Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:30

Zeker heel belangrijk, opletten met bijvoorbeeld extra zuivel dus. Nu is Meeko denk ik wel de 6 maanden al gepasseerd toch? Dan is dat risico al wat kleiner.

Als extra toevoegingen voor leuk & gezond zou ik het inderdaad bij de functionele toppers houden, gezond en leuk om mee bezig te zijn en goedkoper als supplementen :D Dus groenten, fruit, eitje, visje enz. :9

Century

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:36

Klinkt goed :) ik geef Meeko max een lepel per dag van iets, en maar af en toe een eitje. Ik ben er voorzichtig mee :j hij is inderdaad bijna 7 maand.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 07:49

Dat scheelt dan zeker een stuk en een beetje cottage cheese kan dan ook wel. Hier heel voorzichtig. Het kind groeit hard en is net 5 maanden. En er komt nog heel wat bij. Wat hij wel eens bij krijgt is de topper van cooka’s cookie met glucosamine, maar verder geen supplementen, enkel lekkers

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:50

Ik heb vandaag mijn pakketje van Ode toegekregen. Erg leuk verpakt, met veel aandacht voor detail!

Toch heb ik een vraagje. Hadden jullie ook dat sommige producten niet zo erg lang meer goed bleven? Ik heb zo een poeder (gojibes) en de vervaldatum is begin juni, een ander tot begin juli. Omdat ik ook andere spulletjes besteld heb, en ik maar 1 hond heb, vrees ik dat het nooit op zal zijn voor de vervaldatum, wat een beetje jammer is natuurlijk. Of, is het normaal dat die vervaldatum zo snel is?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:21

Ik weet niet wat normaal is voor dat soort spulletjes, maar zolang dat poeder droog bewaard blijft en niet raar verkleurt of ruikt, zou ik dat gerust gebruiken na de datum hoor. Het is tenminste houdbaar tot he, het is niet dat het op die datum accuut wegrot :+. (En: veel honden zijn gek op vieze rotte dingen :P )

Ik heb vandaag na de lange wandeling een mager "borrelplankje" gemaakt met wortelsoep (ontdooid - bevroren blieft ze niet), magere geitenyoghurt, komkommer en wat sardientjes. Ze was er erg enthousiast over!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:49

Ik heb (weer) vergeten foto’s te maken de afgelopen dagen.

Ik bestel gevriesdroogd fruit bij Barking factory en recent bij Onyx, maar dat vond ik erg duur voor het beetje van ik kreeg. Maar wel goede kwaliteit en de honden eten het graag. Ook de gevriesdroogde pompoentopper van Kwispel en Relax is een grote hit.

Ik wil onze aus van 10 mnd overzetten of KVV, omdat we de ontlasting niet 100% goed kregen. Had in het puppy-topic al eens de tip KVV gekregen. Maar hoe begin je ect??? Loop daar echt op vast. Dus nu een consult bij ekowolf gepland voor advies en hulp.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:57

Oh dat is jammer zeg, die korte datums? Is het gevriesdroogd of gewoon gedroogd?
Ik haal gedroogd altijd bij Pit&Pit en daar zit altijd ruime datum op en hele nette prijzen. Gevriesdroogd gebruik ik nog niet zo lang, sinds afgelopen winter fruit, groente en jacobsschelpen van Pamico (Duits bedrijf, verkocht door Kwispel en Relax) en dat kan langer dan 2 jaar goed blijven claimen ze.

@Bo ooh aan een consult bij Ekowolf heb je zeker een goede. Zij kan je vast en zeker op weg helpen!

