Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:02

CherokeeChum schreef:
De hond waar dit topic over begonnen is was een soortgelijke vage kruising,dus zo offtopic is het niet.

Misschien had slimmerik het over de hele fokkers-discussie. Wat ik nog niet geheel off-topic vind, maar dat is een ander verhaal.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:04

slimmerik schreef:
Chiqa schreef:
Ah okay.....Nee dan ben je idd geen 14 meer Lachen

15 dus... Bloos

Dit is wel oftopic....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:04

Ilzjuh schreef:
De meeste mensen weten dat inderdaad ook niet. Maar het is echt het beste op dat moment de natuur op zijn beloop te laten gaan, die a-sociale (want eigenlijk zijn ze dat gewoon Knipoog ) puppies zijn eigenlijk niet verantwoord om levend te houden. Of in elk geval niet verantwoord om door te verkopen aan een nietsvermoedende koper, maarja, veel fokkers zijn op dat punt zelf ook nietsvermoedend.

jeetje, super dat je het hebt opgezocht wist ik niet! Vind wel erg interessant om te weten, had daar eigelijk niet over nagedacht!
Leer hier nog veel mee.

Cherokeechum, je kan verschillende dingen denken, maar de manier van verwoorde is nog een tweede.
had je wel wat zachter kunnen overbrengen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:05

Ilzjuh: Mijn Duitse Herder doet dit dus ook. Maar zijn het alleen rassen die nog dicht bij de wolf staan (zoals de mijne) of doen alle honden het? Het testen van puppen bedoel ik?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:06

Halina schreef:
Als de hond niet de uiterlijke kenmerken van de stafford heeft heb je geluk.
Maar ik zou het risico niet nemen.
Als hij wel een bepaald aantal uiterlijke kenmerken van een stafford en dus pitbull vertoond ben je mooi je hond kwijt.

Maar idd niet per defenitie, daar had ik even niet aan gedacht.

Correctie:
Als de hond niet de uiterlijke kenmerken van de pit bull heeft heb je geluk.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:07

CherokeeChum schreef:
Dit is wel oftopic....

Dat is gelukkig ook alweer een paar pagina's geleden. Haha!

katiavl schreef:
jeetje, super dat je het hebt opgezocht wist ik niet! Vind wel erg interessant om te weten, had daar eigelijk niet over nagedacht!
Leer hier nog veel mee.

Ik leer er zelf ook veel van. En ik vind het altijd heel leuk om dit soort dingen op te zoeken en ervan te leren, daarom dat ik me ook veel in dit soort discussies meng. Lachen

Yamcha schreef:
Ilzjuh: Mijn Duitse Herder doet dit dus ook. Maar zijn het alleen rassen die nog dicht bij de wolf staan (zoals de mijne) of doen alle honden het? Het testen van puppen bedoel ik?

In principe doen alle honden dat. Ja Is gewoon iets instinctiefs van de hond, waar we eigenlijk blij om moeten zijn dat ze het hebben. Maar het wordt veelal verkeerd opgevat.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 18-08-07 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:08

In een ander topic heb ik nog een hele uitleg over de twee soorten agressie getypt daarnet. Iets dat ook veelal wordt verward helaas. Lachen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:09

Nope,mijn bulldogs en vroeger mijn pitjes deden dat ook...
En wee degene die niet onderdanig genoeg was aan de alpha-reu.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:11

Ilzjuh schreef:
In een ander topic heb ik nog een hele uitleg over de twee soorten agressie getypt daarnet. Iets dat ook veelal wordt verward helaas. Lachen

Als mensen al één soort agressie kunnen oppikken aan de hand van lichaamstaal ben ik al vaak blij Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:11

Gaat het hier niet over het gedrag van een hond naar een baby?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:12

slimmerik schreef:

