De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 03:47

Ben het wel met IKbenEllen eens Lachen

Dus haar katten mogen niet naar buiten omdat iemand anders haar kat het niet kan laten om in haar tuin te komen???

Das toch gek, tis toch haar tuin?

Ik vraag me werkelijk af of jij iemand niet aanklaagt als deze jouw op straat geparkeerde auto helemaal in elkaar trapt...... want tja dan had je het ding daar maar niet moeten parkeren Lachen

Over harde uitspraken, die heeft TS niet gedaan...... TS zoekt slechts een oplossing...

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:04

Chiqa, hoe verzin je zoveel onzin?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:21

Chiqua heeft zelf al dr katten buiten lopen, en dan moet je flink wat blaat produceren om dat te rechtvaardigen...

NIEMAND maar dan ook NIEMAND heeft RECHT om op HAAR stuk grond te komen. Dus ook die kater niet. En of dat nou die kater zn schuld is of die van de eigenaar, (eigenaar natuurlijk) maakt geen donder uit. Eigenaar moet hierin zn verantwoordelijkheid nemen. En anders ook niet piepen als er iets met die kater gebeurt. Leonoor heeft mijns inziens en gelukkig zien nog meer mensen dat, alles gedaan om te zorgen dat er niemand anders de tuin in kan. Tsja dat je dan je kater met op hol geslagen lentehormomen naar buiten laat gaan, is niet haar schuld toch?

Kater komt gewoon op terrein waar hij niet wezen mag. Lijkt me niet heel moeilijk toch ? Als jij niet zorgt dat je kater/poes alleen op je eigen terrein kan blijven waarom dan buiten ? Heeft iemand anders gevraagd om JOU kat ? Kan het me niet voorstellen. Heeft iemand anders gevraagd om krassen op auto van JOU kat? Lijkt me ook niet.. Heeft iemand anders gevraagd om SCHIJT in de tuin van JOU kat? Denk het ook niet? Wat geeft JOU het recht dat JOU kat, mijn kat denkt in MIJN AFGESLOTEN tuin? Lijkt me ook geen recht... Toch ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:06

Babsiej, kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik snap echt niet hoe Chiqa kan denken dat haar kat het recht heeft een raskat te dekken, als deze netjes gehouden wordt op eigen terrein.
Chiqa, nogmaals: wat is hier anders aan dan mijn voorbeeld met de fokmerrie waarbij een wilde hengst stapt? Of vind je dan ook dat de merrie maar binnen gehouden moet worden?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:15

Of de reu van de buren op mijn hond.
op het moment dat je dieren houdt heb je de verantwoording dat overige mensen er geen last van hebben.
Nou is er een kat gdekt, maar je mag dus je deur niet open hebben, want stel je voor er komt een kat binnen.
Wat als hij mijn biefstukken van het aanrecht jat is het dan ook eigen schuld, want ik heb mijn tuindeur open

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:41

Ik woon in een stad. Ik heb 2 plantenbakken met mooie plantjes GEHAD. echter worden deze steeds geheel uitgegraven, onder gezeken en gepoept door andermanskatten. het is voor mij nagenoeg onmogelijk dit tegen te gaan. Hogere schutting? daar klimmen ze op, de tuindeur altijd dicht, daar komen ze onderdoor. Ik vind het eigenlijk van de zotte dat ik mijn hele tuin met dure spullen moet gaan voorzien (stroom, gaas, barricades) omdat de eigenaar zijn beesten niet uit mijn tuin kan houden. Ik bewaar nu de bonnetjes van de planten, aarde en bakken en dien deze als schade in bij de katten eigenaren, maar ik word erw el scheitziek van. Die beesten komen overal overheen en door. Ongelovelijk...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:46

secricible schreef:
Babsiej, kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik snap echt niet hoe Chiqa kan denken dat haar kat het recht heeft een raskat te dekken, als deze netjes gehouden wordt op eigen terrein.Chiqa, nogmaals: wat is hier anders aan dan mijn voorbeeld met de fokmerrie waarbij een wilde hengst stapt? Of vind je dan ook dat de merrie maar binnen gehouden moet worden?

