Sheran schreef:Ik ben het met Mindim eens dat we volgens mij een ander beeld hebben bij correcties. Want ook in mijn ogen kan grenzen stellen niet zonder correcties. Als je ongewenst gedrag nooit corrigeert, hoe weet de hond dan binnen welke kaders hij moet blijven om dingen uit te proberen? Die voorbeelden heb ik hier inderdaad nog niet gezien... ik zie alleen honden die op zich ontvankelijk zijn voor wat hun baasje zegt. Maar dat zijn ze in het begin nog niet altijd

Hoe los je dat dan op?
nog een voorbeeld dan..
je zet een bakje voor op de grond die je hond niet mag pakken... hoe los je dit op? de meeste mensen zullen zeggen door nee te zeggen als hij in de buurt komt, pakt hij het wel duw je hem weg, " haal je hem uit z n focus door een tikje te geven" oid...
maar ik zeg het kan VOLLEDIG zonder correctie

je zorgt nl dat de hond er helemaal niet bij kan, je hebt hem aan de riem, zorgt dat als hij aan het einde van de riem is er net niet bij kan. hij zal proberen er bij te komen maar het moment dat hij om kijkt click je, beloon je heel uitgebreid met iets super lekkers.. dit spelletje hebben ze heel snel door.. en waarom? omdat het bij het baasje meer oplevert dan het bakje eten jatten. en DAT is positief opvoeden. je kan het zelfs zo uitbreiden dat je een bord eten op de grond kan zetten, weg kan lopen en het eten er on aangeraakt nog staat zonder een enkele correctie!
corrigeer je dat elke keer zullen ze het stiekem gaan doen, baasje is er niet dus nu kan ik het wel pakken

mijn baas was er van overtuuuiiigd dat zijn hond niks van de aanrecht pikte, ik wilde er wel om wedden

en ja hoor alles van de aanrecht gejat.. waarom? omdat haar nooit geleerd is dat NIET jatten veel meer oplevert dan wel jatten en ze al vaak succes heeft gehad met het gedrag.
dus zorgen dat ze geen succes hebben met het gedrag wat wij dus niet willen zien, en wel heel veel succes hebben met naar de baas luisteren