Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:ik denk dat er helaas wel zo over gedacht zal worden,het is maar een hond.
rode_tomaat schreef:Ik heb het topic gelezen,
maar ik wordt er echt misselijk van dat die hond zo aan zijn einde is gekomen,
echt heel heel zielig.
runningkawa schreef:Ja future, wat wil je nu zeggen met mijn berich quoteN?
Lees ook dat topic eens, snap je wel wat we hier zeggen...
_Future_ schreef:Afschuwelijk! Een slapende, weerloze hond. Verschrikkelijk.
katiavl schreef:Snoevie schreef:ik las even terug,heel erg triest dat sommigen hier gelijk een bepaald beeld hebben bij AST eigenaren hebben.
hoezo vooroordeel,had je dat ook bij een ander ras gezegd....
ik ben benieuwd of we ooit nog het verhaal van de agenten horen,ik wil graag het verhaal van beide kanten kennen,maar dat ze hun mond erover houden(tot nu toe)vind ik toch maar vreemd,want ik kan me haast niet voorstellen dat je zomaar schiet,ik wil hun verhaal ook wel horen.
Ik snap je wel, maar even triest is vanaf dat er iets gebeurd met die categorie hond dat er discriminatie van alle dakgoten word geroepen. Gevolgd door het labrador fenomeen
Verder staat er niets in de krant, alleen dat een vijfjarig jongetje in het hoofd is gebeten
Blue_Eyes schreef:Ja, dat kan. Maar het kan ook zijn dat ze in de buurt waren en om 5.25 gebeld zijn. Heel normale tijd voor een krantenjongen.
Amigo_tje schreef:http://www.goeiedag.be/nieuws/frame.asp?m=5&y=2008&id=2994.
- Code
maandag 26 mei - Hond neergeschoten in Asse
ASSE – De politie van AMOW reageert in een persmededeling op het bericht dat de politie “ een slapende hond” zou hebben neergeschoten. De hond gedroeg zich, volgens de politiemensen die ter plaatse gingen, uiterst agressief en was een gevaar voor zowel de omwonenden als voor de politie zelf.Op vrijdag 23 mei, omstreeks 5 uur ’s morgens, wordt de politie van AMOW opgeroepen door een buurman die zegt dat een gevaarlijke hond belet dat men zijn woning verlaat om te gaan werken. Ter plaatse vindt de politiepatrouille een American Staffordshire die zich zeer agressief gedraagt, zowel tegen de persoon die de politie heeft opgeroepen als tegen de politie zelf. Op alle mogelijke manieren werd geprobeerd contact te krijgen met de eigenaar van de hond. Toen dat niet lukte en de hond agressief bleef nam de politiepatrouille contact op met de directe overste. Er werd beslist de hond te neutraliseren, conform artikel 24 van de Wet op het Politieambt. Aldus de versie van de politie die in schril contrast staat met een persmededeling die zegt dat de dierenorganisatie BLID een klacht wilde indienen bij het Comité P omdat de politie volgens hen een slapende hond zou hebben neergeschoten. Volgens de eigenares zou de hond nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan en werd hij afgemaakt terwijl hij in een zetel lag te slapen.Commissaris Noens van Pol AMOW bestrijdt deze versie ten stelligste en stelt te betreuren dat een dier moest worden afgemaakt. Niemand, ook de politie niet, doet dit graag, aldus commissaris Noens.
slimmerik schreef:Bah ....zoals die hond opgevouwen is door de baasjes en het bloed uitgestreken....
Wesseltje schreef:Tja twee verhalen, en wat de waarheid nu echt is, weten we nog steeds niet..
slimmerik schreef:Wesseltje schreef:Tja twee verhalen, en wat de waarheid nu echt is, weten we nog steeds niet..
Jawel hoor, de politie was erbij...de baasjes niet.
Wesseltje schreef:En de politie heeft altijd gelijk
slimmerik schreef:Wesseltje schreef:En de politie heeft altijd gelijk
Behalve bij de staf-eigenaren dus![]()
Vind jij het niet in en in triest om je dode hond zo op te vouwen voor een drama foto? En dan een zielig verhaal verkondigen over de rug van je kind? Bah....
Wesseltje schreef:En de politie heeft altijd gelijk
Klara16 schreef:Slimmerik heeft een punt. het kan niet anders of die mensen hebben de hond zo neergelegd voor de foto.
Geeft toch niet de indruk dat ze te goeder trouw zijn...
De eigenaren van die hond doen zoveel moeite om een schuldige aan te wijzen voor wat er gebeurd is, omdat ze niet onder ogen willen zien dat hun manier van omgaan met de hond het probleem is.
Tieneke schreef:Als ik me inbeeld dat het mijn hond zou zijn die daar ligt, dan zou het eerste wat ik doe het volgende zijn: het dier met een doek opnemen. Iedereen die rond me staat en daar niet moet zijn wegsturen en dan het beestje dadelijk begraven in mijn tuin. Nooit zou ik er een foto van nemen of toestaan dat er een foto verspreid wordt. Nooit.
EDIT: Kwestie van respect, vooral voor de hond.
Tieneke schreef:Als ik me inbeeld dat het mijn hond zou zijn die daar ligt, dan zou het eerste wat ik doe het volgende zijn: het dier met een doek opnemen. Iedereen die rond me staat en daar niet moet zijn wegsturen en dan het beestje dadelijk begraven in mijn tuin. Nooit zou ik er een foto van nemen of toestaan dat er een foto verspreid wordt. Nooit.
EDIT: Kwestie van respect, vooral voor de hond.