Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Kijk, datis het egoistische uitgangspunt van een katteneigenaar. wat een ander doet (de hondeneigenaar) is veeeeeeeeeel erger dan wat ik doe.
Desiree schreef:Kijk, datis het egoistische uitgangspunt van een katteneigenaar. wat een ander doet (de hondeneigenaar) is veeeeeeeeeel erger dan wat ik doe. Een kattendrolletje kan begraven worden in een moestuin (zie klacht in een eerdere reacties over een omgespaaide moestuin), in de zandbak waar kinderen zitten te graven. Daarnaast kan jouw kat schade aanbrengen aan de vogels die iemand anders in zijn tuin houdt of de vijver, of het konijntje dat jouw kat aanvalt dat even los mag lopen om de pootjes te strekken (want konijnen hebben daar net zo goed behoefte aan als katten en honden). Dat realiseer jij je allemaal niet voor het gemak! Dan geef mij maar die hondendrol, die ligt daar open en bloot en je weet dat je er omheen moet. Want hoe storend dat ook is, het brengt minder schade aan. Om nog maar niet te spreken over de vuilniszakken die katten kapotmaken zodat alle vuil er uit komt, of het binnendringen van katten in andermans huis. Diezelfd lui ergeren zich aan de drollen van andermans hond maar tegelijkertijd hebben anderen last van hun kat op velerlei verschillende manieren.
Goof schreef:Citaat:Kijk, datis het egoistische uitgangspunt van een katteneigenaar. wat een ander doet (de hondeneigenaar) is veeeeeeeeeel erger dan wat ik doe.
En in jouw geval is dat precies andersom. Jij bent al een topic lang bezig met de katteneigenaar zwart te maken, want "wat zij doen is allemaal veeeeeeel erger dan wat ik doe...."
En discussieren is volkomen zinloos geworden......
Citaat:Laat meteen elke kat een streepjespak aandoen...
Desiree schreef:MAar een muur of hek waar ze tegen omhoog moeten klimmen, die te hoog is om af te zetten voor een sprong, en dan met stroomdraad, daar kunnen ze toch niet overheen?
Goof schreef:Citaat:Laat meteen elke kat een streepjespak aandoen...
poeh, dan weten we helemaal niet meer van die de kat is die in onze tuin schijt en bij wie we erover moeten klagen....
Geen goed plan
_Michelle__ schreef:Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord... Waarom honden wel en katten geen belasting?
Of staat dat ergens eerder in het topic...
Desiree schreef:Vele katteneigenaren laten wel zien dat het ook anders kan en die doen moeite om te voorkomen dat hun dier niet andere mensen lastig valt. Jammer dat dit voorbeeld niet gevolgd wordt.
ellenlouise schreef:En dat valt me dan weer tegen van jou, want ik begrijp werkelijk niet hoe je zoiets in je hoofd haalt.
Alsof de asielen het nog niet druk genoeg hebben.
WhitneyLove schreef:[
En in jouw geval is dat precies andersom. Jij bent al een topic lang bezig met de katteneigenaar zwart te maken, want "wat zij doen is allemaal veeeeeeel erger dan wat ik doe...."
En discussieren is volkomen zinloos geworden......
[/quote]
WhitneyLove schreef:Desiree, opzich begrijp ik je vraag niet echt, WAt doe ik dan wat erger is dan wat jullie doen? Als je het over katten buitenlaten hebt is dat cker geen misdaad! Een dier moet vrij rond kunnen lopen, de ene kat blijft lekker binnen en de ander zul je alleen buiten aantreffen. Door je kat juist binnen- of buiten te sluiten maak je er een vervelend iets van. Het is zielig als een ander zijn dieren worden opgepeuzeld of verwondt, maar je kat binnensluiten of hoge hekken rond je erf zetten is (volgens mij) niet altijd de beste optie. Een roofdier heeft ruimte nodig...
Maar dat van t asiel, kun je geen fotootje maken en in winkels ophangen? Okee >Als de eigenaar hem/haar gedumpt heeft doe je een goede zet, maar als je jouw kat kwijt bent zit ie opeens in het asiel! Ik zou het afschuwelijk vinden om mn lieffies daar terug te vinden... Z'on asiel is goed werk maar het raakt ontzettend vol> Die maatregelen zijn afschuwelijk en dat vind ik er zo erg aan. Als je het erg vervelend vind, sorry, maar iedereen mag zijn mening uiten en door de een word het anders gezien dan door de schrijver zelf. Maar ik ga dit hele topic niet van vooraf aan lezen, maar het gaat hier toch over een kat binnen of buiten laten? Het welzijn van de kat zelf? Jij bent duidelijk een echte hondenfan, en de dingen die jij wat onschuldiger vind klinken, vatten de kattenliefhebbers wat anders op...
ThePast03 schreef:Beter je kat een keer uit het asiel halen als dood langs de kant van de weg aantreffen of vergiftigd door een boze buurman of doodgebeten door een hond.
Elles schreef:En nu even wat praktisch:
Ik hoor wel eens van mensen die de slang op een vreemde kat zetten, maar..... hoe krijgen ze dat in vredesnaam voor elkaar?
Vanavond heb ik een uur zitten posten met de tuinslang in de aanslagMaarreehhhh..... kitty wilde mooi niet meer terugkomen! Gaan die mensen dan dagen zitten wachten? Want tegen de tijd dat Elles eens een keer buiten is, de kraan heeft aangezet en de spuit vast heeft, is het poessie allang gevlogen
ThePast03 schreef:Ik mag toch hopen dat een katteneigenaar zijn kat zo snel mogelijk uit het asiel haalt?
Ashkerlon schreef:De meeste mensen met katten doen er niet raar van als poeslief eens besluit om een weekje niet thuis te komen. Dus stel dat jij de kat van een ander in een asiel gaat dumpen, zal de gemiddelde kat er toch wel een week gaan zitten. En dan heb je ook nog mensen die automatisch denken: "oh, poeslief is de baan op, die komt uit zichzelf terug, daar moet ik niet achter gaan zoeken, en als ze niet terug komt, dan zal ze wel ergens dood liggen.'
Dan loop je dus het risico dat de kat die jij gedumpt hebt in het asiel voor de rest van zijn dagen in het asiel verblijft en uit zijn vertrouwde omgeving gerukt wordt. Ik persoonlijk zou met deze gedachte niet kunnen leven.
Maar als je geluk hebt, heb je de kat vast van iemand zoals ik, die hemel en aarde zou verzetten om zijn beest terug te vinden als hij nog maar 1 dag weg is. Helaas, als ik rondkijk hier in mijn directe omgeving, denk ik dat je veel meer kans hebt om een kat vast te hebben die eigendom is van de mensen van de eerste categorie.
ThePast03 schreef:Ashkerlon schreef:Dan loop je dus het risico dat de kat die jij gedumpt hebt in het asiel voor de rest van zijn dagen in het asiel verblijft en uit zijn vertrouwde omgeving gerukt wordt.
Dat het dier er de rest van zijn leven zou moeten zitten vind ik ook wel erg dramatisch gesteld, er zijn gelukkig nog best mensen die katten uit het asiel halen.