Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:03

Al nieuws TS?

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:05

Waar woon je ts?
Anders wil ik je gerust helpen.
Denk erom dat je DA geen gedragsdeskundige is, ik zie helaas vaak de optie euthanasie voorbij komen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Veel sterkte!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:06

Hoe ging het vanmiddag en hoe gaat het nu?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:06

Gezien het uitblijven van een reactie ben ik bang dat het 1 bepaalde richting is uitgegaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:07

Geen voorbarige conclusies trekken. TS heeft wel meer aan haar hoofd dan verantwoording aan Bokt af te leggen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:25

Ik trek geen conclusies, ik spreek mijn angst uit. En ts heeft inderdaad nog een leven zonder bokt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:42

Ik kwam vanmiddag dit topic tegen en heb vooral de berichten van TS gelezen.

Ik lees zo door haar berichten heen dat de hond niet echt goed onder appel stond, eigenlijk te lief behandeld werd en ineens neemt dan de hond de leiding over met alle gevolgen van dien.
Hond weet niet beter, is zijn instinct maar nu hij zover is gekomen is het de vraag of hij zal acepteren om weer onderschikt te blijven .

Moeilijke bij deze hond is ook nog dat hij blijkbaar niet makkelijk te corigeren is.
Wij hebben zelf zo'n bouvier gehad, kon ook niet omgaan met een correctie , pas op oudere leeftijd werd hij handelbaarder.
Nu hebben wij een groot erf en liep hij veel achter en de echte ommekeer kwam toen we er een grote teef, spaanse mastin, bij namen.
Zij zette hem op zijn plek zoals wij niet konden en van haar pikte hij dat.
Toen ging het vrij snel stukken beter en kwam hij steeds meer in huis en op zijn oude dag heeft hij nog jaren als een normale gezindshond geleefd.

Maar of ik zoiets zou durven met een kruizing staffort, denk het niet.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:55

spatter schreef:

Ik lees zo door haar berichten heen dat de hond niet echt goed onder appel stond, eigenlijk te lief behandeld werd en ineens neemt dan de hond de leiding over met alle gevolgen van dien.
Hond weet niet beter, is zijn instinct maar nu hij zover is gekomen is het de vraag of hij zal acepteren om weer onderschikt te blijven .

Moeilijke bij deze hond is ook nog dat hij blijkbaar niet makkelijk te corigeren is.
Wij hebben zelf zo'n bouvier gehad, kon ook niet omgaan met een correctie , pas op oudere leeftijd werd hij handelbaarder.
Nu hebben wij een groot erf en liep hij veel achter en de echte ommekeer kwam toen we er een grote teef, spaanse mastin, bij namen.
Toen ging het vrij snel stukken beter en kwam hij steeds meer in huis en op zijn oude dag heeft hij nog jaren als een normale gezindshond geleefd.

Ik vind het echt knap dat je deze conclusies kan trekken door alleen een paar berichten van iemand te lezen! +:)+

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:02

spatter schreef:

Ik vrees dat je de plank behoorlijk misslaat. Misschien zou je de berichten van TS nog iets zorgvuldiger door kunnen lezen. Scheelt jou ook weer dat je niet zo'n lang, vast ook goed bedoelt, bericht hoeft te schrijven dat eigenlijk niks toevoegt voor TS. :)

Ik hoop dat alles, naar omstandigheden, goed is gegaan TS. Jullie doen het top!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:56

Nog meer gedragstherapeuten *\o/*

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:06

Wilawander schreef:
Nog meer gedragstherapeuten *\o/*

Het is inderdaad niet te geloven 8)7

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:10

Hou het wel vriendelijk hé iedereen, het is niet nodig om mensen belachelijk te maken...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:13

Ik wacht nog steeds op TS, wat moet dit moeilijk zijn...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:17

Hai TS
heb hele topic gelezen in de laatste 2 dagen. Ofnouja. Vooral jouw berichten
Wat ontzettend vervelend wat er gebeurt is. Maar wat ontzettend knap dat je alles zo weet te relativeren en zijn gedrag zo goed kan omschrijven. Dit kom op mij over dat je echt wel weet waar je mee bezig bent .
Ik snap dat je niet zomaar zo'n ingrijpende beslissing kunt nemen. Tis wel je maatje al een paar jaar.

Ik hoop dat je vandaag wat wijzer bent geworden.
Ik gun jullie echt een super oplossing, al is het met keihard werken.
Heel veel sterkte en succes de komende tijd met alles.
Ik hoop hier nog een x een update te lezen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:08

Hoe is t gegaan Ts ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:14

TS reageert vanzelf wel, steeds vragen om een update is ook zo opdringerig. :)

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:49

Vind het knap hoe TS zo uitgebreid en rustig haar updates blijft plaatsen.

Heb zelf een kruising Stafford met Boxer/Bulldog oid, toen wij hem net hadden (is een herplaatser) viel hij mij ook aan, redirectie agressie bleek achteraf.
Twee keer in 1 week ben ik aangevallen, 1x op straat toen hij niet bij een scooter kon komen dus was ik de pineut, en 1x thuis van achter aangevallen nadat ik een kussen had afgepakt die hij sloopte, van beide keren heb ik littekens.

