Nagini schreef:Beetje stomme reactie. Hoe weet jij nu dat deze hond geen aanleg heeft voor de sport?
Geen aanleg en de nerves voor officieel politie werk, oke.
Maar dat wil niet zeggen dat deze hond niet een goede shutzhund, mondioring, ipo or PSA hond kan zijn hoor. Dat is ook werk.
Wellicht raken ze niet toplevel in de sport, maar hey, niet elk paard raakt hoger dan Z niveau..
Moeten we alle afgekeurde politie pups dan maar afmaken?
Ik denk dat veel mensen hier door de bril van hond is huisdier kijken maar geen idee hebben wat hondensport is en wat daarbij komt kijken en dat je huis tuin en keuken hond daar meestal niet zo geschikt voor is. Mensen willen juist honden zoals deze daarvoor.
Als ik in NL had gewoond had ik de hond aangenomen. Werken aan de foundation en dan de sport in.
Met deze hond zou ik vertrouwens werk doen en heel veel drive en speel werk met de basis van possessie spellen van Ivan Balabanov en dan komt ze er wel met zelfvertrouwen.
Het is gewoon absurd dat mensen zeggen inslapen voor een hond welke je nog niet eens film materiaal van hebt gezien.
Maar zielige asielhondjes met 30 kwalen, angsten en torenhoge dierenarts kosten uit spanje moeten we wel maar allemaal redden.
Goed verwoord en grotendeels helemaal met je eens, met name wat betreft; hoe hier idd geroepen wordt dat inslapen de beste optie is. Vind ik idd in deze situatie ook bizar.
Vind het wel echt top TS hoe je er nu mee verder bent gegaan. Dat het allemaal zo rot is gelopen is nu niks meer aan te doen, behalve vooruit kijken naar wat nu het beste is. Ik zou willen dat ik meer kon doen voor jullie maar hoop dat je snel een oplossing kunt vinden. Wel fijn om te lezen dat het voor jullie beiden weer wat positief bijgetrokken is na het 'voorval'. Hopelijk kan dat dan nog even een beetje stabiel blijven tot je een plekje hebt gevonden voor d'r.