Zwangere poes verliest wat bloed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Zwangere poes verliest wat bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:52

Hoe gaat het met je TS?
Zijn jullie nog naar de dierenarts geweest?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 23:24

Bedankt voor alle reacties! Ik ben druk geweest dus even niet de tijd genomen te reageren.

Mientje en Pippa zitten sinds zaterdagavond in een grote bench achter de bank. Pippa komt er zoveel mogelijk uit en kan dan lekker rennen en spelen met ons, die lijkt hartstikke goed in haar vel te zitten.
Woensdag is mijn vriend met Mientje naar de dierenarts geweest. Ze liet zich rustig oppakken en gedroeg zich daar heel netjes. Uit het lichamelijk onderzoek is niets gekomen, dat had ik ook niet verwacht.
Daarnaast heb ik contact met een gedragsdeskundige waar ik een goed gevoel bij heb. Morgen bellen we voor de 2e keer en misschien komt ze nog op huisbezoek. We hebben op aanraden van haar en de dierenarts een FeliWay opgehangen.

Mientje lijkt het prettig te vinden in de bench, weinig prikkels en een beetje beschut. Vanmorgen kwam ze aan mijn hand ruiken toen ik haar brokjes in de bench zette en heb ik haar even achter haar oor gekriebeld, dat was oké. Bijkomend voordeel is dat Pippa al sinds zaterdag op de bak gaat voor alles *\o/*

Met mijn hand gaat het ook goed, het is een stuk minder dik. Er is wel een zenuwtje geraakt, ik heb een verdoofd stukje van 2 vingers en als ik er overheen wrijf schiet er zo’n zenuw-gevoel richting de vingers. Hopelijk neemt dit nog af als de zwelling af neemt.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 23:26

Afbeelding
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 03:30

En wat is het plan dan concreet? Gedragsdeskundige komt misschien (??) langs? Hoezo kan ze dan een beoordeling doen als ze niet eens real life geobserveerd heeft?

Je kan een kat toch niet de rest van haar leven in een bench houden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 05:33

Wat een snoepje die kleine :+:

Is er nog bloed geprikt ofzo? En nog gesproken over bvb. zoiets als dat eventuele calcium-tekort dat benoemd werd...? Wat was de visie van de DA op de situatie...?

Fijn dat hand iig niet lijkt te gaan ontsteken en hopen dat het weer helemaal herstelt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:07

De bench werd al heel veel eerder geadviseerd voor haar rust en die van haar kittens. Dat was absoluut geen mogelijkheid volgens jou. Nu kan ze opeens 24/7 wel in een bench na dit incident? Ze voelt zich er ook nog eens heel fijn in?
Ze is klinisch gezond gekeurd...dat werd mijn boxer ook op de afspraak voor euthanasie (epilepsie waar hij niet uit kwam was de reden voor inslapen)....klinische keuring zegt enkel iets over de buitenkant en heb je vrij weinig aan. Misschien nog net dat ze hartslag kort mee pakken maar daar zit het probleem sowieso ook niet. Uitgebreid bloedonderzoek is meer helpend!
Wat moet een gedragstherapeut zien aan een kat die in een bench zit en daar oke is? Ga je ze dan los laten krijg je sowieso afwijkend gedrag omdat ze dat ontwent is.

Ik bedoel hiermee dat je hier niets mee op gaat schieten. Het is een kat en ze heeft onwijs veel mee gemaakt in korte tijd. Wil je medisch onderzoek? Begrijpelijk maar doe dan minimaal dat uitgebreide bloedonderzoek dan krijg je info waar je mee verder kunt! Wil je de band herstellen? Die bench vind ze prima maar ga zo snel mogelijk ze eruit halen. Niet direct 24/7 maar s ochtends, s middags en s avonds een uurtje en bouw dat op. Tussendoor rust voor iedereen. Gaat dat goed dan prima en uiteraard gebruik zeker die feliway! Gaat het niet goed? Dan is zo'n gedragstherapeut zeker een optie. Nu gaat deze therapeut enkel kunnen zeggen 'klinisch in orde' en daar mag jij voor betalen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 07:53

