Koe en Kat, topic over katten #1!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke naam is leuker?

Koningin Nalina de tweede
27 (31%)
Smokey de jager
58 (68%)

Totaal aantal stemmen: 85

xNathaliee

Re: Koe en Kat, topic over katten #1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:35

Mijn kat is altijd binnen geweest en wij hebben een glazen gesloten balkon dus ze kan daar op. Maar nu is het te koud hoor want mevrouw is binnen een minuut binnen haha. Ze bijt de laatste tijd veel tijdens het aaien of spelen maar dan niet doorbijten maar vasthouden is dit normaal?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:01

Zo iets deed heidi laatst ook lagen te knuffele ze was flink aan het knorren, en opeens pakte ze mijn hand met haar pootjes en wilde erin happen. Geen idee waarom ze dat deed..

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:40

Mijn kat blijft binnen omdat hij doof is :) Wel mag hij voortaan mee als we een paar dagen weggaan. We waren bij vrienden met de jaarwisseling en dat vond hij echt onwijs machtig :j

Dat is wel normaal kattengedrag overigens. Je ziet het ook veel als twee katten samen spelen en gaan uitdagen tot ravotten. Hier is het streng verboden omdat Loki toen we hem adopteerden gráág doorbeet. Dat hebben we er nu gelukkig uit haha.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:10

Ik heb het ook afgestraft omdat ik niet wist wat ik ervan moest denken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:52

Ik probeer het af te straffen maar ze stopt niet haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:01

Mijn poes mag in de zomer aan haar tuigje buiten en gaat ook aan haar tuigje mee wandelen. Nu vindt ze het zelf te koud.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:49

Mijn kat is altijd buiten, ze heeft ook een hokje om in de liggen waar vooral erg fijn is bij regen. :)
Ik denk dat Roe uiteindelijk wel een buitenkat is. Ze probeert weleens naar binnen te glippen (Héél interressant namenlijk :Y) ) maar mijn vader is alergies, dus verder dan de duurmat mag ze niet. In het schuurtje mag ze weg komen. Maar ik denk dat als ze binnen opgesloten zit dat ze daar niet blij van word. :)
Ooit was ze savonds stieken naar binnen geglipt en zat ze s'nachts dus in het huis. Dat was me een gekrijs. :') Ik dacht echt dat ze in mijn oor bivakeerde. :')

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:01

Die van ons mogen op het balkon, maar met die kou zijn ze snel weer binnen ha ha :brr:

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:19

Werkt het straffen bij jullie wel? Vandaag was het weer raak ik had haar opgetild en ze vind dat nooit een probleem. Als ze weg wil laat ik haar altijd gaan maar ik was aan het aaien alleen keek ze mijn kant niet op dus wellicht schrok ze en beet ze weer in mijn arm dus heb haar gestraft door haar los te laten te roepen en haar nekvel gepakt en tevens naar der te wijzen maar ze keek zo bang dat ik het gewoon zielig vond. In mijn achterhoofd houdend dat ik denk dat ze als kitten niet goed is behandeld vind ik het sneu haar zo te 'moeten' aanpakken. Aangezien ze het toch niet afleert (zelfde als behangkrabben maar voor ik bij haar ben als ze het doet is ze al weggesprongen). Doorgaan? En zo ja hoe? Of gewoon maar negeren..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:35

Heidi is waarschijnlijk ook niet opgevoed. Bij haar werkt stemverheffen of de plantenspuit heel goed ligt maar net aan dr puberbui. Toen ze mijn hand vastpakte en wilde bijten gaf ik dr een tikje op dr neus (niet hard ofzo maar gewoon even duidelijk zijn dat ik daar niet van gedient ben :o ). Tenslotte geven katten elkaar ook een mep als iets ze niet zint.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:44

Mijn moeder gebruikte dus de plantenspuit maar daar heeft ze blijkbaar niks van. Na het 'straffen' heb ik haar genegeerd en ze kwam op een gegeven moment zelf op me schoot zitten. Daarna naar werk gegaan en nu weer thuis. Voor het eerst dat ze miauwt als ik thuis kom en ze ligt nu weer op schoot dus ze is gelukkig niet bang van me geworden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:47

Mijn kat luisterde niet naar straffen, als je op haar schreeuwt miauwt ze arrogant terug. Als ze er echt over gaan (mij aanvallen na een tik) dan vliegt ze 3 minuten haar bench in. (Wat ze niet erg vind, maar dan kalmeert ze)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:48

Weet je zeker dat ze geen pijn aan haar buikje heeft xNathaliee? Als ze je ineens bijt, zou dat voor mij toch wel een teken zijn om eens na te denken over eventuele pijn.....
Volgens mij helpt straffen bij katten niet. Laatst ergens gelezen als ik het goed had....

