Hond met gecoupeerde oren

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:41

Ik heb hier 4 paarden staan die allen een (vries)brandmerk van hun fokker op hun linker bil hebben. Mag hier in NL ook niet gedaan worden, brandmerken. Paarden komen uit Belgie.

Stel nou dat iemand langs mijn weides fietst, de merken spot en ergens een melding maakt dat mijn paarden gebrandmerkt staan!? :)

_Penotti

Re: Hond met gecoupeerde oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:43

Ja?
Hoe erg zou dat zijn?

Je hebt hier in 1 zin uitgelegd hoe dat zit, stel dat de politie poolshoogte komt nemen, hoe lang zou uitleg dan duren?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:45

Nou, ik zou liever de melders uitleg geven. Dat geld wellicht ook voor de eigenaren van de hond. Waarom gelijk ergens gaan.melden!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:47

Brandmerken vind ik ook not done.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:48

Dat zou ik ook liever doen.
Maar aan de andere kant begrijp ik wel dat mensen dat ook niet zomaar durven.
Voor hetzelfde geldt ben je een hele grote bitch die de betreffende hond op ze af stuurt, of met de riek achterna komt of... Nou ja beetje overdreven natuurlijk, maar niet iedereen is dapper.
En ik vind het wel goed als mensen denken al s ze dierenleed zien dat het gemeld word.
Hoe vaak hoor je niet van verwaarloosde dieren dat je denkt, en niemand heeft dat gezien??!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:54

Ik zou in het voorbij gaan vragen ,,goh heeft hij last van zn oortjes?,, iets in die trant. Net of je echt geen benul hebt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:05

kimmie261 schreef:
[ Afbeelding ]

Deze past hier wel in de discussie :j

_/-\o_

Ik lees dit topic vol verbazing. Medische noodzaak, ok. Maar de rest. Het streven naar een vorm van perfectie / ideaalbeeld ten koste van het dier.....

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:46

Mindim schreef:
Esther schreef:
De gecoupeerde dobermann die ik wel eens tegenkom in het bos ziet er uit als Marijke Helwegen, geen mogelijkheid meer tot enige expressie. Enige intelligentie, karakter of expressieviteit heb ik 'm nog niet op kunnen betrappen, hij kruipt langs en stuift weg voor mijn retrieverachtigen.

Wat heeft dat precies met zijn gecoupeerde oren te maken? J

Dat waren volgens Evi de eigenschappen van een gecoupeerde dober, beter had je alles geqoute.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:14

kiki1976 schreef:
zacharyhill mooie boxers heb je <3

dank je wel. Ben er erg blij mee al verwens ik die harde staart wel eens hoor, kunnen ze daar hard mee slaan soms

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:15

Cayenne schreef:
Ik vind die tweede boxer leuk <3 Lijkt ook niet zo erg tegen een lantaarnpaal te zijn aangelopen.

Dat is onze eerste boxer denk ook dat het aan de kleur ligt en hoe de foto genomen is. Maar hij is inderdaad erg knap ja dank je

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:23

Esther schreef:
Dat waren volgens Evi de eigenschappen van een gecoupeerde dober, beter had je alles geqoute.

En wat is jouw ras en welke eigenschappen hebben die volgens jou? Ik ken er dan vast ook wel eentje die niet zo is

:')

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:09

SophieO schreef:
Esther schreef:

En wat is jouw ras en welke eigenschappen hebben die volgens jou? Ik ken er dan vast ook wel eentje die niet zo is

:')

Mijn honden zijn straathonden, kruising toller, broer en zus en toch beide heel verschillend.
Ik was overigens niet degene die in algemeenheden sprak, zij sprak in het algemeen over 'de gecoupeerde dober'. Mijn ervaring is anders.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:48

Evi84 schreef:
Ik denk persoonlijk dat het een afweging is. Ik zie het niet als dierenmishandeling, jij wel... en dat laatste maakt het grote verschil denk ik.

Een oorcorrectie bij een klein kind owv flaporen, of een oorbel in het oor voor de eerste communie, een circumcisie bij een jong kind, een castratie zonder medische noodzaak, ik persoonlijk heb daar weinig moeite noch ethische bezwaren mee, toch niet in die mate dat ik mij ertegen wil profileren..jij vermoedelijk wel... En dat is prima, dat respecteer ik, maar ik ga er niet in mee.

