Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:36

Joyja schreef:
_Scarlet_ schreef:
Kan je geen ruifje ophangen, Joyja?

Daar ben ik nog naar opzoek,

kijk eens naar een haningbasket (of hoe ik dit schrijf) haha hebben ze ook in de opvang een hele grote mandje waar ze hooi in stopt en ophangt Haha!

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:53

Onze caaf is gisteren geholpen aan zijn kiezen . Ze begon af te vallen en afgelopen maandag at ze helemaal niks meer. Ik ben toen nog op de valreep naar de DA gegaan , ze constateerde haakjes op haar kiezen en ze deden er nu niks aan . ik kreeg pijnstillers mee en critical care om te dwangvoeren . Ze is gisteren dus geholpen maar ze eet nog steeds niet zelfstandig en zit ook nog een beetje met d,r haartjes overeind. Hoelang duurt het voordat ze d,r eigen beterder gaat voelen?. Moet ik wel zeggen dat het geen haakjes waren ,maar de kiezen groeiden naar binnen toe en drukte op haar tongetje . de DA zei dat ze wel wat kleine wondjes aan haar tong had . Ik voer haar 5 maal per dag van het dwangvoer , maar wanneer gaat ze weer zelf eten?

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:19

ik heb 1 blonde gladhaar cavia
& 1 zwart/bruine borstelcavia Clown

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:26

joss schreef:
Onze caaf is gisteren geholpen aan zijn kiezen . Ze begon af te vallen en afgelopen maandag at ze helemaal niks meer. Ik ben toen nog op de valreep naar de DA gegaan , ze constateerde haakjes op haar kiezen en ze deden er nu niks aan . ik kreeg pijnstillers mee en critical care om te dwangvoeren . Ze is gisteren dus geholpen maar ze eet nog steeds niet zelfstandig en zit ook nog een beetje met d,r haartjes overeind. Hoelang duurt het voordat ze d,r eigen beterder gaat voelen?. Moet ik wel zeggen dat het geen haakjes waren ,maar de kiezen groeiden naar binnen toe en drukte op haar tongetje . de DA zei dat ze wel wat kleine wondjes aan haar tong had . Ik voer haar 5 maal per dag van het dwangvoer , maar wanneer gaat ze weer zelf eten?

Dat is een beetje afhankelijk van de cavia. Mijn cavia heb ik twee weken dwangvoeding via een spuit moeten geven door de schrik van de dierenarts. Nou moet ik zeggen dat die van mij wel een grote aansteller is, dus het kan best zijn dat die van jouw binnen een paar dagen gewoon zelf weer begint te eten. Waar je ook rekening mee moet houden is dat je de cavia niet zoveel geeft dat ze (?) al helemaal vol zit, want dan begint het nooit zelfstandig te eten.

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:06

Hoi Emytje.
Bedankt voor je antwoord . Ik moet haar nu wel veel voeren want ze is ontzettend afgevallen , ze weegt nu maar 840 gram terwijl haar zusje 1100 gram weegt , en de zieke caaf was de dikste van de 2 . Als ik haar gevoerd heb probeert ze in haar hok wel van het hooi te eten maar ze trekt er tot nu toe alleen maar aan . het doet nu nog teveel pijn denk ik .

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:08

ik heb er ook een alleen die haalt het niet meer tot oud en nieuw Huilen hij is kortademig en is heeel veel afgevallen maar hij is ook al 8 jaar oud

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 19:07

Aagg wat heeft ie?? Bloos!

Ik heb vanmiddag een nieuw huisje voor Balou en Panda gekocht! Ik had een schoenendoos als huisje maar ik wilde een houten huisje. Het is wel een grote! Tong uitsteken Ze gaan alleen niet door het 'deurtje' heen maar door het 'raam' Tong uitsteken

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:33

joss schreef:
Hoi Emytje.
Bedankt voor je antwoord . Ik moet haar nu wel veel voeren want ze is ontzettend afgevallen , ze weegt nu maar 840 gram terwijl haar zusje 1100 gram weegt , en de zieke caaf was de dikste van de 2 . Als ik haar gevoerd heb probeert ze in haar hok wel van het hooi te eten maar ze trekt er tot nu toe alleen maar aan . het doet nu nog teveel pijn denk ik .

zo wie zo even blijven dwangvoeren als ik jou was Haha! tot hij weer gewoon uit zich zelf eet.. en natuurlijk wel in de gaten blijven houden Lachen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:35

Ik heb ook een cavia. Haha! En ik ben er na 8.5 jaar achter dat het een vrouwtje is ipv een mannetje. Tong uitsteken
Maar ik blijf nu maar gewoon 'hij' zeggen, haha.
Hij heeft een tumor, helaas, bij zn wang. Maar hij eet enzo gewoon nog perfect, en zn harstlag etc is ook allemaal nog top, dus hij kan er nog een hele tijd mee leven. Lachen

Geven jullie jullie cavia water eigenlijk(uit zo'n flesje), ik doe dat namelijk niet, hij krijgt gewoon vrij veel wortel, en hij is al ruim 8 jaar ermee geworden. Haha!

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:37

Ik wel, ik vind dat dieren niet zonder water kunnen, netzoals wij.