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:51

Katten zijn wel heel anders dan honden ja. Die zijn een stuk makkelijker te corrigeren.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:55

UhNee schreef:
Weet je zeker dat ze geen pijn aan haar buikje heeft xNathaliee? Als ze je ineens bijt, zou dat voor mij toch wel een teken zijn om eens na te denken over eventuele pijn.....
Volgens mij helpt straffen bij katten niet. Laatst ergens gelezen als ik het goed had....

Ik zou het niet weten? Verder merken we niks aan der. Eet en drinkt goed en is denk 2-3 maanden geleden bij de DA geweest en is daar onderzocht omdat we dachten dat ze een blaasontsteking had maar ze was kerngezond.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:55

Mijn kat is vrij schrikachtig, dus als ik alleen maar "é" roep, vlieg ze met 80 km/h een boom in. :')
Dus meer dan dat is bij haar niet nodig. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:19

Bij mijn terrors werkt straffen niet :n

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:24

Paard_Aap schreef:
Mijn kat is vrij schrikachtig, dus als ik alleen maar "é" roep, vlieg ze met 80 km/h een boom in. :')

Die van mij ook maar ze gaat daarna gewoon door..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:29

UhNee schreef:

Precies, straffen werkt niet...

http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... -straffen/

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:45

Dus gewoon laten bijten en behang laten krabben? Want kan moeilijk me hele muur met folie beplakken. :=

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:10

Eerste wat je je moet afvragen, waarom doet mijn kat dit? En als je daar het antwoord op hebt dan kan je gaan kijken naar een manier om het op te lossen. Het lijkt wellicht makkelijker om gewoon boos te worden, maar het is zelden je oplossing (als je niet in de buurt bent doen ze het wel) en het schaadt het vertrouwen van je kat. Ik heb bijvoorbeeld boven een krab plankje aan de muur, geen kat die aan de muren krabt hoor, alle 4 aan het plankje.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:44

Ik heb 2 krabpalen, een kartonnen doos waar ze vaak in zit en even krabt en gaat elke dag gemiddeld 2x op de kokosmat bij de voordeur en ik heb geen villa van 300 m2 :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:59

Zou ook kijken of jij iets verkeerd doet. Katten houden er niet van als je ze als een baby vasthoudt en als ze met de staart gaan flappen betekent dat ze het niet fijn vinden.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:05

Hoewel ik het ernstig eens ben met de het niet straffen principe heb ik me er wel schuldig aan gemaakt.

Bij adoptie bleek onze kat onwijze voednijd te hebben. Tot het aanvallen van je benen (en doorbijten) aan toe. Je kon niet normaal met zijn voer door de kamer bewegen of hij vloog je luid gillend aan.

Mijn vriend heeft hem eens een schop (niet denken aan een karate trap, gewoon een goed gemikte voet) gegeven toen hij hem aanvloog. Kat knalde zo met zijn kop tegen de tafelpoot. Hij was zwááááár onder de indruk (en had zich vast ook pijn gedaan).

Nooit heeft ie mijn vriend weer aangevallen. Ook niet angstig. Netjes gepaste ruimte. Mijn vriend heeft hem zelfs (uiteraard vriendelijk, zonder straffen, gewoon met geduld) zitten geleerd. Nu gaat hij bij het krijgen van zijn voer netjes zitten en wachten tot hij geaaid wordt. Dan mag hij eten.

Relatie is totaal niet geschaad, sterker nog. Mijn vriend komt niet thuis vandaag. En raad eens wie strak tegen de voordeur ligt te wachten... :)

Nu wil ik (hard) straffen totaal niet aanprijzen. Niet zelfs, helemaaaaaal niet wanneer er angstgedrag in het spel is. Loki was gewoon hartstikke verwend op zijn vorige adres. Hoefde maar een scheet te laten of zijn baasje bracht hem lekkere natvoer, dat was bij ons wel anders. Nu praat ik ook over een 6,5 kilo kater die bijna zes jaar was toen hij kwam (en maar kort gecastreerd). Niet een klein poesje dus ^^

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:30

xNathaliee schreef:
Paard_Aap schreef:

Die van mij ook maar ze gaat daarna gewoon door..

Ja...mijn kat ook. :')
Maar ze is wel even een tijdje afgeschrikt. Maar ach..katten zijn eigewijs. :Y)