Stel nou dat iemand langs mijn weides fietst, de merken spot en ergens een melding maakt dat mijn paarden gebrandmerkt staan!?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Esther schreef:De gecoupeerde dobermann die ik wel eens tegenkom in het bos ziet er uit als Marijke Helwegen, geen mogelijkheid meer tot enige expressie. Enige intelligentie, karakter of expressieviteit heb ik 'm nog niet op kunnen betrappen, hij kruipt langs en stuift weg voor mijn retrieverachtigen.
Wat heeft dat precies met zijn gecoupeerde oren te maken? J
SophieO schreef:Esther schreef:Dat waren volgens Evi de eigenschappen van een gecoupeerde dober, beter had je alles geqoute.
En wat is jouw ras en welke eigenschappen hebben die volgens jou? Ik ken er dan vast ook wel eentje die niet zo is
Evi84 schreef:Ik denk persoonlijk dat het een afweging is. Ik zie het niet als dierenmishandeling, jij wel... en dat laatste maakt het grote verschil denk ik.
Een oorcorrectie bij een klein kind owv flaporen, of een oorbel in het oor voor de eerste communie, een circumcisie bij een jong kind, een castratie zonder medische noodzaak, ik persoonlijk heb daar weinig moeite noch ethische bezwaren mee, toch niet in die mate dat ik mij ertegen wil profileren..jij vermoedelijk wel... En dat is prima, dat respecteer ik, maar ik ga er niet in mee.
kiki1976 schreef:Daarin schelen we dan van mening.
Zo even 2 plaatsjes van internet
[ [url=m/YH3AmH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ Afbeelding ]
anjali schreef:Als ik een hond met gecoupeerde oren zie dan denk ik niet zozeer dat die hond agressief zou zijn maar wel dat zijn fokker of eigenaar agressieve trekjes zouden kunnen hebben.En daarom een fel uitziende hond prefereren.
Sonja_vR schreef:Tuurlijk... alles ligt aan de opvoedingof de hond... maar die word gevormd door de mens dmv opvoeding )
Sonja_vR schreef:Een staart word gebruikt voor verschillende zaken, waaronder wendbaarheid en communicatie
,
En nee! Ik zeg nergens dat alle honden zonder staart of met korte staart slecht of niet kunnen communiceren
Maar wel dat er in het algemeen een stuk beter gecommuniceerd kan worden dmv lichaamstaal (waar het gros van hondentaal uit bestaat) als je alle onderdelen waarmee ze geboren worden laat zitten
Lisitano schreef:Als je rechtopstaande oren zo mooi vindt, waarom neem je dan niet een ras dat daarmee geboren wordt?
Het oog wil ook wat, zeker. Maar om daar nu voor in een gezond lijf te gaan snijden vind ik echt debiel en niet getuigen van liefde voor je dier.
chanicha schreef:Ik vind dit heel erg rechtlijnig denken.
Ik ben zelf bekend met Bouviers, heb ze zelf ook gehad en heb nog nooit meegemaakt dat ze met spelen in een oor blijven hangen.
Daarbij vind ik topatletisch niet afhangen van oren!
Dit is net of je man zegt dat hij je wel wil hebben maar dat je eerst wat aan je neus en rimpels moet doen anders voldoe je niet aan zijn maatstaven.
Je kan iets wel mooier vinden maar daarom is het nog niet normaal.