Maar 8.5 jaar, is lekker oud, Lachen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:50

Toen mijn moeder cavia's had (dus zo'n 35 jaar geleden) was er ook niet zo heel veel bekend over cavia's. Zij had toen ook geen drinkfles in haar kooi hangen, maar gaf haar cavia's gewoon veel appel en wortel en ook haar cavia's zijn er oud mee geworden. Alleen ik vind het om eerlijk te zijn geen aanrader, zeker niet met warm weer.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 21:57

Klinkt in mijn oren een beetje raar, een levend iets wat geen water heeft. Mijn cavia's drinken heel erg veel, en eten hooi enzo, ik denk dat ze water eigelijk niet kunnen missen hoor. Het spoelt wel het lichaam lijkt mij?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:38

Candorlover schreef:
Aagg wat heeft ie?? Bloos!

Ik heb vanmiddag een nieuw huisje voor Balou en Panda gekocht! Ik had een schoenendoos als huisje maar ik wilde een houten huisje. Het is wel een grote! Tong uitsteken Ze gaan alleen niet door het 'deurtje' heen maar door het 'raam' Tong uitsteken

Haha ik heb ook zo'n huisje en bij mij gaan ze nog weleens rennen, via het raam naar binnen en via de deur eruit, echt lachen! Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:47

Is dat zo'n blokhutje dat je inelkaar moet zetten? Zo ja, dan heb ik em hier ook en ook hier wordt het raam als deur gebruikt. Knipoog

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 00:11

Ja het is die blokhut! Die je zelf in elkaar moest zetten, ik heb de grootste maat daarvan. Ze vinden hem wel leuk volgens mij Lachen

Oja, Balou en Panda niesen allebei best vaak! Wat kan ik hier tegen doen? En ze hebben best wel vaak kouden pootjes en oortjes!

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:14

@Salsaentango: Ja ze lijken iid erg veel op elkaar!!! Alleen die van mij is een zwangere zeug, en geen beertje Tong uitsteken... Ik heb nog eens goed gevoeld en ze is echt zwanger!!!! Haha! Nu alleen nog even afwachten wanneer ze komen, ze zit iig al 3 weken binnen zonder mannetje erbij... Dus ben benieuwd!!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:16

jaaa ook ik heb ook een cavia
wit met bruine vlekken Haha!

Jojo Clown

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:53

Sniesjuhh schreef:
@Salsaentango: Ja ze lijken iid erg veel op elkaar!!! Alleen die van mij is een zwangere zeug, en geen beertje Tong uitsteken... Ik heb nog eens goed gevoeld en ze is echt zwanger!!!! Haha! Nu alleen nog even afwachten wanneer ze komen, ze zit iig al 3 weken binnen zonder mannetje erbij... Dus ben benieuwd!!

haha dat is vast het enige verschil haha en die van mij zou ook nooit papa worden haha..

@sempre: ik zou hem wel water geven hoor als ik jou was.. hij is er al wel 8 mee geworden gelukkig maar water hoort bij een cavia.. en in wortel zit nou ook weer niet supper veel vocht.. maar als hij er al 8 mee is.. ja dan natuurlijk je eigen keuze Lachen

bij mij krijgen ze elke avond een flesje schone water Lachen en is hij eens leeg en ik heb het later door en ze hebben weer water dan gaan ze als een gek er aan lurpen haha

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:55

Leuk topic!
Ik had er twee nu nog maar 1.
Ze heet Koetje Koe

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 02:02

Koetje haha geweldige naam
ik verzin altijd voor de dieren de domste naam ooit haha Tong uitsteken
zo hadden we ook een spin in huis
dan deden we hem naar buiten
maar kwam precies zo'n spin de volgende dag weer
en dan zei ik altijd ' Daar hebben we Pieter ook weer Haha! '

( bent trouwens wel strond benauwt voor die beesten! ) Clown

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:00

Haha die van ons hebben soms ook de makkelijkste namen, Oke, Blacky (terwijl ze een Rusje is:P), Piep ...haha, maar als ik inspiratie heb dan probeer ik ze wel een echte leuke naam te geven:P

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:20

Mijn eerste 2 cavia's heetten Knabbel & Babbel, toen was het Knabbel & Moppie, en nu is het Lizzy & Moppie Tong uitsteken Lachen

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 11:38

Hahah dus jou cavia's switchen van naam? Tong uitsteken

salsaentango schreef:
Sniesjuhh schreef:

haha dat is vast het enige verschil haha en die van mij zou ook nooit papa worden haha..

@sempre: ik zou hem wel water geven hoor als ik jou was.. hij is er al wel 8 mee geworden gelukkig maar water hoort bij een cavia.. en in wortel zit nou ook weer niet supper veel vocht.. maar als hij er al 8 mee is.. ja dan natuurlijk je eigen keuze Lachen

bij mij krijgen ze elke avond een flesje schone water Lachen en is hij eens leeg en ik heb het later door en ze hebben weer water dan gaan ze als een gek er aan lurpen haha

Je de mijne rennen er dan ook op af ja! Maar ze krijgen elke ochtend schoon drinkwater.

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:56

Die van mij zuipen water, is echt niet normaal.

We horen het ook als het op is xD

Ons waterdrinkfles wordt altyd vies van binnen.
Hoe maken jullie dat schoon?

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:03

Even die van mij op een rij....

Koetje met één van haar baby's.
De kinders heb ik niet meer. Deze grijze is naar Banjer van bokt gegaan.
Afbeelding
De baby's
Afbeelding
Dit was Vivi.
Waarvan we dachten dat het een vrouwtje was maar bleek een echte man te zijn.
Had een leveraandoening (bleek tijdens een operatie) en is ingeslapen.
Afbeelding