Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:58

Daar doel ik niet op. Zoals het in die zin staat vind ze 'gewone' honden vies maar geleide honden niet, terwijl het gewoon allebei honden zijn die verzorgt moeten worden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:05

Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen, maar dat mensen hun dieren maar overal mee naartoe moeten nemen. Ik vind het ranzig. Honden hijgen, kwijlen, mensen zitten aan de peper en zout nadat ze die hond geaaid hebben. Menukaart.. Nee dank je!

Ik maak er ook altijd melding van bij het personeel als er iemand met een hond loopt. Laat dat dier lekker thuis of ga buiten zitten zodat het hygienischer oogt, je zadelt andere mensen met last op (en bijv. als iemand allergisch is!)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:08

Caesar schreef:
Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen,

Dit is dus niet waar. Alleen waar eten bereid wordt mogen geen honden komen. In een restaurant met open keuken mag het dus niet, maar in een restaurant met gesloten keuken is het bij wet gewoon toegestaan en dus ook geen boetes.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:17

Eerlijk ik vind het niet nodig. Een hond kan makkelijk thuis. En het excuus het is mijn maatje gaat ook niet op. Mijn fries is ook mijn maatje maar die neem ik ook niet overal mee naar toe.
Andere kunnen last hebben van jouw hond.

Zo heb ik een keer in een restaurant gezeten en de tafel naast ons kwam zo'n vieze kwijlebal met een stinkende hondenlucht naast ons zitten.(geloof me ik was gelijk klaar, heb een redelijk zwakke maag als ik aan het eten ben) Heb meerdere malen gevraagd of ik of de buren een andere tafel mochten of dat de hond naar buiten mocht.

Kreeg enkel nee stel je niet aan te horen. sindsdien loop ik gelijk weg als er een hond komt.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:17

Hoe alle honden toch ook weer over een kam gaan.

Die van mij heb ik nou echt nog nooit zien kwijlen. En ja hijgen, als het 35 graden buiten is en we net een flinke wandeling hebben gemaakt.

Ik zit liever naast een hond in een restaurant dan naast een baby die net zijn luier heeft gevuld. :=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:35

"Die van mij" :), helaas kom ik in het echte leven weinig bokkers tegen en nog minder bokkers die hun goed opgevoede hond bij zich hebben :)
Zie het als dat er een groep hondeneigenaren is die het voor de rest verpest.

En men kan alsnog een hulphond als vies ervaren, maar het accepteren als noodzakelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:38

Caesar schreef:
Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen, maar dat mensen hun dieren maar overal mee naartoe moeten nemen. Ik vind het ranzig. Honden hijgen, kwijlen, mensen zitten aan de peper en zout nadat ze die hond geaaid hebben. Menukaart.. Nee dank je!

Ik maak er ook altijd melding van bij het personeel als er iemand met een hond loopt. Laat dat dier lekker thuis of ga buiten zitten zodat het hygienischer oogt, je zadelt andere mensen met last op (en bijv. als iemand allergisch is!)

Dus ze laten die hond thuis, de meeste hondenbaasjes aaien hun geliefde viervoeter over het hoofd voor ze gaan, misshien nog even spelen ook. "tot straks lieve schat" en die geliefde viervoeter likt tijdens het spelen over baasjes handen en met die handen nemen ze de kaart vast. }:)

Ik zou me meer zorgen maken om de grote hoeveelheid mensen die hun handen niet wassen na hun toiletbezoek die dus de deurklinken vast pakken met die vieze handen (waardoor jij, die je handen wel wast, ook hun bacteriën en ontlasting op je handen hebt) en daarmee de kaarten vast pakken en die op de tafel leggen enz... ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:40

Ayasha schreef:
Caesar schreef:

Dus ze laten die hond thuis, de meeste hondenbaasjes aaien hun geliefde viervoeter over het hoofd voor ze gaan, misshien nog even spelen ook. "tot straks lieve schat" en die geliefde viervoeter likt tijdens het spelen over baasjes handen en met die handen nemen ze de kaart vast. }:)

Ik zou me meer zorgen maken om de grote hoeveelheid mensen die hun handen niet wassen na hun toiletbezoek die dus de deurklinken vast pakken met die vieze handen (waardoor jij, die je handen wel wast, ook hun bacteriën en ontlasting op je handen hebt) en daarmee de kaarten vast pakken en die op de tafel leggen enz... ;)

Wat dacht je trouwens van een mobieltje? :D
Die ligt ook argeloos op tafel.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:41

