aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:45

Heel veel sterkte vandaag, ik denk dat het de juiste beslissing is. En beterschap voor je zus!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:24

rommulus schreef:
Heb alleen de posten gelezen van de ts en vind het een heftig verhaal.
Ik heb het vaker gehoord dat dieren ineens vanuit het niets door draaien.
Soms zijn er oorzaken te vinden zoals alcohol, tumor, chocolade of wat dan ook maar er zijn ook momenten dat het niet terug te vinden is.

Persoonlijk had ik wel de kat laten onderzoeken ivm je zusje.
Zij heeft in mijn ogen best wel een heftige reactie dus zou ik willen weten wat er aan de hand is met de kat en of die het door heeft kunnen geven.

Los van dit alles wil ik jullie sterkte wensen.

Helemaal mee eens.

Kan je niet naar de universiteit Utrecht bellen en je verhaal doen. Misschien is het voor hun een interessant onderzoek en kan je haar kosteloos afstaan? Geen idee of het kan maar niet geschoten is altijd mis.

Verder heel veel beterschap voor je zusje en sterkte allebei

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:34

Ik heb ooit mijn ingeslapen merrie aan de universiteit afgestaan.
Zodat er nog van haar geleerd kon worden........alles vond ik beter dan opgegeten worden of vernietigd.
Ze namen haar aan en ik vroeg of ik het nog zou horen als er nog iets bijzonders gevonden zou worden.
Het antwoord was....nee......dat doen wij niet.

Nou goed, de reden van inslapen was al wel bekend dus daar was het niet voor nodig.
Er werd me wel verteld waar ze voor gebruikt ging worden..........beenmerg onderzoek.
Uiteindelijk zou ze dus haar soortgenoten nog helpen.

Misschien dat het met katten anders is, dat weet ik niet.
Maar misschien is het ook wel gewoon het moment om het los te laten en door te gaan voor de zusjes.
De keuzes zijn al gemaakt hoe lastig ook :(:)
Ik kan het goed begrijpen dat er verder geen kosten gemaakt gaan worden.
Het veranderd namelijk niets aan de uitkomst.

Sterkte vandaag dames en heel veel beterschap.

purny

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:37

En misschien komen er dan dingen uit die je helemaal niet wil weten.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:49

Het is mijn eigen keuze om er verder niet mee Door te gaan, ik heb het er zelf enorm moeilijk mee en simba is niet meer haar zelf. Op advies van de dierenarts zijn we op dit besluit gekomen.

Verder onderzoek is niet nodig ze heeft geen enge ziektes die ze op mij kan overbrengen. dat is al uitgesloten ze denken echt een tumor of iets in het hoofdje. Het is genoeg zo simba heeft genoeg geleden en ik wil er een punt achter zetten. Hoe moeilijk ik het ook vind.

Ik heb met mijn eigen arts overlegd en heb toestemming gekregen om zelf bij het inslapen van simba te zijn zodat ik afscheid kan nemen. Ze zal wel al slapen omdat ik anders niet in de buurt kan komen. Vond het een fijne tip om een pluk haar van simba af te knippen dus dat ga ik ook doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:51

Sterkte meid :(:)

En "fijn" dat je erbij kan zijn.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:52

Sterkte!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:53

Heel veel sterkte een moeilijk besluit maar wel het beste

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:53

Sterkte meid. Hoe is het nu met je?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:56

Het belangrijkste is dat je zelf achter je keuzes kan staan.
Wat een ander daar van vind is nutteloze informatie.
Jij moet er straks mee door kunnen........dat is belangrijk.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:26

Veel sterkte meiden.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:31

Het gaat een stuk beter der ontsteking in me vingers is al minder en kan ze al wat bewegen dus gaat de goede kant op moet sowieso nog drie dagen blijven

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:31

Lees het topic van begin af aan en sluit me helemaal bij jullie keuze. Het lijkt me alleen hartverscheurend om zo van je huisdier afscheid te moeten nemen. Zeker als ik kijk naar mijn eigen huisdieren, zal dit wel mijn grootste nachtmerrie zijn!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:36

Heel veel sterkte en heel veel beterschap.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:52

fijn dat ze al een roesje zal hebben gekregen en je haar niet hoeft af te staan met het beeld van een furieuze kat op je netvlies.

Heel veel sterkte met dit moeilijke, maar imo enige juiste, besluit. Denk idd dat ze rust mag hebben nu.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:55

Heftig sterkte dames! Het is zeker niet niks!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 11:58

Wat gaan jullie hard, ontzettend bedankt weer!

Vanmorgen is de arts bij mijn zusje geweest en ze waren best positief. Ze moet in totaal 3 dagen aan het infuus en hopelijk mag ze daarna naar huis. Vandaag verhuist ze naar een andere afdeling, op de huidige mag ze max. 48 uur zitten. Ze kan haar 2 vingers al iets meer bewegen en de zwelling neemt iets af. Dus als het zo door gaat gelukkig geen operatie!

Ook heeft ze goedgekeuring gekregen om even paar uurtjes weg te gaan, zodat ze bij het inslapen van Simba kan zijn. Ze voelt zich enorm opgelucht dat ze er voor Simba kan zijn, en ook dat ze zo afscheid kan nemen. Ik zal er ook bij zijn.

Om 17.45 uur hebben we afgesproken bij de dierenarts. Een uurtje van te voren zal ze een slaapmiddel in tabletvorm bij haar eten krijgen (dit omdat de arts er niet bij kan komen op een andere manier). Dus als het goed is, zal mijn zusje Simba alleen in ontspannen toestand aantreffen. En op deze manier zal het voor Simba het ook het rustigst zonder stress gaan.

