Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Caesar schreef:Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen,
, helaas kom ik in het echte leven weinig bokkers tegen en nog minder bokkers die hun goed opgevoede hond bij zich hebben 
Caesar schreef:Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen, maar dat mensen hun dieren maar overal mee naartoe moeten nemen. Ik vind het ranzig. Honden hijgen, kwijlen, mensen zitten aan de peper en zout nadat ze die hond geaaid hebben. Menukaart.. Nee dank je!
Ik maak er ook altijd melding van bij het personeel als er iemand met een hond loopt. Laat dat dier lekker thuis of ga buiten zitten zodat het hygienischer oogt, je zadelt andere mensen met last op (en bijv. als iemand allergisch is!)
Ayasha schreef:Caesar schreef:Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen, maar dat mensen hun dieren maar overal mee naartoe moeten nemen. Ik vind het ranzig. Honden hijgen, kwijlen, mensen zitten aan de peper en zout nadat ze die hond geaaid hebben. Menukaart.. Nee dank je!
Ik maak er ook altijd melding van bij het personeel als er iemand met een hond loopt. Laat dat dier lekker thuis of ga buiten zitten zodat het hygienischer oogt, je zadelt andere mensen met last op (en bijv. als iemand allergisch is!)
Dus ze laten die hond thuis, de meeste hondenbaasjes aaien hun geliefde viervoeter over het hoofd voor ze gaan, misshien nog even spelen ook. "tot straks lieve schat" en die geliefde viervoeter likt tijdens het spelen over baasjes handen en met die handen nemen ze de kaart vast.![]()
Ik zou me meer zorgen maken om de grote hoeveelheid mensen die hun handen niet wassen na hun toiletbezoek die dus de deurklinken vast pakken met die vieze handen (waardoor jij, die je handen wel wast, ook hun bacteriën en ontlasting op je handen hebt) en daarmee de kaarten vast pakken en die op de tafel leggen enz...

Shiloh schreef:Caesar schreef:Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen,
Dit is dus niet waar. Alleen waar eten bereid wordt mogen geen honden komen. In een restaurant met open keuken mag het dus niet, maar in een restaurant met gesloten keuken is het bij wet gewoon toegestaan en dus ook geen boetes.
vuurneon schreef:Ik ga niet eens naar verjaardagen als ze de hond niet verhuizen naar boven en eerst het huis schoonmaken voor mijn komst. Kan geen medicatie tegenop![]()
En ja, de mensen begrijpen het wel. Helemaal niet zo defensief en keihard 'nee'. Evengoed op een terras; als rokers naar mij komen zetten en gaan roken en ik vraag hen vriendelijk om mij uit de rook te houden dan zijn ongelooflijk veel mensen meewerkend en gaan echt niet zeggen 'ja maar dat is jouw probleem'.
Andersom zou ik het ook doen, als iemand bv een glutenallergie heeft zal ik ook alles eraan doen om diegene een fijne avond te geven
Vriendelijkheid kost je niets, maar kan heel veel opleveren
Caesar schreef:Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen, maar dat mensen hun dieren maar overal mee naartoe moeten nemen. Ik vind het ranzig. Honden hijgen, kwijlen, mensen zitten aan de peper en zout nadat ze die hond geaaid hebben. Menukaart.. Nee dank je!
. Weet jij veel of de serveerster wel een beetje schoon is. Haar handen wast na het toilet en afrekenen. Want reken maar dat ons geld, het pinapparaat en de pasjes smerig zijn. Met die gore handen dekt ze wel gelijk even een tafeltje in. Caesar schreef:Shiloh, bedoelde het meer in de zin dat ze dit niet voor niets doen. Zeker de typische restaurant/cafes waar honden kind aan huis zijn.
En natuurlijk is geld, mobieltjes, en ongewassen handen na toiletbezoek heel ranzig. Maar daar wordt je minder mee geconfronteerd. En daarbij vind ik het gewoon écht onnodig om je hond mee te nemen naar een restaurant. Dat je buiten op een terrasje na een fikse wandeling lekker een mok chocola drinkt, prima!
Ik vind het namelijk wèl nodig, zowel voor mijn hond als voor mij. Overal waar ze mag komen (en dat is al heel beperkt helaas) gaat ze mee! 
Geef mij maar een hond! easygoing schreef:moest je die hoofde zien van de medebezoekers hahaaa vol verbazing dat dat hele hondenspul zo braaf onder de tafel heeft gelegen zonder dat iemand er last van had gehad
MayDayParade schreef:Mijn mening hangt toch af van het soort restaurant en de opvoeding/geur van de honden. In het restaurant waar ik gewerkt heb waren honden welkom, maar we hebben ook wel eens overlast gehad.
) Loolotte schreef:Valt het alleen mij op dat het dus alleen om de 'leuk' gaat? De invloed die een hond op iemand kan hebben (bijv. honden die een kalmerende werking op mensen met anxiety hebben), of de gezondheid van de hond zelf? Niet iedereen heeft een hond die je met 3 x 30 minuten wandelen en z'n portie brokken blij maakt. Die mensen hebben voor mijn gevoel net zoveel recht op een dinertje uit huis als iemand met een allergie.
Caesar schreef:Ik vind het ranzig. Honden hijgen, kwijlen, mensen zitten aan de peper en zout nadat ze die hond geaaid hebben. Menukaart.. Nee dank je!
)
dees_daan schreef:Loolotte schreef:Valt het alleen mij op dat het dus alleen om de 'leuk' gaat? De invloed die een hond op iemand kan hebben (bijv. honden die een kalmerende werking op mensen met anxiety hebben), of de gezondheid van de hond zelf? Niet iedereen heeft een hond die je met 3 x 30 minuten wandelen en z'n portie brokken blij maakt. Die mensen hebben voor mijn gevoel net zoveel recht op een dinertje uit huis als iemand met een allergie.
Want mensen die hun hond thuis laten als ze uiteten gaan lopen automatisch 3x per dag 30minuten en voeren brokken
Er staat dat sommige honden hier niet genoeg aan hebben. Als je mijn andere post in dit topic niet hebt gelezen denk ik dat het daarom niet goed over is gekomen. Roweentje89 schreef:Daar doel ik niet op. Zoals het in die zin staat vind ze 'gewone' honden vies maar geleide honden niet, terwijl het gewoon allebei honden zijn die verzorgt moeten worden.
Snooki schreef:idd vies maar ik zal het accepteren omdat die persoon die hond echt nodig heeft dus is het anders