De raskat van de buren, dekt ook vrolijk de htkpoes op mijn terrein hoor. Clown Snap niet wat dat er mee te maken heeft. Kat is kat, zijn allemaal ooit wilt geweest, dat iemand er zonodig een duur prijskaartje aan moet hangen omdat het dier ooit geimporteerd werd, is niet de kat zijn schuld, en maakt hem zeker niet beter als een htk kat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:48

Beter heeft ook niemand gezegd, Mystica. Alleen is het wel zo dat deze raskat niet bedoeld is om te fokken met een HTK-kat als papa.
Nogmaals: loslopende katten worden gedoogd, maar legaal is het niet. Als ze dus schade aanrichten op andermans terrein, is daarvoor de eigenaar van de kat aansprakelijk. Zo simpel is het in feite.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:51

Maar dat geld anderom toch ook? Wie zegt dat de htk bedoeld was om mee te fokken met een raskat?

Ben het er ook mee eens dat het geval van de ts gewoon een vervelend ongeluk was, en dat katten eigenaren gewoon op hun eigen dier moeten letten hoor. Lachen Ik reageer alleen op enkele uitspraken die ik van de zotte vind.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:53

Ja, dat klopt, die raskat had ook niet op jouw terrein moeten komen. Ik had het nu over de raskat van TS.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:04

Weet ik Knipoog Maar mijn reactie was ook eigenlijk voor degene die vroeg wat bijv de kater van chica ( geen idee of ze die uberhaupt heeft Clown ) het recht gaf om een raskat te dekken. Haha!
edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 27-03-08 12:11, in het totaal 2 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:08

Mystica schreef:
secricible schreef:
Babsiej, kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik snap echt niet hoe Chiqa kan denken dat haar kat het recht heeft een raskat te dekken, als deze netjes gehouden wordt op eigen terrein.Chiqa, nogmaals: wat is hier anders aan dan mijn voorbeeld met de fokmerrie waarbij een wilde hengst stapt? Of vind je dan ook dat de merrie maar binnen gehouden moet worden?

De raskat van de buren, dekt ook vrolijk de htkpoes op mijn terrein hoor. Clown Snap niet wat dat er mee te maken heeft. Kat is kat, zijn allemaal ooit wilt geweest, dat iemand er zonodig een duur prijskaartje aan moet hangen omdat het dier ooit geimporteerd werd, is niet de kat zijn schuld, en maakt hem zeker niet beter als een htk kat.

Citaat:
Maar dat geld anderom toch ook? Wie zegt dat de htk bedoeld was om mee te fokken met een raskat?

Ben het er ook mee eens dat het geval van de ts gewoon een vervelend ongeluk was, en dat katten eigenaren gewoon op hun eigen dier moeten letten hoor. Ik reageer alleen op enkele uitspraken die ik van de zotte vind.

Ben het er ook mee eens dat het geval van de ts gewoon een vervelend ongeluk was, en dat katten eigenaren gewoon op hun eigen dier moeten letten hoor. Lachen Ik reageer alleen op enkele uitspraken die ik van de zotte vind.

Tuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens. Alleen in dit geval gaat het over de TS, die een dure raskat heeft (wel meer ) en een cattery en het laatste wat je dan wil is dat er een HTK-kat binnen komt en je kat dekt, met eventuele gevolgen van dien....
Lees nu mijn woorden over en het lijkt idd alsof ik vind dat die raskat beter is, maar heb het in dit geval gewoon over de raskat van de TS, die bedoelt is om te fokken. Zo iemand wil er dus professioneel mee fokken(tot verbetering van het ras enz. enz.), en zo'n HTK-kater zorgt ervoor dat wellicht haar kat straks niet meer gedekt kan worden. Vind zelf HTK-katten net zo leuk, zo niet leuker dan raskatten hoor Knipoog Begrijp wel waar je over valt dus, beetje ongelukkig uitgedrukt.