Het is een stuk van de hond af snijden omdat je het mooi vind en je het dier loopt te vermenselijken
Elegantie , statigheid
Denk je dat die hond dat ook maar iets boeit?
Denk dat die liever zijn oren kan gebruiken om te zijn expressie te ondersteunen jegens andere honden

Couperen want het is zo mooi is louter egoisme
Dat je dat niet in kunt of wil zien bevestigd dat voor mij persoonlijk
Want je kijkt puur vanuit je eigen lolletje ipv het welzijn en welbehagen van de hond

En de gecoupeerde look bij een dober geeft ze wel degelijk een agressiever uiterlijk
Zet even twee dobers naast elkaar waarvAn de 1 zijn oren heeft mogen houden en vraag 100 mensen welke er agressief is en welke lief ... je hoeft mij niet wijs te maken dat ze voor de lieve de gecoupeerde kiezen

Zo ben ik ook dolblij dat rottweilers tegenwoordig staarten mogen hebben, dan kunnen ze tenminste hun hele communicatie programma gebruiken naar andere honden, maar ook mensen
En ze worden er ook een stuk wendbaarder van trouwens

Mensen die een dier gaan of willen verminken omdat dat zo mooi is moeten lekker gaan dammen en ver bij die dieren vandaan blijven
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 13-07-20 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:49

Ik heb een hond zonder staart en die heeft toch echt geen problemen met de communicatie met andere honden en mensen. Ken er wel meer met een korte staart of stompje, ook allemaal prima met andere honden. Ligt meer aan de hond zelf of de opvoeding, niet aan een staart.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:53

Tuurlijk... alles ligt aan de opvoeding :(of de hond... maar die word gevormd door de mens dmv opvoeding )
:evaw:
Een staart word gebruikt voor verschillende zaken, waaronder wendbaarheid en communicatie
,
En nee! Ik zeg nergens dat alle honden zonder staart of met korte staart slecht of niet kunnen communiceren
Maar wel dat er in het algemeen een stuk beter gecommuniceerd kan worden dmv lichaamstaal (waar het gros van hondentaal uit bestaat) als je alle onderdelen waarmee ze geboren worden laat zitten(tenzij medisch noodzakelijk dat er iets wegghaald moet worden, oliebol happens en dat moet je oplossen)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:57

Niks weggehaald hoor, hij is zo geboren.

Heb nog nooit een gecoupeerde hond ontmoet die problemen had en ik ken er toch aardig wat. Hier in Duitsland is dat gewoon nog normaal bij jachthonden.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:01

Ik ken juist meer communicatie problemen met rottweilers met staart omdat sommige deze hoog dragen dan wordt het gelijk aangezien als dominerend... en met mijn huidige ras ken ik verschillende zonder staart (nbt) en ook geen probleem met communiceren.
En dat ze wendbaarder zijn zie ik ook niet mijn rotties zonder staart hebben altijd hoog niveau agility en ipo gelopen.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:52

kiki1976 schreef:
Daarin schelen we dan van mening.
Zo even 2 plaatsjes van internet

[ [url=m/YH3AmH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ Afbeelding ]

Ik vind die eerste dus geen dobermann meer. }:0 Dat uiterlijk komt echt niet meer met zijn karakter overeen. Je moet wel toegeven dat je nu ook wel een van de meest onflatterende foto's van een ongecoupeerde hebt opgezocht, er zijn er toch wel betere te vinden.

Tweede foto toont voor mij een hoofd met uitstraling, een karakterkopje, maar zeker niks agressiefs in terug te vinden. <3

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:05

anjali schreef:
Als ik een hond met gecoupeerde oren zie dan denk ik niet zozeer dat die hond agressief zou zijn maar wel dat zijn fokker of eigenaar agressieve trekjes zouden kunnen hebben.En daarom een fel uitziende hond prefereren.

Geldt dat dan ook omgekeerd? "Eigenaren van flaporen zijn pannekoeken zonder karakter?"

Raar dat je zo'n associatie maakt eigenlijk. Als je oprecht zo denkt dan heb ik eigenlijk oprecht medelijden dat iemand zo arm van geest kan zijn. Heb je dat ook met getatoeëerde personen of personen met piercings?

Vaak zijn de kleine huishondjes vele malen agressiever dan een dobermann, maar hey, das normaal zeker. Alsook de meeste bijtincidenten op spoedgevallen zijn met labradors en retrievers, dobers staan maar laag in het lijstje... Tot zover de agressiviteit.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 06:57

Sonja_vR schreef:
Tuurlijk... alles ligt aan de opvoeding :(of de hond... maar die word gevormd door de mens dmv opvoeding )
:evaw:

Mijn vorige, gecoupeerde, dobermann stond bekend als immens vriendelijk, sociaal en een knuffel naar iedereen toe anders...

