buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:30

Nou ik vind het behoorlijk ver gaan dat zij zich moet verantwoorden en anders mag ze niet zeuren. Maar hij mag blijkbaar wel zeuren.

mick75

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:36

Nee, ze hoeven allebei niet te zeuren. Maar er wordt wel gezeurd, dus lijkt me nu de tijd om niet verder te gaan zeuren over en weer maar gewoon aan een oplossing te gaan denken. Of natuurlijk gewoon verder gaan met het risico dat het van kwaad tot erger gaat.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:22

Is het heus zo moeilijk om gewoon met respect, begrip en communicatie om te gaan met de medemens tegenwoordig?

Als ik iets van huis uit meegekregen heb is het wel dat respect verdiend moet worden en zo te lezen verdienen zowel de buurman als de TS dit niet omdat ze geen begrip tonen naar elkaar en daardoor niet degelijk kunnen communiceren. En zonder respect kom je nergens, zeker niet in dergelijke situaties als deze.

Ik ben verdorie 17 en vertel dit al echt serieus veel te vaak aan mensen van ver boven mijn leeftijd _-:(
En ik ben echt geen perfect voorbeeld hoe het wel moet hoor, dat weet ik zelf ook best en ik maakte, maak en zal genoeg fouten gaan maken en dat is normaal...maar sommige mensen blijken dit concept echt te missen in hun opvoeding -O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 04:33

SharronV schreef:
Is het heus zo moeilijk om gewoon met respect, begrip en communicatie om te gaan met de medemens tegenwoordig?

Als ik iets van huis uit meegekregen heb is het wel dat respect verdiend moet worden en zo te lezen verdienen zowel de buurman als de TS dit niet omdat ze geen begrip tonen naar elkaar en daardoor niet degelijk kunnen communiceren. En zonder respect kom je nergens, zeker niet in dergelijke situaties als deze.

Ik ben verdorie 17 en vertel dit al echt serieus veel te vaak aan mensen van ver boven mijn leeftijd _-:(
En ik ben echt geen perfect voorbeeld hoe het wel moet hoor, dat weet ik zelf ook best en ik maakte, maak en zal genoeg fouten gaan maken en dat is normaal...maar sommige mensen blijken dit concept echt te missen in hun opvoeding -O-

Daar ben ik het helemaal mee eens, ik zit met verbazing sommige reacties en adviezen te lezen. Het doet echt geen pijn om een eerste stap te zetten naar 'vrede' en er is niks zo fijn als fijne buren.
Ik mis hier echt bij een aantal dat stukje respect waarmee ook ik ben opgevoed.

anneliesdj

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:04

Gelukkig dat lag dus niet aan mij :(:)