Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:22

Wij hebben 75 euro betaald toendertijd incl. entingen en sterilisatie.. als je nagaat dat in de kortings-periode al zo'n 60-70 euro ervoor betaald dan heb je inderdaad ook een gratis kat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:08

nickyu schreef:
mag ik vragen wat jij hebt moeten betalen voor een aiel kat , hier vragen ze een godsvermogen
denk dat dat ook een der redenen is van veel mensen ..als ze gratis krijgen kunnen gaan ze er geen 85 euro voor neerleggen , zeker niet als die niet geholpen is

Zoals al is uitgelegd is dit een zeer kortzichtige reactie, want met een asielkat ben je veel goedkoper uit dan met een ''gratis'' katje. Slapen

De katten kostten bij ons altijd €59.50. Een paar week geleden zijn de prijzen veranderd:

Kittens: €85
Volwassen katten: €65
10+ ers: €30

Breng je de kat binnen 6 week terug, dan krijg je het aankoopbedrag minus €20 terug.

De katten zijn geent, gechipt, ontwormd en gecastreerd.

Mocht de kat medische zorg nodig hebben de eerste twee weken dan levert dat voor de klant geen kosten op. De kat wordt dan kostenloos door de DA van het asiel behandeld (want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een kat neemt, en als je thuis bent blijkt hij ineens een of andere ziekte te hebben). Dit komt zelden voor, maar toch. Lachen

Kittens zijn natuurlijk nog niet gecastreerd, daarvoor krijg je een tegoedbon mee. Als de kat oud genoeg is kun je deze kostenloos bij het asiel, door de DA van het asiel laten castreren.

Een koopje dus, al zeg ik het zelf. Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:17

Wuis, dat is inderdaad niet duur!

Maar ik kan me toch voorstellen dat mensen een kitten ergens halen en niet naar het asiel gaan, hoe zielig dat ook klinkt.
Voor een kitten wel maar een oudere kat misschien niet.
Zit wel eens te kijken op een site, vind het wel sneu hoor maar moet eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit een dier uit het asiel heb gehaald!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:24

Ja maar dat zijn denk ik ook de mensen die vervolgens niet castreren... dan is het wel "goedkoop" zeker bij een kater, die kan voor de eigenaar toch geen "schade" opleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:38

IKbenEllen schreef:
... dan is het wel "goedkoop" zeker bij een kater, die kan voor de eigenaar toch geen "schade" opleveren.

Onee? Vechten...kost geld, ze gaan sproeien, wordt je ook niet blij van!
Zwak dat er nog steeds mensen zijn die die verantwoording niet nemen. Boos!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:53

Ik heb het grootste deel van het topic gelezen en ben het eens met de meeste mensen: pretnestjes zijn not-done. Ik moet er wel gelijk bij toegeven dat mijn poes drie jaar geleden ook een nestje heeft gehad. Dit was echter niet gepland en geheel niet verwacht: mevrouw was tweeënhalf en nog nooit krols geweest, daarbij is ze wit, heeft ze blauwe ogen en is ze doof en werd samen met het nog niet krols zijn geweest, daarom door de dierenarts steriel geacht. Dat ze toch érg vruchtbaar was (eerste keer krols, op 2,5 jaar dus, gelijk zwanger) heeft geleid tot een nestje van 4, waarvan er 1 nog hier woont en de rest een goed tehuis bij kennissen heeft gekregen. Had dit niet gebeurd, dan hadden we sowieso de verantwoordelijkheid voor deze vergissing genomen en ze allemaal zelf gehouden. Overigens zijn al onze katten en poezen altijd op de gangbare leeftijd direct gesteriliseerd of gecastreerd. Deze ene was dus uitzondering omdat we dachten dat het niet nodig was.

Hoewel wij in zekere zin hebben meegedaan aan doelloos vermeerderen, ben ik er wel op tegen. Moet ook zeggen dat de smoezen die hier in dit topic worden aangehaald mij echt verbazen. Veel mensen hier op het forum hebben één of meerdere paarden waar ze wél gigantische bedragen voor over hebben, en een simpele sterilisatie of castratie voor een kat kan er niet af. Ik kan dat niet begrijpen. Als je een dier wil, moet je daar nu eenmaal tijd en geld voor vrijmaken. Kan of wil je dat niet, dan moet je toch ook geen dier nemen? En dan maakt het mijns inziens echt totaal niet uit om wat voor dier het gaat. Mijn katten zijn me net zoveel waard als mijn paard.

