Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spatter schreef:Ik kwam vanmiddag dit topic tegen en heb vooral de berichten van TS gelezen.
Ik lees zo door haar berichten heen dat de hond niet echt goed onder appel stond, eigenlijk te lief behandeld werd en ineens neemt dan de hond de leiding over met alle gevolgen van dien.
Hond weet niet beter, is zijn instinct maar nu hij zover is gekomen is het de vraag of hij zal acepteren om weer onderschikt te blijven .
Moeilijke bij deze hond is ook nog dat hij blijkbaar niet makkelijk te corigeren is.
Wij hebben zelf zo'n bouvier gehad, kon ook niet omgaan met een correctie , pas op oudere leeftijd werd hij handelbaarder.
Nu hebben wij een groot erf en liep hij veel achter en de echte ommekeer kwam toen we er een grote teef, spaanse mastin, bij namen.
Zij zette hem op zijn plek zoals wij niet konden en van haar pikte hij dat.
Toen ging het vrij snel stukken beter en kwam hij steeds meer in huis en op zijn oude dag heeft hij nog jaren als een normale gezindshond geleefd.
Maar of ik zoiets zou durven met een kruizing staffort, denk het niet.
spatter schreef:Ik kwam vanmiddag dit topic tegen en heb vooral de berichten van TS gelezen.
Ik lees zo door haar berichten heen dat de hond niet echt goed onder appel stond, eigenlijk te lief behandeld werd en ineens neemt dan de hond de leiding over met alle gevolgen van dien.
Hond weet niet beter, is zijn instinct maar nu hij zover is gekomen is het de vraag of hij zal acepteren om weer onderschikt te blijven .
Moeilijke bij deze hond is ook nog dat hij blijkbaar niet makkelijk te corigeren is.
Wij hebben zelf zo'n bouvier gehad, kon ook niet omgaan met een correctie , pas op oudere leeftijd werd hij handelbaarder.
Nu hebben wij een groot erf en liep hij veel achter en de echte ommekeer kwam toen we er een grote teef, spaanse mastin, bij namen.
Zij zette hem op zijn plek zoals wij niet konden en van haar pikte hij dat.
Toen ging het vrij snel stukken beter en kwam hij steeds meer in huis en op zijn oude dag heeft hij nog jaren als een normale gezindshond geleefd.
Maar of ik zoiets zou durven met een kruizing staffort, denk het niet.
ApWi schreef:Vind het knap hoe TS zo uitgebreid en rustig haar updates blijft plaatsen.
Heb zelf een kruising Stafford met Boxer/Bulldog oid, toen wij hem net hadden (is een herplaatser) viel hij mij ook aan, redirectie agressie bleek achteraf.
Twee keer in 1 week ben ik aangevallen, 1x op straat toen hij niet bij een scooter kon komen dus was ik de pineut, en 1x thuis van achter aangevallen nadat ik een kussen had afgepakt die hij sloopte, van beide keren heb ik littekens.
Heb serieus getwijfeld om hem in te laten slapen want ik was echt bang voor hem. Maar eerst ging ik extern hulp inschakelen, wilde weten waarom hij het deed en daar kwam dus die redirectie agressie uit..
Dat is al ruim 5jaar geleden en nooit meer wat gebeurd, gelukkig.
Héél ander verhaal dan TS, maar ik snap dat ze eerst wil uitzoeken naar het waarom voor er een onomkeerbare keuze wordt gemaakt.
loez schreef:Wat knap van je dat je ondanks je angst ( en terecht) toch uitgezocht hebt waar dit vandaan kwam!!![]()
Heel veel mensen kiezen dan direct voor inslapen terwijl ik ook het waarom erachter wil weten.
Mijn staff valt ook uit naar honden, uit onzekerheid. Als zij in zo'n drift zit moet ik met mijn hand ook niet in de buurt komen. Ze pakt op zo'n moment alles wat in haar buurt komt. Ben er dan ook nog steeds volop mee aan het trainen zodat het voor ons beide makkelijker wordt en alles dus leuk wordt.