Ninx schreef:Babsiej schreef:Nee vind ik nietAnders zeg ik het niet
Jij kies er bewust voor om het risico te lopen, behalve dat hij dus inderdaad vermoord kan worden door menig katten hater, die we overigens zelf creeeren door anderen last te laten hebben van onze katten, ook ziek kan worden door besmette katten van felv en fiv en ja dat komt zeer regelmatig voor, ook weg kan lopen dus enzo. En dus houd je niet genoeg van je dier om hem dus zo lang mogelijk bij je te willen houden. Mijn katten komen ook buiten maar niet buiten de tuin waarom zou je er voor kiezen om dat niet te doen ?
EN nee juist van wege al die gevaren en de wereld waarin wij leven willen mijn vriend en ik onder andere geen kinderen dat dillemma zal ik dus ook nooit hebben want ook daar zitten verschrikkelijke risico's aan vast helaas.
Vraag ik me toch echt af waarom is een tuin niet goed genoeg? en het gaat niet alleen om de strond wat als hij een vogeltje of visje van de buren vangt waar buurman aan gehecht is? Geeft hem dat dan ook het recht om jou kat iets aan te doen ?
Ik kan me wel vinden in je statement dat deze aardbol niet meer de mooiste en veiligste plek is om kinderen in groot te brengen.... Als we over 20, 30 a 40 jaar nog van Nederland kunnen spreken tenminste, ligt misschien al onder water. Ook ik heb de wens niet om mijn nakomelingen daar ook nog eens aan toe te voegen.
Maar kinderen is natuurlijk wel even iets anders dan huisdieren....
Feit blijft dat je kinderen, dieren, etc.... niet tegen alles kunt beschermen. Alles wat leeft moet een zekere vrijheid kunnen hebben om de vleugels te spreiden. Anders kan liefde behoorlijk verstikkend werken, ja... ook voor een huisdier.
Grootste probleem dat nu op de loer ligt is onverdraagzaamheid (over gifschaaltjes gesproken), en daar kunnen we hier alvast iets aan doen. Beetje liever voor elkaar zijn!