Katten binnen of buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:00

naomi_1998 schreef:
Ik ga mijn katten niet binnen houden hoor, dát vind ik egoïsme.

Weet je wat ik egoïsme vind? Als mijn kat bij de buren loopt en buurmeisje bijna de moord stikt door een heftige aanval ivm een allergie voor dieren.

Damelza

Mijn kat loopt buiten. Maar ik woon in een rustig dorpje en hier lopen eigenlijk alle katten gewoon buiten, enkel dure raskatten worden vaak binnengehouden. Schijt in de tuin heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt, maar zijn genoeg plekjes hier waar de katten terecht kunnen. Hier in het dorp mag je toch niet hard rijden, dus katten die worden aangereden gebeurt hier zelden. Zelf woon ik ook in een doodlopende straat en de kat gaat niet heel ver

Heb ook nog een klein poesje die voorlopig binnen blijft, buiten vindt ze ook erg spannend maar het is wel de bedoeling dat ze naar buiten gaat.

Amandavd

naomi_1998 schreef:
Amandavd schreef:

Wat een kortzichtig iemand ben jij zeg. Jij hebt liever je katten platgereden op straat, vergiftigd of verzopen door een kattenhater, dan dat je ze binnen houdt en daar uitdaging biedt. Dat heet gemakzucht en zeker niet dierliefhebberij. Eerder egoisme omdat je te lui bent voor je beest te zorgen.

En een mini drolletje? Wil je bij mij in de tuin komen kijken naar de hoop die daar ligt? En weet je wat voor nare gevolgen het aanraken van die poep kan hebben voor zwangere vrouwen? Ben ik blij dat ik niet bij jou in de buurt woon!

Je hoeft die stront toch ook niet aan te raken, heb je zakjes voor of blik en veger. Mijn katten hebben gelukkig een heerlijk leven gehad. Hadden een kattenluikje, meestal kwamen ze overdag slapen en eten en drinken en daarna gingen ze op jacht. Ik ga mijn katten niet binnen houden hoor, dát vind ik egoïsme. We hadden zelfs een kattenbak en we kochten altijd speeltjes en alles dus heel erg fijn dat jij gelijk kan oordelen dat wij niet voor onze beesten zorgen. Denk je dat mijn kat niet weet dat die moet uitkijken voor auto's? Als er een auto aan kwam ging die netjes aan de kant van de weg zitten hoor, net een hondje. Kattenhaters, tja blijf dan zelf ook binnen want je kan zelf ook zomaar verzopen worden door een of andere gek.

Ik kan de stront al aanraken als ik een plantje wil uittrekken, daar een beetje moet graven en al met mijn blote handen aan de poep kom omdat die begraven is. Een beetje nadenken.

Jij zorgt niet voor je beesten door ze los te laten en ze aan gevaren bloot te stellen. Dat vind ik niet verzorgen maar verwaarlozen. En een kat is geen mens, die kan niet nadenken daar komt een auto, laat ik maar oppassen.

En jij draagt de verantwoording voor je kat, jij moet je dier beschermen en je niet verstoppen achter een poedersuiker excuus zoals het dikgedrukte.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:01

Volgens mij is de vergelijking met hond hier meerdere keren gemaakt omdat ook dat een jagende schijtmachine is en het als asociaal bestempeld wordt als deze zonder toezicht buiten lopen. Dan hebben ze een slecht baasje.

En sorry, het "natuur" verhaal waar weer het "zonder de mens was..." bij komt kijken moet ik stiekem wel om lachen. Als de mens er niet was had de kat en hond niet bestaan maar omdat mensen dat wilden en de zorg voor deze dieren gingen dragen zijn ze er toch. Dus neem die zorg en verantwoordelijkheid als baasje dan. Dat er dan een blij baasje staat als Minoes de zoveelste dode vogel thuis brengt snap ik echt niet.

Anoniem

Damelza schreef:
Mijn kat loopt buiten. Maar ik woon in een rustig dorpje en hier lopen eigenlijk alle katten gewoon buiten, enkel dure raskatten worden vaak binnengehouden. Schijt in de tuin heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt, maar zijn genoeg plekjes hier waar de katten terecht kunnen. Hier in het dorp mag je toch niet hard rijden, dus katten die worden aangereden gebeurt hier zelden. Zelf woon ik ook in een doodlopende straat en de kat gaat niet heel ver

Heb ook nog een klein poesje die voorlopig binnen blijft, buiten vindt ze ook erg spannend maar het is wel de bedoeling dat ze naar buiten gaat.

