Ik kreeg van mijn secret santa de vraag of Mona allergieën of voorkeuren voor smaken heeft.
Mona heeft geen allergieën, ze kan alleen slecht tegen granen. Verder is ze een alles eter, van stevig kauw werk tot éénhaps brokjes, ze is overal even gek op!
Oe leuk een knuffelhint Nu begint het helemaal wat te beginnen voor m'n gevoel
Risxx
Geplaatst: 27-09-22 21:16
Volgens mijn secret santa moet ik meer meekletsen Sorry santa, je hebt helemaal gelijk!
Ik ben meestal een stille meelezer maar niet gevreesd, ik heb een superleuk lootje en heel veel zin om het uiteindelijke pakket te gaan versturen
Mito is een beetje zielig op het moment, gisteren had ze een kleine operatie. Dus nadien lag ze er zo bij.. Ze voelt zich vast weer beter als ik haar vertel dat ze binnenkort vast een heel leuk pakketje krijgt! En voor mijn secret santa, Mito draagt momenteel een S-M tuigje van Trixie. Ik zal haar maten toevoegen aan het verlanglijstje
och wat een droppie zo helemaal weg gezakt in dr mandje Waaraan is ze geopereerd
Fientj
Geplaatst: 27-09-22 21:32
Oh wat kijkt mito zielig, alsof je haar verteld hebt dat ze nooit meer speeltjes krijgt.
Hier was het vanavond feest want het was oude speeltjes reparatie avond. De eerste is al weer stuk volgens mij maar Lilly is extreem blij door het huis aan het dartelen met haar grote liefdes.
Ze herkent het geluid van mijn reparatie setje al
Risxx
Geplaatst: 27-09-22 21:36
Lief hè, en dan ook nog lekker voor de houtkachel. Hoezo verwend We hebben een bultje weg laten halen, en ook direct nagels laten knippen en gebit gereinigd, aangezien ze toch sliep
Haha Fientj, waarschijnlijk was ze haar speeltjes ook kwijt, die stopt ze zelf altijd in de rand van haar mand en kan ze dan niet meer vinden
Lilly is echt prachtig Die weet precies wat jij ging doen haha!
Is het misschien een idee hier kortingscodes te delen van websites en winkels die dierendag acties hebben? Dan kunnen we een vol pakket maken en missen we niks
cursebreaker
Geplaatst: 27-09-22 21:40
Haha leuk is dat als ze idd doorhebben wat/waar je aan't doen bent/mee bezig bent @Fientj
En arme Mito, hopelijk snel weer helemaal in orde! Bultjes weg laten halen is idd altijd wel fijn om even te laten doen, al is alleen al onder het mom better safe than sorry.
--
Hier is ook iemand heel heel zielig. We kregen vandaag een Barkking bestelling binnen, een van de shops waar we onze natuurlijke snacks kopen, en deze heb ik net pas open gemaakt. Mevrouw kreeg het extra cadeautje meteen, wat een heerlijke kip worst was, en ze kreeg nog een nieuw speeltje van Hugsmart. Een soort zippy paws Burrows idee met een knisper zak waar dan 3 mini's in zaten welke blaadjes waren. Vond ik wel leuk nu met de herfst haha. Maar ze vond het allemaal maar niet genoeg. Ze wist dat er nog vanalles in de doos zat - wat ik morgen ga opruimen in de bakken in de snack kar - en heeft demonstratief dus gewoon 5minuten daar gezeten voor de tafel, tussendoor omkijkend naar mij alsof ze wilde zeggen van 'KOMT ER NOG WAT VAN? IK WIL MEER'.
*Let niet op de zooi in alle foto's haha. Ik zit momenteel middenin fulltime trainingen vanuit werk dus opruimen schiet er een beetje bij in soms *
En vandaag bij hoge uitzondering mochten de dames me vergezellen tijdens werk omdat manlief naar kantoor was en ik Arya dan niet de hele dag alleen onder wil laten zitten. Sansa vond het 1 groot feest, want normaal komt Arya niet snel boven, en ze hebben veel liggen spelen en vooral overal gaan telkens waar de ander was haha. Kreeg leuke complimenten/reacties wanneer ik in meetings m'n camera aan had
Maar handig was het niet perse altijd dus ik ben ook wel blij dat m'n man gelukkig veelal gewoon vanuit thuis werkt en we niet heel vaak waarschijnlijk overlappende uren zullen gaan hebben waarin hij naar kantoor is en ik moet werken zodat Arya mee naar boven moet tijdens werk haha. Al waren ze het grootste deel van de tijd wel rustig, maar uiteraard heeft Arya net een keer geblaft toen m'n mic aan stond toen net op dat moment DHL aan de deur stond, lol. Was ook de enige keer, dus typisch. En heb ik d'r regelmatig heel oncharmant buiten beeld om moeten weg prikken met een vinger of duwen of met een hand voor de mond eens streng moeten toespreken dat ze moest KAPPEN met lego pikken die Sansa overal weg aan't tikken was van de kasten, voor ze in de kabels vast zou zitten en m'n internetkabel ofzo zou gaan uittrekken per ongeluk of Lego zou doorslikken Het was een ervaring zo
cursebreaker
Geplaatst: 27-09-22 22:05
Misschien trouwens een grappig/leuk idee voor het topic: Een dagelijks terugkerende 'vraag-post' met een random vraag over de hond(en) waarop iedereen dan kan antwoorden, wie meer interactief wil zijn en blijven ih topic. Zo kan iedereen elkaars lootje miss nog beter leren kennen. Misschien kan de vraag doorgegeven worden, dat telkens iemand anders vragen stelt ofzo... Ik zeg maar wat. Maar leek me wel een geinige manier om zo nog meer van elkaar te weten te komen - voor wie interactief Wil/kan zijn, geen verplichting uiteraard.
