enz

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:38

Toevallig dat ik dit topic tegenkom.

Ik wou vanmorgen een lekker kopje koffie zetten toen ik ineens een giga spin in de pompenbak tegenkwam, ik ben gillend naar de andere kant van mijn kamer gerend en bij de hele blok aangebeld om mij te helpen met die spin, dood of levend, hij moest naar buiten! (niet in de prullenbak want stel dat ie eruit kruipt)
Natuurlijk was er niemand thuis en ik moest mijn kraan toch dicht draaien.. Dus heb ik een bus deo genomen en helemaal leeggespoten, iedereen dood gesmst dat ze me moesten helpen en nu heb ik een dode spin in de keuken die ik niet durf te benaderen (lees keukenkastjes opendoen, koelkast opendoen, vuilbak gebruiken) en zit te wachten tot een vriend helemaal uit brussel komt om mij te redden

Mij maakt het niet uit of dat hij dood of levend weg gaat, ik raak het niet aan en kom niet dichter dan 1,5 meter in de buurt.
Ik heb schrik dat hij op mij gaat springen om weg te komen en in mijn kleren kruipt ofzo. Ook als het dood is blijf ik weg, stel dat die pootjes toch bewegen,

Hooiwagens en kleine spinnetjes mogen gerust blijven, daar heb ik geen schrik van maar zo een joekel van een huisspin moet weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:13

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:18

ohh ik heb echt een enorme hekel aan spinnen :P mijn reactievermogen is bij spinnen ook nogal traag..
Ik zat een keer rustig even op de wc, kijk ik naar links zie ik daar een enorme dikke harige spin zitten, dat drong dus eerst niet door, pas na 30 seconde ofzo dacht ik echt AAAAAAAAAAAAAH een spin :o nou ik krijste ook een beetje erbij. Het ergste was dat ik even vergeten was dat er een slot op wc deur zat haha, knal ik ook nog tegen deur op (gelukkig niet zo hard) maar het schaad mijn ego :+ Ik heb zo mijn spastische dagen :=
Mijn vader zet ze altijd netjes buiten ;) De kleintjes zet ik ook fijn buiten, als ze maar niet op de wc gaan zitten, gaat me wat ver. Dat gaan ze richting in de wc (doorspoelen dus).

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:30

is wel grappig te lezen ik ben ook doodsbang voor spinnen hoor zolang ik weet waar ze zitten valt het mee maar als ze gaan lopen brrr

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:37

We hadden vorige zomer twee wolfsspinnen in huis, voor wie niet weet wat dat zijn, Google zelf maar even want dat durf ik niet om een link te geven ;)
Nouja, loeigrote beesten dus, en ik had het plezier dat ze bij mij, toen ik keertje 's avonds laat tv zat te kijken ze tevoorschijn kwamen. Er rende ineens iets groots de muur op, ik kreeg bijna een rolberoerte. Ik ben over de leuning van de bank gekropen en in een zo'n groot mogelijke boog naar de deur gelopen en mijn pa wakker gaan maken. Die liep te schelden en te mopperen, maar moest toegeven dat het toch wel een erg grote spin was en ik een keertje niet had overdreven. Goed, hij was bezig hem op te ruimen, ik sta te puffen van de stress, draai me om en zie er nog eentje op de andere muur van de huiskamer zitten. Toen trok ik het niet meer, ben naar de badkamer gerend en heb daar even een mooi potje staan kokhalzen boven het bad.

Ik wil best levende wezens waarderen, maar spinnen gaan er gewoon niet zo goed in. Of zij eruit, of ik!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:07

reininglover schreef:

Ik wou vanmorgen een lekker kopje koffie zetten toen ik ineens een giga spin in de pompenbak tegenkwam, ik ben gillend naar de andere kant van mijn kamer gerend en bij de hele blok aangebeld om mij te helpen met die spin, dood of levend, hij moest naar buiten! (niet in de prullenbak want stel dat ie eruit kruipt)
Natuurlijk was er niemand thuis en ik moest mijn kraan toch dicht draaien.. Dus heb ik een bus deo genomen en helemaal leeggespoten, iedereen dood gesmst dat ze me moesten helpen en nu heb ik een dode spin in de keuken die ik niet durf te benaderen (lees keukenkastjes opendoen, koelkast opendoen, vuilbak gebruiken) en zit te wachten tot een vriend helemaal uit brussel komt om mij te redden

Mij maakt het niet uit of dat hij dood of levend weg gaat, ik raak het niet aan en kom niet dichter dan 1,5 meter in de buurt.
Ik heb schrik dat hij op mij gaat springen om weg te komen en in mijn kleren kruipt ofzo. Ook als het dood is blijf ik weg, stel dat die pootjes toch bewegen,

Hooiwagens en kleine spinnetjes mogen gerust blijven, daar heb ik geen schrik van maar zo een joekel van een huisspin moet weg

Deo werkt niet... tenminste, heb wel eens een poging gedaan maar dan leven ze iig nog lang genoeg om weg te kruipen... nee, doe mij maar in één flinke mep dood, ik ga er wel uitgebreid voor staan zodat ik zeker weet dat ik hem in 1 keer naar een andere wereld heb geholpen (ik hoop alleen niet dat ik ze daar dan ooit tegenkom :=)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:18

janouk schreef:

Er zijn ook behaarde spinnen en die zijn juist het engst ;)

Ik heb er jaren over gedaan, maar tegenwoordig durf ik ze met een glas en papiertje buiten te zetten (heb dan wel de rest van de avond kippevel over mijn hele lijf, kan er niks aan doen)

Met een stofdoek las ik hier ergens, dat zou ik dus niet durven, dan kan het beest toch gewoon omhoog lopen naar je handen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:23

Dit vind ik nu lieve spinnen die mogen best eens binnenlopen >

Afbeelding
(ben ik met de spin van school)

Maar al die kleine spinnen die veeg ik zonder pardon het dichtbij zijnde raam uit of ik plet ze :=

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:47

AAAAAH *schrik schrik* :n :P die is groot zeg

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:55

DeniseES schreef:
reininglover schreef:

Deo werkt niet... tenminste, heb wel eens een poging gedaan maar dan leven ze iig nog lang genoeg om weg te kruipen... nee, doe mij maar in één flinke mep dood, ik ga er wel uitgebreid voor staan zodat ik zeker weet dat ik hem in 1 keer naar een andere wereld heb geholpen (ik hoop alleen niet dat ik ze daar dan ooit tegenkom :=)

Slaan durf ik niet, misschien springen ze wel op mijn arm ofzo. En heel veel deo werkt wel in combinatie met haarlak want hij ligt al een paar uur dood te zijn en over een paar minuten komt iemand om hem op te ruimen en te checken of er nog meer zijn, ik betaal zelfs de trein voor hem.
En in een wasbak meppen werkt niet goed, hij zat de hele tijd in de hoekjes in een poging om omhoog te kruipen

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:46

Wat ik nou niet snap is dat iedereen hier omgaat met grote dieren (paarden) en de meesten bang zijn voor zo'n klein spinnetje dat je niks doet. OK, toegegeven, spinnen zijn bepaald geen gezelschapsdieren en hebben een aaibaarheidsfactor van nul komma nada, maar het zijn wel nuttige beestjes die insekten eten. Wat ik zeggen wil, bang zijn voor spinnen zit in de eerste plaats tussen je oren en ga daar eerst eens wat aan doen voordat je een nuttig wezentje binnen ons ecosysteem om zeep helpt.