Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En zo pal achter me laten volgen, nee dat kunnen we niet. Nooit aangeleerd, omdat ik het rot vind lopen. Ik heb ze liever naast me en tijdens het uitlaten niet tegen me aan. Tijdens het wandelen lopen we ter ontspanning, dus vrijer en als dat niet mogelijk is moeten ze volgen zoals ze geleerd is.
Zo strak als in bepaalde sporten hoeft niet, maar een betrouwbare hier is toch wel het belangrijkste. Mijn ene hond loopt ook gewoon los en die betrouwbare hier is dan het enige verschil, de andere loopt aan een lange lijn, want die hier is niet betrouwbaar genoeg. 
Paintlinger schreef:[naam].... de gewone huishond hoeft over het algemeen niet te volgen of onderdanig te zijn.
Wij trainen zo ook niet.
Waarom niet? Wij vinden het niet leuk...... onze honden moeten niet vanuit onderdrukking en angst voor consequenties werken.
Wij wandelen zonder trekken en vormen een goede band tussen hond en baas..... maar het moet vooral leuk zijn.
Dat is over het algemeen meestal de reden dat men een hond neemt.....
slimmerik schreef:Buiten losloopgebieden waar honden los mogen is het gewoon verboden honden los te laten. (uitzondering eigen terrein)
slimmerik schreef:Zag het staan in jullie APV [naam]. Overigens staat het in de meeste APV's zo. Neemt niet weg dat ik er wel voor kies om in ons bos de hond aangelijnd te houden. Natuur heeft nl. een bepaalde waarde voor mij.
En blijft het natuurlijk zo dat als een grondeigenaar of beheerder waar je met je hond komt de regels bepaald en als ze je een verzoek doen, het iig imo asociaal is om daar niet aan te voldoen.
En àls je je hond los laat lopen buiten de bebouwde kom kan ik aanraden even te kijken of je er goed verzekerd voor bent..... Afslachten van schapen, ongelukken veroorzaken etc. Kan flink in de papieren lopen....
Finliox schreef:Nikass schreef:Nu wordt het toch wel lachwekkenddoodgeschoten worden door een jager is dierwaardiger dan door een roofdier worden gepakt? Wat een flauwekul.
Als ik moet kiezen tussen levend aan stukken gescheurd worden met veel stress en ontzettend veel pijn of een snelle kogel door mijn hoofd waar ik niet veel meer van merk ga ik toch voor het laatste, ik weet niet hoe dat met jou zit. Als je er op staat dat de natuur zijn gang mag gaan...