Meer zelfs, wij werden op straat talloze malen staande gehouden door mensen die ermee wilden kennismaken, de jongste was denk ik 6 jaar oud, de oudste die vroeg hem te knuffelen was als ik me niet vergis 82j oud... Misschien zijn belgjes gewoon minder bang van gecoupeerde honden dan Nederlanders? Ik heb niet de indruk dat hier de perceptie leeft dat gecoupeerde dobers d'office Agressief zijn...

Sonja_vR schreef:
Een staart word gebruikt voor verschillende zaken, waaronder wendbaarheid en communicatie
,
En nee! Ik zeg nergens dat alle honden zonder staart of met korte staart slecht of niet kunnen communiceren
Maar wel dat er in het algemeen een stuk beter gecommuniceerd kan worden dmv lichaamstaal (waar het gros van hondentaal uit bestaat) als je alle onderdelen waarmee ze geboren worden laat zitten

Misschien moet er dan ook een verbod komen om te fokken met zwarte kleur of rassen waarbij men fokt met een langharige variant.. Zowel lange haren als de kleur zwart verdoezelen lichaamstaal bij hondencommunicatie...en dat is een crime als ik hier zo lees.

Ik heb nooit communicatieproblemen gezien bij mijn vorige, gecoupeerde, dober in contact met andere honden of mensen. Hij maakte wel duidelijk wat hij bedoelde. Zijn oren hadden een miljoen standen en hij werd eigenlijk nooit bestempeld als agressief, in tegendeel zelfs. :Y)

Er zijn veel hondenrassen met staande oren, ook daar is er d'office niet persé een groot communicatieprobleem bij mijn weten. Ook zijn er diverse rassen met een korte of zelfs zonder staart die niet direct als agressief te boek staan daardoor.

Hondencommunicatie onderling, gebeurt door heel het lichaam, niet enkel door 2 oren en een staart...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:37

Als je rechtopstaande oren zo mooi vindt, waarom neem je dan niet een ras dat daarmee geboren wordt?
Het oog wil ook wat, zeker. Maar om daar nu voor in een gezond lijf te gaan snijden vind ik echt debiel en niet getuigen van liefde voor je dier.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:49

Lisitano schreef:
Als je rechtopstaande oren zo mooi vindt, waarom neem je dan niet een ras dat daarmee geboren wordt?
Het oog wil ook wat, zeker. Maar om daar nu voor in een gezond lijf te gaan snijden vind ik echt debiel en niet getuigen van liefde voor je dier.

Noem eens een ras dan met het karakter en werkdrift van een dobermann, dat diezelfde majesteitelijke, topathletische uitstraling heeft?

Mja, niet iedereen is zo makkelijk als jij om te switchen tussen rassen. Ik heb zoals je ongetwijfeld al las nu een jachthond met flappers. (zijn staart is soms wel leuk)
Eentje die logischerwijze veel minder met andere honden mag spelen dan de vorige gezien veel honden de neiging hebben binnen een spel om naar de oren te gaan en hij het overduidelijk maakt dat die te gevoelig zijn daarvoor. Dan maar liever minder sociale interactie dan een tand die blijft haken in zijn oor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:07

Ik vind dit heel erg rechtlijnig denken.
Ik ben zelf bekend met Bouviers, heb ze zelf ook gehad en heb nog nooit meegemaakt dat ze met spelen in een oor blijven hangen.
Daarbij vind ik topatletisch niet afhangen van oren!
Dit is net of je man zegt dat hij je wel wil hebben maar dat je eerst wat aan je neus en rimpels moet doen anders voldoe je niet aan zijn maatstaven.
Je kan iets wel mooier vinden maar daarom is het nog niet normaal.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:15

chanicha schreef:
Ik vind dit heel erg rechtlijnig denken.
Ik ben zelf bekend met Bouviers, heb ze zelf ook gehad en heb nog nooit meegemaakt dat ze met spelen in een oor blijven hangen.
Daarbij vind ik topatletisch niet afhangen van oren!
Dit is net of je man zegt dat hij je wel wil hebben maar dat je eerst wat aan je neus en rimpels moet doen anders voldoe je niet aan zijn maatstaven.
Je kan iets wel mooier vinden maar daarom is het nog niet normaal.

Couperen is in de wereld nog steeds normaal.

Jij hebt een mening, mazr dat wil niet zeggen dat jouw mening de maatstaf is of de enige correcte en zo gedraagt men zich in dit topic wel.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:18

Ja dat is normaal bij mensen die ergens in 1975 zijn blijven hangen.
Kom zeg we weten nu toch voortaan beter.
In een dier snijden voor de mooi valt nooit goed te praten, ook niet omdat ze in het buitenland nog wel toestaan maar hopeloos achter lopen betreft welzijn.