GamblersCup schreef:De paasei wat zitten er hier rare, domme lui...
Dat de db een fout maakt door een gechipte kat mee te nemen (of die fout nou per ongeluk was of niet) kan gebeuren. Feit blijft dat ze zodra dat kon (dus in de vangkooi ter plekke, of direct in het asiel) de chip hadden moeten lezen en met een excuus de kat terug naar zijn baas hadden moeten brengen of op laten halen. Niet de door hun eigen fout veroorzaakte kosten in rekening brengen bij de eigenaar, die in dit geval NIETS fout heeft gedaan. Te gek voor woorden dat ze hun zelf veroorzaakte kosten willen verhalen op iemand die er niks aan kan doen, dan kun je net zo goed de rekening door de buurman van je nicht in de stad willen laten betalen. Net zo onnozel, raar en onterecht.
Ik denk ook dat ze je wettelijk niet tot betalen kunnen verplichten. Eerder andersom, wat ik zou doen: aangifte van diefstal.
Alleen zou ik het dier niet zo lang daar laten zitten, die lijdt vreselijk in zo'n hokje. Of je nu van zo'n dier houdt of niet, je hebt wel je verantwoordelijkheid over je dier. En een kat ophalen hoeft geen halve dag te duren, nachtdienst vindt ik absoluut geen reden om dat dier te laten lijden. Ik draai zelf nachtdiensten, dan maar een uur minder slaap.
Amen!
Behalve laatste stukje. Er zijn ook asiels met beperkte openingstijden. Ik kan hier vandaan niet in de agenda van TS kijken en ook niet waar ze woont en of ze er kan komen binnen de openingstijden.
@TS, interessant topic is het geworden! Jammer dat je je steeds moet verdedigen over dingen die je niet zegt.