Maar ik kan dan bv wel aftrappen nu:
Wat is de favoriete outdoor activiteit van je hond(en)? And GO!
Arya | Wandelen en dan vooral lekker d'r eigen ding kunnen doen tussen wat trainingsmomenten door. Veel snuffelen/ nieuwe plekken ontdekken en vrijheid hebben als we alleen lopen vind ze heerlijk, maar ook wandelingen met hondenvriendjes zijn altijd erg geslaagd. De 1x dat we mee hebben gedaan aan een Dog Survival liet ze ook wel een hele actieve kant van d'r zelf zien die ik erg leuk vond en zij ook. Canitrail/trekwerk is ze ook heel enthousiast mee, en dan zie je echt hoe graag ze wilt werken voor me, en wil ik graag dit najaar/winter echt meer mee gaan doen nog Zwemmen doet ze wel, maar wel met een doel: apporteren en anders hoeft het niet zo. Overal het water - beekjes e.d. - en modderpoelen invliegen is ze wel verzot op en ze weet dan ook altijd heel goed en snel overal water te vinden en vind er ook wat van wanneer ze er een keer niet in mag
--
En als hier geen interesse in is zo, even goede vrienden uiteraard hahaha. Maar ik dacht ik gooi het balletje eens op en zie wel waar het terecht komt
CupCakes_
Geplaatst: 27-09-22 22:22
Arya is ook een zielig ding hoor. Zo'n grote doos met lekkers. EN ER NIET EENS BIJ MOGEN. Schaam je Melissa
Dat vragen idee vind ik wel tof!
Wat is de favoriete outdoor activiteit van je hond? Mogen het er ook meerdere zijn? Ik merk namelijk dat Jipperd een hond is die kei veel leuk vindt om te doen. Hij is voor alles wel in. Lange wandelingen in nieuwe gebieden vind ik zelf altijd heel relaxed. Hij zit dan aan de heupgordel en ik kan dan zelf ook iets meer in de relax stand ipv 'ik heb een reactieve hond stand en scan constant de omgeving stand'
Daarnaast doen we aan onder andere ; stepjoring, canicross/caniwalk, suppen, fietsen, dogsurvival
Oftewel, we zijn best actief. Ik ben fan van dit hele rijtje. Ik vind het kei tof om nieuwe dingen te proberen en zou graag eens agility of iets dergelijks uitproberen. Daarnaast als Jip water ziet is hij verkocht. Houdt hem dan maar eens tegen. Ik wens diegene veel succes.
Cerosa
Geplaatst: 27-09-22 22:23
Mona's favoriete outdoor activiteit is met stip op één...
Zwemmen! Zodra ze weet dat we het rondje lopen langs het water waar ze mag pootje baden, begint ze al te stuiteren. En in het uitlaatgebied rent ze steevast als eerst naar de modderplas. Het is dan ook sport zich zo vies mogelijk te maken..
Art_Ificious
Geplaatst: 27-09-22 22:28
Leuk die vragen.
Ik ben zelf iets minder actief, ik werk dan ook 52u per week en heb daarnaast 3 paarden en een relatie , maar woon nog niet samen met hem dus moet ik naar hem toe gaan om hem te zien een druk leven dus
Wat is de favoriete outdoor activiteit van je hond(en)? Racky is eigenlijk tevreden met een wandeling zo nu en dan. Niets te spannend, hij is soms onzeker en als ik bijvoorbeeld liever ga joggen hoef ik hem niet mee te nemen, hij loopt dan wat achter mij aan te sjokken, dus daar doe ik hem geen plezier mee. Naar een losloopweide voor honden ga ik ook niet meer vaak, ipv lekker los gaan rennen blijft hij liever dicht bij mij. Met andere honden spelen doet die wel als ze niet te opdringerig zijn, anders gaat hij waarschuwen dmv grommen en durft ook uithalen als grommen niet werkt.
Ik gebruik hem soms als fotomodel, maar dat is eigenlijk helemaal niet leuk vind hij
EmptyWords
Geplaatst: 27-09-22 22:40
wat is de favoriete outdoor activiteit van je hond?