Nee hier mag je ook niet hard rijden, maar rijden ze ook 80 :+

Santos_05
Fotograaf

love_western schreef:
Santos_05 schreef:
@love_western, het is dat het gevaarlijk is om de hond te laten jagen (ze rennen zo de weg op zonder uit te kijken), maar daarom bied je een jachthond voldoende afleiding in de zin van denkspellen, balspelen enz.

Katten rennen dus niet zomaar de weg op? Ik vind het eerlijk gezegd wel makkelijk om mijn hond los te laten hier bij het kanaal. Hoef ik hem ook geen afleiding te bieden.

Ja, katten rennen ook zo de weg op, maar heb hier een voorbeeld voor ogen van reeeen die opgejaagd worden door een hond en de hond rent er blind achteraan (dus de weg over)

Katten worden overreden omdat ze 'oversteken zonder uit te kijken'

Een hond losgooien aan het kanaal, helpt dat bij zijn jachtinstinct? Of is dat makkelijk uitlaten?

Amandavd

_lies_ schreef:
Daar gaat het niet om, gaat erom dat het hier alleen maar gaat over de katten en de honden ter verdediging worden genomen, terwijl de straten bevuild zijn met hondenpoep, wat ook dieptriest is.
Een verbeter de wereld begin bij jezelf argument is echt kansloos om dan te noemen, want het lost het probleem niet op.

Ik vind het kansloos dat jij je als een tokkie gedraagt want ja de rest doet dat ook. Dat is pas kansloos, gemakzuchtig en dom.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:02

Danielleeee_ schreef:
Mijn mening is dat katten ook naar buiten moeten kunnen en mijn mening zal door deze discussies niet veranderen. :)

Je bent nog jong, misschien word je nog verstandig.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:02

Amandavd schreef:
_lies_ schreef:
Daar gaat het niet om, gaat erom dat het hier alleen maar gaat over de katten en de honden ter verdediging worden genomen, terwijl de straten bevuild zijn met hondenpoep, wat ook dieptriest is.
Een verbeter de wereld begin bij jezelf argument is echt kansloos om dan te noemen, want het lost het probleem niet op.

Ik vind het kansloos dat jij je als een tokkie gedraagt want ja de rest doet dat ook. Dat is pas kansloos, gemakzuchtig en dom.

Hahaha wel leuk dat je mij meteen een tokkie noemt terwijl je geen idee hebt hoe ik me gedraag of niet _O-
Mensen proberen in dit topic al hun frustraties eruit te gooien, go ahead, maar het verandert nog steeds niks. Kom eerst met een goed wetsvoorstel dan praten we verder :))
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 04-03-14 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:03

Santos_05 schreef:
love_western schreef:

Katten rennen dus niet zomaar de weg op? Ik vind het eerlijk gezegd wel makkelijk om mijn hond los te laten hier bij het kanaal. Hoef ik hem ook geen afleiding te bieden.

Ja, katten rennen ook zo de weg op, maar heb hier een voorbeeld voor ogen van reeeen die opgejaagd worden door een hond en de hond rent er blind achteraan (dus de weg over)

Katten worden overreden omdat ze 'oversteken zonder uit te kijken'

Een hond losgooien aan het kanaal, helpt dat bij zijn jachtinstinct? Of is dat makkelijk uitlaten?

Ja kan hij lekker achter eendjes aan jagen. Net zoals katten achter muizen en ratten aanjagen. Natuur van het beessie. En is toch makkelijk? Hoef ik er niet naar om te kijken, net zoals de mensen die hun katten buiten laten lopen

Amandavd

femo schreef:
Amandavd schreef:
]

Wat een kortzichtig iemand ben jij zeg. Jij hebt liever je katten platgereden op straat, vergiftigd of verzopen door een kattenhater, dan dat je ze binnen houdt en daar uitdaging biedt. Dat heet gemakzucht en zeker niet dierliefhebberij. Eerder egoisme omdat je te lui bent voor je beest te zorgen.

En een mini drolletje? Wil je bij mij in de tuin komen kijken naar de hoop die daar ligt? En weet je wat voor nare gevolgen het aanraken van die poep kan hebben voor zwangere vrouwen? Ben ik blij dat ik niet bij jou in de buurt woon!

nu zeg je dus dat mensen die hun kat naar buiten doen, geen liefde voor hun kat hebben? wie is het nou kortzichtig,,

Ik vind het ook niet van liefde getuigen door je dier aan gevaren bloot te stellen. Normaal hoor je voor je dier te zorgen, niet door het in gevaar te brengen.

SAKKIA

Amandavd schreef:
Ik kan de stront al aanraken als ik een plantje wil uittrekken, daar een beetje moet graven en al met mijn blote handen aan de poep kom omdat die begraven is. Een beetje nadenken.

