Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:05

Als je platy's of molly's heb gok ik die aan de vorm, kunnen ook prima guppen zijn maar aan andere kant vind ik ze daar te breed voor :)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:38

Mioux schreef:
Als je platy's of molly's heb gok ik die aan de vorm, kunnen ook prima guppen zijn maar aan andere kant vind ik ze daar te breed voor :)

Jeps die heb ik! en ik had inderdaad ook het vermoeden dat een van die twee het is! Ook bij de dieren speciaalzaak hier in de buurt dachten ze aan dit soort!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:39

Ja ik vermoed platy aan de gelige goude gloed te zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:43

Afbeelding
<3
Ik vind mijn CPO's bijna leuker dan de Rili garnaaltjes :P

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:36

Tijdje stil geweest bij mij, maar wat een gave bakken komen er weer voorbij. Ben heel erg benieuwd hoe de zoutwater bak van yvje uiteindelijk gaat worden.

@ Spruitjee; Dat heb ik dus ook. Mijn CPO's zijn zo ontzettend leuk en actief, vele malen leuker dan mijn garnalen, ze zijn een genot om naar te kijken.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:35

ik ben zo jaloers op die bak met al die planten...bij mij lijken alleen varens en echinodorus het goed te doen waterwaardes zijn prima beetje aan de harde kant maar dat krijg ik niet naar beneden en de rest incl. vissen doen het prima dus ik he het opgegeven. zelfs cabomba doet het niet bij mij :(

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:10

Vanochtend hebben we vers zeewater gehaald bij Neeltje Jans. Zometeen gaat het de bak in, dan mag het 1 a 2 weken de dode stenen gaan spoelen.
Daarna nogmaals om nieuw vers water en dan komen er ook de toevoegingen bij (extra zout etc.).

Erg spannend nu....ook om straks te zien of alles werkt en draait.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:00

Nog maar even een spam van mijn bakje. Ben er erg tevreden over, de dieren en planten doen het allemaal erg goed. De vissen, garnalen en kreeften zitten er nu 3 weken in en zijn allemaal erg hard gegroeid eens kijken of de garnalen nog willen aanjongen, het is nu in ieder geval wel duidelijk welke de mannetjes en welke de vrouwtjes zijn.

Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:53

En hij draait nu al vanaf vanmiddag.
Gaat helemaal +:)+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:17

Marisje76 schreef:
ik ben zo jaloers op die bak met al die planten...bij mij lijken alleen varens en echinodorus het goed te doen waterwaardes zijn prima beetje aan de harde kant maar dat krijg ik niet naar beneden en de rest incl. vissen doen het prima dus ik he het opgegeven. zelfs cabomba doet het niet bij mij :(

Heb je een foto van je bak? Ik heb namelijk het omgekeerde dat de planten te erg beginnen te woekeren :=

Tammie, Die bak van jou vind ik echt heel gaaf, wat zijn de afmetingen? En welke vissen heb je bij je garnalen en kreeftjes? :)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:43

Mijn bak is 60 x 30 x 30, een klein bakje dus.

Ik heb er de Rasbora Galaxy (de visjes met de stipjes) in zitten en die andere aan de oppervlakte heb ik helaas geen idee van. Kan ze niet op internet vinden -O- , omdat ik geen enkel idee heb waar ik moet zoeken. Het enige wat ik weet is dat het oppervlakte vissen zijn. En op de website van de winkel waar ik ze gekocht heb kan ik ze ook niet echt vinden. Daar staan de vissen op soortnaam (logisch natuurlijk) en heb tot nu toe nog niet echt de moeite genomen om het hele vissenbestand op de site door te spitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:51

Jouw bak oogt dan groot :P
Dat is vervelend.. Anders zijn ze misschien op http://www.jarathana.nl/ te vinden, dit is dé groothandel waar heel veel dierenwinkels hun vissen/waterplanten en dergelijke weghalen.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:02

@Tammie: voor zover ik ingezoomd kon zien zag ik en klein lang zwart/wit gestreept visje. Als dat klopt kunnen het Epiplatys annulatus (ringband snoekjes) zijn? =)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:09

Ja :j , klein, lang en zwart wit gestreept.

Dank je *\o/* , zal eens op die naam zoeken.

