Linda_E schreef:Natuurlijk zijn er agressieve Staffords en Pitbull achtigen, maar het gros is NIET agressief! Alle rassen hebben wel rotte appels er tussen zitten, dat is niet alleen zo met Staffords.
Als je goed had gelezen had je begrepen dat ik het had over agressie/vechtlust tegenover andere, vreemde honden.
En over bezitters die hier onnodig risico mee nemen met een of andere vreemde missie om aan te tonen hoe lief hun hond wel is.
Vreemd dat jij zegt dat mensen zulk soort dingen zeggen omdat het een Amstaff is (is het wel een Amstaff dat je zegt dat je zo'n test nog wilt doen? Als je FCI papieren hebt is dat namelijk nergens voor nodig....). Heb hier honden van verschillende rassen gehad, groot en klein en kan je vertellen dat je met alle honden dit soort opmerkingen krijgt....
Alleen zal het mij werkelijk een rotzorg zijn wat een ander vindt van mijn honden, ik heb ze voor mezelf en niet voor een ander om mooi of lief te vinden.
De meest rotte en kwetsende opmerkingen krijg je trouwens als je met een echt kleine hond loopt hoor. 
En de opmerkingen die jij nu hoort krijg je ook als je met een herder, rottweiler, bouvier of wat voor een grotere "voor sommige mensen eng uitziende" hond loopt.
Als je wat voor je ras wilt doen zorg dan gewoon dat niemand ooit last heeft van je hond, geen andere hondenbezitter of hun honden en al helemaal de honden zonder mensen niet.
Dan geef je je ras een goede naam, niet door willen te bewijzen dat ze lief zijn.
Spinnen zullen ook best lief zijn, maar ik wil ze niet dichter bij me dan 10 meter.