Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:45

Als je een dier niet kunt bieden wat hij nodig heeft moet je gewoon dat dier niet nemen.
Ik wil ook het liefst een paard aan huis. Mijn tuin is te klein dus doe ik dat niet.
Als je tuin te klein/ niet geschikt is om de kat binnen je eigen tuin te houden moet je gewoon geen kat houden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:45

Amy in eerdere berichten heb ik dit ook aangegeven hoor, en snap de ts ook maar ik snap sommige antwoorden niet dat de buurman maar voor oplossingen moet zoeken en dingen in zijn tuin moet hebben die verschrikkelijk lelijk zijn of nog eens duur ook nog.
ik zou er niet aan beginnen en de goedkoopste oplossing zoeken voor mezelf.

ik heb hier een tijdje een val gezet, en heb helaas niks gevangen maar als ik iets had gevangen bracht ik het beest regelrecht naar de dierenamb als zijnde gevonden. dan betalen die mensen maar een paar keer om hun kat op te halen, dan worden ze vanzelf binnen gehouden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:46

_Nathalie_ ik begrijp jouw reactie wel, maar het is in een 'katvriendelijke' wijk simpelweg onmogelijk om alle buren zover te krijgen dat ze hun katten 'binnen' houden cq. hun tuin catproof maken. Hoe vervelend dat voor een niet-kattenliefhebber ook is.
TS geeft aan de situatie te willen verbeteren. En nog zijn er mensen in dit topic die haar dom of egoïstisch durven te noemen.
Ik wilde dat ik de TS als buurvrouw had, zíj denkt tenminste nog mee!

Maar wilde je wel een lelijke plank met roestige spijkers in je tuin dan om de katten te weren?

Edit: StalNollie, TS heeft nergens gezegd dat de buurman maar zelf een oplossing moet zoeken. Sterker nog ze heeft aangegeven mee te willen helpen/ betalen.
Dus waar jij het nou vandaan haalt dat de TS het de buurman zijn probleem zou vinden...? Ik lees dat nergens terug hoor!
Laatst bijgewerkt door AmyII op 27-04-14 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:47

Fjorj schreef:
Sammie schreef:
Maar ik vind dit echt van de zotte dat het opzettelijk verwonden van dieren hier echt gewoon wordt gevonden..

Ik vindt dat ook diep triest.
Maar blijkbaar vindt men het heel normaal dat hun kat iemand anderese dieren opzettelijk verwond.

Maar die man verwondt de dieren niet opzettelijk :+
Als hij kwade bedoelingen had, had de spijkers niet op zo'n laag muurtje gezet en zichtbaar voor de katten. Hij de katten geen pijn doen, hij wil niet dat ze hun bips daar parkeren.
Wij hebben ook prikkeldraad op ons hek; niet met doel om mens en dier te verwonden maar om te voorkomen dat men erop gaat zitten. Is zeer effectief en gewoon toegestaan.

__Nathalie__

prugelpiet dus omdat jij katten wilt houden en ze niet binnen wilt houden moet een ander die geen katten wil er last van hebben???

StalNollie

als ik ze niet zou zien, dan wel ja. als de buurman, ts ze kan zien dan de katten ook.

ik zou me honden bijv ook niet binnen houden, die vind katten erg interessant maar zou wat zijn mijn hond binnen op eigen terrein zodat een ander zijn dier hier rond kan lopen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:50

Amy ik wil niks in mijn tuin om katten te weren. mensen met katten moeten zorgen dat ik dat niet nodig heb. Ik wil gewoon kunnen genieten van mijn tuin zonder lelijke dingen en zonder katten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:52

StalNollie schreef:
als ik ze niet zou zien, dan wel ja. als de buurman, ts ze kan zien dan de katten ook.

Ze zitten op menselijke heuphoogte en ze zijn zichtbaar (spijkers steken uit) dus in principe zouden de katten het ook moeten zien; katten kijken toch eerst voordat ze springen. Het is niet dat ze verstopt zitten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:52

Misschien moet TS en andere kattenliefhebbers zich eens gaan verdiepen van het gedrag van vogels in een voliere..... Heb er echt zich dood zien vliegen van de stress....