Edit: Daarbij lijkt het me ook niet eerlijk tegenover een poes om haar niet te steriliseren en wel buiten te laten lopen. Dat beest volgt haar natuurlijke drang en paart, maar om de paar maanden een nest grootbrengen lijkt me niet echt prettig en zeker niet gezond voor zo'n beest. Te meer ook omdat ze vaak heel jong al hun eerste nestje krijgen.
Laatst bijgewerkt door Effy op 10-05-07 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:55

IKbenEllen schreef:
Ja maar dat zijn denk ik ook de mensen die vervolgens niet castreren... dan is het wel "goedkoop" zeker bij een kater, die kan voor de eigenaar toch geen "schade" opleveren.

Ik heb een ongeholpen kater van 4 jaar! Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:56

Ja die laat zeker ook maar overal rondstruinen Knipoog

kiss_lotte

Re: Ik zit me hier echt op te vreten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:58

Thirsa_ schreef:
Ik snap dat ook niet
Onze 2 poezen zijn allebei geholpen, gelukkig..

Onzes zijn 2jaar terug ook geholpen,
Het waren katers,maar ze kunnen andere wel ''dekken''.
Dan zitten andere mensen ermee,
Alle 4 e boerderijen naast ons zijn ook geholpen.
Omdat we anders wel met 100 katjes nu zaten,.

Gewoon zielig,! voor aldie katjes die worden gedumpt etc. Verdrietig

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:58

IKbenEllen schreef:

Ja Vindt ie leuk! Clown

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:00

Ik vind ook eigenlijk dat het niet meer kan, zulke pretnestjes. Helaas zie ik nog wel eens zulke onozele acties om me heen.

Want oh, het is toch zo leuk! Dat zijn dezelfde mensen die 2 vlaamse reuzen in een hokje van 25 cm x 1 meter hebben, en als je zegt dat het tijd wordt voor een groter hokje, dan kijken ze je schaapachtig en niet begrijpend aan...

Nee, wij hebben er 2 katten uit het asiel en dat waren echte toppers.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:02

Es79 schreef:
IKbenEllen schreef:

Ja Vindt ie leuk! Clown

Ja dat snap ik Clown

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:03

Lichtelijk offtopic...

Bij mij in de straat kwamen ze afgelopen dinsdag van de stichting Zwerfkat o.i.d. zwerfkatten vangen, castreren/steriliseren en dan herplaatsen of terugzetten. Iemand enig idee of ze met zo'n actie nou veel bereiken? Want ik weet niet waar ze gevangen hebben, maar in ieder geval niet in de tuinen en daar lopen toch ook heel wat katten rond die geen baasje hebben (waaronder de kater die mijn lieve poes ooit gedekt heeft). Ik vind het een hele goede actie, maar twijfel heel erg over de uitvoering. Misschien dat iemand hier meer weet over hoe dit werkt...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:04

Dat jij dat begrijpt Ellen! Knipoog

Hij hoeft van mij niet geholpen te worden! Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:07

Effy, ik kan me voorstellen dat ze dat in delen doen. Je kunt niet willekeurig welke kat van de straat af plukken, je zult eerst zeker moeten weten dat 't een zwerver is. Overigens wil dat ook nog wel eens op basis van meldingen van mensen gaan, zodra er klachten oid komen...
Imo bereik je veel met zulke acties hoor. Ze kunnen zich niet meer voortplanten. Tuurlijk komen er steeds katten bij, maar eens per maand een nieuwe zwerver of 4 keer per jaar een netjes van 3 kittens scheelt nogal Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:13

Effy schreef:
Lichtelijk offtopic...

Bij mij in de straat kwamen ze afgelopen dinsdag van de stichting Zwerfkat o.i.d. zwerfkatten vangen, castreren/steriliseren en dan herplaatsen of terugzetten. Iemand enig idee of ze met zo'n actie nou veel bereiken? Want ik weet niet waar ze gevangen hebben, maar in ieder geval niet in de tuinen en daar lopen toch ook heel wat katten rond die geen baasje hebben (waaronder de kater die mijn lieve poes ooit gedekt heeft). Ik vind het een hele goede actie, maar twijfel heel erg over de uitvoering. Misschien dat iemand hier meer weet over hoe dit werkt...

