Inmiddels is het al even stil in de topic, maar toch even een paar vragen van mijn kant.
Wij gaan in oktober / november verhuizen. Nu kan ik een konijn overnemen. oorspronkelijk een konijnen koppel die noodgedwongen moesten verhuizen van woonwijk naar een afgelegen onverwarmde stal omdat de konijnen ‘s nachts erg veel lawaai maakte en de buurt dat niet oké vond.
Inmiddels is één van de twee konijnen overleden. Het andere konijntje is een gecastreerd mannetje uit ca. 2019 of 2018 en oogt gezond. Zo op het oog is hij schoon en goed op gewicht. Oogjes glanzen goed. En zijn achterste is ook goed schoon. Geen lange tanden of nagels. Hij is op te pakken.
Hij wordt verzorgd, dus qua voer et cetera zit het wel goed. Qua sociale omgang en wat vertier niet in mijn ogen. Zelfs geen leuk uitzicht. Hij komt het hok niet uit. En heeft ook geen ‘denkwerk’.
Nu wil ik heel graag dat dwergkonijntje wel overnemen omdat hij er anders ook maar gewoon zijn dagen uit te zit te zitten. Mijn wens voor Belgische hazen wil ik daar ook voor parkeren.
Hij heeft een redelijk formaat hok. Ik schat 1,5 m x 1 m met een verdieping. Let wel; Dit is natuurlijk niet mijn standaard, want ik hou meer van dat een konijn een konijn zijn.
Dus hier mijn vragen;
- Kan ik zo zo’n relatief oud mannetje nog een verhuizing aan doen ergens in november? Van een hok in een onverwarmde stal naar een hok die (beschut) buiten staat?
-Ik wil hem graag koppelen aan een dwergkonijnen vrouwtje moet het ook eentje van zijn leeftijd zijn?
- wanneer check ik hem bij de DA op zijn gezondheid? Voor het koppelen? Dan wordt het helemaal een getouwtrek met zo’n diertje wat al jaren niets ziet.
- Nu komt hij door de verhuizingwel op nieuw terrein, dus dit leek mij het het beste moment om te koppelen. Het hok is natuurlijk niet nieuw, dus het koppelen zal buiten het hok moeten gebeuren. Kan ik dit het beste uitbesteden? En zo ja dan moet hij dus twee keer worden verhuisd. Kan ik dat maken?
- Dat hij lawaai maakt, vind ik overigens niet erg. Wij wonen buiten af. Ik wil nog wel graag een grote buitenren om het hok. We hebben ruimte zat. En ook die buitenren pas doen in het voorjaar?
Waar doe ik het konijn plezier aan? helemaal niet verhuizen en niet koppelen?
Of juist wel kijken of ik het leven van dit konijntje nog kan verrijken?