Jij zorgt niet voor je beesten door ze los te laten en ze aan gevaren bloot te stellen. Dat vind ik niet verzorgen maar verwaarlozen. En een kat is geen mens, die kan niet nadenken daar komt een auto, laat ik maar oppassen.

En jij draagt de verantwoording voor je kat, jij moet je dier beschermen en je niet verstoppen achter een poedersuiker excuus zoals het dikgedrukte.

Hier ben ik het niet mee eens.
Tenminste mijn kat weet wel dat auto's gevaarlijk zijn, ze zit weleens op de oprit of in de tuin in het gras, zodra er een auto aankomt loopt ze verder dichter naar huis toe.

En om het verwaarlozing te noemen vind ik echt veel te ver gaan.

Damelza

love_western schreef:
Damelza schreef:

oh nee, dat gaat ze hier niet lukken haha. Je mag hier 30, en het hardst wat er gereden wordt is 45. Maar zijn veel stukjes waar je even op elkaar moet wachten omdat het niet gaat passen met twee auto's naast elkaar

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:04

_lies_ schreef:
Amandavd schreef:

Hahaha wel leuk dat je mij meteen een tokkie noemt terwijl je geen idee hebt hoe ik me gedraag of niet _O-
Mensen proberen in dit topic al hun frustraties eruit te gooien, go ahead, maar het verandert nog steeds niks. Kom eerst met een goed wetsvoorstel dan praten we verder :))

Misschien verkeerd verwoord, maar ik bedoel dat het kansloos is om te zeggen, Pietje houdt zich niet aan de regels dus ik hoef het ook niet te doen. En waarom wetsvoorstel? Wat is er mis met verstand, fatsoen, normen en waarde?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:05

love_western schreef:

Ik mocht geen seks voor het huwelijk; niet getrouwd, wel een kind _O-

Lies, als jouw kat in mijn tuin zou komen, dan zou hij zwaar gehavend thuis komen. 8 katten laten een indringer niet zomaar gaan. En mocht hij vaker komen, dan vind je hem in het asiel.
En dan gaat het me niet om de stront, nogmaals; dat doen mijn katten ook. Maar ik heb geen zin om met gestreste katten te zitten omdat een ander te besodemieterd is voor zijn/haar eigen dier te zorgen.

Amandavd

SAKKIA schreef:
Amandavd schreef:

Hier ben ik het niet mee eens.
Tenminste mijn kat weet wel dat auto's gevaarlijk zijn, ze zit weleens op de oprit of in de tuin in het gras, zodra er een auto aankomt loopt ze verder dichter naar huis toe.

En om het verwaarlozing te noemen vind ik echt veel te ver gaan.

Ja en waarom worden dan toch al die katten doodgereden? Vast omdat ze allemaal zo goed opletten voor ze oversteken.

Ik vind het wel verwaarlozing om je kat de kans te geven overreden, vergiftigd of mishandeld te worden door kattenhaters.

fourseasons

Quellian, die kan ze in de stad ook tegenkomen dus dan kan ze beter op de noordpool of zo gaan wonen.

Amandavd schreef:

Ik weet zelf gelukkig heel goed dat ik prima voor mijn dieren zorg. Ik ga ze niet binnen laten doordat een gek ze kan vermoorden of ze kunnen worden aangereden. Aangereden kan jij ook worden als je even niet oplet, of je hond als die ineens weg schiet. Misschien moet je maar voor altijd op zolder leven want dan weet je zeker dat je niet word aangereden door een auto die in huis rijd. Maar o, dan kan er ineens een vliegtuig je zolder in vliegen. Alsjeblieft zeg, zo kan ik ook domme redenen gaan bedenken hè. JIJ moet je dier goed verzorgen en dat is NIET door hem binnen te houden, uitgezonderd van een paar situaties. Mijn mening gaat echt niet veranderen door die domme excuses die jullie allemaal hebben om je kat lekker binnen te laten en al die andere katten buiten te zien lopen, vind je kat vast geweldig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:06

naomi_1998 schreef:
Quellian, die kan ze in de stad ook tegenkomen dus dan kan ze beter op de noordpool of zo gaan wonen.

Laat een andere eigenaar dan maar dit op zijn geweten hebben, maar niet ik.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:07

Amandavd schreef:
Danielleeee_ schreef:
Mijn mening is dat katten ook naar buiten moeten kunnen en mijn mening zal door deze discussies niet veranderen. :)

Je bent nog jong, misschien word je nog verstandig.

Zo triest dat altijd iemands leeftijd er bij word gehaald. Want ja ik ben ook maar vijftien dus ik weet helemaal niks, mag geen eigen mening hebben en alles wat ik zeg is poep natuurlijk.

Anoniem

Maar nog even terug te komen op de hond van mijn moeders vriend. Waarom mag die hond geen katten vermoorden? Maar katten wel ratten/muizen/vogels etc vermoorden?