Ze zetten ook vangkooien in tuinen bij die acties.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:24

Onze poes mocht vroeger nooit naar buiten voor ze oud genoeg was voor het helpen.
Ze ontsnapte en het was raak,1 nestje gehad.
Alle kittens goed huisje gekregen,1 is er naar me oma gegaan.

Deze heeft toevallig ook een nestje gehad 3 weken geleden,ze zat al zo snel met jong dat ze niet eerst geholpen kon worden.
Wij nemen er 1 bij van dat nest.Ze heeft er dus nog 2 over,die hebben waarschijnlijk ook al een huisje.

Hierna word ook haar kat geholpen,en de kittens die wij nemen (vrouwtjes) worden ook geholpen zodra het kan.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:28

IKbenEllen schreef:
Effy schreef:
Lichtelijk offtopic...

Ze zetten ook vangkooien in tuinen bij die acties.

Okee, dan heb ik dat gewoon gemist Vork Ik ga eens kijken of ik ergens kan navragen hoeveel ze er gevangen hebben, vind ik persoonlijk erg interessant om te weten. Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:51

Es79 schreef:
Dat jij dat begrijpt Ellen! Knipoog

Hij hoeft van mij niet geholpen te worden! Haha!

Als dat de jouwe is die bij mij in huis alles er onder pist, dan kan ik je vertellen dat jij binnenkort geen kat meer hebt....die kun je dan terug vinden in het asiel, gecastereerd en al.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:55

Esperanza schreef:
Als dat de jouwe is die bij mij in huis alles er onder pist, dan kan ik je vertellen dat jij binnenkort geen kat meer hebt....die kun je dan terug vinden in het asiel, gecastereerd en al.

En terecht! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:09

IKbenEllen schreef:
Esperanza schreef:

En terecht! Vork

Inderdaad. Maar misschien wil ze hem dan niet meer omdat ze er dan voor moet betalen...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:18

Es79 schreef:
Wuis, dat is inderdaad niet duur!

Maar ik kan me toch voorstellen dat mensen een kitten ergens halen en niet naar het asiel gaan, hoe zielig dat ook klinkt.
Voor een kitten wel maar een oudere kat misschien niet.
Zit wel eens te kijken op een site, vind het wel sneu hoor maar moet eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit een dier uit het asiel heb gehaald!

Wij hebben nooit een dier uit een asiel gehaald, we halen ze van particulieren (konijnen van jaar of 4)
maar mensen laten konijnen ook aanjongen hoor, kijk eens op internet hoeveel konijnen er gratis worden aangeboden, van jong tot oud.

Maar bij een asiel is vaak controle, terugneem regeling en alles, en daar houd ik persoonlijk niet van, zo heb ik het idee dat het nooit mijn eigen dier word omdat er altijd iemand is die toch in zekere mate ''meekijkt'' hoe het gaat met het dier. Je moet geloof ik ook melden als het dier is overleden en alles. Ik zorg goed voor mijn dieren, ze krijgen niks te kort, maar ik houd er niet van om gecontroleerd te worden, hoe ik met mijn eigen spullen/dieren omga. Dat is ook wel een reden denk ik dat wij nooit uit het asiel een dier halen... Maar daarintegen doneren wij wel altijd Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:19

Nou dat heb ik echt nog nooit gehoord, van die controle vanuit het asiel......

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:21

IKbenEllen schreef:
Nou dat heb ik echt nog nooit gehoord, van die controle vanuit het asiel......

NEE?! ooh, een bekende van mij werkt in het asiel en die zegt dat er echt gecontroleerd word, dit word ook van te voren aangegeven bij mensen die een dier kopen, om te voorkomen dat zo een beestje weer in het asiel komt ofzo. Gewoon zekerheid op een beter leven snap je. Logisch vind ik.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:22

Die is ook nieuw voor me... Ik kan me voorstellen dat het asiel in het begin even mee zal kijken, is alleen maar goed imo. Maar later...? Ik geloof ook absoluut niet dat je gelazer krijgt om hoe je met je dieren ed om gaat, het zal dan enkel controle als in 'ziet de kat er goed uit' zijn. En een stukje interesse... Nazorg vind ik vrij belangrijk als je zo'n dier in huis haalt, dat mis je bij particulieren.