Zoals jullie kunnen lezen laten wij ons sinds dag één leiden door het advies van professionals en worden kosten noch moeite gespaard voor Mientje en haar kittens. Als jullie mijn dierenarts of gedragstherapeut waren geweest, had ik jullie advies opgevolgd. Maar nu doen we al een paar weken lang precies wat ons door professionals wordt geadviseerd. Als ik stug was blijven doen wat mij het beste leek, was een vijandige houding ten opzichte van mij niet meer dan terecht geweest. Voor nu hoop ik op medeleven en suggesties van mensen die dit eerder bij de hand hebben gehad.
Wij doen echt ons uiterste best.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:12

Fijn dat het voorlopig goed gaat!
Heerlijk die laatste foto's, zo schattig <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:23

dierenfan schreef:
De bench werd al heel veel eerder geadviseerd voor haar rust en die van haar kittens. Dat was absoluut geen mogelijkheid volgens jou. Nu kan ze opeens 24/7 wel in een bench na dit incident? Ze voelt zich er ook nog eens heel fijn in?
Ze is klinisch gezond gekeurd...dat werd mijn boxer ook op de afspraak voor euthanasie (epilepsie waar hij niet uit kwam was de reden voor inslapen)....klinische keuring zegt enkel iets over de buitenkant en heb je vrij weinig aan. Misschien nog net dat ze hartslag kort mee pakken maar daar zit het probleem sowieso ook niet. Uitgebreid bloedonderzoek is meer helpend!
Wat moet een gedragstherapeut zien aan een kat die in een bench zit en daar oke is? Ga je ze dan los laten krijg je sowieso afwijkend gedrag omdat ze dat ontwent is.

Dat heeft TS nooit gezegd. Alleen dat haar DA het afraadde.

TS groot gelijk dat je naar de professionals luistert en die volgt. Hopelijk komt alles goed!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:31

Nouja ik denk dat er heel veel medeleven is, maar dat er wat weinig reactie komt op goedbedoelde suggesties en dat de info soms wat summier is waardoor er toch de indruk gewekt kan worden zoals dat het nu kan lijken dat mamma hele dagen in de bench zit. Dat er geen bloedonderzoek gedaan lijkt te zijn. Dat er geen interesse lijkt te zijn in dat calcium verhaal enzo.

De werkelijkheid kan natuurlijk heel anders zijn :j En je hebt sowieso natuurlijk geen enkele verplichting om overal op in te gaan ofzo.

Maar door gebrek aan reactie krijg je wel de situatie dat mensen er een bepaald gevoel bij krijgen.
Sowieso heeft iedereen het beste voor met mams & kind :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:55

Dat idd pmarena! Mijn reactie kan vijandig over komen. Lees hem zoals je hem wil lezen maar is niet zo bedoeld. Meer als eye opener want achteraf is het makkelijk beredeneren en praten. Ik lees nu terug dat ze geen bench wou want ee dierenarts raadde dat af. Echter heeft dezelfde dierenarts het dan nu wel aangeraden of kon ze nu toch tegen dat advies in om te beseffen dat rust echt wel nodig is voor iedereen nu het Mientje zelf echt echt teveel werd en ze de 'fout' in ging? Mocht je ooit nog eens met een kat een nest fokken ga aub wel een bench gebruiken. Je kan er deze ellende gewoon mee voorkomen. Nogmaals achteraf makkelijk praten maar wij hebben vanuit het dierenasiel niet voor niets alle jaren gewerkt met benchen of eigen ruimte voor moeder en kittens die volledig afgesloten kon worden. Natuurlijk kwamen die katten in voor hun vreemde situatie terecht en dat met kittens dus had het nog meer impact maar er is een reden waarom zoveel fokkers er mee werken ;)

