Ik woon in Natura2000 gebied. De binnen houd regel zou dan voor mijn katten gelden.
Het grootste probleem in ons gebied is de stikstofneerslag op het stuifzand en de vele mensen met loslopende honden (mag niet maar ja het is zo fijn voor de honden om lekker te rennen

En weet je wat nou zo raar is: er worden hier stukken land verhuurd voor de lelieteelt. Lelieteelt is de meest giftige teelt die er is, er wordt iedere week gespoten met gif, de grond wordt steriel gemaakt (lees alle bodemleven wordt gedood) en dat is gewoon toegestaan. Wat denk je dat dit voor gevolgen heeft voor de vogelstand?
Ik vind het echt een belachelijke maatregel en vooral makkelijk om als afleiding te gebruiken voor de echte veroorzakers van de terugloop van de vogelstand want ja, de landbouwlobby is heel groot en als je het er niet eens mee bent dan ram je lekker met je trekker door.
We hebben de wolf hier ergens en de edelherten lopen door mijn tuin net als een vos, egels en eekhoorns.
Ik heb heel veel vogels in de tuin en ik voer ze bij en ik probeer van mijn tuin een zo insectvriendelijk gebied te maken.
Ik lees vooral heel veel frustratie van mensen hier die overlast van katten ervaren, en dat kan ik me echt heel goed voorstellen. Maar dat heeft niet echt te maken met het probleem van de vogelstand.
Ik zal echt niet zeggen dat mijn katten geen vogels vangen want dat doen ze wel en ik vind dat echt niet leuk. Maar ik hou ze er niet door binnen.