Hond aan de lijn in losloopgebied

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:47

MyWishMax schreef:
Dat zullen mensen bij ons ook denken, dbin. Alleen aangelijnd naar veldje 's ochtends en 's avonds en weer naar huis. Maar ze zien niet wat we daarnaast doen. ;)

Ik kan me niet voorstellen dat jij na een lange nacht alleen de straat oversteekt met de honden en dan weer terug?

MyWishMax

Re: Hond aan de lijn in losloopgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:52

'S ochtends om half 6? Ja. Hoewel wij verder moeten lopen voor het veldje dan alleen oversteken. Maar de grotere ronde is pas later op de ochtend als het licht is en ik mijn honden en de omgeving kan zien. In het buitengebied geen verlichting en in de wijk hebben we amper groen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:07

Ik denk niet dat je buren om half 6 dat plasje zien haha..ga je dan speciaal voor de honden eruit eigenlijk? Gelukkig zijn die van mij erg lui in de ochtend, ook in het weekend maken ze zelf geen aanstalten voordat ik mijn jas aantrek.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:37

Ik woon in een saaie wijk met weinig groen. 's Ochtends lopen we naar het groene stuk hier, dat is een half uurtje lopen en dan kunnen ze plassen en poepen en gaan we weer naar binnen. Voor we naar bed gaan laten we ze alleen even op de groenstrook van de trambaan plassen en zo snel mogelijk naar bed :)) Ik heb wel eens een opmerking gehad dat ik te weinig deed met mijn Husky want hij zag me altijd maar door de straat schuiven.
Dat ik om half 11 nog op mijn fiets spring, om 6 uur 's ochtends op de step sta, dagdelen met de auto weg ben met ze of evenementen afloop ziet hij niet. Ik heb gevraagd of hij misschien nog net even iets meer in de gaten wil houden welke tijden ik waar ben, dan had ie vanzelf zijn antwoord. Of moest hij soms nog wat voor zichzelf doen vandaag? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:41

DatBenIkNou schreef:
Ik denk niet dat je buren om half 6 dat plasje zien haha..ga je dan speciaal voor de honden eruit eigenlijk? Gelukkig zijn die van mij erg lui in de ochtend, ook in het weekend maken ze zelf geen aanstalten voordat ik mijn jas aantrek.

Haha, nee, maar even als voorbeeld. Ook om 6 uur 's avonds en dan nog de laatste ronde bijvoorbeeld. Wij doen namelijk echt alleen korte plas en poep rondjes in de wijk, voor de andere dingen gaan ze allemaal de auto in. Dus er zou best zo'n opmerking over ons gemaakt kunnen worden, omdat de auto ook naast het huis staat en geblindeerd is kan dus niemand zien of er honden inzitten of niet.

Half 6 wel trouwens, ik lig dan nog lekker te slapen, maar mijn man loopt 's ochtends met elke hond apart om ze even te laten plassen. Daarna gaan ze weer slapen totdat ik uit bed kom. In het weekend gaan we er wel speciaal voor de honden uit om half 8 / 8 uur :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:52

Kunnen mensen hier ook zo denken over mijn honden. Maar vervolgens zijn het wel de enige honden die ongeveer elke dag in het bos komen, niet enige hond zijn, weinig alleen zijn en vrijwel dagelijks geestelijk worden uitgedaagd. Fietsen doe ik dan weer amper met ze. 2 van de 3 vinden het heel stom :+
Ach, ik heb in huis tevreden slapende honden die af en toe wat met elkaar spelen. Maar vooral heel veel slapen. De indicatie voor mij dat het goed met ze gaat. Ze zijn keurig op gewicht, mooie glanzende vachten en slapen in huis.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:52

Machie schreef:
Kunnen mensen hier ook zo denken over mijn honden. Maar vervolgens zijn het wel de enige honden die ongeveer elke dag in het bos komen, niet enige hond zijn, weinig alleen zijn en vrijwel dagelijks geestelijk worden uitgedaagd. Fietsen doe ik dan weer amper met ze. 2 van de 3 vinden het heel stom :+
Ach, ik heb in huis tevreden slapende honden die af en toe wat met elkaar spelen. Maar vooral heel veel slapen. De indicatie voor mij dat het goed met ze gaat. Ze zijn keurig op gewicht, mooie glanzende vachten en slapen in huis.