Cinderella

Mijn kat komt niet zwaargehavend thuis, want ze is altijd binnen Quellian :Y).

Het is gewoon geen argument om de stront weg te praten: verbeter de wereld begin bij jezelf. Het lost niks op en het voegt in deze discussie dus geen moer toe.
Dat jij, Amandavd, daaruit opmaakt dat ik dan een tokkie ben, geeft aan hoe ongemanierd jij zelf reageert op internet en zegt dus meer over jou dan over mij :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:08

naomi_1998 schreef:

Amandavd schreef:

Ik weet zelf gelukkig heel goed dat ik prima voor mijn dieren zorg. Ik ga ze niet binnen laten doordat een gek ze kan vermoorden of ze kunnen worden aangereden. Aangereden kan jij ook worden als je even niet oplet, of je hond als die ineens weg schiet. Misschien moet je maar voor altijd op zolder leven want dan weet je zeker dat je niet word aangereden door een auto die in huis rijd. Maar o, dan kan er ineens een vliegtuig je zolder in vliegen. Alsjeblieft zeg, zo kan ik ook domme redenen gaan bedenken hè. JIJ moet je dier goed verzorgen en dat is NIET door hem binnen te houden, uitgezonderd van een paar situaties. Mijn mening gaat echt niet veranderen door die domme excuses die jullie allemaal hebben om je kat lekker binnen te laten en al die andere katten buiten te zien lopen, vind je kat vast geweldig.

Hopelijk word je ooit nog eens volwassen en zie je dan in wat voor onzin je nu uitkraamt. Veel succes verder en ik heb medelijden met je arme katten. Onder het mom hij gaat naar buiten dus hij is gelukkig en maakt het niet uit dat je kat een gruwelijke dood kan sterven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:09

_lies_ schreef:
Mijn kat komt niet zwaargehavend thuis, want ze is altijd binnen Quellian :Y).

Het is gewoon geen argument om de stront weg te praten: verbeter de wereld begin bij jezelf. Het lost niks op en het voegt in deze discussie dus geen moer toe.
Dat jij, Amandavd, daaruit opmaakt dat ik dan een tokkie ben, geeft aan hoe ongemanierd jij zelf reageert op internet en zegt dus meer over jou dan over mij :+

Ik denk dat het genoeg over jou zegt als jij denkt het recht te hebben om je niet aan de regels te houden of geen fatsoen te hebben omdat een ander dat ook niet doet. Jij vind het onzin om de wereld te verbeteren door bij jezelf te beginnen, gelukkig denken we niet allemaal zo anders was het hek helemaal van de dam.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:09

love_western schreef:
Maar nog even terug te komen op de hond van mijn moeders vriend. Waarom mag die hond geen katten vermoorden? Maar katten wel ratten/muizen/vogels etc vermoorden?
Wat mij betreft mag die dat mits de kat in zijn territorium is.

Amandavd, tuurlijk, want ik ben maar vijftien dus ik praat alleen maar onzin hè? Zo grappig altijd dat ik omdat ik jong ben nooit aan een discussie mag mee doen. Hoop dat jij een veilige plek vind waar jij zelf geen afschuwelijke dood kan lijden. Je kan overal worden neergeschoten, neergestoken, worden aangereden of weet ik het wat.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 04-03-14 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:10

naomi_1998 schreef:
Je hoeft die stront toch ook niet aan te raken, heb je zakjes voor of blik en veger. Mijn katten hebben gelukkig een heerlijk leven gehad. Hadden een kattenluikje, meestal kwamen ze overdag slapen en eten en drinken en daarna gingen ze op jacht. Ik ga mijn katten niet binnen houden hoor, dát vind ik egoïsme. We hadden zelfs een kattenbak en we kochten altijd speeltjes en alles dus heel erg fijn dat jij gelijk kan oordelen dat wij niet voor onze beesten zorgen. Denk je dat mijn kat niet weet dat die moet uitkijken voor auto's? Als er een auto aan kwam ging die netjes aan de kant van de weg zitten hoor, net een hondje. Kattenhaters, tja blijf dan zelf ook binnen want je kan zelf ook zomaar verzopen worden door een of andere gek.
[/quote]
Zo je had zelfs een kattenbak?
Blijkbaar zaten je katten niet netjes op de stoep toen ze toch aangereden werden. Degene die daar getuigen van waren en de bestuurders hebben dat vast nog op hun netvlies staan. Hopelijk waren ze op slag dood.

Oh en als mijn hond gekakt heeft zal ik degene die daar last van heeft ook even zeggen dat daar zakjes voor zijn. Scheelt mij weer opruimen.