39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:42

magda_90 schreef:
Zoolgangster schreef:
Toch wel een tikje genuanceerder dus dan wat de petitie-aanbieders beweren. ;)

Als je de officiële DEC-documenten leest zul je zien dat het vele malen genuanceerder is dan de petitie-aanbieders beweren. Daarom hoop ik snel dat de DEC-commissie voortaan transparant wordt zodat deze documenten ook openbaar worden gemaakt.

Alhoewel activisten altijd wel een reden zullen vinden.

True.

Ik denk ook als je zelf onderzoek doet of hebt gedaan, dat je dan ook beter inzicht krijgt in hoe terecht veeleisend de commissies zijn en hoe grondig je zelf moet zijn, maar ook hoe grondig zij ook zijn om te weten hoeveel hieraan vooraf is gegaan dat er geen andere optie is. Voor menselijke testen evengoed; ze kunnen zelf wel akkoord gaan maar zolang de commissies geen groen licht geven gebeurd er niets en dat is een lang traject.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:43

Rustig, rustig, als je even terug zou lezen zou je zien dat ik ook tegen dierproeven ben en de petitie heb getekend :D

Ik moet jullie (degene voor dierproeven) trouwens wel iets nageven; Jullie hebben mij wel op mijn hypocrisie gewezen. Ik ben geboren met een ernstige heupafwijking waaraan ik met 2 jaar aan geopereerd ben. Zonder die operatie zou ik in een rolstoel zitten en zonder de medicatie die toen voorhanden was had ik waarschijnlijk de operatie niet eens overleefd ;) Dus ik zou hier eigenlijk ook niet moeten zijn, en als ik dan terugkijk ben ik dierproeven wél heel dankbaar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

PenP2014 schreef:
En even tegen alle mensen die zo tegen het testen op pedofielen etc zijn..

En al die mensen op de death row dan? Daar wordt toch al beslist over leven en dood. Ga daarop testen? Want voor god spelen mag toch??

Als de ladingen praktische bezwaren niet zouden bestaan, dan hebben ze mijn zegen om dat soort mensen te gebruiken. Net zoals elke activist zich daarvoor zou moeten aanmelden.
Maar jammergenoeg zou het onderzoek dan totaal waardeloos zijn, dus geen nuttig alternatief. Nog afgezien van ethische bezwaren uiteraard. Ik ga niet de moeite nemen uit te leggen waarom dat zo is, is toch tijdverspilling.

We moeten hier wel ophouden met dit een discussie te noemen trouwens. Als het iets niet is....

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:43

@Lepeltje dat begrijp ik 1+1=2.
En dat praat dus al het lijden goed van daarvoor? Omdat ze het laatste deel onder zeil zijn? Overigens hebben ze zelf gezegd dat tijdens het opwekken van de hartfalen de dieren bij bewustzijn moeten zijn. Hoeveel afgrijselijke pijn denk je dat dat doet?

xxCYNNxx

BaileyMix schreef:
Getekend, verschrikkelijk dat dit soort dingen in de 21e eeuw nog steeds moeten gebeuren :n

Even heel cru gezegd, eens is het klaar en dat mensen persé 120 jaar willen worden is niet het probleem van onschuldige honden.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ of andere dieren trouwens
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 23-08-14 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:44

M_D_H dat vind jij. Dat ze minder waard zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:44

PenP2014 schreef:

En al die mensen op de death row dan? Daar wordt toch al beslist over leven en dood. Ga daarop testen? Want voor god spelen mag toch??

Doodstraf in Nederland, nieuws voor mij... :roll:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:45

PenP2014 schreef:
En dat praat dus al het lijden goed van daarvoor? Omdat ze het laatste deel onder zeil zijn? Overigens hebben ze zelf gezegd dat tijdens het opwekken van de hartfalen de dieren bij bewustzijn moeten zijn. Hoeveel afgrijselijke pijn denk je dat dat doet?

Voor de derde of vierde keer. WAAR lees je dat ze dat zeggen? Waar is je bron?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:45

BaileyMix schreef:
M_D_H schreef:

Dat klopt, maar waarom val je mij dan aan over die plaatjes? 'Omdat wij allemaal hetzelfde zijn' ;) ?

