Ja, alle spinnen zijn giftig. Het gif gebruiken ze om hun prooi dood maken en verteren, dat wij er ook last van hebben is stom toeval. Geen enkele vogelspin is dodelijk voor mensen, al kan je van bepaalde soorten wel goed ziek worden. Ik geloof dat ze nu ook al wel gif hebben, of vanaf nimf 2 stadium. Ze kunnen het nu in ieder geval niet gebruiken.
vind spinnen nog steeds eng, maar vind dit allemaal wel heel interessant.. kijk nu denk heel anders tegen die witte propjes buiten in het raamkozijn aan..
oh man, ik heb vannacht gedroomd dat rondom het raam overal van die witte cocons zaten en bij elke cocon zat zo'n dikke zwarte huisspin. Dit topic is niet goed voor mijn hart.
eerlijk is eerlijk ik vind het super interessant al vind ik nog wel gek, eng, raar om zulke dieren te hebben als huisdier.
in Aussie ben ik ooit eens een keer een grote rode vogelspin tegen gekomen we zaten in een resort en liepen daar met 4 man zegt eentje " Stil ik hoor wat"
Nou schijn je dat nogal goed te kunnen horen als er een spin loopt maar ja ik ben voor 60% doof je kon niks zien daar maar we hadden het gevonden toen we een foto wilde maken rende dat beest weg nou ik bestierf het. Alle deuren in resort moesten potdicht en het was zo warm we zaten in Cairns (in het tropische regenwoud) de hele avond hoorde ik van alles
Ik zie je inderdaad verdacht veel in mn topics tita
Manon_S, er zal vast nog wel iets sneuvelen, maar als het goed is blijft het overgrote deel gewoon leven. Een aantal ervan gaan naar de eigenaar van de man en een aantal hou ik zelf. De rest wordt verkocht.
Iedereen zegt wel "oh wat veel spinnen", maar ik had er liever meer gehad
Dat snap ik ja, maar ik vind het erg goedkoop, ik zie genoeg spinnen van 75-80 euro, zijn dit dan zeldzamere soorten of heeft dat te maken met volwassen zijn? Oh ja, nog een vraag - hoe " agressief" zijn jouw spinnen? Kun je ze oppakken of hebben ze dat liever niet? Ik werd gisteren hier achtervolgt door een afressieve huisspin (ja, zo'n dikke bruine) die ik steeds wegblies 9ik heb het er niet zo op) maar steeds terug kwam rennen, vond het misschien een leuk geintje
In reptielen/dierenwinkels word je vaak enorm afgezet, dat zijn geen prijzen die je snel vind bij een hobbyist. Meestal zijn dat inderdaad ook volwassen dieren, maar niet zo apart dat ze zo duur moeten zijn. Maargoed, die lui moeten er ook op verdienen.
Dus je kijkt er eigenlijk alleen naar? Nou ja, kan ook leuk zijn, maar zelf ben ik meer een "pakkerd" van dieren, daarom heb ik bijvoorbeeld ook gekozen voor een baardagaam - die vinden het nog wel geinig om door de kamer te rennen of bij je te liggen zo 's avonds....
Heb je alleen van die harige gevallen, of ook van die haarloze... Ik weet geen namen, sorry. Wij hebben hier van die hele grote bruine zitten, weet niet wat voor soort het is. maar ze hebben geen haren en hun lichaam is min of meer piramidevormig. Ik vind ze heel eng, in ieder gevan
Tja, in principe is het net een aquarium. Visjes kun je ook niet aaien (nouja, kan wel ), maar veel mensen vinden het leuk. Ik heb genoeg dieren die ik wel kan knuffelen
De meeste vogelspinnen zijn wel behoorlijk harig, en dan val ik ook nog eens voornamelijk op boombewonende vogelspinnen. Dat kunnen echte pluisballen zijn
Ik vind ze ook echt mooi achter glas, zou zo een keer bij je langskomen Eightlegged. Ik wil ze namelijk helemaal niet vasthouden .
Ik vind TV-programma's over spinnen ook geweldig. Ik heb vorig zelfs op een redelijk klein afstandje gekeken hoe een "nest" spinnetjes uitkwam bij ons op het tuinhek. Allemaal ienieniemie babies, het leken er wel honderden.
Het stomme is misschien dat ik de nimfen er enger uit vind zien dan de volwassen exemplaren
Ontzettend leuk/leerzaam! Heb je er wel eens aan gedacht om voorlichting op scholen over spinnen te geven? Ik weet alvast 1 school ( nou ja.. docente) die intereresse heeft!