Even gegoogled en ze zijn het, ontzettend bedankt hiervoor.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:14

@spruitje

Afbeelding

heb op internet wat rondgekeken, wil iets roods erbij en sterrenkruid, en eigenlijk alles wat een beetje anders is als wat er nu in zit ;)

zo was hij trouwens anderhalf jaar geleden
Afbeelding

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:20

Spruitjee, ik heb wel geprobeerd te zorgen dat de verhoudingen een beetje kloppen en geprobeerd om wat diepte er in te maken. Dus met het kleine bakje voor gezorgd dat ik klein blijvende dieren er in heb en wat hoog kienhout op de voorgrond geeft al aardig wat diepte effect. Ben er zelf ook wel tevreden over hoe hij uiteindelijk is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:29

Oke :) Rood is er inderdaad mooi bij! Maar ik zie bij jou geen cabomba? Of heb je dat er alweer uit gehaald? En anders is waterpest en aanverwanten, zien er best leuk uit en groeien erg snel normaal. Ook Rotala rotundifolia is een leuk plantje, die heb ik er als ministekje tussen staan :D

Tammie, dat zou ik ook zijn! Mocht ik ooit nog een bak maken (haha, tuurlijk komt die er :')) dan kijk ik wel een beetje bij jou af :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:37

cabomda idd eruit gehaald..waterpest doet het bij mij een week of twee waarna alleen kale stengels.
denk dat ik een op het aquaforum ga kijken of er iemand wat stekjes over heeft, heb ik al eens eerder gedaan is me goed bevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:39

Wat voor bodem heb je erin zitten? Ik zie grijs/wit grind? Lijkt mij wel flink frustrerend..

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:41

hoe bedoel je?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:51

Spruitjee, dat mag hoor, al maak je hem compleet hetzelfde :D .

Ik heb vanavond nog eitjes ontdekt in mijn bakje. Ik heb ze 8 x ingezoomd, dus erg pixelig, maar het geeft een idee. Ik vermoed dat het van de slakken is, dat zijn de enige dieren in mijn bak die ze onder aan het blad plakken, de rest houdt ze bij zich, strooien ze over de bodem uit of planten ze aan de drijfplanten.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:54

Marisje, ik bedoel welk materiaal is jou bodem? Zand/grint/caviaar/etc, dat heeft soms ook invloed op de groei van de planten :)

Tammie, dat zijn inderdaad slakkeneitjes, en zo te zien eitjes die bijna uitkomen :P Voor je het weet heb je de bak vol!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:07

Mag ik jullie iets vragen? Op Google staan zoveel verschillende dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie haha.

Ik heb sinds januari een 80cm aquarium maar sinds donderdag ineens een witte waas in het water. Op internet gaat het vooral over net indraaiende aquaria, maar deze staat dus al 2 maanden. Ik heb hem netjes drie weken in laten draaien voor de vissen erin zijn gegaan. Er zitten guppen, roodkopzalmen, japonica garnaaltjes en een algeneter in en er staan 6 verschillende planten in. Ohja en als ongenode gast een aantal doorzichtige oranje slakken, geen idee wat voor soort, zijn denk ik met de plantjes meegelift.

Iemand enig idee wat het kan zijn en vooral: wat ik er aan kan doen? Ik zal morgen sowieso even het water testen. Ik heb gisteren 30% van het water vervangen (doe ik elke twee weken) maar het is niet weggegaan.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:08

Voor nu geeft dat niks, zit genoeg algen in, zodra ze een plaag worden neem ik wel maatregelen. Het zijn trouwens poelslakken, degene die je altijd gratis bij je planten krijgt := .

@Karlijn, Ik kan je helaas niet helpen, ben zelf ook nog maar een beginner, maar ik hoop voor je dat iemand weet wat het is en dat je dan een oplossing kunt vinden. Is altijd zo jammer als het net helemaal gaat zoals je gehoopt had.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:34

@Karlijn, wat voor bodem ligt erin? Kan het niet zijn dat je japonica's de grond aan het omploegen zijn en daar wat zooi uitkomt?

Ik heb dit gehad inderdaad tijdens mijn indraaiperiode van mijn grote bak. Uiteindelijk 75% water ververst. Huilen met een 400L bak :')