We houden jullie sowieso op de hoogte! Lees constant mee en lees al jullie hartverwarmende berichten. Veel adviezen en tips hebben ons ook echt enorm geholpen, dus ook namens mijn zusje wil ik iedereen bedanken! Ook de mensen die misschien niet helemaal achter onze beslissing staan, want ook dat houdt ons scherp. Ook via pb veel berichtjes gehad, en heb vanmorgen iedereen even kort bericht. Misschien reageer ik niet op iedereen uitgebreid, maar alle berichten zowel in het topic als via pb zijn uitgebreid gelezen!

En wat ik stiekem wel grappig vind, is dat iedereen mijn zusje (ze heet overigens Zerina) ook echt "zusje" noemt. Zo wordt ze op stal vaak ook genoemd. En dat vonden we wel erg leuk en grappig.

Edit: Zie nu net dat mijn zusje al heeft gereageerd, thnx Zerien! Jullie zullen vast merken dat mijn zusje soms wat kortaf en met fouten in de zin reageert, waaraan ik al kan merken dat ze behoorlijk van slag nog is. Maar we komen er wel, stapje voor stapje!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:00

Fijn dat je nog afscheid kan nemen.

Veel sterkte en het is een goed besluit.

Ben blij om te lezen dat ze de goede kant op gaat met haar herstel.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:02

Meiden heel veel sterkte en ook jullie poezenmaatje.
Ik hoop dat jullie het beeld vast kunnen houden hoe de kat eigenlijk is.
Jullie hebben het super gedaan, nu de laatste loodjes nog en poezevriend kan rusten.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:07

z3rTjuhH schreef:
Het is mijn eigen keuze om er verder niet mee Door te gaan, ik heb het er zelf enorm moeilijk mee en simba is niet meer haar zelf. Op advies van de dierenarts zijn we op dit besluit gekomen.

Verder onderzoek is niet nodig ze heeft geen enge ziektes die ze op mij kan overbrengen. dat is al uitgesloten ze denken echt een tumor of iets in het hoofdje. Het is genoeg zo simba heeft genoeg geleden en ik wil er een punt achter zetten. Hoe moeilijk ik het ook vind.

Ik heb met mijn eigen arts overlegd en heb toestemming gekregen om zelf bij het inslapen van simba te zijn zodat ik afscheid kan nemen. Ze zal wel al slapen omdat ik anders niet in de buurt kan komen. Vond het een fijne tip om een pluk haar van simba af te knippen dus dat ga ik ook doen.

Snap ik helemaal. Ik dacht dat het alleen niet gebeurde ivm het kostenplaatje.

Ik ben zelf als kind ooit aangevallen door een hond die nog nooit iets had gedaan. De eigenaar had hem laten inslapen en bleek een tumor in zijn hoofd te hebben. Dus zou heel goed kunnen.

Moeilijk om afscheid te nemen van het beestje waar je zo van houd. Vooral als je weet dat de aanval komt dooriets anders dan het aard van het beestje. Sterkte meiden :(:)
Laatst bijgewerkt door onpaard op 31-03-15 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:08

Wat ik eigenlijk nog wilde zeggen is voor zusje of ze iets van professionele hulp kan krijgen. Het is niet niks en het kan juist even opluchten om het verhaal te doen. Verder wil ik jullie alle sterkte toewensen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 12:15

@ onpaard: Snap je beredenering qua geld/kosten. Dat is niet de zwaarste reden waarom we het niet gaan doen. Als het nodig is dan kunnen mijn moeder en ik bijspringen qua geld. En ja, het is hartstikke interessant om sectie te laten doen en we zitten nu nog met veel vragen omtrent haar ziektebeeld. Net zoals vele bokkers in dit topic. Maar we willen het afsluiten, het idee dat er hoogstwaarschijnlijk iets mis is gegaan in haar hoofd.. Geeft ons al een beetje rust en vanuit daar zullen we het moeten gaan verwerken.

Ik hoop dat mijn zusje over een aantal maanden of een jaar (,etc.) weer klaar zal zijn om op zoek te gaan naar een nieuw maatje. En dan hoeft het niet persé een nieuwe kat en het heeft al helemaal geen haast. We zijn niet op zoek naar een vervanging en we hebben onze portie huisdieren nu wel even gehad.

En anders moet ze gewoon aan een vent :Y) , wordt wel weer eens tijd hihi.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:21

Ook ik heb het topic van voor naar achter doorgelezen. Wat een verhaal.....
Beide zussen, ontzettend veel sterkte. Zusje/Zerina; hopelijk knap je lichamelijk snel weer op en kun je bezig gaan met dit alles een plaatsje te geven.

Ik las dat het hier al ergens genoemd was, maar ik denk dat jullie erg baat kunnen hebben bij EMDR therapie. Wat er is gebeurd is niet niks, en kan helaas een hele hoop losmaken.

Voor vanmiddag ook veel sterkte. Moedig en moeilijk besluit, maar in deze volledig op zijn plaats en voor het dier zelf ook de beste oplossing.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:33

Heel veel sterkte straks.
Zusje fijn om te lezen dat het al ietsje beter gaat met je vingers, en fijn dat je vanuit het ziekenhuis toestemming heb om daar naar toe te gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:46

meiden!
wat verschrikkelijk om dit mee te moeten maken zeg :(
veel sterkte vanavond en natuurlijk de komende tijd