Dat borrelplankje klinkt echt heel erg leuk!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:02

Ik heb mijn hond als pup met 8,5 week cold turkey overgezet op kvv. Ik had het geleidelijk willen doen, maar ze at de brokken die ik mee had gekregen van de fokker zo slecht dat ik gewoon maar gelijk helemaal kvv ben gaan voeren. Ging prima en ze heeft sindsdien geen dag slecht gegeten, qua ontlasting heeft het ook 0 problemen gegeven destijds. Andersom overigens wel, als ik eens (goede kwaliteit, hoog aandeel vlees) brokken voer is ze na 2 dagen aan de schijt :=

Bij Pit&Pit hebben ze ook veel gevriesdroogd fruit voor een goede prijs.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:14

Hier ook die ervaring idd, naar KVV gaat zonder problemen maar naar brok (goede kwaliteit) moet ik heeeel geleidelijk doen anders geheid slappe ontlasting.
Nu wil ik sowieso weer een andere brok proberen tzt maar voor nu gewoon 100% kvv even.
Als pup 50/50 brok KVV gegeven vanaf dag 1 en dat ging prima. Later naar 74/25 kvv/brok en daarna ong 1x per week brok.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:59

Leo schreef:
Oh dat is jammer zeg, die korte datums? Is het gevriesdroogd of gewoon gedroogd?
Ik haal gedroogd altijd bij Pit&Pit en daar zit altijd ruime datum op en hele nette prijzen. Gevriesdroogd gebruik ik nog niet zo lang, sinds afgelopen winter fruit, groente en jacobsschelpen van Pamico (Duits bedrijf, verkocht door Kwispel en Relax) en dat kan langer dan 2 jaar goed blijven claimen ze!

Het is gevriesdroogd.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:41

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:49

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:17

Ohhh das wel echt een mega leuke winactie, gelijk een poging gewaagd :D

Vanavond op het menu: kvv van wolfs menu, konijnenpoot (die vind ik zoooo goor :7 ), kippenborst, kefir, schapenvet, gevriesdroogde kiwi en chicken crumble
Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:00

Afbeelding

Hier Vesper haar diner: lams en rundvlees met kipmiddenvleugel, groene pens, pompoen/spinazie, jodium supplement en palamountains.

Oh en een beetje kvv :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:06

Jemig wat een mooie bak! Waar is die van?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:26

Ik had een aantal van jullie al getagd in die winactie, alleen Dagahra zelf maar niet :=

Data van mijn producten Onyx waren ook veel van dit jaar, maar is voor mij geen probleem en ook niet zo kort dat ik het de vermelding waard vond. Ik zou me ook geen zorgen maken om dat gedroogde spul als je het iets over de tht geeft.

Hier met Elmo op exact dezelfde manier op KVV overgegaan als Tallie van black_kelpie. Hij at gewoon zijn brok van de fokker niet meer := en zonder problemen overgegaan. De borders aten al KVV toen mijn vriend en ik een relatie kregen. Ik geef echt maar heeeeel zelden brok als hoofdmaaltijd, maar dat gaat dan altijd zonder problemen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:29

Van blaf.amsterdam!!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:30

Die winactie heb ik ook kansje gewaagd met pupsel op komst!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:37

Thanks Flux! Echt prachtig :j

Ontbijtje:
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:53

Je wordt er meteen vrolijk van !

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:46

Wat leuk dat eitje als opkomende zon!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:18

Mooie bak weer! :D

Hier onze ontbijtjes van vanochtend :) De nieuwe Four Seasons ebowl van Sodapup was net binnen gekomen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:08

Prachtige bakken Hhilde !

Dounya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:09

Wat fijn dat ik hier terecht ben gekomen.. ben me al een beetje aan het verdiepen in deze manier van voeren en dan met brok ( helaas geen ruimte om vers op te slaan).
Maar sinds pagina 1 heb ik al heeeeeel veeel tabs openstaan... en zie denk ik door de bomen het bos niet meer helemaal waar ik moet beginnen...

Bowls en matten zijn besteld dat begin heb ik gevonden, nu nog verdiepen in wat er bij in gaat naast de brok..

Dit is nu mijn favorite openstaande website...

Misschien ook handig er bij te vermelden dat ik een VEO heb (Oost Europeese Herder) een mooie meid van net 3

Groetjes Sandra en Leva

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:11

Wat wil je graag, Dounya? Wil je gewoon variëren naast de volledige voeding die je hond al krijgt, of wil je deels vervangen? Of wil je het als verrijking aanbieden? Heb je daar ideeën of wensen over?