2 woorden... : goed lezen...

En als je mij dan nog steeds onzin uitspraken in de mond probeert te leggen omdat je zelf niet zo goed kunt interpreteren dan ligt dat toch echt aan jezelf...

M_D_H schreef:
Serieus jullie zijn allemaal hetzelfde. ..

Dank u zeer.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:46

Kuggur schreef:
PenP2014 schreef:

Ik schrijf het niet voor niets in engels he? Het is overigens ook een wereldwijd probleem. En niet alleen in NL. In amerika zitten er genoeg op death row. Ga je ook nog gefundeerde antwoorden geven of kom je alleen bashen onder je stoere anonimiteit?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:47

Zoolgangster schreef:
Lepeltje schreef:
Er staat in het verslag dat ze ernstig hartfalen (met gevolg de dood) proberen te vermijden, mocht de hond toch verschijnselen tonen van ernstig hartfalen dat niet meer te herstellen is dan wordt deze geeuthaniseerd om verder lijden te voorkomen. Laten lijden tot de dood erop volgt (het dier sterft zelf na ernstig lijden) wordt niet geaccepteerd door de dec. Gedurende het 8 uur durende experiment is het dier onder narcose, en merkt en voelt daar niks van (vandaar ook de ongerief score van 2).
Ja, de dieren gaan uiteindelijk dood en zullen heus ongerief hebben gedurende de 6 weken van inductie van hartfalen, maar ze laten ze er echt niet aan dood gaan (dwz ernstig hartfalen tot de dood erop volgt) in de periode voor de uiteindelijke operatie van 8 uur, aangezien dat het belangrijkste deel is van het experiment.

Maar, zoals ik al zei, de rest van de dec en de argumentatie voor dit experiment staat er niet bij, die zou ik ook graag lezen voordat ik er een oordeel over geef.

PenP2014 schreef:
En bullshit. Ze gaan niet onder narcose.

Kom jij nu eens met een OBJECTIEVE betrouwbare bron waar staat dat ze niet onder narcose gaan.
Zolang daar geen bewijs voor is sta jij uit je nek te kletsen en zal ik je niet geloven.

Anders kan ik net zo goed roepen dat ze geen pijn gaan hebben.
Dan klets ik net zo hard uit mn nek.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:48

Kuggur schreef:
PenP2014 schreef:

Ik schrijf het niet voor niets in engels he? Het is overigens ook een wereldwijd probleem. En niet alleen in NL. In amerika zitten er genoeg op death row. Ga je ook nog gefundeerde antwoorden geven of kom je alleen bashen onder je stoere anonimiteit?

Feit is natuurlijk wel dat Maastricht geen gebruik mag maken van Amerikaanse gevangenen hè...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:48

PenP2014 schreef:

Gaat ie lekker (onder je stoere anonimiteit)? Wat je standpunt ook is, respect voor elkaar is nog altijd dé basis voor een discussie.
Ik heb dus op je getemd, op dit topic überhaupt, want hoe kun je op deze manier een discussie voeren.

Ik dacht dat het over het algemeen de meenste hier volwassen waren.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:49

EskeGirl schreef:
PenP2014 schreef:

Hoelang lees je al mee? Er zijn al verschillende links geplaatst. En google is your best friend. Overigens is dit niet het enigste forum met een topic hierover. Elders is veel meer de vinden. Maar je mag hier niet propageren voor andere fora dus google. Kom je er vanzelf op uit.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:49

EskeGirl schreef:
PenP2014 schreef:

TS?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:50

magda_90 schreef:
PenP2014 schreef:

Gaat ie lekker (onder je stoere anonimiteit)? Wat je standpunt ook is, respect voor elkaar is nog altijd dé basis voor een discussie.
Ik heb dus op je getemd, op dit topic überhaupt, want hoe kun je op deze manier een discussie voeren.

Ik dacht dat het over het algemeen de meenste hier volwassen waren.

