Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nickyu schreef:mag ik vragen wat jij hebt moeten betalen voor een aiel kat , hier vragen ze een godsvermogen
denk dat dat ook een der redenen is van veel mensen ..als ze gratis krijgen kunnen gaan ze er geen 85 euro voor neerleggen , zeker niet als die niet geholpen is

IKbenEllen schreef:... dan is het wel "goedkoop" zeker bij een kater, die kan voor de eigenaar toch geen "schade" opleveren.
IKbenEllen schreef:Ja maar dat zijn denk ik ook de mensen die vervolgens niet castreren... dan is het wel "goedkoop" zeker bij een kater, die kan voor de eigenaar toch geen "schade" opleveren.
Thirsa_ schreef:Ik snap dat ook niet![]()
Onze 2 poezen zijn allebei geholpen, gelukkig..
IKbenEllen schreef:Ja die laat zeker ook maar overal rondstruinen
Vindt ie leuk!

Es79 schreef:IKbenEllen schreef:Ja die laat zeker ook maar overal rondstruinen
Vindt ie leuk!
Effy schreef:Lichtelijk offtopic...
Bij mij in de straat kwamen ze afgelopen dinsdag van de stichting Zwerfkat o.i.d. zwerfkatten vangen, castreren/steriliseren en dan herplaatsen of terugzetten. Iemand enig idee of ze met zo'n actie nou veel bereiken? Want ik weet niet waar ze gevangen hebben, maar in ieder geval niet in de tuinen en daar lopen toch ook heel wat katten rond die geen baasje hebben (waaronder de kater die mijn lieve poes ooit gedekt heeft). Ik vind het een hele goede actie, maar twijfel heel erg over de uitvoering. Misschien dat iemand hier meer weet over hoe dit werkt...
IKbenEllen schreef:Effy schreef:Lichtelijk offtopic...
Bij mij in de straat kwamen ze afgelopen dinsdag van de stichting Zwerfkat o.i.d. zwerfkatten vangen, castreren/steriliseren en dan herplaatsen of terugzetten. Iemand enig idee of ze met zo'n actie nou veel bereiken? Want ik weet niet waar ze gevangen hebben, maar in ieder geval niet in de tuinen en daar lopen toch ook heel wat katten rond die geen baasje hebben (waaronder de kater die mijn lieve poes ooit gedekt heeft). Ik vind het een hele goede actie, maar twijfel heel erg over de uitvoering. Misschien dat iemand hier meer weet over hoe dit werkt...
Ze zetten ook vangkooien in tuinen bij die acties.
Ik ga eens kijken of ik ergens kan navragen hoeveel ze er gevangen hebben, vind ik persoonlijk erg interessant om te weten. Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval! 
Es79 schreef:Dat jij dat begrijpt Ellen!![]()
Hij hoeft van mij niet geholpen te worden!
Esperanza schreef:Als dat de jouwe is die bij mij in huis alles er onder pist, dan kan ik je vertellen dat jij binnenkort geen kat meer hebt....die kun je dan terug vinden in het asiel, gecastereerd en al.
IKbenEllen schreef:Esperanza schreef:Als dat de jouwe is die bij mij in huis alles er onder pist, dan kan ik je vertellen dat jij binnenkort geen kat meer hebt....die kun je dan terug vinden in het asiel, gecastereerd en al.
En terecht!
Es79 schreef:Wuis, dat is inderdaad niet duur!
Maar ik kan me toch voorstellen dat mensen een kitten ergens halen en niet naar het asiel gaan, hoe zielig dat ook klinkt.
Voor een kitten wel maar een oudere kat misschien niet.
Zit wel eens te kijken op een site, vind het wel sneu hoor maar moet eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit een dier uit het asiel heb gehaald!
IKbenEllen schreef:Nou dat heb ik echt nog nooit gehoord, van die controle vanuit het asiel......