Als TS haar ras-kater buiten had laten lopen en geen omheining had gehad en deze de HTK-poes van de buren had gedekt, was ik het daar ook niet mee eens geweest.
Het gaat mij er simpelweg om dat mensen hier dieren bij moeten houden, en dat ze andere mensen niet tot last mogen zijn. Als ze bij andere mensen in de tuin schaden brengen of zelfs de kat dekken met een ongewenst nest tot gevolg. Als mensen dan ook nog geen halsbandje met een naam of telefoonnummer omdoen bij hun kat, vind ik dat je in je goed recht staat die kat naar het asiel te brengen. Dat hij daar gecastreerd wordt, daar zit ik niet mee.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:11

Kijk, en dat ben ik met je eens. Knipoog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:11

zijn we het toch nog met elkaar eens Knipoog Ik druk me alleen ongelukkig uit Tong uitsteken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:12

*LOL*

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 12:19

Jullie houden me prima aan het lezen Clown

Mijn vermoeden is overigens dat ze zwanger is....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:25

getverdrie Leonoor.... das balen!

ergens wel ironisch, zit ik voor de 3e keer te wachten met smart of mijn poes zwanger is en de jouwe krijgt ongewenst na 1 poging gelijk al kitties....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 12:26

cissy schreef:
getverdrie Leonoor.... das balen!

ergens wel ironisch, zit ik voor de 3e keer te wachten met smart of mijn poes zwanger is en de jouwe krijgt ongewenst na 1 poging gelijk al kitties....

Vorige keer deed ze er er ook 3 keer over hoor Knipoog

Aan de tepels is het nog niet zichtbaar, maar gedrag is eng bekend. Zo ook de megaglans die opeens over haar vacht ligt.
Alsof ze in een bak goudglitters is gesprongen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:27

He bah, Leonoor, das balen! Hopelijk is het 'schijn'....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:37

balen Leo

Ik snap hier echt de uitspraken niet dat TS haar katten binnen moet houden, het is toch je eigen terrein waarop je mag doen wat je zelf wilt, mensen moeten er gewoon voor zorgen dat hun dieren geen overlast bij anderen bezorgen.
Ik heb TS nergens iets gezegd hebben over de kater iets aan te doen, ik vind dat ze juist best coulant is over het betalen van de castratie ed.

Het zijn anderen die plaatsen dat ze honden eropaf sturen en het jammer vinden dat ze geen buks hebben, hierover ben ik van mening dat als je dit doet geen dierenliefhebber bent, de schuld ligt niet bij het dier maar bij de eigenaar.

Wij hebben hier ook veel zwervers, lastige reigers en noem maar op, maar geen haar op mn hoofd die erover denkt om het dier pijn te doen of mn honden eropaf te sturen, een emmer water of laten schrikken doet wonderen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:46

Merilyn schreef:
Ik woon in een stad. Ik heb 2 plantenbakken met mooie plantjes GEHAD. echter worden deze steeds geheel uitgegraven, onder gezeken en gepoept door andermanskatten. het is voor mij nagenoeg onmogelijk dit tegen te gaan. Hogere schutting? daar klimmen ze op, de tuindeur altijd dicht, daar komen ze onderdoor. Ik vind het eigenlijk van de zotte dat ik mijn hele tuin met dure spullen moet gaan voorzien (stroom, gaas, barricades) omdat de eigenaar zijn beesten niet uit mijn tuin kan houden. Ik bewaar nu de bonnetjes van de planten, aarde en bakken en dien deze als schade in bij de katten eigenaren, maar ik word erw el scheitziek van. Die beesten komen overal overheen en door. Ongelovelijk...

Je kunt je plantenbakken volzetten met satéprikkers, dat wil nog wel eens helpen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:03

@Poes maar dat is toch van de zotte dat zij haar bakken moet volzetten met prikkers, omdat mensen hun dieren los laten lopen
Geloof me ik heb geen hekel aan katten, wel aan katteneigenaren die ze gewoon maar los laten lopen.