Bo vindt bijna alles leuk, zolang het maar samen is. Lekker los door het bos rauzen, caniwalk, agility...
Zwemmen mwah, als een idioot het water inspringen en daarna tegen je aan springen... ja!
Maar Bo kan ook genieten van lekker languit zonnen.
Goed idee dat delen van links/webshops etc voor kortingen! Vooral ook om nieuwe shops te ontdekken op die manier!
En ook een super leuk idee die vragen! Om de eerste vast te beantwoorden: volgens Marlo is alles buiten leuk, zo lang we het maar samen doen! Lange wandelingen (liefst op steeds nieuwe plekken), zwemmen, fietsen, met de bal spelen, dog survival (georganiseerd of zelf gecreëerde hindernissen in het bos) en sinds kort zijn we ook echt fanatiek aan het canicrossen. Aanstaande zondag hebben we onze eerste wedstrijd. Puur voor de fun en om te kijken of we het op die manier nog steeds leuk vinden!
Seven
Geplaatst: 27-09-22 22:46
Leuk idee het lijstje
Wat is de favoriete outdoor activiteit van je hond(en)
Met de quad het bos in dus extra hard kunnen rennen, hardlopen samen, zoekwerk (slachtoffer en boef), zwemmen, modderbaden, met de fiets rennen, door de bak heen banjeren, graven etc
Alles waar je maar zo moe, vies en tevreden mogelijk van word
cursebreaker
Geplaatst: 27-09-22 23:01
Wat leuk al die antwoorden en foto’s
TheJokerr
Geplaatst: 27-09-22 23:20
Eerste hintknuffel is binnen! Spannend! Dikke knuffel voor Mito, Lilly haar speeltjes weer in de re-make Arya die enorm ondervoed wordt en dus terecht in terror stand komt Wat is de favoriete outdoor activiteit van je hond(en) Eve vindt zoals sommige al voor mij alles wel leuk als het maar samen is, maar er is één ding wat ze altijd meer waardeert dan normaal en dat is zand; waar zand is zijn zoomies en paneren is echt een must-do volgens haar.
Water is Oke, dat heeft ze als ik het mij goed herinner zelfs van Jarvis geleerd; met SUPpen blijft ze altijd steady on board en eigenlijk gaat ze het water ook niet in zonder doel of ze moet overgehaald worden door een andere hond.
Maar tijdens mijn vorige baan heeft ze regelmatig op de quad meegereden en dat vond ze toch ook wel prachtig
Wat is de favoriete Outdoor activiteit van je hond!
Waakhond zijn langs de omheinde tuin en blaffen naar voorbijgaande fietsers / wandelaars. Maar ook aandacht en aaltjes proberen te krijgen van ze. En spelen met onze koeien aan de andere kant van het draad.
MarijeR
Geplaatst: 28-09-22 01:10
Wat is de favoriete outdoor activiteit van je hond(en)? In het water spelen
In de tuin zitten
De tuin sproeien
Wandelen
Vies worden
Snacken
Oh en terrasjes valt dat ook onder outdoor activiteit? Daar zijn ze ook goed in. En waken op het erf, helpen met tuinieren ( ) en gewoon samen spelen in de tuin.
Risxx
Geplaatst: 28-09-22 01:37
Wat zijn die van jullie (bijna) allemaal actief zeg. Deze foto zegt denk ik wel genoeg..
Lekker liggen, liefst in de zon, nep-waakhond spelen
Lilly gaat super graag naar de zee. Dan kan ze echt eens lekker spurten, maar ze mag niet nat worden. Water is echt niet haar ding. Verder vindt ze agility ook echt top. Het maakt eigenlijk ook niet echt uit wat wij gaan doen met haar, als ze maar gewoon mee kan/mag.
Leo
Geplaatst: 28-09-22 07:02
De eerste hints komen binnen! Zo leuk!!
Haha werken met hond naast je zeker icm kat is een leuke uitdaging
Super leuk idee van de vragen!
Fitz is natuurlijk nog maar een pup dus doet nog niet gek veel, maar hij is dol op alles wat buiten is. Op vakantie vond hij het bos echt fantastisch!
Verder alles met water. Zeker omdat hij 2 maanden niet in water mocht vanwege zijn poot, nu moet hij in alles duiken wat lijkt op water. Hij heeft het ook vaak eerder door dan ik
Gisteravond ontdekte hij dus ook een ultieme modderpoel. Dat was eerst de modder in, toen zoomies, toen het water in gesprongen. En toen moest onze playdate nog beginnen.
L_iek
Geplaatst: 28-09-22 07:24
Bobbie zijn favoriete activiteit is zwemmen. Als ik niet op let plonst hij in elke sloot die hij tegen komt.
Verder gaat hij graag mee wandelen.
En als we zonder hem naar ons paard gaan is hij ook kwaad