Hhahaaa grappig wel.
Hadden vroeger 2 grote honden en 1 middelmaat en als we dan naar en restaurant gingen lagen ze alle drie onder de tafel te slapen. Vaak gingen we dan naar een grieksrestaurant en dan heb je toch meestal van die muurtjes tussen de tafels, als we dan klaar waren en weggingen moest je die hoofde zien van de medebezoekers hahaaa vol verbazing dat dat hele hondenspul zo braaf onder de tafel heeft gelegen zonder dat iemand er last van had gehad sterker nog niemand had door dat ze er waren.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:43

Bij heel veel restaurants zijn honden niet toegestaan. En begrijp me niet verkeerd als ik zeg dat de horeca eigenaar/medewerkers alle honden over één kam scheren. Daarom 1 regel: geen honden. Ook niet als die in een handtas past of supergoed opgevoed is.
Bovendien bestaat de mogelijkheid dat andere gasten allergisch zijn danwel bang zijn voor honden. Je kunt het zo gek niet bedenken, maar als restaurant wil je daar geen klachten over.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:47

Shiloh schreef:
Caesar schreef:
Toch altijd vreemd dat de Warenwet dan boetes uitdeelt als er dieren rondlopen,

Dit is dus niet waar. Alleen waar eten bereid wordt mogen geen honden komen. In een restaurant met open keuken mag het dus niet, maar in een restaurant met gesloten keuken is het bij wet gewoon toegestaan en dus ook geen boetes.

Of de hond moet zelf op het menu staan :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:53

Shiloh, bedoelde het meer in de zin dat ze dit niet voor niets doen. Zeker de typische restaurant/cafes waar honden kind aan huis zijn.

En natuurlijk is geld, mobieltjes, en ongewassen handen na toiletbezoek heel ranzig. Maar daar wordt je minder mee geconfronteerd. En daarbij vind ik het gewoon écht onnodig om je hond mee te nemen naar een restaurant. Dat je buiten op een terrasje na een fikse wandeling lekker een mok chocola drinkt, prima!

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:55

vuurneon schreef:
Ik ga niet eens naar verjaardagen als ze de hond niet verhuizen naar boven en eerst het huis schoonmaken voor mijn komst. Kan geen medicatie tegenop :=
En ja, de mensen begrijpen het wel. Helemaal niet zo defensief en keihard 'nee'. Evengoed op een terras; als rokers naar mij komen zetten en gaan roken en ik vraag hen vriendelijk om mij uit de rook te houden dan zijn ongelooflijk veel mensen meewerkend en gaan echt niet zeggen 'ja maar dat is jouw probleem'.

Andersom zou ik het ook doen, als iemand bv een glutenallergie heeft zal ik ook alles eraan doen om diegene een fijne avond te geven :j

Vriendelijkheid kost je niets, maar kan heel veel opleveren :)

Ik denk dat daar het verschil duidelijk wordt.
Als jij op een terras zit en allergisch bent voor een hond of niet tegen rook kan en ik kom eraan en wil met een hond of sigaret naast je gaan zitten is dat anders. Als jij dan vraagt of ik ergens anders wil gaan zitten, geen probleem. Als ik lekker op een terras zit en jij zou vervolgens naast mij komen zitten met het verzoek of ik even wil verplaatsen.. Dan is het voor mij simpelweg nee. Als jij dan allergisch bent/iets vies of niet lekker vindt dan weet je dat van te voren en kun je zelf een ander restaurant/tafeltje zoeken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:14

Caesar schreef:

Haha nou ik werk dagelijks met mensen. En die zijn echt heel vies :D . Weet jij veel of de serveerster wel een beetje schoon is. Haar handen wast na het toilet en afrekenen. Want reken maar dat ons geld, het pinapparaat en de pasjes smerig zijn. Met die gore handen dekt ze wel gelijk even een tafeltje in.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:17

Caesar schreef:
Shiloh, bedoelde het meer in de zin dat ze dit niet voor niets doen. Zeker de typische restaurant/cafes waar honden kind aan huis zijn.

En natuurlijk is geld, mobieltjes, en ongewassen handen na toiletbezoek heel ranzig. Maar daar wordt je minder mee geconfronteerd. En daarbij vind ik het gewoon écht onnodig om je hond mee te nemen naar een restaurant. Dat je buiten op een terrasje na een fikse wandeling lekker een mok chocola drinkt, prima!