Stel je hebt je kat in een kattenren buiten en er komen steeds honden aanzeiken die de boel volscheiten en plassen en ondertussen grommen naar je katten .... katten die daardoor volledig van karakter veranderen door de stress en eigenlijk alleen maar de hele dag in het uiterste hoekje aan de tralies hangen van je kattenren.... blij mee????

BlueSun

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:55

Maar TS heeft al eerder aangegeven dat er veel meer katten rond lopen. Dus waarom zou alleen zij haar katten binnen houden? Dan is het probleem voor die man toch niet over?

Ik vind het zelfs goed dat ze die man wilt helpen om een oplossing te vinden om zijn tuin katproof te maken.

Mensen die hun katten binnen hun eigen terrein houden, kunnen beter hun katten opvoeden. Dat kan namelijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:57

Wat wij deden; gewoon voorkomen dat de katten bij de volière konden komen; net zoals wij voorkomen dat de katten bij de vijver kunnen komen door de vijverrand oa hoger te maken zodat ze niet kunnen hengelen en met netten werken.
Bepaalde dingen kun je verwachten als je op een stuk gaat wonen met veel mensen en bij ons zijn er niet 2 katten, maar rustig 15 katten die door je tuin banjeren; van een groot deel weet ik de baas niet en zij weten niet dat de kat bij mij is.

In het begin had overbuurman mij ook keurig een nieuwe goudvis gegeven nadat de andere vis het maaltje bleek te zijn van zijn kat.

Ik vind het juist goed dat de ts mee wil denken!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-04-14 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:58

Daar gaat het topic niet over. Het interesseert de TS ook niks of buren hun honden binnen of buiten laten, het gaat haar erom dat ze de buurman wil helpen om ALLE katten uit zijn tuin te weren, dus niet alleen de hare, op een katvriendelijke manier.
Daar vraagt ze tips over in dit topic. En wat krijgt ze? Een hoop dreigementen aan het adres van (fictieve) katten en een complete lezing uit het wetboek...

Misschien is het handig als mensen met bruikbare tips zouden reageren en anders gewoon het topic wegklikken.

Dit ia gewoon typisch bokt. Er barst een hele discussie los, compleet met persoonlijke aanvallen. Lees allemaal je reacties eens terug zeg, hadden mensen las van een afterkoningsdag dip ofzo?

Nu gaat de discussie weer de andere kant op. TS kan zelf wel haar katten binnen gaan houden, maar daarmee is de overlast voor de buurman nog niet weg. Wie snapt dit niet? Ze denkt notabene mee met die man.

@Slimmerik, TS wil helemaal niet dat de katten in de volière hangen. Dus jouw antwoord slaat de plank in dit topic volledig mis.
Want de katteneigenaren die het 'niks interesseren' lezen dit niet. TS is niet de enige katteneigenaar in haar buurt.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:58

slimmerik schreef:
Misschien moet TS en andere kattenliefhebbers zich eens gaan verdiepen van het gedrag van vogels in een voliere..... Heb er echt zich dood zien vliegen van de stress....

Stel je hebt je kat in een kattenren buiten en er komen steeds honden aanzeiken die de boel volscheiten en plassen en ondertussen grommen naar je katten .... katten die daardoor volledig van karakter veranderen door de stress en eigenlijk alleen maar de hele dag in het uiterste hoekje aan de tralies hangen van je kattenren.... blij mee????

Een kattenren maak je meestal in je achtertuin waar honden normaal gesproken niet zomaar binnen wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:59

Poes een belletje om? Misschien verleerd hij daardoor her jagen omdat het dan toch nooit meer lukt...

Hoop voor je dat buum niet overgaat tot vergiftigen van katten als er meerderen zijn en hij zich groen en geel gaat ergeren...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:00

mooney1 schreef:
slimmerik schreef:

Een kattenren maak je meestal in je achtertuin waar honden normaal gesproken niet zomaar binnen wandelen.

Ze maakt die vergelijking omdat nu hetzelfde met de volièrevogels gebeurd.

Anoniem

AmyII,
overlast van katten bij de buurman zijn al opgelost dankzij de plankjes met spijkers ;)

StalNollie

quartel schreef:
Mijn katten mogen van mij naar buiten en door de woonwijk heen spelen.
Ik vind dat katten gewoon katten moeten kunnen zijn als je die mogelijkheid toch hebt.