Met alle respect maar hoezo: zijn het wel de enige honden die het zo goed hebben volgens jou? Anderen mogen niks verkeerds denken over hoe jij het met je honden doet, maar je klinkt zélf wel erg veroordelend en denigrerend eerlijk gezegd?
Dit was vanochtend in de mist, mijn vaste ochtendritueel. Heerlijk genieten van 4 blij rond rennende, snuffelende en spelende honden. Misschien geen basisbehoefte voor sommigen, maar voor mij en de honden wel ons dagelijks portie geluksgevoel en levensvreugde.

Afbeelding

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:24

Dat zeg ik niet.
In mijn wijk spreek ik zat hondeneigenaren en die komen hooguit met mooi weer in het weekend in het bos. Honden zitten 8-10 uur per dag alleen en hebben ook geen hondenmaatje en moeten het doen met 1x per week een uurtje hondenschool.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:32

Machie schreef:

Misschien toch je posts dan wat anders formuleren? Want het staat er toch echt. Niet de eerste keer overigens..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:36

Je moet de zin ervoor er wel bij nemen DBIN, dit was als reactie op jouw opmerking over hond die alleen naar de overkant gaat, mijn reactie daarop en daar reageert Machie ook op. Dus hier = bij haar in de wijk. ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:45

Dan nog...'Hier' ? Daarmee een hele wijk over één kam scheren lijkt me wat overdreven jezelf op de borst kloppen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:45

Ook als je het een basis behoefte vind,dat los lopen. Heb je zoveel andere opties dan gewoon een hond overal los gooien die niet onder appel staat of niet met andere honden kan. Maar goed.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:47

Machie schreef:
Ach, ik heb in huis tevreden slapende honden die af en toe wat met elkaar spelen. Maar vooral heel veel slapen. De indicatie voor mij dat het goed met ze gaat.

Alle honden zijn verschilllend. Als mijn honden veel slapen, heb ik vooral de indruk dat ze zich vervelen. Zogauw ze iets beters te doen hebben hoeft dat slapen zo niet voor hen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:53

keona schreef:
Ook als je het een basis behoefte vind,dat los lopen. Heb je zoveel andere opties dan gewoon een hond overal los gooien die niet onder appel staat of niet met andere honden kan. Maar goed.

Waar zie jij dat staan dan, dat overal los gooien en niet onder appél staan? Ik denk dat we het daar juist redelijk met elkaar eens zijn hier, dat men moet proberen rekening met elkaar te houden?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:15

MyWishMax schreef:
Je moet de zin ervoor er wel bij nemen DBIN, dit was als reactie op jouw opmerking over hond die alleen naar de overkant gaat, mijn reactie daarop en daar reageert Machie ook op. Dus hier = bij haar in de wijk. ;)

Idd, als je je de zin ervoor mee pakt zie je dat het gaat over hier. In mijn omgeving dus. En ik klop mezelf niet op mij borst. Ik weet dat ik er vrijwel alles aan doe om het voor mijn honden zo aangenaam mogelijk te maken. Meer kan een mens niet he.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:45

Sclimpre schreef:
Machie schreef:
Ach, ik heb in huis tevreden slapende honden die af en toe wat met elkaar spelen. Maar vooral heel veel slapen. De indicatie voor mij dat het goed met ze gaat.

Alle honden zijn verschilllend. Als mijn honden veel slapen, heb ik vooral de indruk dat ze zich vervelen. Zogauw ze iets beters te doen hebben hoeft dat slapen zo niet voor hen.