Volgens mij wordt je meer geconfronteerd met mensen en geld en mobieltjes dan met honden? En dan ook nog vieze, kwijlende , stinkende honden (ik kom ze vrijwel nooit tegen).
Of het "onnodig" is of ik mijn hond meeneem, bepaal jij gelukkig niet :+ Ik vind het namelijk wèl nodig, zowel voor mijn hond als voor mij. Overal waar ze mag komen (en dat is al heel beperkt helaas) gaat ze mee! :j
t is maar net wat je vies vindt hè, slurpende, kwijlende, uberhaupt étende mensen :D Geef mij maar een hond!
Laatst bijgewerkt door Nikass op 19-01-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:18

easygoing schreef:
moest je die hoofde zien van de medebezoekers hahaaa vol verbazing dat dat hele hondenspul zo braaf onder de tafel heeft gelegen zonder dat iemand er last van had gehad

Ik lees de hele tijd dit soort uitspraken. Dat de medewerkers/gasten 'verbaast' zijn dat ze er geen overlast van ervaren hebben. Duid dat er niet juist op dat er normaal wel dus overlast is? :')

Mijn mening hangt toch af van het soort restaurant en de opvoeding/geur van de honden. In het restaurant waar ik gewerkt heb waren honden welkom, maar we hebben ook wel eens overlast gehad.

Er kwam ook eens in de zoveel tijd een vrouw met een zeer extreme honden allergie. Die belde dan een dag of één/twee van te voren, en dan lieten we die avond geen honden naar binnen. Dat melden we ook aan de telefoon als er gereserveerd werd. Leverde soms boze reacties op van mensen die spontaan met hun hond binnenkwamen, maar zo ging dat nou eenmaal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:21

MayDayParade schreef:
Mijn mening hangt toch af van het soort restaurant en de opvoeding/geur van de honden. In het restaurant waar ik gewerkt heb waren honden welkom, maar we hebben ook wel eens overlast gehad.

Dat lijkt me de praktijk het meest benaderen: soms heb je last van mensen met honden en soms van mensen zonder honden (eigenlijk nooit van de honden zelf ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:35

Loolotte schreef:
Valt het alleen mij op dat het dus alleen om de 'leuk' gaat? De invloed die een hond op iemand kan hebben (bijv. honden die een kalmerende werking op mensen met anxiety hebben), of de gezondheid van de hond zelf? Niet iedereen heeft een hond die je met 3 x 30 minuten wandelen en z'n portie brokken blij maakt. Die mensen hebben voor mijn gevoel net zoveel recht op een dinertje uit huis als iemand met een allergie.

Want mensen die hun hond thuis laten als ze uiteten gaan lopen automatisch 3x per dag 30minuten en voeren brokken :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:47

Caesar schreef:
Ik vind het ranzig. Honden hijgen, kwijlen, mensen zitten aan de peper en zout nadat ze die hond geaaid hebben. Menukaart.. Nee dank je!
)

Ik heb mijn hond thuis ook geaait voor ik naar een restaurant ga...
Weet je trouwens hoeveel mensen hun handen niet wassen na toilet bezoek? }:)

Vind het raar dat mensen honden kennelijk als een wandelende bom bacteriën zien die elk moment kan ontploffen

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:03

dees_daan schreef:
Loolotte schreef:
Valt het alleen mij op dat het dus alleen om de 'leuk' gaat? De invloed die een hond op iemand kan hebben (bijv. honden die een kalmerende werking op mensen met anxiety hebben), of de gezondheid van de hond zelf? Niet iedereen heeft een hond die je met 3 x 30 minuten wandelen en z'n portie brokken blij maakt. Die mensen hebben voor mijn gevoel net zoveel recht op een dinertje uit huis als iemand met een allergie.

Want mensen die hun hond thuis laten als ze uiteten gaan lopen automatisch 3x per dag 30minuten en voeren brokken :?

Graag toch even wat beter lezen voor je verwijten maakt de volgende keer :) Er staat dat sommige honden hier niet genoeg aan hebben. Als je mijn andere post in dit topic niet hebt gelezen denk ik dat het daarom niet goed over is gekomen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:04

Dus sommige honden hebben behoefte aan uit eten gaan?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:14

Roweentje89 schreef:
Daar doel ik niet op. Zoals het in die zin staat vind ze 'gewone' honden vies maar geleide honden niet, terwijl het gewoon allebei honden zijn die verzorgt moeten worden.

ik zal mijzelf maar quoten vanuit PAG. 2 !!
misschien even topic doorlezen voordat je op een reactie reageert :+

Snooki schreef:
idd vies maar ik zal het accepteren omdat die persoon die hond echt nodig heeft dus is het anders

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:22

Maar iedereen vind toch weer iets anders vies? Kinderen met snottebellen? Mannen met baarden waar eten in blijft hangen? :+ Waarschijnlijk kun je beter gewoon thuis gaan eten?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:28

Sommige honden hebben behoefte aan het contact met (en de aanwezigheid van) hun baas. ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:31

Loolotte schreef:
Sommige honden hebben behoefte aan het contact met (en de aanwezigheid van) hun baas. ;)

Volgensmij valt het onder de noemer verlatingsangst als een hond geen uurtje of 3 alleen kan zijn. :)
Geen enkele hond doet het trouwens fantastisch op 3 maal daags brok en 30 min wandelen.