In mijn ogen is het ondertussen een heel leerzaam topic over de hond geworden. Maar het ging inderdaad over het gedrag van één bepaalde hond naar een baby toe ja. Tong uitsteken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:14

katiavl schreef:
Als mensen al één soort agressie kunnen oppikken aan de hand van lichaamstaal ben ik al vaak blij Lachen

Ja, maar ik ben vaak nog blijer als mensen de twee soorten agressie uit elkaar kunnen houden. Lachen Een dominant-agressieve hond kan namelijk gevaarlijk zijn, terwijl een angst-agressieve hond over het algemeen niet gevaarlijk is (uitzonderingen heb je natuurlijk altijd), bovendien is angst-agressie een stuk makkelijker op te lossen. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:16

Ilzjuh schreef:
slimmerik schreef:

In mijn ogen is het ondertussen een heel leerzaam topic over de hond geworden. Maar het ging inderdaad over het gedrag van één bepaalde hond naar een baby toe ja. Tong uitsteken

En als je het gedrag van de hond wilt verklaren kom je op twee wegen uit

Weg één is gedragsfout van omstaanders of andere elementen

weg twee is dan de fokker met de pathologische agressiviteit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:17

CherokeeChum schreef:
Nope,mijn bulldogs en vroeger mijn pitjes deden dat ook...
En wee degene die niet onderdanig genoeg was aan de alpha-reu.

Die Duitse Herder van mij gebruiken we soms om puppen op te voeden... hij is erg streng moet ik zeggen, en buitengewoon consequent... maar de meeste puppen gaan onmiddelijk op hun rug, zo niet, krijgen ze op hun kop en goed ook. Haha, als mensen net zo streng (en tegelijk zo ongelooflijk liefdevol) hun kinderen zouden opvoeden, zouden alle kinderen zich uitstekend gedragen denk ik zo.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:18

katiavl schreef:

Als je de hele discussie over het gedrag van die éne hond naar die éne baby toe wilde houden had je waarschijnlijk een welles-nietes spelletje van afmaken of niet gekregen. Ik vind de discussie zoals hij nu is wel leerzaam. En inderdaad wat katiavl al zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:19

katiavl schreef:
Ilzjuh schreef:

En de tweede zou dus door de natuur uitgeschakeld worden, als mensen niet ingrepen...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:20

Yamcha schreef:
En de tweede zou dus door de natuur uitgeschakeld worden, als mensen niet ingrepen...

Ja .

Wat dat betreft zijn mensen soms echt te soft. Het zou al een hoop schelen als iedereen dat verhaaltje op de vorige pagina zou weten.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:20

katiavl schreef:
Cherokeechum, je kan verschillende dingen denken, maar de manier van verwoorde is nog een tweede.
had je wel wat zachter kunnen overbrengen Knipoog

Dat had inderdaad gekund. Maar als je haar reacties in andere topics van soortgelijke strekking leest,begrijp je misschien waarom ik af en toe wat direct ben. En niet zoveel geduld heb met dit soort krokodillentranen.
Zeker niet als er puur en alleen om mee te kunnen praten in een topic een ras word aangevallen door een persoon die er geen ervaring mee heeft.
De ervaring die ze heeft opgedaan betreft een rasloze,een kruising gelijkend op. Not the real thing dus.
Ik veroordeel haar beslissing niet. Het dier had nl toch geen toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:23

Dat zou ontzettend veel ellende schelen, zou er geen hond meer hoeven afgemaakt te worden. Herplaatsing zou dan in heel veel gevallen een goede oplossing zijn.
Idd, in de natuur wordt alles wat niet goed is (lichamelijk of geestelijk) zonder pardon doodgemaakt. Het is natuurlijk ook zo dat de hondjes die niet goed zijn ook niet echt een hondwaardig leven kunnen leiden...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:26

katiavl schreef:

Dít is een dominant grommende hond. Een hond die dominant gromt laat meestal alleen zijn (voorste) tanden zien, de kiezen ontbloot hij niet. De oren staan opzij, de hond maakt zich groot en geloof me, je bent niet blij als je zo'n hond voor je neus hebt. Vork
Een hond die agressief wordt uit angst lijkt eerder te glimlachen, de voorste tanden én de kiezen worden ontbloot, de oren staan wat meer naar achteren en de hond komt dichter naar de grond. Hier kon ik zo snel even geen foto van vinden.
Een angstbijter (nu gaan we al een stapje verder), zal ook niet hard bijten, meestal haalt hij even uit (en die kan flink raak zijn Knipoog ) maar taait snel af, de reactie is uit verdediging, en een wond meestal niet ernstig. Een dominante hond valt aan, als hij vast heeft zal hij ook niet meer loslaten. Een grote hond (herders, Rottweilers) kan als hij hard bijt een koeienbot doormidden krijgen.
Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat elke dominante hond gevaarlijk is ofzo hoor, ik heb het hier puur over dominante-agressie en angst-agressie.

Als mensen deze twee soorten agressie kunnen scheiden ben ik blij. Veel angst-agressieve honden worden namelijk afgemaakt terwijl ze (met herplaatsing) namelijk geen gevaar zouden hoeven zijn. Angst-agressie valt op te lossen, dominante-agressie kan tot gevaarlijk aan toe gaan.
Die hondjes waar we het eerder over hadden (die bij de fokkers zo "zielug" gevonden worden), dáárvan worden velen uiteindelijk dominant-agressieve honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:29

Nog een vraag: stel wij zouden in huis een stel puppen hebben, en we zouden de natuur zijn gang laten gaan, is het puppen testen de taak van de alpha (dus van mij) of die van papa-hond?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:32

Yamcha schreef:
Dat zou ontzettend veel ellende schelen, zou er geen hond meer hoeven afgemaakt te worden. Herplaatsing zou dan in heel veel gevallen een goede oplossing zijn.
Idd, in de natuur wordt alles wat niet goed is (lichamelijk of geestelijk) zonder pardon doodgemaakt. Het is natuurlijk ook zo dat de hondjes die niet goed zijn ook niet echt een hondwaardig leven kunnen leiden...

Effie offtopic zoals frans bulldogje, cocker spanniel met neck scratching dat zou dan ook niet bestaan, vind moeder natuurs oplossing beter. Hoe wreed die soms ook is.

Martin gauss kan zich beter eens bezighouden met een boek daarover te schrijven, naar die man luisterd toch iedereen....
Geld verdienen op een goede ontwikkeling preventie van bijtincidenten is dan toch ook niet slecht Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:33

Yamcha schreef:
Nog een vraag: stel wij zouden in huis een stel puppen hebben, en we zouden de natuur zijn gang laten gaan, is het puppen testen de taak van de alpha (dus van mij) of die van papa-hond?

Een alpha is niet persé de roedelleider, maar de hoogste in rang die op dat moment aanwezig is. Dus we zien jou even als de roedelleider (natuurlijk, zou niet anders moeten zijn), en de vader-hond op dat moment als de alpha. Dus in principe is het gewoon de taak van de papa-hond. Lachen En als die niet aanwezig is neemt de mama-hond dat over.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:34

Yamcha schreef:

Het kan allebeide,als je weet waar je op moet letten.
De hond spreekt natuurlijk wel de zelfde taal,en zal zich niet zo gauw vergissen. En laat zich niet leiden door menselijke emoties,of struisvogelpolitiek.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:35

CherokeeChum schreef:
Het kan allebeide,als je weet waar je op moet letten.
De hond spreekt natuurlijk wel de zelfde taal,en zal zich niet zo gauw vergissen. En laat zich niet leiden door menselijke emoties,of struisvogelpolitiek.

Ik vind zelf dat dat iets is waar de mens zich buiten moet houden. Honden spreken inderdaad dezelfde taal, laat de moeder of vader-hond op dat moment maar gewoon de gang gaan. Lachen