Nu begrijp ik donders goed dat een ander er niet van gediend is dat mijn katten in hun tuin hun behoefte komen doen.
Ik zie ze hier thuis ook veel liever gewoon op de kattenbak gaan.
Tegen mijn naaste buren heb ik al gezegd dat ik het totaal geen probleem vind als ze er gewoon een bak water over gooien als ze er toevallig 1 zien zitten in hun tuin.
Gegarandeerd dat ze niet meer daar terug komen.
Mijn naaste buren hebben dan ook verder geen klachten.....ik vraag er regelmatig naar.

Maar.....een paar deuren verderop op het hoekhuis heeft de bewoner een volière buiten.
Daarin zitten uiteraard zijn schatjes en die wil hij ook graag heel houden....logisch!
Hij heeft een laag hekje met daarnaast een muurtje waar ik mijn katten nog wel eens op zie liggen.
Persoonlijk zou ik juist daar een teiltje water op zetten zodat de katten uit de buurt zouden blijven.
Aan de andere kant.......het hekje is ook erg laag en een kat springt daar dan ook met gemak zo over heen.

Wat heeft deze buur vandaag nou gedaan?
Hij heeft op het muurtje een plank gelegd.......met spijkers van onderaf er in geslagen die dus meer dan 10cm met de punt naar boven er uit steken.
Als er nu een kat op springt, dan springt het dier in de rechtopstaande spijkerpunten!!!

Ik begrijp heel goed dat hij een oplossing voor het katten probleem wil maar ze pijn doen is een ander uiterste.

Ik twijfel........ieder wil hier zijn dieren beschermen....ik de mijne en hij de zijne......
Er is trouwens nog niks besproken hier over tussen mijn buur en mij maar het zit me ook niet helemaal lekker.

Mijn katten binnen houden is gewoon geen optie meer, ze lopen heel hun leven al buiten dus gaan ze dat nooit meer pikken.
Ik weet ook dat ik daarmee een risico loop dat er wat zou kunnen gebeuren dus ok....dat is onze keus, liever een kat zijn en buiten dan het dier onnodig beperken.
Katten van andere mensen moeten jou ook niet in je eigen tuin komen storen.
Dus ik begrijp ook heel goed dat mijn buur naar een oplossing zoekt.
Alleen ben ik iemand die de oplossing dan sneller zal zoeken in een koude plens water.

Aan de ene kant wil ik er wat van gaan zeggen.
Ik spreek de man verder eigenlijk nooit op een hallo na af en toe.
We hebben geen hekel aan elkaar, dus om nu ineens aan zijn deur te gaan staan zeuren vind ik ook zo wat. Ik hou de sfeer graag goed alleen niet ten koste van mijn dieren. :o

Daarom ben ik benieuwd hoe een ander dit ziet voor ik wat ga bespreken daar.
Ik zou graag jullie meningen horen, liefst zonder dat er een conflict ontstaat :)[/

Amy ts vraagt naar meningen, niet specifiek een vraag.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 27-04-14 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:02

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:02

Quera, dat begrijp ik maar een kat kan klimmen en komt waar ie wil dus ook bij de buurman zijn voliere.
Een hond daarentegen loopt normaal niet los en klimt niet over muurtjes heen dus die vergelijking klopt niet.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:03

Fjorj, omdat de TS dat een niet al te prettige manier vind voor haar katten (en dat mag!) wil zij meedenken en deze man helpen met een andere oplossing.

En als je dan toch al bereid bent om tegen een plank met spijkers aan te kijken, dènk ik dat een stroomdraadje of iets anders je uitzicht niet veel verder verpest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:03

AmyII schreef:
Daar gaat het topic niet over. Het interesseert de TS ook niks of buren hun honden binnen of buiten laten, het gaat haar erom dat ze de buurman wil helpen om ALLE katten uit zijn tuin te weren, dus niet alleen de hare, op een katvriendelijke manier.
Daar vraagt ze tips over in dit topic. En wat krijgt ze? Een hoop dreigementen aan het adres van (fictieve) katten en een complete lezing uit het wetboek...

Misschien is het handig als mensen met bruikbare tips zouden reageren en anders gewoon het topic wegklikken.

Dit ia gewoon typisch bokt. Er barst een hele discussie los, compleet met persoonlijke aanvallen. Lees allemaal je reacties eens terug zeg, hadden mensen las van een afterkoningsdag dip ofzo?