Nu 24/7 in bench doen en kitten wel regelmatig los laten is echt niet de juiste oplossing. Misschien nu even maar uiteindelijk gaat dit ook een scheve verhouding geven en stress en opstapeling. Dus voor jou en je kat zou ik echt zeggen pak even in 1x goed door, maak een duidelijk plan en start dat voor je dadelijk weer andere problemen hebt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:18

Is er bloed en urine getest? Zou toch ff een uitgebreide check op z’n plaats vinden. En ik snap dat je nu bang bent en haar in een bench plaatst, maar vind het ook niet eerlijk als ze zo afgerekend wordt op haar aanval. Het hoeft echt niet zo te zijn dat ze het nogmaals doet. Echter moet je wel oorzaken uitsluiten zoals hormonen, blaasontsteking, en andere factoren in het bloed.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 00:19

Hoe gaat het met de poeskies en met jullie?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 14:25

Met Mientje, Pippa en ons gaat het goed!
Pippa wordt dinsdag 9 weken oud.

Afbeelding
In mama’s pausmobiel

Afbeelding
Storen bij examenvoorbereiding

Afbeelding
Pippa slaapt het liefst in onze sloffenmand

Afbeelding
Aan het spelen op schoot

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:32

Wat een poepie is het toch <3

Is mamma wat rustiger geworden qua gedrag?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:54

Pippa is leuk. Wat voor examen moet je doen? Ik zag wat bekende termen voorbij komen.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:31

Ach gossie wat een klein popje is ze nog. Ontzettend schattig hoe ze in de sloffenmand ligt!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:47

Mag mama ondertussen ook alweer vrij uit de bench? Ik zie ze nergens op de foto's?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 16:03

xoranlover schreef:
Pippa is leuk. Wat voor examen moet je doen? Ik zag wat bekende termen voorbij komen.

Ik ben vorige week geslaagd voor mijn praktijkexamen en ben nu eerste monteur elektrotechniek *\o/*
Daarvoor was ik jarenlang verpleegkundige maar ik heb het roer omgegooid :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:04

Dacht al zo iets te zien. Leuk. :D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 16:28

cissy schreef:

Ja, ze doet het hartstikke goed. We zijn goed begeleid door de gedragsdeskundige.
Ze spelen veel samen en Mientje is steeds minder alert. Het vertrouwen komt langzaam terug.
Ik heb nog wel een stukje van mijn pink en ringvinger dat verdoofd is, waarschijnlijk heeft ze toch een zenuw geraakt door het bijten, ik hoop dat dat nog herstelt maar er is een kans dat dat blijft.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 18:25

Wat een leuk beestje wordt dat zeg! Zo schattig in die sloffenmand <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 19:17

Wat onvoorstelbaar schattig zo'n kleintje! <3 Fijn dat het zo goed gaat nu.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 19:56

Maeve schreef:
cissy schreef:

Ja, ze doet het hartstikke goed. We zijn goed begeleid door de gedragsdeskundige.
Ze spelen veel samen en Mientje is steeds minder alert. Het vertrouwen komt langzaam terug.
Ik heb nog wel een stukje van mijn pink en ringvinger dat verdoofd is, waarschijnlijk heeft ze toch een zenuw geraakt door het bijten, ik hoop dat dat nog herstelt maar er is een kans dat dat blijft.

Gelukkig maar dat ze bijtrekt.

Wat je zenuw betreft, dat duurt meestal best lang voordat je gevoel weer terug is dus wie weet valt het alsnog mee.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:57

Maeve schreef:
xoranlover schreef:

Ik ben vorige week geslaagd voor mijn praktijkexamen en ben nu eerste monteur elektrotechniek *\o/*
Daarvoor was ik jarenlang verpleegkundige maar ik heb het roer omgegooid :+

Even off topic!
Maar mijn respect heb je!

Ik zit ook in de techniek. Maar dan de theoretische hoek.
Maar kan het enorm waarderen dat meer dames de techniek in gaan. En al he-le-maal als je eerst iets totaal wat anders deed!!!

Topper!