[VOLG] Otje de Silken Windsprite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:18

Inderdaad: trots :) Prachtige foto en een mooi compliment van die trainer. Die ziet toch een hoop setjes voorbij komen :)

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:21

Wat fijn dat het zo positief was *\o/*

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:29

Goed zo! +:)+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 16:20

Inmiddels zijn we gestart met het traject, super leerzaam! Heb een topic geopend, link staat in m’n onderschrift als jullie het hele traject willen volgen.

Inmiddels duurt het ook niet zo lang meer tor dat we Appa mogen verwelkomen! Hij is nu 5,5 week en wordt echt al een hele kerel. Ik zie ‘m 1-3 keer per week en hij is steeds blijer om me te zien! <3
Tuigjes en jasjes en dergelijke heb ik allemaal nog van Otje, dus dat hoef ik niet meer te kopen. Toch wel ideaal 2 hondjes van ongeveer hetzelfde modelletje haha.

Een bench lenen we. Wil er best zelf 1 kopen maar Otje vond het verschrikkelijk (die hadden we toen gelukkig ook geleend) dus weinig gebruikt bij haar. Als hij nou hetzelfde is ga ik geen bench kopen natuurlijk haha. Dus weinig puppy shoppen! Wat ergens ook wel jammer is maar m’n portemonnee is er wel tevreden mee :')

De kleine wijze man. Echt al zin om hele avonden aan dat gespikkelde oortje te friemelen.
Afbeelding

Had nog wat vergelijkingsfoto’s gemaakt met Otje rond dezelfde leeftijd! Geloof dat Otje hier iets van 4 dagen ouder is als Appa op de foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Otje was (en is) wel echt next level cute, daar kan Appa niet tegenop :') maar hij is ook echt een schattig poppetje. Hij was gisteren bij me op schoot in slaap gevallen. Nooooh wat was dat lief <3

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel erg benieuwd wat Otje ervan gaat vinden! Ik vermoed dat ze het echt wel even lastig zal gaan krijgen maar het scheelt dat ze natuurlijk overal mee naartoe mag vanwege de assistentiehond zijn en Appa niet haha. Dus ze heeft nog heel veel tijd met mij alleen!
Appa lijkt vooralsnog een erg sociaal kereltje, hij is aardig handtam :P hij vindt het maar wat gezellig als hij opgetild en geknuffeld wordt. Heel anders als Otje, die wil meestal alleen maar bij mij of m’n vriend knuffelen.

Otje en Ziggy gaat redelijk, maar Ziggy is gewoon een rare snuiter :Y) en best wel een pittige tante, net als Otje. Ze hebben nog al eens discussie. En Ziggy vindt grenzen ook erg moeilijk dus Otje is d’r soms wel echt zat. Want Ziggy laat zich ook niet zomaar wegsturen wat dat betreft.
De jonge reu van m’n buurvrouw die veel meer gedwee is vindt Otje wel echt geweldig en dat is echt d’r vriendje dus ik denk dat een reutje erbij een goede keuze is. Naja ik had geen keuze want er waren niet genoeg teven haha. Maar jullie snappen vast wat ik bedoel. :P

Al probeerde de reu van de buurvrouw laatst op dr te rijden. Otje heeft hem toen HEEL duidelijk gemaakt dat dat NIET de bedoeling is en hij heeft het niet weer geprobeerd :))

Maandag gaan we nog lekker een weekje op vakantie naar Zeeland, dan nog een weekje dan komt Appa *\%/*

In ieder geval een hele fijne Koningsdag van de bende van ellende! :):)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:47

Och wat een liefje is je nieuwe-bijna-hondje! Lijkt alsof Otje een veel langere snuit had op die vergelijkingsfoto’s!

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 19:18

Hij haalt Idd net niet de Cute factor van otje maar is wel superschattig
Zal je andere topic ook bekijken
Veel plezier in Zeeland

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:40

Krijg net deze mail van de coursing club. Het wordt dus een erkend ras in Nederland.
Citaat:
Met ingang van 1 september 2022 erkent de RvB de Silken Windsprite als nationaal ras. De Silken Windsprite wordt opgenomen in rasgroep 10.

Dit betekent dat met ingang van 1 september 2022 Silken Windsprites met een geldige ren- en/of coursinglicentie officieel kunnen deelnemen aan onze wedstrijden. In eerste instantie zal dit gaan om Silken Windsprites uit het buitenland, voor Nederlandse Silken Windsprites geldt dat ze eerst in het (voorlopige) stamboekregister opgenomen dienen te worden. Dat kan door ofwel aankeuren ofwel overschrijven van een buitenlandse stamboom. Na opname in het register is het mogelijk om ook een Nederlandse licentie aan te vragen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 17:45

Yes ik weet het! Leuk hè! *\o/*

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:51

Warboel schreef:
Yes ik weet het! Leuk hè! *\o/*

Zeker!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:31