Nu gaat de discussie weer de andere kant op. TS kan zelf wel haar katten binnen gaan houden, maar daarmee is de overlast voor de buurman nog niet weg. Wie snapt dit niet? Ze denkt notabene mee met die man.

@Slimmerik, TS wil helemaal niet dat de katten in de volière hangen. Dus jouw antwoord slaat de plank in dit topic volledig mis.
Want de katteneigenaren die het 'niks interesseren' lezen dit niet. TS is niet de enige katteneigenaar in haar buurt.

Ik wil dan ook graag tips om de katten onder mijn autobanden uit te houden. En tips om mijn kokhalzen te beperken als ik s morgensvroeg weer tig katten dood op en naast de weg zie liggen....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:06

mooney1 schreef:
Quera, dat begrijp ik maar een kat kan klimmen en komt waar ie wil dus ook bij de buurman zijn voliere.
Een hond daarentegen loopt normaal niet los en klimt niet over muurtjes heen dus die vergelijking klopt niet.

Gaat mij er om dat katteneigenaren die hun kat maar los laten lopen zich een voorstelling moeten maken als het eens omgedraaid zou zijn..... Hoe je door toedoen van andere dierenliefhebbers jouw dieren naar de kl*te ziet gaan....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:08

Amy als iedereen zo denkt en niemand daardoor zijn katten binnen houd komt er nooit minder overlast

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:10

Daar gaat het topic in dit geval niet over Slimmerik... Als je die tips wilt vragen zul je een ander topic moeten openen...

Maargoed, mensen komen toch niet met tips en er wordt steeds hoger van de toren geblazen hier... Ik ga temmen. De reacties in dit topic hebben helemaal niks meer met de oorspronkelijke OP te maken.

Wat een onzin om direct te gaan lopen rellen zeg ik vraag me toch af waar het meedenken is gebleven.

Het is toch een goed iets dat de TS het probleem van de buurman signaleert, die man heeft niet alleen last van haar katten maar ook van alle andere kattenbezitters in de buurt. Zij wil meehelpen om te voorkomen dat zijn vogels zich letterlijk doodschrikken van katten en vraagt daar tips en ideeën voor.

Dan heeft ze niks aan het merendeel van de reacties die hier geplaatst zijn/ worden. En dan weet iemand eindelijk het doel van de TS te benoemen en dan zijn mensen nog geneigd met weerwoorden te komen.

Denk mee of reageer niet.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:11

Ik hou ook niet van vreemde katten in mijn tuin. Ik fok ook met mijn katten dus wil het risico niet lopen dat ze iets oplopen op straat. Daarnaast hoeft niemand last te hebben van mijn dieren. Dus mijn katten, pony en vroeger ook hond, lopen niet los buiten. Eerst Had Ik Een kattenren in de tuin maar de katten vonden het niet echt wat en ik had alsnog vreemde katten in mijn tuin. Onze hond heeft ook meerdere keren een kat gegrepen in onze tuin. Eenmaal met dodelijke afloop. Niet echt grappig kan ik je vertellen.
Nu heb ik schrikdraad en kan ik heel makkelijk alles wat in de tuin hoort erin houden en de rest er buiten. In mijn ogen niet meer dan normaal. Mijn buurvrouw vindt het belachelijk want haar zoon van 12 (!) Heeft al een paar keer een schok gehad toen hij op de schutting klom. Hun kat loopt wel op straat en ze geeft aan écht geen last te hebben van mijn katten dus of ik ze maar gewoon wil laten lopen zodat het schrikdraad weg kan. Ze wil niet snappen dat ik dat niet wil en als haar zoon iets wil vragen, hij ook gewoon om kan lopen of kan roepen. Continu zo'n glurend kind op de schutting heb ik ook geen behoefte aan namelijk.

In het geval van ts zou ik inderdaad wel eerst eens gaan praten maar ik vind de verantwoordelijkheid echt bij de katten eigenaar liggen. Niet bij de buren.
Als de buurman het niet erg vindt om zijn tuin af te schermen met bv schrikdraad en alle katten eigenaren leggen allemaal een tientje neer, kan de buurman een simpel maar effectief schrikdraad systeem aanleggen. Maar dan moet in de eerste plaats, de buurman dat zien zitten.