Stel dat ik een huiskamerolifant heb en die ook maar los laat, ja wie zijn schuld als hij alles vertrapt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:42

Wat leven jullie toch in een wonderlijke wereld Lachen

Zolang dr niet in de wet staat dat het geen verbod is om als
kat op andermans terrein rond te lopen (kom zeg) en zolang d'r nog niet
in de wet vermeld staat dat het geen 'verkrachting' is als een gewone HTK een raskat
dekt, zal het allemaal wel meevallen en kan ik alleen maar concluderen dat je gedachte gang toch behoorlijk verkleurd is. Knipoog

En die wet zal dr nooit komen ook Lachen gelukkig maar want dan zou heel katten nederland hun katten binnen moeten houden? Verward
Niet bepaald realistisch.
Maar ik kan me jullie frustratie wel voorstellen hoor.
Zoals ik al zei, je heb een kapitaal aan katten binnen zitten, die nooit eens lekker naar buiten kunnen omdat de kans aanwezig is dat ze of gestolen worden, gedekt of gaan vechten, dat is natuurlijk een heel groot risico.
En ja dan zie je (in jullie ogen 'goedkope') HTK katten rondlopen, ongenet en getest en die lopen nog vrij rond ook..........Zonder risico.s
Kan me wel voorstellen dat dit zwaar kan frustreren je bent ook nog eens een kapitaal kwijt aan afrastering of een kattentuin, die niet eens waterdicht is.

Ik vind het prima dat hier frustratie over kan ontstaan, maar houd het bij jezelf....
Ik laat mijn katten wél buiten lopen LachenGelukkig woon ik in een zeer tolerante buurt en zitten we
zomers in het park met de bewonders te genieten van de katten die met elkaar aan het spelen zijn.
Als er een kat zoek is of ziek, helpen we elkaar ook. Geen enkele kattenhater die katten de tuin uittrappen.

Anyway
Tinkermuts schreef:
Ik heb TS nergens iets gezegd hebben over de kater iets aan te doen,

Moet je maar voor de aardigheid eens goed lezen, (Heb even geen zin om dit te quoten) zet er wel een tem op. Ik mag toch hopen dat dit niet getolereerd wordt op Bokt.

Anyway ben benieuwd of dr al geld is binnen komen rollen en je je kat hebben kunnen laten testen en aboteren, maar heb hier mn twijfels over.
Maar goed..ik ben geen rechter of advocaat alleen iemand die om dieren geeft.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:03

Chiqa schreef:
Ik vind het prima dat hier frustratie over kan ontstaan, maar houd het bij jezelf....
Ik laat mijn katten wél buiten lopen LachenGelukkig woon ik in een zeer tolerante buurt en zitten we
zomers in het park met de bewonders te genieten van de katten die met elkaar aan het spelen zijn.
Als er een kat zoek is of ziek, helpen we elkaar ook. Geen enkele kattenhater die katten de tuin uittrappen.

Ik ook Lachen

Ik vind eigenlijks ook dat er verschrikkelijke dingen worden geopperd, sateprikkers, hond erop af sturen.. Maargoed ik kan het me aan de andere kant ook wel weer indenken, bedoel, de fokkers doen zo hun best om alles goed te laten verlopen, al die testen e.d. en dan gebeurt dit.

Over het niet dragen van halsbandjes e.d. mijn kat is gechipt, dus via de chip valt wel te achterhalen wie de eigenaar is, dan vind ik het niet nodig om er ook nog een halsbandje aan te hangen.

Ik hoop voor je Leonoor dat ze niet zwanger en hier ongeschonden uitkomt en dat je de kat kunt vangen en hem hopelijk lekker naar het asiel brengt, die rekenen wel af met zijn baasjes Ja

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:04

Citaat:
Moet je maar voor de aardigheid eens goed lezen, (Heb even geen zin om dit te quoten) zet er wel een tem op. Ik mag toch hopen dat dit niet getolereerd wordt op Bokt.

Mag jij mij vertellen, na je geweldige TEM, waar ik schrijf dat ik deze kater iets aandoe of wil aandoen?

Werkelijk waar, ik heb nog nooit iemand zulke kortzichtige dingen zien schrijven Misselijk

En nee, ik heb nog geen geld binnen gekregen, heb de eigenaar nog niet getraceerd.
Daarbij heb ik ook niet aangegeven dat ik dit persé wil, heb alleen aangegeven dat ik dit kán claimen als ik dit zou willen.

Dit doe ik niet, want ik zorg zelf voor mijn beesten en het testen en aborteren zal gewoon op mijn eigen kosten gebeuren.

Verder zwijg ik even, anders heb je echt een reden tot temmen.