Echt? Ben ik blij dat niemand dat bij mij denkt zeg :') Je zal maar de hele dag bezig gehouden worden. Nee, ik heb best een actief ras en mijn hond slaapt vooral thuis. Ze lijken wat op mij _O-
Mijn honden zijn heel geduldig, rustig en volgens mij zijn ze best tevreden. Ik had laatst vakantie dus liepen we veel meer. Mijn Husky stond niet eens meer op als ik de riem ging pakken :') Die had echt behoefte aan een dagje rustig aan. Die ziet me al aankomen, "wakker worden jongens! *\o/* " zodra zijn ogen dichtgaan na een actieve dag. Ik denk dat hij zichzelf aan zou leren hoe hij me dan een klap kan geven :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:55

Mijn honden hebben elkaar, een lading speelgoed en de nodige botten. Best wat te doen als ze willen dacht ik. Toch liggen ze echt vaak gewoon te slapen. Ja, als ik wat anders ga doen willen 2 van de 3 altijd wel mee. Maar die zijn gewoon altijd in voor actie. Al slapen ze languit op hun rug met de pootjes in de lucht. Als ik wat ga doen, dan zij ook ;)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:40

Bij onze honden nog nooit meegemaakt dat ze niet onmiddellijk rechtsprongen voor een wandeling. Zelfs als de vorige wandeling nog maar 5 min geleden was :)
Wat me het meest opvalt is het verschil tussen winter en zomer. In de zomer zijn ze bijna de hele dag buiten en slapen ze heel weinig. Vaak liggen ze wat rond te kijken of gaan ze op zoek naar (denkbeeldige?) muizen of mollen. Dan weer gaan ze mekaar wat uitdagen om te spelen of te rennen.
In de winter zijn ze meer binnen en slapen ze meer.
Het ligt waarschijnlijk aan het type hond en hoe ze het gewoon zijn. We hebben 1 keer een hond gehad op haar 6 jaar. Die sliep inderdaad veel en vond lange wandelingen niet zo leuk. De honden die we nu hebben waren resp. 6 maand, 1 jaar en 2 jaar toen ze bij ons kwamen en houden alle 3 van actie. Slapen is voor hen batterijen opladen :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:00

Sclimpre schreef:
Bij onze honden nog nooit meegemaakt dat ze niet onmiddellijk rechtsprongen voor een wandeling. Zelfs als de vorige wandeling nog maar 5 min geleden was :)
Wat me het meest opvalt is het verschil tussen winter en zomer. In de zomer zijn ze bijna de hele dag buiten en slapen ze heel weinig. Vaak liggen ze wat rond te kijken of gaan ze op zoek naar (denkbeeldige?) muizen of mollen. Dan weer gaan ze mekaar wat uitdagen om te spelen of te rennen.
In de winter zijn ze meer binnen en slapen ze meer.
Het ligt waarschijnlijk aan het type hond en hoe ze het gewoon zijn. We hebben 1 keer een hond gehad op haar 6 jaar. Die sliep inderdaad veel en vond lange wandelingen niet zo leuk. De honden die we nu hebben waren resp. 6 maand, 1 jaar en 2 jaar toen ze bij ons kwamen en houden alle 3 van actie. Slapen is voor hen batterijen opladen :+

Grappig, hier is het precies andersom. In de zomer is het vooral luieren en 's winters staan ze aan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:03

In de zomer zijn mijn honden ook veel relexter. Slapen in het gras of (vooral) binnen. Met warmte gaan ze alle 3 uit. Dan pas 's avonds weer aan. In de winter hebben ze meer energie. Al heb ik er eentje die altijd lui is ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:18

Ook mijn honden zijn altijd voor actie te porren *\o/*
Alleen erg harde regen vinden ze minder aantrekkelijk om naar buiten te gaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:56

Als iemand iets een basis behoefte vind geld dat voor alle honden in mijn ogen
DatBenIkNou schreef:
keona schreef:

Waar zie jij dat staan dan, dat overal los gooien en niet onder appél staan? Ik denk dat we het daar juist redelijk met elkaar eens zijn hier, dat men moet proberen rekening met elkaar te houden?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 21:02

keona schreef:
Als iemand iets een basis behoefte vind geld dat voor alle honden in mijn ogen
DatBenIkNou schreef:

De moderator opmerking gemist toevallig? Ik vind deze discussie zonde, hij was zo interessant met allerlei verschillende invalshoeken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:24

Gefeliciteerd Douce.

Ik begrijp je opmerking alleen niet als dat aan mij gericht was? Het was Keona die wat plat door de bocht kwam met 'overal je hond losgooien die niet onder appél staat'
Dat vond ik juist geen prettige manier van discusiëren.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 14:22

Bedoelde inderdaad de algehele discussie, voor iedereen. :)
Thanks!