Heb serieus getwijfeld om hem in te laten slapen want ik was echt bang voor hem. Maar eerst ging ik extern hulp inschakelen, wilde weten waarom hij het deed en daar kwam dus die redirectie agressie uit..

Dat is al ruim 5jaar geleden en nooit meer wat gebeurd, gelukkig.

Héél ander verhaal dan TS, maar ik snap dat ze eerst wil uitzoeken naar het waarom voor er een onomkeerbare keuze wordt gemaakt.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:29

Weet je al meer ts?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:20

magda_90 schreef:
TS reageert vanzelf wel, steeds vragen om een update is ook zo opdringerig. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:44

ApWi schreef:
Vind het knap hoe TS zo uitgebreid en rustig haar updates blijft plaatsen.

Heb zelf een kruising Stafford met Boxer/Bulldog oid, toen wij hem net hadden (is een herplaatser) viel hij mij ook aan, redirectie agressie bleek achteraf.
Twee keer in 1 week ben ik aangevallen, 1x op straat toen hij niet bij een scooter kon komen dus was ik de pineut, en 1x thuis van achter aangevallen nadat ik een kussen had afgepakt die hij sloopte, van beide keren heb ik littekens.

Heb serieus getwijfeld om hem in te laten slapen want ik was echt bang voor hem. Maar eerst ging ik extern hulp inschakelen, wilde weten waarom hij het deed en daar kwam dus die redirectie agressie uit..

Dat is al ruim 5jaar geleden en nooit meer wat gebeurd, gelukkig.

Héél ander verhaal dan TS, maar ik snap dat ze eerst wil uitzoeken naar het waarom voor er een onomkeerbare keuze wordt gemaakt.

Wat knap van je dat je ondanks je angst ( en terecht) toch uitgezocht hebt waar dit vandaan kwam!! _/-\o_

Heel veel mensen kiezen dan direct voor inslapen terwijl ik ook het waarom erachter wil weten.
Mijn staff valt ook uit naar honden, uit onzekerheid. Als zij in zo'n drift zit moet ik met mijn hand ook niet in de buurt komen. Ze pakt op zo'n moment alles wat in haar buurt komt. Ben er dan ook nog steeds volop mee aan het trainen zodat het voor ons beide makkelijker wordt en alles dus leuk wordt.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:35

loez schreef:
Wat knap van je dat je ondanks je angst ( en terecht) toch uitgezocht hebt waar dit vandaan kwam!! _/-\o_

Heel veel mensen kiezen dan direct voor inslapen terwijl ik ook het waarom erachter wil weten.
Mijn staff valt ook uit naar honden, uit onzekerheid. Als zij in zo'n drift zit moet ik met mijn hand ook niet in de buurt komen. Ze pakt op zo'n moment alles wat in haar buurt komt. Ben er dan ook nog steeds volop mee aan het trainen zodat het voor ons beide makkelijker wordt en alles dus leuk wordt.

Vond het lastig hoor, want het was wel een hond waarvan ik de achtergrond niet wist en dus niet wist of ie wel fris in z'n kop was (en misschien de reden van herplaatsing) of maar tijdelijk, gelukkig was het tijdelijk.

Daarom vind ik het goed van TS dat ze wil onderzoeken naar het waarom

Maar als het niks medisch is zou ik oppassen dat er niet wordt aangemodderd, met mijn huidige hond zoveel zogenaamde gedragstherapeuten gezien waardoor het met een hond als TS best gevaarlijk kan worden :(

--
Die van mij valt ook uit naar andere honden, de zogenaamde knop ging ineens om.
Sociaal zal hij nooit meer worden (is ook het ras niet voor) maar uitvallen doet hij gelukkig bijna niet meer.
Je zou denken door training, maar ik ben juist gestopt met hondenschool, gedragstherapeuten, corrigeren, afleiden met koekjes etc. werd alleen maar erger en redirectie agressie kwam ook weer terug.

Ik was er eigenlijk helemaal klaar mee en dacht "je gaat je gang maar met je debiele gedrag" en sleurde hem (zijn gedrag negerend) mee...
Binnen een maand was het al gehalveerd, blijkbaar vroeg ik gewoon teveel van hem met al die trainingen en therapeuten :')

Edit: laatste stuk wel erg offtopic denk ik, sorry TS

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:44

Dat moet ik zelf idd ook meer gaan doen. Gewoon verstand op nul en doorlopen. Ik ben er ook veel te veel mee bezig. Sta ondertussen wel steviger en meer zelfverzekerd in mijn schoenen!

Goed van jullie! :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:56

Het is geen goed teken dat ts niet meer reageert. Ik heb erg meegeleefd met haar.Mijn eigen keuze in dit geval zou zijn geweest:inderdaad eerst medische controle,en als daar niets uit zou zijn gekomen dan zou ik de hond gratis weggeven aan een van de deskundigen hier die zeggen er iets aan te kunnen doen,maar dan wel na het tekenen van een contract dat de hond nu van hen is en dat zij dus ook de juridische verantwoordelijkheid hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:24

Ik hoop wel nog iets te horen :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:27

Beetje geduld mensen :) TS, zal vast een update geven wanneer ze daar tijd voor heeft.