Gelukkig is kuggur hem of haar zn opmerking met waarom wachten (pleeg gewoon nu zelfmoord) geen bash gedrag. Respect? Nee. 0.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:51

Moderatoropmerking:
Dames, hoewel ik snap dat dit een gevoelig onderwerp is, is het absoluut niet de bedoeling elkaar in de haren te vliegen en persoonlijk te worden. Wanneer het even wat heet onder je voeten wordt is het verstandiger even tot 10 te tellen of bij je computer weg te lopen. Gelieve hier rekening mee te houden.

fleurtjeuh

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Zoolgangster schreef:
Lepeltje schreef:
Er staat in het verslag dat ze ernstig hartfalen (met gevolg de dood) proberen te vermijden, mocht de hond toch verschijnselen tonen van ernstig hartfalen dat niet meer te herstellen is dan wordt deze geeuthaniseerd om verder lijden te voorkomen. Laten lijden tot de dood erop volgt (het dier sterft zelf na ernstig lijden) wordt niet geaccepteerd door de dec. Gedurende het 8 uur durende experiment is het dier onder narcose, en merkt en voelt daar niks van (vandaar ook de ongerief score van 2).
Ja, de dieren gaan uiteindelijk dood en zullen heus ongerief hebben gedurende de 6 weken van inductie van hartfalen, maar ze laten ze er echt niet aan dood gaan (dwz ernstig hartfalen tot de dood erop volgt) in de periode voor de uiteindelijke operatie van 8 uur, aangezien dat het belangrijkste deel is van het experiment.

Maar, zoals ik al zei, de rest van de dec en de argumentatie voor dit experiment staat er niet bij, die zou ik ook graag lezen voordat ik er een oordeel over geef.

PenP2014 schreef:
En bullshit. Ze gaan niet onder narcose.

Kom jij nu eens met een OBJECTIEVE betrouwbare bron waar staat dat ze niet onder narcose gaan.
Zolang daar geen bewijs voor is sta jij uit je nek te kletsen en zal ik je niet geloven.

Anders kan ik net zo goed roepen dat ze geen pijn gaan hebben.
Dan klets ik net zo hard uit mn nek.

BaileyMix

Ik denk dat we wel in gedachten moeten houden dat een discussie gaat over het overtuigen van elkaar en niet het volledig de grond in stampen van elkaar.

Wendy_Komen

TS Zo fel als je hier bent, valt het me wel op dat je dierproeven voor dier producten wel goed keurt.
En zelfs een bench voor een rescue hondje.
En eerst heel hard roepen dat die 8 uur durende proef zonder verdoving is, en daarna toegeven dat ze dan wel onder narcose zijn. Hoeveel meer onwaarheden worden er geroepen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:52

BaileyMix schreef:
M_D_H schreef:
Serieus jullie zijn allemaal hetzelfde. ..

Dank u zeer.

Als je een quote uit elkaar trekt kom je natuurlijk ook...
Maar dan heb je nog steeds niet de waarheid...
Want dat ging over heel iets anders...
Dus ik blijf er bij...
Goed lezen... en geen dingen beweren die onzin zijn...
Want dit is wel heel erg kinderachtig vind je niet?

Legoblokje

Ik heb ook getekend!
Hopen dat ze het omdraaien. Bah zeg.

Selina

Afbeelding

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:53

EskeGirl schreef:
PenP2014 schreef:

De pacemaker wordt ingebracht tijdens een operatie (onder narcose want open borstkast en anders wordt ook niet geaccepteerd door de dec, zelfs voor bloed afnemen gaan de dieren vaak onder narcose). Met de pacemaker wordt dan hartfalen gesimuleerd, ik neem aan dat ze het hartritme verstoren. Dit laatste gebeurt dus niet onder narcose en is inderdaad niet fijn voor de dieren.

Dus ja, ik zou graag de hele dec lezen om een oordeel te geven of ik zelf het lijden in verhouding met het doel zou vinden. Ik wilde alleen aangeven dat proefdieren echt niet zomaar mogen lijden tot de dood erop volgt zonder interventie of extreme pijn wordt aangedaan terwijl het anders kan. Dit wordt streng gecontroleerd door een veterinair die overigens niet zelf onderzoek doet en dus objectief oordeelt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:53

PenP2014 schreef:
M_D_H dat vind jij. Dat ze minder waard zijn.

Alleen activisten beweren dat ze meer waard zijn...